EVENIMENT
În cât timp va reveni fluxul normal de circulaţie al trenurilor de metrou. Precizările ministrului Transporturilor

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat marți, că fluxul normal de circulaţie al trenurilor de metrou va reveni „în maxim o săptămână sau două”, precum și că Guvernul a alocat banii necesari pentru firma care asigură mentenanţa garniturilor.
„Au mărit (Metrorex – n.r.) frecvenţa trenurilor. Vor mări, din ce mi-au transmis cei de la Metrorex, în perioada următoare şi vor reveni la normal pentru că, la rectificarea din luna august, au fost alocate sume inclusiv pentru Metrorex.
Le-am cerut celor de la Metrorex, am aprobat în Guvern, am susţinut această cauză, dar le-am cerut celor de la Metrorex să detalieze foarte clar toate cheltuielile pe care le-au în plus faţă de ceea ce s-a aprobat iniţial.
Aceste detalieri au venit, deschiderile de conturi s-au făcut zilele trecute, săptămâna trecută. Au avut discuţii cu firma care asigură mentenanţa, că până la urmă acolo este problema, firma care în 2021, vă repet, avea de primit vreo 200 de milioane de la Metrorex şi au primit asigurări”, a precizat Grindeanu, marţi, la Parlament.
În cât timp va reveni fluxul normal de circulaţie al trenurilor de metrou. Ce a menționat Grindeanu
Întrebat când se va reveni la normal, Grindeanu a menţionat: „Este o chestiune de zile, maxim o săptămână – două până când cei de la Metrou, din ce mi-au spus, vor reveni la fluxul normal”.
„Noi am asigurat banii, Guvernul a asigurat banii. Sigur, în momentul în care vii ministru preiei şi cu bune şi cu rele diverse lucruri. La Metrorex am preluat în anul 2021, în singurul an, de fapt, după Revoluţie în care n-a avut buget şi în care la firma care a asigura mentenanţa vreo 200 de milioane avea de dat”, a adăugat Grindeanu.
Ministrul subliniat că România nu va pierde banii din PNRR pentru că Ministerului Transporturilor şi a Metrorex nu şi-ar atinge angajamentele.
„Pe scurt: nu. Legat de Metrorex, (…) în momentul când s-a făcut PNRR, s-au introdus proiecte eligibile în PNRR, s-a introdus şi o investiţie pe M4, o investiţie care nu era matură, o investiţie în care aproape toată lumea din minister a informat în acea perioadă conducerea Ministerului că, dacă se introduce această investiţie, există şanse foarte mari să nu fie terminată până la sfârşitul anului 2026, adică termenul limită până când trebuie terminată investiţia.
Nu vom pierde banii pentru că, în acest moment, există plan de backup, această sumă de 300 de milioane de euro. Dacă lucrurile tind spre ceea ce spunea în urmă cu un an, această sumă va fi transferată tot în zona acestui tip de transport şi anume spre zona de cale ferată”, a mai spus Sorin Grindeanu.
În cât timp va reveni fluxul normal de circulaţie al trenurilor de metrou. „Renegocierea PNRR trebuie să se facă unitar”
El a susţinut că renegocierea PNRR trebuie să se facă unitar, la nivelul premierului, nu de fiecare ministru în parte.
„Nu mă înscriu în corul celor care cer şi au cerut în toată această perioadă modificarea PNRR. Eu cred, şi asta a fi fost decizia luată în cadrul coaliţiei, că România nu doar pe acest proiect, există şi alte domenii – pe sănătate, pe muncă, unde e obligatoriu să fie renegociat, va merge în mod transparent, direct, negociind unitar, nu fiecare ministru în parte, ci la nivel de prim-ministru cu echipele cu care prim-ministrul consideră că trebuie să meargă la Bruxelles şi negociind pe o singură voce, nu fiecare ministru încercând să găsească. (…)
Realist, în acest moment, PNRR nu este modificat pe niciun domeniu, dar România cere nu doar pe transporturi, ci şi pe celelalte domenii (…) şi pe sănătate – şi acolo sunt foarte mari probleme – şi pe muncă. Există această posibilitate de renegociere şi nu vom pierde banii”, a adăugat Grindeanu. Agerpres
EVENIMENT
FOTO: CFR şi-a prezentat noile echipamente şi noul sponsor în Gara Cluj-Napoca. „Vişiniul va vibra în tot oraşul”

CFR Cluj şi-a prezentat două dintre cele trei echipamente pentru sezonul 2025-2026 cu o şedinţă foto în Gara Cluj-Napoca. Tricourile principale, cele vişinii, nu sunt finalizate, dar clubul promite că fanii nu vor regreta aşteptarea şi că „vişiniul va vibra în tot oraşul”.
Pe pieptul echipei din Gruia a apărut şi noul sponsor principal, o casă de pariuri online pentru care fac reclamă Dumitru Dragomir, Giovanni Becali, Adrian Mutu, dar şi antrenorul…
Citește mai mult pe Cluj24.ro

Clujenii au un nou loc unde pot preda gratuit deșeuri voluminoase și din construcții. Primăria Cluj-Napoca a deschis un punct de colectare, pe Tăietura Turcului.
Primăria Cluj-Napoca a deschis un nou punct de colectare a deșeurilor prin aport voluntar pe platoul situat pe strada Tăietura Turcului.
„Ai canapele uzate și nu știi unde să le duci? Ai zugrăvit bucătăria și nu știi ce să faci cu molozul? Primăria Municipiului Cluj-Napoca a deschis un nou punct de…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
PREMIERĂ. O școală privată, pe primul loc în Cluj la Evaluarea Națională 2025. 75% au obținut medii peste 9

O școală privată din Cluj-Napoca se plasează școala pe locul 1 în topul școlilor clujene în ceea ce privește rezultatele la Evaluarea Națională.
Liceul Teoretic ELF se clasează anul acesta pe prima poziție în topul școlilor clujene, cu o medie generală de 9,19 la Evaluarea Națională și aproape 75% dintre elevi având medii peste 9. De asemenea, unul dintre cei trei absolvenți din județ care au obținut media 10 este elev al școlii private.
75% dintre note sunt…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Consiliul Județean modernizează aproape 30 km de drum între Gherla și Cămărașu. Acces mai bun la lacurile din zonă

Consiliul Județean Cluj a demarat o serie de lucrări de întreținere curentă și periodică pe două sectoare ale drumului județean DJ 109C Gherla – Fizeșu Gherlii – Țaga – Geaca – Cămărașu – DN 16, în lungime însumată de 29,197 kilometri.
Sunt vizate, astfel, sectoarele de drum cuprinse între pozițiile kilometrice 2+215 și 17+600, respectiv 25+481 și 39+293. Lucrările au drept scop îmbunătățirea infrastructurii rutiere și creșterea gradului de…
Citește mai mult pe Cluj24.ro