Connect with us

ACTUALITATE

INS: A crescut numărul persoanelor cu loc de muncă în România. Majoritatea au studii liceale

Publicat



oameni, cetateni

Populaţia în vârstă de muncă (15-64 ani) era de 12,93 de milioane de persoane în 2018, reprezentând 66,2% din populaţia totală, iar din această categorie, 64,8% erau persoane ocupate, 2,9% şomeri şi 32,3% persoane inactive, arată datele publicate miercuri de Institutul Naţional de Statistică cu prilejul zilei de 1 mai.

Potrivit acestor date, rezultate din Ancheta asupra forţei de muncă în gospodării (AMIGO), anul trecut populaţia ocupată cuprindea 8,689 milioane persoane, în uşoară creştere (18.000 de persoane) comparativ cu anul anterior.

Analiza distribuţiei pe grupe de vârsta a populaţiei ocupate indică faptul că ponderea cea mai mare era deţinută de persoanele în vârstă de 35-44 ani (28,5%), urmate de cele din grupa 45-54 ani (26,1%). Tinerii de 15-24 ani reprezentau 6% din populaţia ocupată.

“Analizând repartizarea populaţiei ocupate după nivelul de instruire se constată că ponderile cele mai mari erau deţinute de persoanele cu studii liceale (39,9%), urmate de cele cu studii superioare (20,5%) şi de persoanele care au absolvit învăţământul profesional (17,4%). Ponderea persoanelor cu nivel de instruire primar sau fără şcoală absolvită era de 2,7%”, se arată în comunicatul INS.

Raportul de dependenţă economică, exprimat prin numărul persoanelor neocupate (inactive sau în şomaj) ce revin la 1.000 persoane ocupate a fost în anul 2018 de 1.248‰, în scădere comparativ cu anul anterior (1.267‰). Un nivel mai ridicat al acestui indicator s-a înregistrat pentru persoanele de sex feminin (1.665‰ faţă de 932‰ în cazul bărbaţilor) şi pentru cele din mediul rural (1.303‰, comparativ cu 1203‰ în mediul urban).

În anul 2018, repartizarea populaţiei ocupate pe forme de proprietate arată că sectorul privat a absorbit 83,2% din persoanele ocupate, peste jumătate dintre acestea (51,0%) locuind în mediul urban. Sectorul privat a fost preponderent în următoarele activităţi ale economiei naţionale: agricultură, silvicultură şi pescuit (98,8%), comerţ (98,4%), construcţii (98,3%), hoteluri şi restaurante (97,8%), industria prelucrătoare (97,2%).

Sectorul public concentra 15,6% din populaţia ocupată. Cele mai multe persoane care lucrau în sectorul public (74,3%) erau din mediul urban, 54,7% erau femei, iar 75,5% lucrau în administraţie publica şi apărare, în învăţâmânt şi în sănătate şi asistenţa socială. În sectorul mixt lucrau 1,2% din persoanele ocupate.

Durata medie obişnuită a săptămânii de lucru pentru persoanele ocupate a fost în anul 2018 de 39,6 ore pe săptămână (35,0 ore pe săptămână în ramurile agricole, 40,5 ore în industrie şi construcţii şi 40,4 ore pe săptămâna în servicii). Activităţile cu cele mai ridicate durate obişnuite ale săptămânii de lucru au fost în construcţii şi hoteluri şi restaurante (41,1 şi respectiv 41 ore pe săptămână).

Numărul şomerilor definiţi conform criteriilor BIM a fost în anul 2018 de 380.000 de persoane, în scădere cu 15,5% faţa de anul precedent.

AGERPRES


ACTUALITATE

România ocupă primul loc în UE în privinţa femeilor manager de companii

Publicat

Sursa: pixabay.com

România este pe primul loc în Uniunea Europeană când vine vorba de femei care conduc afaceri din poziţia de Senior Executives în companii, potrivit unui comunicat al unui hub de afaceri dezvoltat de femei, care citează un raport Eurostat.

Astfel, în Uniunea Europeană, 37% dintre manageri sunt femei, 28% fac parte din boardul managerial, iar 18% sunt Senior Executives.

România ocupă locul 1 în Uniunea Europeană (34%) atunci când vine vorba de femei care conduc afaceri din poziţia de Senior Executives, urmată de Estonia (33%), Lituania (30%) şi Letonia (29%).

Mai mult decât atât, mamele-antreprenor sunt un fenomen apărut recent în România şi principalele lor avantaje în pandemia Covid-19 au fost acelea că erau deja obişnuite cu lucrul de acasă şi că erau familiarizate cu comunicarea online. Din păcate, totuşi foarte puţine dintre afacerile “mamprenoarelor” erau pregătite pentru online înainte de pandemie, iar principalul motiv rămâne costul ridicat al dezvoltării unui website de calitate şi investiţia financiară destul de mare necesară pentru a deveni vizibil în marea masă de oportunităţi pe care o oferă internetul, spun reprezentanţii comunităţii de afaceri mamprenoare.eu.

Totuşi, mamele-antreprenor încep să devină o forţă în E-commerce.

Sunt peste 500.000 de afaceri active în România care au ca acţionar o femeie, iar majoritatea afacerilor conduse de femei sunt microintreprinderi (cabinete diverse, saloane de înfrumuseţare, magazine, centre educaţionale, terapii, mici ateliere de producţie etc.), prezenţa lor online fiind de multe ori redusă la o pagină de Facebook sau un website cu buget redus, care sunt ca nişte picături ce se pierd într-un ocean de oferte.

Dacă doreşti să cumperi ceva de la o mamă-antreprenor, singura şansă să o găseşti sunt grupurile de Facebook pentru mămici, care sunt cercuri închise şi recomandările sunt total subiective, spun reprezentanţii comunităţii de afaceri.

Mamprenoare este un Business Hub&Accelerator construit special pe nevoile acestei categorii speciale de mici antreprenori şi a venit cu o soluţie care adună într-un singur loc afacerile femeilor: o platformă online care este ca un “site de site-uri” şi care permite creşterea vizibilităţii fiecărei mici afaceri locale. Pe 1 martie s-a lansat varianta îmbunătăţită a platformei mamprenoare.eu cu funcţionalităţi premium pentru a oferi şi mai multă vizibilitate atât afacerii, cât şi mamprenoarei care a creat-o.

“Mamprenoare.eu este alegerea potrivită atât pentru afacerile la început de drum cât şi pentru cele consacrate. Un website, hostingul, prezenţa în social media, e-mail marketingul, campaniile pay-per-click şi de marketing automatizat pot însuma costuri de peste o mie de euro pe lună pentru o afacere. Acest buget exclude partea de realizare a identităţii vizuale şi nu putem vorbi şi de o strategie de marketing pe termen lung. Mamprenoare.eu reduce acest buget cu până 95%”, a afirmat Daniela Şuhanea, Senior Marketing Consultant Franc.Agency.

Plaforma permite realizarea unui profil de companie standardizat care este asemănător cu un landing page.

“Principiul este simplu: ne promovăm împreună şi astfel eficientizăm costurile şi creştem performanţa promovării în online. Plaforma permite realizarea unui profil de companie standardizat care este asemănător cu un landing page, a unui cont de specialist care este ca un CV online pentru un freelancer sau expert şi promovarea evenimentelor sau a produselor proprii în marketplace. Din punct de vedere SEO, cu Mamprenoare ai asigurat faptul că oricine caută pe motoarele de căutare după numele afacerii tale sau numele tău vei fi printre primele rezultate. Mai mult decât atât, se face legătura între antreprenor şi afacere, aspect care ajută mult la credibilitate atunci când discutăm de afaceri pornite din pasiune”, explică Alina Bota, consultant în Personal Branding şi Fondator Mamprenoare.

Etica în afaceri rămâne o valoare de grup şi toate membrele beneficiază de un plus de credibilitate, fiindcă în Mamprenoare sunt acceptate doar afacerile verificate de administratorii platformei. Astfel, nu sunt acceptate în platformă afacerile care nu funcţionează legal sau afacerile de tip MLM.

“Când a început pandemia am vrut să îmi închid afacerea, un mic studio care oferea cursuri de teatru şi dicţie copiilor şi adulţilor. După ce mi-am listat afacerea pe platformă şi am început să capăt vizibilitate şi sfaturi din partea specialiştilor din comunitate, am decis să continui afacerea şi pot să spun că sunt mult mai încrezătoare ştiind că am alături o echipă de experţi”, declară Oana Pocan, Studio Impro Cluj.

Adaptabilitatea rapidă la situaţii nu tocmai confortabile este dovada clară a puterii mamprenoarelor de a creşte afaceri chiar şi în perioade dificile.

“Pandemia ne-a învăţat pe toţi un lucru care, pentru mamprenoare, este un obiectiv încă de la înfiinţare, în urmă cu 5 ani: dacă adunăm la un loc toate micile afaceri locale ale femeilor, care sunt răspândite online şi care se luptă pentru vizibilitate şi le oferim posibilitatea să aibă o imagine coerentă şi posibilitatea să fie găsite uşor după localitate/domeniu, fiecare dintre noi poate creşte mult mai repede decât separat. Şi dacă putem face asta reducând costurile de promovare cu peste 95% şi timpul investit în această activitate, atunci resursele salvate astfel pot fi îndreptate înspre dezvoltarea afacerii şi spre familie”, conchide Alina Bota, fondator Mamprenoare.

Mamprenoare este un Business Hub & Accelerator înfiinţat în urmă cu 5 ani de către Alina Bota – Antreprenor, Business & Personal Branding Consultant, care a avut iniţial ideea de a-şi conecta clientele din toată ţara pentru a face parteneriate şi a se susţine reciproc.

Comunitatea a crescut exponenţial în mai multe oraşe din ţară şi a devenit un adevărat accelerator de creştere pentru afacerile mamelor din România şi un mijloc de conectare şi socializare între mamele românce de pretutindeni. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Centrul pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor anunţă că americanii complet vaccinaţi se pot întâlni fără măşti

Publicat

Centrul pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor (CDC) din Statele Unite a afirmat luni că americanii vaccinaţi împotriva COVID-19 se pot reuni în grupuri mici fără să poarte măşti, transmite Reuters.

Măştile vor trebui totuşi purtate în afara locuinţei, a precizat CDC.

Directoarea centrului, Rochelle Walensky, a declarat într-o şedinţă de informare că persoanele complet vaccinate le pot face vizite fără a purta mască celor nevaccinaţi din afara familiei, dacă aceştia fac parte din categorii de risc redus în caz de contaminare cu coronavirus.

Instrucţiunile privind sănătatea publică au rolul de a permite tot mai multor americani vaccinaţi să îşi reia activităţile normale şi contactele în afara familiei, în timp ce coronavirusul este încă foarte răspândit.

Recomandările CDC au fost făcute după ce au fost vaccinaţi complet circa 30 de milioane de americani, adică 9,2% din populaţia SUA. Acestora li s-a administrat unul din vaccnurile Pfizer, Moderna – din care sunt necesare câte două doze – sau Johnson & Johnson, constând într-o singură doză. Aproximativ 58,9 milioane de adulţi, reprezentând 18% din populaţia ţării, au primit cel puţin o doză de vaccin împotriva COVID-19. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Estonia va intra în carantină timp de o lună pentru a opri răspândirea variantei britanice a COVID-19

Publicat

Estonia va intra în carantină timp de o lună pentru a contracara propagarea rapidă a variantei britanice a COVID-19, a anunţat luni seara şefa guvernului eston Kaja Kallas, citată de dpa.

Şcolile vor trece aproape complet la învăţământul la distanţă, iar restaurantele, cafenelele şi comercianţii cu amănuntul se vor închide, cu excepţia magazinelor esenţiale.

Activităţile sportive desfăşurate în spaţii închise vor fi interzise de asemenea, în conformitate cu noile reguli care vor intra în vigoare începând de joi.

“Situaţia legată de COVID-19 este extrem de critică în Estonia. De aceea necesită să fie soluţionată rapid. Am decis instituirea unei carantine la nivelul ţării în măsura în care aceasta este posibil”, a afirmat premierul Kallas într-o declaraţie televizată.

“Totul se face cu scopul reducerii contactelor şi ruperii lanţului de infectare”, a adăugat ea, precizând că noile restricţii sunt legate de propagarea rapidă a variantei britanice a COVID-19.

Potrivit şefei guvernului estonian, această variantă a fost detectată recent în 98% din toate probele analizate.

Estonia, ţară cu 1,9 milioane de locuitori, înregistrează în prezent una dintre cele mai mari rate de infecţii în Europa, potrivit Centrului European pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor (ECDC).

Din 23 februarie, în această ţară baltică au fost înregistrate peste 1.000 de cazuri zilnic.

Ca răspuns la creşterea numărului de contaminări, guvernul de la Tallin a înăsprit restricţiile, de mai mult timp relaxate faţă de ţările vecine, Lituania şi Letonia.

De la începutul pandemiei, Estonia a înregistrat peste 76.000 de cazuri de contaminare cu SARS-CoV-2 şi 667 de decese asociate coronavirusului.

Varianta britanică a COVID-19 este considerată mai contagioasă decât forma identificată la începutul pandemiei. Un studiu recent, citat săptămâna trecută de media estone, arată că această variantă reprezintă circa 13% din contaminările cu SARS-CoV-2 la nivelul întregii ţări. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

În Austria a fost confirmată prima infectare cu varianta braziliană a coronavirusului

Publicat

Austria a confirmat luni primul caz de infectare cu varianta braziliană a coronavirusului pe teritoriul său, unde varianta britanică este deja dominantă şi se regăseşte în circa două treimi din noile teste de COVID-19 pozitive, relatează agenţia EFE.

Cazul de infectare cu varianta braziliană a virusului SARS-CoV-2 a fost descoperit la un bărbat din regiunea Salzburg, care a fost considerat un caz ”suspect” şi prin urmare s-a decis efectuarea unei secvenţieri complete a genomului. Astfel a fost ”confirmată infectarea cu virusul mutant P.2, originar din Brazilia”, precizează guvernul regional din Salzburg.

Potrivit cercetătorilor, varianta braziliană a coronavirusului poate infecta şi persoane care au dobândit deja imunitate în urma unei infecţii anterioare cu o altă variantă a coronavirusului SARS-CoV-2 şi, la fel ca varianta britanică, este mai contagioasă.

Pe de altă parte, extinderea variantei britanice B.1.1.7 a contribuit în ultimele două săptămâni la o creştere cu 23% a ocupării paturilor în unităţile ATI din Austria. Tendinţa de agravare a pandemiei este reflectată şi de creşterea ratei infectărilor, care în ultimele şapte zile este de 181 de cazuri la 100.000 de locuitori, faţă de circa 100 cu aproximativ o lună în urmă. În ultimele 24 de ore au fost raportate în Austria 1.910 noi cazuri de COVID-19 şi 19 noi decese asociate acestei boli.AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate