EVENIMENT
Impozitele pe locuințe s-ar putea majora și cu 50%. Anunțul ministrului de Finanțe și ce spune despre persoanele cu venturi mici

Ministrul Finanțelor Adrian Câciu a anunțat că va fi actualizată grila de raportare a stabilirii impozitului pe proprietate chiar și cu 50%, pentru a crește veniturile la bugetele locale. Senatori PSD și PNL au depus un amendament în acest sens, iar Parlamentul va trece la dezbaterea și avizarea acestei măsuri.
Nu se renunță la impozitele mai mari
Guvernul a decis în luna iulie ca începând de la 1 ianuarie 2023 să se treacă de la impozitul în funcție de zonă și de materialele de construcție folosite, la impozitul pe valoarea proprietății stabilită în funcție de grila notarială. Dar acum, Ministerul Finanțelor vrea să renunțe la această măsură.
În acest context, Adrian Cîciu a precizat că Ministerul Finanțelor vrea să treacă la impozitarea locuințelor la valori majorate cu circa 50% printr-un…
Citește mai mult pe impact.ro
EVENIMENT
Ion Iliescu, în stare gravă în spital. Are 95 de ani. ”Beneficiază de terapie intensivă maximală”

Conducerea Spitalului Clinic de Urgență „Prof. Dr. Agrippa Ionescu” din București a transmis informații legate de starea de sănătate a fostului președinte Ion Iliescu, internat în această unitate medicală.
”Starea generală a pacientului s-a deteriorat, la acest moment fiind critică, cu instalarea progresivă a disfuncțiilor multiple de organe, cu afectare respiratorie severă și rezervă ventilatorie…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
FOTO: Ioan Popa de la ISU Alba, desemnat „Cel mai puternic pompier” din România, pentru al cincilea an consecutiv

Plt. Major Popa Ioan din cadrul Detașamentului de Pompieri Alba Iulia, ca urmare a deprinderilor și abilităților practice dezvoltate, a reușit al cincilea an consecutiv să obțină titlul de „Cel mai puternic Pompier” din România.
Trei pompieri din cadrul ISU Alba au participat în cursul acestor zile la etapa națională a Concursului „Cel mai puternic pompier”, care a reunit peste 70 de salvatori militari din 23 de județe, competiția desfășurandu-se în municipiul Brașov.
EVENIMENT
FOTO-VIDEO: A fost inaugurat PASAJUL SUPERIOR DN1 THERME BUCUREȘTI. Proiectul reduce considerabil timpii de așteptare pentru șoferi

