ACTUALITATE
Inflaţia din Marea Britanie a doboarât un nou record. Ce produse s-au scumpit cel mai mult
Inflaţia produselor alimentare din Marea Britanie a atins un nou record în septembrie. Cel mai mult au crescut preţurile la produse precum laptele, margarina şi hrana pentru câini.
Gospodăria medie din Regatul Unit se confruntă cu o creştere de 643 de lire sterline (730 de euro) în factura anuală de alimente, la 5.265 de lire sterline (5.982 de euro), dacă continuă să cumpere aceleaşi articole, a declarat cercetătorul de piaţă Kantar, potrivit ESM Magazine.
Cum consumatorii caută să gestioneze bugetele, vânzările mărcilor de supermarket au crescut cu 8,1% în septembrie, în timp ce vânzările mărcilor reputate, care sunt în general mai scumpe, au scăzut cu 0,7%.
„Oamenii sunt destul de pricepuţi în căutarea celor mai bune preţuri, iar comercianţii cu amănuntul îşi extind gama pentru a-i ajuta să facă acest lucru”, a comentat Fraser McKevitt, şeful departamentului de vânzare cu amănuntul şi informaţie pentru consumatori la Kantar.
Inflaţia din Marea Britanie a doborât un nou record. Ce metode folosesc britanicii pentru a reduce facturile la energie și gaze
Confruntaţi cu facturile de energie în creştere, britanicii caută modalităţi mai ieftine de a găti, încercând să evite să-şi folosească cuptoarele, a spus Kantar.
Acesta a spus că vânzările de aparate de gătit, inclusiv aragazele lente, cuptoarele cu aer cald şi aparatele de fabricare a sandviciurilor, care în general folosesc mai puţină energie, au crescut cu 53% în cele patru săptămâni până la 4 septembrie de la an la an.
Kantar a mai remarcat că vânzările de pilote şi pături electrice au crescut cu 8%, în timp ce vânzările de lumânări au crescut cu 9%, sugerând că oamenii se pregătesc pentru posibile întreruperi de iarnă.
Săptămâna trecută, lanţul de magazine universale John Lewis a declarat că britanicii depozitau lenjerie termică, mănuşi şi halate.
Pentru a cincea lună consecutiv, Lidl a fost cel mai rapid vânzător, crescând vânzările cu 20,9% în cele 12 săptămâni, marginal înaintea rivalului Aldi ale cărui vânzări au crescut cu 20,7%.
Vânzările la Sainsbury’s au crescut cu 3,0% şi la Tesco cu 2,5%, în timp ce Morrisons a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 3,9%.
(sursa: Mediafax)
Citește mai mult pe Botosani24.ro