Connect with us

ACTUALITATE

Hunedoara: Locuinţele şi şcolile din Deva vor avea căldură la parametri normali în cursul serii de joi

Publicat

Cele peste 4.000 de apartamente şi instituţii publice din municipiul Deva vor beneficia de agent termic la parametri normali în cursul serii de joi, după ce Termocentrala Mintia a început să funcţioneze cu cărbunele adus din Valea Jiului.

„Agentul termic va fi livrat în cursul după-amiezei de joi, iar la noapte nu vor mai fi probleme cu căldura şi apa caldă în Deva. Avem un tren de cărbune şi mai aşteptăm încă unul”, a declarat, pentru AGERPRES, preşedintele Sindicatului Solidaritatea Hunedoara, Cristian Iştoc.

În ceea ce priveşte discuţiile referitoare la viitorul Complexului Energetic Hunedoara, liderul sindical a menţionat că documentele necesare separării Termocentralei Mintia şi formării unei alte entităţi economice vor trebui să fie gata până la sfârşitul lunii martie.

„La sfârşitul lunii martie va trebui să intrăm în linie dreaptă cu separarea termocentralei. Apoi va trebui să parcurgem doar chestiuni de procedură”, a explicat Iştoc.

El a menţionat că au fost depuse, din nou, actele la Agenţia pentru Protecţia Mediului Hunedoara în vederea obţinerii autorizaţiei integrate de mediu pentru Termocentrala Mintia, după ce o primă documentaţie înaintată de CEH a primit aviz negativ.

Termocentrala Mintia a fost oprită, în urmă cu o săptămână, din cauză că nu mai avea cărbune. Din acest motiv nu a mai putut livra agent termic în Deva, iar peste 4.000 de apartamente şi şcolile au rămas fără căldură. AGERPRES

Urmărește știrile romania24.ro pe Google News


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

ACTUALITATE

S-a emis acordul de MEDIU pentru centura metropolitană a Clujului

Publicat

centura metropolitana cluj9 e1633951604594.jpeg

Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Cluj anunță că a finalizat procedura de reglementare pentru proiectul de centură metropolitană a municipiului Cluj-Napoca și a emis acordul de mediu.

Potrivit APM Cluj, este vorba despre „ETAPA I – DRUM TRANSREGIO  FELEAC  TR 35– CENTURA METROPOLITANĂ-  din cadrul proiectului general  DRUM  TRANSREGIO  FELEAC TR 35” pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca; comuna Florești: satele Florești și Luna de Sus; comuna Gilău: sat Gilău; comuna Baciu: satele Baciu, Suceagu și Popești; comuna Apahida: satele Apahida, Sânnicoară și Subcoastă; comuna Feleacu: sat…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Rezultate finale BACALAUREAT 2022 în ALBA: PATRU medii de 10 după contestații. Rata de promovare a crescut la 76,7%

Publicat

img 9755.jpg

Rezultate finale Bacalaureat 2022: În județul Alba, după soluționarea contestațiilor, sunt patru medii de 10. Rata de promovare a examenului a crescut la 76,7% (anterior 74,7%) – cu 2 la sută mai mult.

Mediile de 10 sunt obținute de candidați din Alba de la liceele:

  • Colegiul Național ”Horea, Cloșca și Crișan” Alba Iulia – Matematică-Informatică
  • Colegiul Național ”Horea, Cloșca și Crișan” Alba Iulia – Științe Sociale
  • Colegiul Național ”Horea, Cloșca și Crișan” Alba Iulia – Științe ale Naturii
  • Liceul de Arte ”Regina Maria” Alba…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Orice donație contează! 10 tenori din 10 țări concertează săptămâna viitoare la Oradea, pentru a ajuta copiii bolnavi de cancer

Publicat

filamronica facebook oradea 300622.jpg

Săptămâna viitoare, 10 tenori din țări precum Italia, Mexic sau Spania vor concerta la Oradea în cadrul unui eveniment caritabil, care va avea loc în Cetate. Banii adunaţi din vânzarea biletelor vor merge în contul asociaţiei Spitalului „Burlo Garofolo” din Trieste care, în cadrul unui parteneriat cu Spitalul Județean Oradea, ajută copiii cu afecțiuni oncologice care nu pot fi trataţi în România.
Citește mai mult pe eBihoreanul.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

România înregistrează aproape jumătate din vânzările online din Europa de Est

Publicat

bani generic fical lei 26062022.jpg

România a înregistrat anul trecut vânzări de 6,2 miliarde euro din comerţul electronic, ceea ce reprezintă jumătate din nivelul realizat de retaileri în Europa de Est, estimat la 14 miliarde euro.

Vânzările din România s-au majorat cu 11% faţă de 2020, iar pentru 2022 sectorul este estimat să crească cu 13%, până la 7 miliarde de euro, se arată în Raportul 2022 privind comerţul electronic european publicat de către Ecommerce Europe şi EuroCommerce, citat de ZF.

Cu o creştere de 13% la nivel european în 2021, până la 718 miliarde de euro, comerţul electronic a demonstrat că a devenit şi mai ferm ancorat în economie şi societate, după ce în perioada pandemiei de COVID-19 a reprezentat pentru mulţi oameni principala sursă de aprovizionare.

Europa de Vest este cea mai puternică regiune în ceea ce priveşte vânzările realizate prin intermediul comerţului electronic B2C, deţinând 63% din totalul înregistrat în 2021. Europa de Sud urmează pe locul doi, cu 16% din totalul vânzărilor, în timp ce Europa Centrală şi Europa de Nord vin pe al treilea şi al patrulea (10% şi, respectiv, 9%), iar Europa de Est (2%) pe ultimul loc.

 

România înregistrează aproape jumătate din vânzările online din Europa de Est: principalii jucători din piaţă au realizat investiţii semnificative în ultimii ani

 

„Raportul Ecommerce Europe reprezintă o confirmare a faptului că România este un hub al comerţului electronic în regiune. Sectorul comerţului electronic din ţara noastră însumează aproape jumătate din întreaga cifră de afaceri a comerţului electronic din Europa de Est, estimată la 14 miliarde de euro. Prin soluţiile pe care le-a adus în vieţile oamenilor în ultimii doi ani, comerţul electronic şi-a demonstrat din plin utilitatea, fiind de multe ori singura soluţie accesibilă pentru cumpărături, în timpul restricţiilor. În aceste zile marcate de majorări ale preţurilor la combustibili şi inflaţie crescută, comerţul electronic vine din nou cu o serie de servicii care îi ajută pe oameni să economisească bani şi să navigheze mai uşor acest context incert”, a declarat Florinel Chiş, director executiv al Asociaţiei Române a Magazinelor Online, membră a Ecommerce Europe.

El a adăugat că principalii jucători din piaţă au realizat investiţii semnificative în ultimii ani, pentru a-şi spori capacitatea de procesare şi viteza de livrare, precum şi a creşte gama de produse.

Potrivit datelor prezentate în raport, 88% din populaţia României are acces la Internet, procent estimat la 91% în 2022, iar 44% dintre utilizatori folosesc acest canal pentru a face achiziţii online.

La rândul lui, Luca Cassetti, Secretarul General al Ecommerce Europe, a declarat că, în ultimii doi ani, retailerii au câştigat multă experienţă în digitalizare, iar această accelerare a fost împinsă semnificativ de contextul pandemic, timp în care comerţul electronic şi retailul au jucat un rol esenţial.

”În 2022, Europa a devenit, din păcate, scena unui conflict major. Deşi încă greu de evaluat, războiul din Ucraina va avea consecinţe majore asupra economiei europene, precum şi asupra pieţelor de comerţ electronic. Mulţi dintre membrii noştri au raportat deja scăderi ale puterii de cumpărare şi ale încrederii consumatorilor, în principal din cauza preţurilor ridicate la energie, inflaţiei şi incertitudinii cu privire la viitor. Facem apel la statele membre ale UE şi factorii de decizie politică să sprijine economia şi cetăţenii Europei în aceste vremuri dificile, continuând în acelaşi timp să lucreze pentru un cadru legislativ pregătit pentru viitor, potrivit pentru retailul omnichannel”, a mai spus el.

România înregistrează aproape jumătate din vânzările online din Europa de Est: 73% din populaţia online a Europei a cumpărat online

În cifre absolute, Europa de Vest valoarea vânzărilor în online s-a ridicat la 450 de miliarde de euro în 2021, în timp ce în Europa de Sud s-a ridicat la 118 miliarde de euro, iar Europa Centrală la 70 de miliarde de euro. Europa de Nord a fost chiar în urma Europei Centrale, cu 67 de miliarde de euro, urmată de Europa de Est, cu vânzări care s-au ridicat la 14 miliarde de euro.

În 2021, 73% din populaţia online a Europei a cumpărat online, în scădere uşoară, cu 1% faţă de 2020. Ecommerce Europe reprezintă, prin intermediul asociaţiilor sale naţionale, peste 150.000 de companii care vând bunuri şi servicii online consumatorilor din Europa. Membrii săi includ federaţii naţionale de comerţ din 31 de ţări, cele mai mari 27 de companii de vânzare cu amănuntul şi en-gros din Europa şi federaţii care reprezintă sectoare specifice de comerţ, ce numără în total aproximativ 6 milioane de companii. MEDIAFAX

Citește mai departe