Pasajul superior de la intrarea în complexul Therme București, construit peste DN1, a fost inaugurat oficial sâmbătă, 02 august 2025. Noul pasaj suprateran reprezintă un punct de referință pentru infrastructura din nordul Capitalei, contribuind semnificativ la fluidizarea traficului pe una dintre cele mai aglomerate artere rutiere din România.
Realizat la inițiativa beneficiarului S.C. THERME NORD BUCUREȘTI S.R.L. și construit de RETTER Projectmanagement SRL – companie cu expertiză în dezvoltarea unor soluții moderne de infrastructură – pasajul a fost conceput ca o investiție durabilă, menită să reducă timpii de așteptare și să îmbunătățească atât conectivitatea cu rețeaua rutieră națională, cât și accesul către București.
Pasajul superior peste DN1- Therme București
Pasajul nou construit din inițiativa beneficiarului S.C. THERME NORD BUCURESTI S.R.L. reprezintă un proiect de infrastructură important pentru comunitatea locală, gândit să îmbunătățească semnificativ fluiditatea traficului și să deschidă noi perspective de dezvoltare.
Structura pusă în operă de RETTER Projectmanagement SRL a fost realizată în strânsă colaborare cu partenerul SSF RO și cu echipa de arhitecți de la Therme Arc, asigurând astfel atât robustețea tehnică, cât și expresia arhitecturală a pasajului.
Proiectul cadru cuprinde construcția pasajului peste DN1, amenajarea sensului giratoriu la baza rampei pasajului proiectat, pe DN1 la Km 19+757, și a benzilor de accelerare respectiv decelerare ce fac legătura cu DN1, E60.
Dacă înainte relația de stânga pentru ieșirea din incinta THERME pentru direcția București nu era permisă, prin construcția noului pasaj această manevră devine acum posibilă, reducând timpii de așteptare pentru șoferi și contribuind la o mai bună conectivitate cu rețeaua națională de drumuri.
Soluția Tehnică: Eleganță și Rezistență în Construcție
Pasajul are o deschidere unică cu lungimea de 36,00 și o lățime totală de 12,90 m. Acesta acomodează două benzi de circulație de 3,50 m fiecare astfel că latimea totala a carosabilului ajunge 7,80 m, răspunzând totodată cerințelor pentru trafic greu. Este prevăzut și un trotuar pietonal pe o parte a pasajului avand latimea utila de 1.1m.
Alegerea soluției tehnice pentru construcția pasajului a fost ghidată de trei factori esențiali:
- Restricții de spațiu: A fost crucial să se realizeze o înălțime constructivă minimă a tablierului, dată de cerințele de gabarit ale drumului național existent, precum și de lungimea și înclinația pantelor. Pe scurt, s-a avut de-a face cu un spațiu limitat. În acest context, soluția tehnică adoptată a fost una inovatoare și, în timp ce alte abordări ar fi presupus restricții de lungă durată sau chiar imposibilitatea execuției în acest punct extrem de circulat, soluția implementată a făcut posibilă construirea pasajului fără a bloca DN1.
- Minimizarea impactului asupra traficului: O cerință strictă din partea CNAIR a fost ca șantierul să permită o singură întrerupere a traficului, de maximum opt ore, pe întreaga durată a execuției. Pentru a respecta această condiție, lucrările au fost atent planificate și executate cu precizie, desfășurându-se pe timp de noapte, în weekend, tocmai pentru a reduce disconfortul participanților la trafic astfel că ridicarea și poziționarea grinzii a fost realizată într-o fereastră de lucru de doar cinci ore, în cursul nopții ceea ce a permis ca traficul să fie reluat rapid, iar în weekend să nu fie solicitat suplimentar drumul național.
- Design funcțional și estetic: Structura a fost proiectată să aibă un aspect sculptural, reflectând simplitatea și robustețea prin forma și funcționalitatea sa. A fost important ca pasajul să fie nu doar eficient, ci și plăcut vizual.
Suprastructura a fost realizată pe modelul podurilor cu cale jos, în care grinzile longitudinale, elementele portante principale, sunt dispuse la marginea secțiunii, acestea fiind conectate la partea inferioară cu antretoaze și placa de beton. Încărcările din trafic sunt preluate inițial de placă și apoi transmise în grinzile longitudinale. Acest sistem a permis obținerea unei înălțimi constructive mici, de doar 95 cm, și respectarea gabaritului de 5,50 m necesar pentru drumurile naționale.
Conceperea fazelor tehnologice astfel încât să se reușească obiectivul de a ridica tablierul într-o pauză scurtă de trafic, a reprezentat atât o provocare, cât și o oportunitate de a dezvolta soluții constructive noi și moderne, cu atât mai mult cu cât greutatea tablierului ridicat si pus pe pozitie a fost de cca. 325 t. S-a decis construcția tablierului în proporție de 95% pe fundații temporare, realizate pe o platformă adiacentă pasajului, și ridicarea acestuia pe poziția finală cu o macara. Acest lucru a fost posibil prin utilizarea unei soluții constructive bazată pe modularitate.
Modulele care formează tablierul sunt prefabricate și aduse pe șantier: grinzi principale din oțel, realizate la lungimea finală în uzina de confecții metalice; antretoaze prefabricate compuse dintr-o secțiune de beton și armătură externă rigidă (o talpă din oțel); respectiv plăci prefabricate subțiri din beton armat cu rolul de cofraj pierdut.
O fază intermediară de betonare permite conexiunea componentelor longitudinale și transversale, fără a contribui semnificativ la greutatea tablierului ce urmează a fi ridicat.
Ridicarea a avut loc conform planificării, prin colaborarea interdisciplinara dintre Executant (Retter), compania de macarale (Deme), Beneficiar (Therme) și Proiectant (SSF RO), prin sprijinul și implicarea Politiei rutiere și a durat doar 2 ore. Toate lucrările rămase, inclusiv turnarea plăcii din beton monolit, au fost realizate fără a mai fi necesare întreruperi de trafic.
Din punct de vedere arhitectural, structura impresionează prin forma atipică a grinzii metalice, care este realizată din plăci dispuse pe planuri înclinate și atenția la detalii când vine vorba de schema cromatică, iluminatul ambiental și stradal.
Privind Spre un Viitor Conectat
Când conceptul de prefabricare se îmbină cu tehnici de execuție inteligente, rezultă structuri executate rapid și eficient, chiar și în condiții deosebite. Sistemele modulare pentru poduri implementate la construcția acestei structuri exemplifică perfect această abordare. Aceste tehnologii integrează un grad înalt de prefabricare cu faze tehnologice meticulos planificate și detaliate.
Construcția pasajului peste DN1 este rezultatul bunei colaborări între Beneficiar, Executanți, Proiectantul General și Proiectanții de Specialitate dar și a Autorităților.
EVENIMENT
Primul bilanț după incendiul de la Uzina Mecanică din Cugir: în hală se aflau circa 400.000 de cartușe. Care sunt pagubele

Primul bilanț după incendiul de la Uzina Mecanică din Cugir. Depozitul din cadrul UM Cugir, care a fost cuprins de un incendiu în noaptea de vineri spre sâmbătă, conținea circa 400.000 de cartușe, pregătite pentru a fi livrate. Potrivit primelor informații, circa 130.000 de cartușe au fost distruse, existând posibilitatea ca și restul muniției să fie compromisă.
Potrivit IPJ Alba, la data de 2 august 2025, ora 00:32, prin apel 112, în una dintre halele destinate depozitării…
Citește mai mult pe Alba24.ro