Connect with us

EDUCATIE

Încă 60 de medii de 10 la Bacalaureat după contestații. Precizările ministrului Educației

Publicat

Arhivă foto

Rata de promovare la examenul de bacalaureat este de 75,2%, după corectarea contestațiilor, spune, vineri, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. După contestații, au apărut încă 60 de medii de 10.

„Numărul contestațiilor este 49.115 anul acesta, față de 55.980 anul trecut. Urmare a acestor contestații, în continuare au fost schimbate foarte multe note.

E vorba de 30.377 de note care au fost mărite în urma contestațiilor, iar 15.986 note micșorate și 2.752 de note au fost nemodificate. Luând în calcul toate aceste aspecte prezentate, rata de promovare la bacalaureat sesiunea iunie 2022 este de 75,2%”, spune Sorin Cîmpeanu.

El spune că rata de promovare este cu 1,2% mai mare față de rezultatele inițiale.

„Este clar că avem foarte multe lucruri de îmbunătățit în procesul de evaluare”, adaugă ministrul Educației.

Potrivit acestuia, la o raportare la promoția curentă, 80% dintre candidați au promovat.

El mai precizează că a crescut și numărul mediilor de 10, ajungând la 222.

Încă 60 de medii de 10 la Bacalaureat după contestații. Precizările ministrului Educației: Câte medii de 10 au fost

„A crescut și numărul mediilor de 10. A crescut la 222. Avem încă 60 de medii de 10 peste cele 162 de medii de 10 înainte de contestații”, a mai spus ministrul Sorin Cîmpeanu.

Peste 86% din medii s-au modificat cu mai puțin de un punct. În cele mai multe cazuri, diferențe mari au fost la probele de limba română și istorie.

„Am avut și 120 de lucrări cu mai mult de două puncte diferență. Din aceste 120 de lucrări, acolo unde s-a efectuat corectarea digitală, în județul Călărași, am avut o singură notă modificată cu mai mult de 2 puncte. Jumătate din aceste diferențe mari provine din patru județe: Maramureș – 22 de note schimbate, Ialomița și Argeș cu câte 12 note schimbate, Constanța – 10 note schimbare. În total 56 din 120”, a mai spus ministrul Cîmpeanu.

Ministrul Educației a menționat că în privința celor 120 de lucrări cu diferență mai mare de două puncte în urma contestațiilor se vor face analize punctuale, „caz cu caz, lucrare cu lucrare”, pentru a se determina care au fost cauzele care au determinat aceste diferențe mari.

Încă 60 de medii de 10 la Bacalaureat după contestații. Precizările ministrului Educației: Erori materiale

„Avem deja o situație, avem o serie de erori materiale. (…) sunt diferențe care provin din erori de interpretare, mai ales la disciplinele de limba română și istorie și sunt diferențe cărora nu le găsesc niciun fel de explicație.

Am menționat deja cazul diferențelor pentru punctajul la itemii de tip grilă. Sunt complet nejustificate. Evaluarea lucrărilor în urma contestațiilor s-a finalizat în această noapte. Avem această situație și vom merge punctual, caz cu caz, să vedem care sunt aceste cauze în fiecare situație”, a spus ministrul.

(sursa: Mediafax)

Urmărește știrile romania24.ro pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

EDUCATIE

Ministrul Educației: În următorii doi ani, bugetul burselor va fi de 10 ori mai mare decât în anul 2020

Publicat

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat, sâmbătă, că pentru anul şcolar 2023 – 2024 bursele elevilor reprezintă un important pilon pentru reducerea abandonului şcolar. Din acest motiv, bugetul alocat burselor va fi de zece ori mai mare.

Aflat la Iaşi pentru a lua parte la o dezbatere pe tema legilor Educaţiei, ministrul Cîmpeanu a afirmat că bursele elevilor au un impact de peste 8% din tot impactul Legii învăţământului preuniversitar.

Conform acestuia, bursele elevilor sunt unul dintre pilonii care pot reduce, cu adevărat, abandonul şcolar.

„Bursele elevilor, care, pentru prima oară, au fost plătite de la bugetul de stat, în anul 2020, iar bugetul a fost 270 de milioane de lei. Pentru 2023 bugetul este de zece ori mai mare: 2,7 miliarde lei. Exact 10 ori mai mare decât a fost în 2020. Asta apropo de acele idei care spun că am luat bursele elevilor. Sunt de zece ori mai mari”, a precizat ministrul Educaţiei.

El a explicat că este schimbat principiul de alocare a burselor.

„Mare parte a burselor să fie pentru susţinerea performanţei şcolare, de studiu, pentru susţinerea performanţei şcolare, că le putem numi de merit, oricum, dar sunt pentru susţinerea performanţei şcolare, pentru că tot vorbeam de excelenţă, şi sunt pentru susţinerea elevilor cu nevoi sociale”, a declarat ministrul Educaţiei.

 În următorii doi ani, bugetul burselor va fi de 10 ori mai mare decât în anul 2020. Noi modificări aduse în legea educației

Sorin Cîmpeanu a spus că prin noua lege a Educaţiei ministerul vrea să confere mai multă putere şcolilor, astfel încât să existe un management profesionist.

„Propunerea din lege este următoarea – pentru fiecare elev al acestei ţări, din cei 871.000 de elevi din învăţământul primar, o alocaţie de 400 de lei pentru burse, sunt doar burse sociale primare.

Pentru învăţământul gimnazial, este vorba de cei 751.000 de elevi din gimnaziu, alocaţia este de 900 de lei. Pentru învăţământul liceal, şi este vorba de cei 573.000 de elevi de liceu, grupaţi în două categorii, alocaţia este de 1.500 de lei, pentru licee teoretice şi vocaţionale.

Şi, pentru că vrem să susţinem învăţământul profesional cu adevărat, alocaţia este de 3.000 de lei pe elev. În acest fel, fiecare şcoală va şti exact care este bugetul pe care îl are la dispoziţie, va putea să îşi pună în practică propria politică de susţinere a performanţei şi echităţii. Vom putea să transferăm principiul de la nivel naţional la nivelul fiecărei şcoli. Va avea un buget”, a explicat ministrul Educaţiei.

Cîmpeanu a precizat că nu li se va mai impune şcolilor care să fie media de acordare a burselor.

„Nu vă spune nimeni să daţi burse de performanţă şcolară de la 7, 8, 9, 9,50, sau 8,73 sau 9,20, vă puteţi adapta specificului şcolii. Aveţi resurse, de zece ori mai multe decât aţi avut în 2020, aveţi şi decizia.

Dacă sunteţi într-o şcoală din Ciohorani, s-ar putea să aveţi nevoie să lansaţi acest buget spre partea de burse sociale. Singurul lucru pe care statul român îl face, conform proiectului acestei legi, este să asigure resursele şi să stabilească un cuantum minim, să nu puteţi coborî bursa de performanţă şcolară sub 500 de lei. Bursele de excelenţă olimpică fiind 1.000 de lei, pentru palierul internaţional şi 700 de lei pe lună, pentru palierul naţional”, a exemplificat ministrul Educaţiei.

Acesta a spus că se poate ajunge în situaţia în care aproape jumătate dintr-o clasă de elevi să poată primi una sau mai multe burse.

Bursele elevilor reprezintă un important pilon pentru reducerea abandonului şcolar

Având în vedere posibilitatea de cumul a burselor prevăzute la nivel de lege şi nu la nivel de ordin de ministru, susţine Sorin Cîmpeanu, bursele se pot constitui într-un pilon de reducere a abandonului şcolar.

„Fiecare părinte se uită şi îşi face calcule, de multe ori îşi face calcule în zonele vulnerabile, din perspectiva abandonului şcolar crescut, aşa cum nu ne dorim. Nu avem mecanisme să îi protejăm mai mult pe acei copii care nu sunt trimişi la şcoală sau care nu sunt lăsaţi să meargă la şcoală, pentru că au alte lucruri de făcut.

În momentul în care acel părinte înţelege că trimiţându-şi copiii la şcoală, susţinându-i să înveţe, acei copii vor putea obţine burse care însumat, dacă are doi sau trei copii, va fi mult mai mult decât propriul lui venit, al adultului, al părintelui.

Sunt convins că acesta va fi un factor important în decizia de a-i trimite sau a nu-i trimite, de a susţine sau a nu susţine copiii la şcoală”, a precizat ministrul Educaţiei.

Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Doi elevi din România au câștigat fiecare câte două titluri mondiale în 2022

Publicat

c

Doi elevi din România au câștigat fiecare câte două titluri mondiale în 2022. Unul dintre ei poate deveni triplu campion mondial în acest an pentru că va participa și la Olimpiada Internațională de Astronomie, a anunțat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Mihai Alexandru Bratu și Vlad Stefan Oros sunt cei doi dubli campioni mondiali în anul 2022. Vlad Stefan Oros poate deveni triplu campion mondial în acest deoarece peste două săptămâni va participa la Olimpiada Internațională de Astronomie.

 

Doi elevi din România au câștigat fiecare câte două titluri mondiale în 2022: Cîmpeanu i-a așteptat la aeroport

 

Ministrul Cîmpeanu i-a așteptat la aeroport pe elevii medaliați și ulterior a transmis un mesaj.
„Felicitări, încă o dată, Mihai, Vlad, Nicoleta și Rareș, pentru rezultatele obținute în numele României la Olimpiada Internațională de Lingvistică (IOL) 2022!!! Mihai-Alexandru Bratu de la Colegiul Național ”Tudor Vladimirescu” din Târgu Jiu – Dublu campion mondial 2022: Medalie de Aur la Olimpiada Internațională de Lingvistică și Medalie de Argint la Olimpiada Internațională de Geografie, unde România a obținut locul 3 mondial. Vlad-Ștefan Oros de la Liceul Teoretic „Grigore Moisil” din Timișoara – Dublu campion mondial 2022: Medalie de Argint la Olimpiada Internațională de Lingvistică și Medalie de Aur la Olimpiada Internațională de Fizica, unde România a obținut locul 2 mondial, după China și înaintea SUA. Nicoleta Dobrică de la Colegiul Național „Sfântul Sava”, București – Medalie de Bronz la Olimpiada Internațională de Lingvistică. Rareș Polenciuc de la Colegiul Național “Roman Vodă” din Roman – component al lotului României la Olimpiada Internațională de Lingvistică”, scrie în mesajul ministrului care i-a mai felicitat pe profesori și părinți.

În ordinea punctajelor totale obținute, echipa României s-a clasat pe locul 3, din 47 echipe participante. Locul întâi a fost ocupat de echipa SUA, a precizat Sorin Cîmpeanu. MEDIAFAX

Citește mai departe

EDUCATIE

Elevii de aur ai României. 4 premii pentru lotul României la Olimpiada de Informatică a Europei Centrale şi locul I pe echipe

Publicat

elevi

Lotul olimpic de informatică al României a obţinut patru medalii – una de aur şi trei de argint- la cea de-a XXIX-a ediţie a Olimpiadei de Informatică a Europei Centrale (CEOI), desfăşurată în perioada 24-30 iulie la Varazdin, Croaţia.

Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Educaţiei, remis sâmbătă AGERPRES, Alexandru Luchianov (Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti) a obţinut medalia de aur şi primul loc în concurs cu 540 de puncte, Luca Perju-Verzotti (Colegiul Naţional de Informatică „Tudor Vianu” din Bucureşti), Andrei Robert Ion (Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti) şi Alexandru-Radu Todoran (Liceul Teoretic „Aurel Vlaicu” din Orăştie, judeţul Hunedoara) sunt elevii medaliaţi cu argint.

Aceeaşi sursă precizează că echipa României, coordonată şi însoţită de prof. Dan-Narcis Pracsiu (Colegiul Naţional „Emil Racoviţă” din Vaslui – Team Leader) şi Ioan-Bogdan Iordache (student la Universitatea din Bucureşti, fost olimpic – Deputy Leader), a ocupat locul I în clasamentul pe echipe (prin agregarea punctajelor individuale).

 

Elevii de aur ai României. 4 premii pentru lotul României la Olimpiada de Informatică a Europei Centrale şi locul I pe echipe: 52 de concurenţi din 12 ţări

„Ministrul Educaţiei, Sorin Mihai Cîmpeanu, a întâmpinat şi felicitat delegaţia ţării noastre pe Aeroportul Internaţional ‘Henri Coandă’, în această după-amiază, la revenirea din Croaţia”, au transmis reprezentanţii ministerului.

La concursul din acest an au participat 52 de concurenţi din 12 ţări.

Prima ediţie a Olimpiadei de Informatică a Europei Centrale s-a desfăşurat în România, în 1994, la Cluj-Napoca, la iniţiativa ţării noastre. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Numărul de consilieri școlari trebuie să crească. Ministrul Educației: ”Este nevoie mai mult decât oricând de consiliere școlară”

Publicat

cimpeanu ministrul educatiei

Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu spune că România trebuie să aibă, în anul 2027, 10.000 de consilieri școlari, față de puțin peste 3.000 câți sunt acum.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Educației, în prezent sunt 3.138 de consilieri școlari, fiind situații în care un singur consilier școlar trebuie să asigure servicii de consiliere pentru 2.400 de elevi.

„Acest lucru este în mod evident imposibil, într-o perioadă în care este nevoie mai mult decât oricând de consiliere școlară”, susține ministrul Sorin Cîmpeanu, care a participat joi la dezbaterea publică privind „Rolul consilierului școlar”, conform proiectului Legii învățământului preuniversitar.

Potrivit ministrului, Centrul Național de Educație Incluzivă și Direcțiile Județene de Învățământ Profesional vor dezvolta programe de consiliere și de orientare profesională și vor sprijini consilierii școlari pentru a deveni parteneri recunoscuți în decizia elevilor privind parcursul academic și profesional.

Consilierii școlari vor beneficia de aceleași drepturi salariale prevăzute în proiectul legii pentru celelalte cadre didactice

„Consilierul școlar se menține ca funcție didactică, prevăzută la art. 125 alin (1) lit. h) din proiect (cum este prevăzut și în actuala Lege nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare) și devine profesor consilier școlar în cadrul compartimentelor de asistență psihopedagogică din unitățile de învățământ de masă.

Norma didactică a consilierului școlar este corespunzătoare unui post de consilier şcolar în compartimentele de asistență psihopedagogică şi se stabileşte prin raportare la un număr de maximum 500 de elevi, maximum 500 de elevi şi preşcolari sau de maximum 300 de preşcolari și nu prevede obligația de a desfășura activitate de predare”, arată ministrul.

Din punct de vedere al statutului profesional, consilierii școlari sunt cadre didactice și vor fi preluați ca titulari în unitățile de învățământ în care aceștia, în prezent, au punctul de lucru.

Din punct de vedere metodologic vor fi îndrumați de inspectorul de specialitate din cadrul structurii de specialitate a Direcțiilor Județene pentru Învățământ Preuniversitar, sub coordonarea Centrului Național pentru Educație Incluzivă.

Sorin Cîmpeanu anunță că, din punct de vedere administrativ, în calitate de cadre didactice titulare, încadrate în unitatea de învățământ preuniversitar, consilierii școlari vor fi subordonați directorului, în mod similiar cu ceilalți colegi, cadre didactice titulare.

De asemenea, din punct de vedere salarial, consilierii școlari vor beneficia de aceleași drepturi prevăzute în proiectul legii pentru celelalte cadre didactice, la care se adaugă drepturile salariale specifice de care beneficiază în prezent.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe