EVENIMENT
Incendiu la o autoutilitară pe DN 1, la ieșirea din Alba Iulia spre Sebeș. Intervin pompierii

Un incendiu a izbucnit la o autoutilitară pe DN1, la ieșirea din Alba Iulia spre Sebeș, anunță ISU Alba, joi, în jurul amiezii.
Este vorba despre un incendiu izbucnit la o autoutilitară ce transporta deșeuri de carton.
Pompierii din Alba Iulia intervin cu o autospecială.
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
VIDEO: Cea mai mare firmă fantomă din România are sediu fictiv și în Alba Iulia. Ce se află în clădirea indicată ca punct de lucru

Jurnaliștii de investigație de la site-ul Recorder au urmărit și documentat timp de aproape un an activitatea unei companii care pare a fi cea mai mare firmă fantomă din România. Unul dintre punctele de lucru ale companiei, cel puțin în acte, se află în Alba Iulia.
Este vorba despre firma Richrbt, o firmă care ar activa în domeniul construcțiilor. Acesta a avut o cifră de afaceri uriașă în anul 2023, însă nimeni nu a auzit de companie au arătat jurnaliștii de…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
500 de fermieri au celebrat ”Sărbătoarea Porumbului – De la plug la dronă” cu sprijinul fermelor vegetale TRANSAVIA și EastAgro

Pe 3 septembrie 2025, fermele vetegale TRANSAVIA din Rediu, județul Cluj, au găzduit „Sărbătoarea Porumbului – De la plug la dronă”. Este cel mai mare eveniment în câmp dedicat fermierilor din Transilvania, organizat pe platforma demonstrativă de porumb realizată de EastAgro.
Inițiativa a adus împreună peste 500 de fermieri din Transilvania, Banat și Crișana, alături de furnizori de semințe și inputuri, utilaje agricole, servicii bancare și soluții pentru o agricultură…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Top 100 constructori de drumuri în România. 2024 – cel mai bun an pentru drumarii care speră că investițiile în infrastructură vor continua. În primele 3 locuri avem 2 constructori români: UMB și RETTER

„ARENA Construcțiilor” a realizat în numărul 6/2025 o analiză a sectorului de construcții de drumuri din România. Concluzia care se desprinde din analiză este aceea că România este încă departe de Europa de vest în ceea ce privește densitatea de drumuri de mare viteză. Asta deși în ultimii ani acest sector a cunoscut o evoluție spectaculoasă, cu un 2024 în care s-a înregistrat un adevărat „boom” în privința investițiilor în autostrăzi și drumuri de mare viteză. Iar acest lucru se reflectă în rezultatele economico-financiare înregistrate de firmele de profil care activează în acest sector care a devenit foarte competitiv.
Toate firmele de constructți de drumuri regăsite în Top 100 au avut în anul 2024 creșteri ale cifrelor de afaceri, a profitului și a numărului de angajați.
Deși 2025 se arată a fi un an mai dificil, pentru că România se află în situația de a reduce ritmul investițiilor în infrastructură sau chiar de a opri unele proiecte, pentru că în buget se găsesc tot mai greu bani pentru cofinanțarea proiectelor cu fonduri europene sau pentru finanțarea integrală de la bugetul de stat, constructorii de drumuri speră ca guvernul să găsească soluții pentru ca acest sector să-și continue dezvoltarea.
Iar cifrele sunt de partea lor, având în vedere faptul că densitatea mică a drumurilor de mare viteză din țara noastră comparativ cu restul Europei face ca dezvoltarea proiectelor de infrastructură rutieră să fie în continuare o necesitate economică în România.
Potrivit Eurostat, la mia de kilometri pătrați, avem o densitate de sub 1km în regiunile Nord- Est și Sud-Vest Oltenia și sub 15 km în celelalte regiuni, față de o medie de 25 km în Europa.
Ca urmare, chiar și în condițiile unui buget de austeritate, generat de nevoia de a reduce deficitul bugetar, totuși drumurile vor trebui să rămână o prioritate a investițiilor pe care Guvernul le va face, pentru a putea asigura creșterea economiei naționale.
Revenind la Top-ul realizat de “ARENA Constructiilor”, care este dominat per ansamblu de firmele străine, este îmbucurător faptul că pe podium se regăsesc două firme românești care au reușit să facă perfomantă investind în echipamente și oameni.
Pe primul loc se află detașat grupul UMB (SPEDITION UMB SRL, SA & PE CONSTRUCT SRL, TEHNOSTRADE SRL), iar pe locul doi găsim o asociere româno-italiană din care fac parte grupul italian Impresa Pizzarotti și firma românească avand sediul principal la Șelimbăr, RETTER Projectmanagement SRL.
Compania sibiană este drumarul român cu una dintre cele mai bune evoluții din sectorul constructorilor de drumuri, fiind cea care “a tras în sus” asocierea cu italienii de la Pizzarotti, crescând de aproape 10 ori în 3 ani. De la o cifră de afaceri de 65.733.677 lei, un profit de 7.722.835 lei și 27 de angajați in 2022, RETTER Projectmanagement SRL a ajuns în 2024 la o cifră de afaceri de 581.054.699 lei, un profit de 97.000.860 lei și 85 de angajați (conform datelor din bilanțuri de la Ministerul Finanțelor).
Este limpede că asocierea cu partenerii italieni a adus beneficii tuturor însă, urmărind performanțele reflectate în cifre și în teren ale constructorului sibian, este evident că aportul constant și determinat al RETTER a adus ritm și consistență în parcursul acestei colaborări. Este o performanță și o provocare pe viitor de a ridica ștacheta și mai sus.
În Top 10 se mai regăsesc încă 4 firme cu capital românesc.

sursa: Arena Construcțiilor
EVENIMENT
VIDEO. Emil Boc: Transport gratuit pentru toți elevii mutați din școlile aflate în reabilitare

Primarul Emil Boc a anunțat, joi, că Primăria Cluj-Napoca va asigura transport gratuit pentru 1.350 de elevi, pe perioada desfășurării lucrărilor de reabilitare energetică la mai multe unități de învățământ din oraș.
La discuția organizată la sediul Primăriei au participat directorii școlilor vizate, reprezentanți ai Companiei de Transport Public și ai Poliției Locale.