Connect with us

EVENIMENT

Hotărâre de Guvern: Serviciile medicale şi medicamentele necesare pentru tratarea cazurilor COVID-19 se acordă tuturor persoanelor în România

Publicat



O hotărâre de guvern aprobată luni prevede că serviciile medicale şi medicamentele necesare pentru tratarea cazurilor cu COVID-19 şi a complicaţiilor acestora se acordă tuturor persoanelor aflate pe teritoriul României, pe toată perioada stării de urgenţă.

“Executivul a aprobat astăzi hotărârea de guvern care cuprinde o serie măsuri în domeniul sănătăţii pe perioada instituirii stării de urgenţă. Proiectul de act normativ a fost publicat în transparenţă decizională în data de 23 martie 2020, iar propunerile specialiştilor din domeniul medical şi ale pacienţilor au fost analizate şi implementate în hotărârea de guvern aprobată azi, în scopul asigurării accesului la servicii medicale în condiţii de siguranţă pentru medici şi pacienţi, prin limitarea deplasărilor şi interacţiunii cu alte persoane”, se arată într-un comunicat de presă al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS).

Potrivit sursei citate, pe perioada stării de urgenţă, medicii de familie şi medicii de specialitate din ambulatoriul clinic pot acorda consultaţii la distanţă, care pot fi realizate prin orice mijloace de comunicare, cu încadrarea într-un număr maxim de 8 consultaţii/oră.

De asemenea, în vederea asigurării managementului pacienţilor simptomatici de către medicii de familie şi medicii de specialitate din specialităţile clinice din ambulatoriul clinic, pe perioada stării de urgenţă, pacienţii beneficiază de consultaţii, inclusiv la distanţă, pentru orice manifestări clinice sugestive pentru infecţia cu coronavirus, pentru toate persoanele aflate pe teritoriul României, chiar dacă nu sunt asigurate.

“Medicul de familie sau medicul specialist din ambulatoriul clinic va consemna consultaţiile medicale la distanţă în fişa pacientului şi în registrul de consultaţii, după caz, cu indicarea mijlocului de comunicare utilizat şi a intervalului orar în care acestea au fost efectuate, şi va emite toate documentele necesare pacientului ca urmare a actului medical. Documentele, inclusiv prescripţiile medicale, vor fi transmise pacientului prin mijloace de comunicare electronică. Medicul de familie poate emite prescripţie medicală, în continuare, pentru pacienţii cu boli cronice cu schemă terapeutică stabilă, în baza documentelor medicale care au fost emise pacientului – scrisoare medicală şi/sau confirmarea înregistrării formularului specific de prescriere – şi pentru medicamentele care până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri erau prescrise de către medicii specialişti”, prevede hotărârea de guvern.

De asemenea, pentru pacienţii cu boli cronice cu schemă stabilă de tratament, medicii de familie pot elibera prescripţie medicală fără a mai fi necesară o nouă reevaluare a medicului specialist, respectiv fără a mai fi necesară reînnoirea scrisorii medicale iniţiale.

“Pentru emiterea prescripţiei medicale se pot acorda consultaţii la distanţă în structurile ambulatorii ale spitalelor publice şi private. Medicii din spital pot elibera, dacă situaţia o impune, la externarea asiguratului, prescripţie medicală în ambulatoriu pentru maximum 90 de zile, conform scrisorii medicale/biletului de ieşire din spital, cu excepţia medicamentelor ce fac obiectul contractelor cost-volum/cost-volum-rezultat, pentru care durata de prescriere este de până la 30 de zile. Detalierea modalităţii de prescriere va fi stabilită prin norme. Se prelungeşte cu 90 de zile termenul de valabilitate a biletelor de trimitere pentru specialităţi clinice şi a biletelor de trimitere pentru specialităţi paraclinice, a recomandării medicale pentru dispozitive medicale şi a deciziei de aprobare pentru efectuarea investigaţiei PET-CT”, afirmă aceeaşi sursă.

Totodată, pe perioada stării de urgenţă se suspendă obligativitatea utilizării cardului naţional de sănătate şi a documentelor înlocuitoare ale acestuia.

“A fost aprobată prelungirea termenelor de aplicare a actelor normative referitoare la pachetele de servicii şi la contractul-cadru, precum şi la programele naţionale de sănătate, pe toată perioada stării de urgenţă. Actul normativ cuprinde şi o serie de reglementări referitoare la modul de finanţare a furnizorilor de servicii medicale pe perioada instituirii stării de urgenţă. Astfel, pentru unităţile de specialitate care acordă servicii medicale, investigaţii paraclinice, medicamente în cadrul programelor naţionale de sănătate publică, cât şi pentru unităţile sanitare care vor derula programe naţionale în perioada stării de urgenţă, sumele angajate nu vor fi limitate la cele aprobate pentru trimestrul I al anului 2020”, precizează CNAS. AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EVENIMENT

Certificatele digitale verzi de test transmise de STS, verificate şi validate de către statele membre UE

Publicat

Certificatele digitale verzi care vor facilita libera circulaţie în Uniunea Europeană (UE) pe timpul pandemiei de COVID-19 vor fi implementate în România cu suportul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS).

STS anunţă că a transmis, pe 6 mai, către grupul de suport tehnic de la nivel european certificate digitale verzi de test pentru verificarea implementării de către fiecare ţară a procesului de generare şi verificare a acestora, precizând că acestea au fost verificate şi validate cu succes de către ţările membre.

“Soluţia tehnică dezvoltată de instituţia noastră va fi interconectată cu cele implementate de către celelalte state membre ale UE pentru a permite eliminarea restricţiilor de testare sau carantină la trecerea frontierei”, arată STS într-un comunicat transmis, marţi, AGERPRES.

STS mai arată că certificatele vor conţine un cod QR şi se vor putea vizualiza, respectiv descărca dintr-un portal web securizat.

“Fiecare persoană care s-a vaccinat împotriva COVID-19, care s-a recuperat după această afecţiune sau care deţine un rezultat negativ la testarea COVID-19 în ultimele 72 de ore va putea să descarce gratuit certificatul verde digital. De asemenea, certificatele vor putea fi utilizate şi în format tipărit”, menţionează STS.

Potrivit sursei citate, în urma consultărilor cu experţii grupului tehnic de lucru constituit la nivel european, a fost avansată soluţia tehnică care va include o aplicaţie web pentru generarea certificatelor şi o aplicaţie pentru smartphone (Android) pentru verificarea certificatelor emise în ţară sau emise de alte state. Codul QR din certificat va conţine informaţii de identificare (nume, prenume şi data naşterii), precum şi informaţii medicale esenţiale, semnate digital, pentru a se garanta autenticitatea datelor. Documentele vor respecta toate regulile de protecţie a datelor personale şi vor putea fi utilizate la trecerea frontierei, însoţite de actul individual de identitate.

Specialiştii STS au realizat o propunere de arhitectură a sistemului informatic de emitere şi verificare a certificatelor digitale verzi, urmând să se desfăşoare dezvoltarea propriu-zisă a aplicaţiilor, testarea cu instituţiile din ţara noastră şi cele europene, iar, la final, implementarea acestora.

De asemenea, la nivel UE se întreprind demersuri pentru adoptarea Propunerii de Regulament a Parlamentului European şi a Consiliului privind un cadru pentru emiterea, verificarea şi acceptarea certificatelor interoperabile privind vaccinarea, testarea şi recuperarea pentru a facilita libera circulaţie în timpul pandemiei de COVID-19.

Până în prezent, termenul vehiculat, la nivel european, pentru implementarea certificatelor verzi de călătorie este începutul lunii iulie.

STS evidenţiază că, în luna mai, la nivel european, are loc testarea de interconectare între ţările membre şi gateway-ul european (DGCG) care va centraliza şi administra cheile publice ale ţărilor membre pentru verificarea semnăturilor certificatelor digitale verzi, România fiind programată pentru ziua de 21 mai. AGERPRES

Sura foto: Biziday

Citește mai departe

EVENIMENT

Accident rutier într-un sens giratoriu din Bistrița. O femeie, transportată la spital

Publicat

O femeie a fost rănită în urma unui accident rutier produs, marți seară, în municipiul Bistrița, după ce două autoturisme s-au ciocnit.

Potrivit IPJ Bistrița-Năsăud, accidentul s-a produs în municipiul Bistrița, pe Bulevardul Independenței.

Din primele verificări s-a stabilit că un autoturism condus de un tânăr de 23 de ani, din Bistrița, a intrat în coliziune, în timp ce a pătruns într-un sens giratoriu, cu un alt autoturism condus de un bărbat de 35 de ani din Bistrița.

În urma impactului a fost rănită o femeie în vârsta de 33 de ani din municipiu, pasageră în autoturismul condus de șoferul de 35 de ani.

Pasagera a fost transportată la spital în vederea acordării de îngrijiri medicale de specialitate.

Cei doi șoferi au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatele fiind negative în ambele cazuri.

În continuare, polițiștii rutieri continuă cercetările cu privire la eveniment, în cadrul unui dosar penal privind fapta de vătămare corporală din culpă.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO: Accident pe DN 2 în Vrancea. O platformă care transporta o mașină a intrat într-un gard

Publicat

Un accident rutier soldat cu pagube materiale s-a produs, marți seară, pe DN 2, în județul Vrancea.

Potrivit IPJ Vrancea, accidentul s-a produs pe Drumul Național 2 D, pe sensul de mers Focșani-Ojdula,în localitatea Lepșa.

Din primele informații, conducătorul unei platforme care transporta un autoturism a pierdut controlul asupra direcției de mers, iar platforma a intrat într-un gard.

În urma impactului, autoturismul aflat pe platformă s-a răsturnat.

Conform sursei citate, în urma evenimentului rutier nu au fost victime.

Citește mai departe

EVENIMENT

Hackerii care au furat bani din conturile unor artişti, trimişi în judecată

Publicat

securtitate-cibernetica

DIICOT a trimis în judecată şase inculpaţi, acuzaţi că au spart adresele de e-mail ale unor vedete din România şi le-au clonat cartelele SIM ale telefoanelor mobile, după care le-au furau identitatea şi au reuşit să scoată bani din conturile lor bancare.

De asemenea, hackerii au intrat pe conturile de socializare ale vedetelor şi au cerut bani de la prietenii acestora. În plus, au solicitat în numele victimelor obţinerea unor credite de la bănci şi de la instituţii financiare nebancare.

Printre victime s-au aflat Gabriel Dorobanţu, actorul Adrian Nartea, cunoscut din serialul “Vlad”, dar şi cântăreţul de manele Jean de la Craiova.

În luna februarie, Gabriel Dorobanţu a fost audiat la DIICOT în calitate de parte vătămată.

“Am constatat că de pe card lipseau bani, am făcut o negaţie către bancă şi banca mi-a restituit banii. Nu era o sumă foarte mare, dar erau banii mei. Prima atenţionare a fost în momentul în care am primit un telefon şi mi s-a transmis că am făcut o comandă de telefon foarte scump şi eu am negat lucrul ăsta şi a trebuit să insist şi să spun că nu e comanda mea şi m-a mirat lucrul ăsta”, spunea atunci cântăreţul.

Potrivit unui comunicat al DIICOT, cei şase inculpaţi sunt acuzaţi de săvârşirea infracţiunilor de constituire a unui grup infracţional organizat, alterarea integrităţii datelor informatice, participaţie improprie la săvârşirea infracţiunii de alterare a integrităţii datelor informatice, acces ilegal la un sistem informatic, efectuarea de operaţiuni financiare în mod fraudulos, complicitate la efectuare de operaţiuni financiare în mod fraudulos, înşelăciune, complicitate la înşelăciune, fraudă informatică, complicitate la fraudă informatică, fals informatic şi fals material în înscrisuri sub semnătură privată.

Prin actul de sesizare s-a reţinut faptul că, începând cu luna decembrie 2019, liderul acestei grupări, cu ajutorul celorlalţi membri, folosindu-se de datele de identitate ale victimelor, a făcut demersuri în vederea înlocuirii cartelelor SIM ale acestora, preluând astfel controlul asupra numerelor de telefon. Inculpatul a vizat în special persoane publice şi artişti care foloseau numere de telefon alocate de către o anumită companie de telefonie mobilă.

Având control asupra numerelor de telefon, inculpatul a reuşit să acceseze conturile de e-mail ale persoanelor vătămate de pe anumite platforme, profitând de sistemul autentificării în doi paşi (TWO – STEP authentification), care presupune transmiterea unui cod pe numărul de telefon care este sincronizat cu contul de e-mail, permiţând astfel schimbarea parolei de acces şi restricţionarea accesului persoanei vătămate la cont. De asemenea, inculpatul a setat metoda de autentificare “Account Key”, care permite accesarea contului de e-mail, prin primirea unei notificări pe telefonul mobil, fără a mai fi necesară introducerea parolei de acces.

Obţinând controlul asupra adreselor de e-mail ale victimelor, liderul grupării a avut acces la informaţii personale şi financiare, respectiv fotocopii ale actelor de identitate, documente de înfiinţare ale societăţilor comerciale, facturi de la utilităţi, extrase de cont, conturi de utilizator din diferite aplicaţii de cumpărături sau de internet banking şi la alte informaţii referitoare la viaţa privată a victimelor.

De asemenea, având control asupra numerelor de telefon şi asupra conturilor de e-mail, inculpatul a accesat ilegal conturile de utilizator ale persoanelor vătămate de pe o platformă de socializare, după care a restricţionat accesul la acestea prin modificarea parolelor şi a solicitat prietenilor acestora ajutor financiar, folosind diferite pretexte, sumele de bani urmând a fi virate în conturi deschise într-o aplicaţie mobilă, dar şi în conturi bancare.

Totodată, inculpatul a solicitat în numele victimelor obţinerea unor credite de la bănci şi de la instituţii financiare nebancare.

De asemenea, folosind datele personale ale victimelor, liderul a obţinut accesul la conturile de internet banking ale părţilor vătămate şi a transferat diferite sume de bani către conturile celorlalţi membri ai grupului infracţional.

Dosarul se va judeca la Tribunalul Bucureşti. AGERPRES

Citește mai departe