Connect with us

EDUCATIE

Înscrierea la clasa pregătitoare se face până la 7 iulie. Condițiile și etapele de înscriere

Publicat



copii elevi scoala clasa

Copiii care împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2020, inclusiv, pot fi înscrişi în clasa pregătitoare până în data de 7 iulie, potrivit Ordinului ministrului Educaţiei şi Cercetării, Monica Anisie, privind modificarea şi completarea calendarului şi a metodologiei de înscriere în învăţământul primar pentru anul şcolar următor, care a fost publicat în Monitorul Oficial.

În document se precizează că părintele/tutorele legal instituit/reprezentantul legal poate să completeze cererea-tip de înscriere online sau să o descarce din aplicaţia informatică, să o completeze şi să o transmită la unitatea de învăţământ, împreună cu documentele doveditoare şi cu o declaraţie-tip pe proprie răspundere, cu privire la veridicitatea datelor şi informaţiilor completate.

“Transmiterea documentelor la unitatea de învăţământ se poate face pe e-mail sau prin poştă. Părintele are posibilitatea să decidă dacă depune direct la unitatea de învăţământ cererea-tip de înscriere, respectiv documentele doveditoare. Pentru a putea valida cererea-tip, Comisia de înscriere din şcoală compară datele completate în cererea-tip cu documentele transmise”, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Educaţiei şi Cercetării transmis vineri AGERPRES.

Conform sursei citate, copiii care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2020, inclusiv, pot fi înscrişi în clasa pregătitoare tot până în data de 7 iulie, la solicitarea scrisă a părinţilor/tutorilor legal instituiţi/împuterniciţilor legali.

“În situaţia în care copilul a frecventat grădiniţa în anul şcolar curent, părintele/tutorele legal instituit/reprezentantul legal completează cererea-tip adresată unităţii de învăţământ cu nivel preşcolar pe care copilul a frecventat-o, pe care o poate trimite pe e-mail, prin poştă sau pe care o poate depune direct la sediul unităţii şcolare (grădiniţă). Unitatea de învăţământ cu nivel preşcolar eliberează recomandarea de înscriere în clasa pregătitoare sau de înscriere în grupa mare. Recomandarea eliberată de către unitatea de învăţământ se comunică în scris, după caz, pe e-mail/prin poştă, cu confirmare de primire, sau este înmânată direct părintelui/tutorelui legal instituit/reprezentantului legal”, precizează MEC.

În situaţia în care copilul nu a frecventat grădiniţa sau s-a întors din străinătate, părintele/tutorele legal instituit/reprezentantul legal completează cererea-tip adresată Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională/Centrului Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională, pe care o poate trimite pe e-mail, prin poştă sau pe care o poate depune direct la sediul CJRAE/CMBRAE.

În urma unei programări la sediul CJRAE/CMBRAE, respectiv a evaluării dezvoltării copilului, se eliberează recomandarea de înscriere în clasa pregătitoare sau de înscriere în grupa mare.

Recomandarea eliberată de CMBRAE/CJRAE se comunică în scris, după caz, pe e-mail/prin poştă, cu confirmare de primire, sau este înmânată direct părintelui/tutorelui legal instituit/reprezentantului legal, iar rezultatul evaluării nu poate fi contestat.

“După obţinerea recomandării de înscriere în clasa pregătitoare, părintele/tutorele legal instituit/reprezentantul legal poate să completeze cererea-tip de înscriere online sau să o descarce din aplicaţia informatică, să o completeze şi să o trimită la unitatea de învăţământ, împreună cu documentele doveditoare, inclusiv cu recomandarea înscrierii în clasa pregătitoare şi declaraţia-tip pe proprie răspunde, cu privire la veridicitatea datelor şi informaţiilor completate. Aceste documente se vor transmite fie pe e-mail sau prin poştă, fie se vor depune direct la unitatea de învăţământ, după caz. Pentru a putea valida cererea-tip, Comisia de înscriere din şcoală compară datele completate în cererea-tip cu documentele transmise”, prevede ordinul de ministru.

Totodată, în situaţia în care se optează pentru depunerea cererii-tip şi a documentelor de înscriere în clasa pregătitoare direct la unitatea de învăţământ, validarea înscrierii se realizează de către un membru al Comisiei de înscriere din unitatea de învăţământ, în prezenţa părintelui.

După încheierea perioadei de completare şi validare a cererilor-tip de înscriere, cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare se face în două etape succesive, după cum urmează: prima etapă (8 – 20 iulie), în care repartizarea copiilor se face pe baza informaţiilor din cererile-tip de înscriere şi din documentele depuse de părinţi/tutori legal instituişi/reprezentanţi legali, folosind aplicaţia informatică şi în baza deciziilor consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ, luate în urma aplicării criteriilor de departajare pentru copiii din alte circumscripţii şcolare; a doua etapă (21 – 31 iulie), în care este asigurată înscrierea, pe locurile libere, a copiilor care nu au participat la prima etapă sau nu au fost distribuiţi, din diferite motive, conform procedurii elaborate de inspectoratul şcolar judeţean/ISMB.

În perioada 1 – 4 septembrie, inspectoratele şcolare vor centraliza şi soluţiona a cererilor părinţilor/tutorilor legal instituiţi/reprezentanţilor legali ai copiilor care nu au fost încă înscrişi la vreo unitate de învăţământ.

De asemenea, inspectoratele şcolare vor soluţiona orice alte situaţii referitoare la înscrierea în învăţământul primar, având în vedere, cu prioritate, interesul superior al copilului.

MEC precizează că, în situaţia transmiterii documentelor pe e-mail, prin poştă, cu confirmare de primire, documentele care au stat la baza înscrierii în clasa pregătitoare vor fi solicitate şi în format fizic, în termen de maximum două săptămâni de la începerea cursurilor. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EDUCATIE

Bacalaureatul va fi adaptat la pandemie. Ce soluții văd elevii și profesorii

Publicat

Bacalaureatul se apropie cu paşi repezi, iar elevii din România au de pregătit multe exerciţii la matematică şi zeci de eseuri la limba română. În vreme ce elevii spun că ar fi ajutor să se scoată din materie, profesorii nu văd în asta o soluție. Ministrul Educației spune că programa va fi adaptată.

Alesia Mazilu, elevă în clasa a 12-a la un liceu din Constanţa, face ore online de aproape un an. De fapt, spune eleva, a fost mai mult un an mai mult de pauză, decât de învăţat.

„Nu neapărat că ar trebui să ne scoată materia de pe semestrul II, de exemplu, însă ne-ar fi de mai mare ajutor. Pentru că şi anul trecut s-a scos, ei au avut doar un semestru în care n-au fost la şcoală, noi am avut un an în care n-am fost la şcoală şi este cu atât mai greu”, a spus Alesia Mazilu, elevă în clasa a XII-a.

În schimb, unii profesori nu văd adaptarea materiei de examen o soluţie.

Adrian Enache, profesor de matematică la liceul Nicolae Iorga din Bucureşti, crede că toţi elevii şi profesorii ar fi avut timp să îşi pună la punct programa pentru bacalaureat.

„Dacă se prelungeşte pandemia, reducem exigenţa? Reducem nivelul? Ce câştigăm? Dacă anul trecut nu am putut studia derivatele, anul acesta nu putem studia integralele. Şi atunci ce facem? Scoatem şi derivate şi integrale?”, a spus dascălul.

Ministerul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, încă nu a anunţat cum se va modifica programa pentru Bacalaureat, însăspune că va fi corelată cu realităţile acestui an şi va fi adaptată modului în care elevii au asimilat.

„Programa de examen va fi corelată cu realităţile acestui an şi adaptată modului în care elevii au asimilat şi nu modului în care profesorii au predat”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Sursa: Mediafax

Citește mai departe

ACTUALITATE

Peste 4.400 de elevi în Mureș fără acces la internet. Aproape 3.600 nu pot avea mediile încheiate

Publicat

Unui număr de circa 3.600 de elevi din totalul de 66.300 din judeţul Mureş, din ciclurile primar, gimnazial, profesional, liceal şi postliceal, nu li se pot încheia mediile, iar 4.446 de copii nu au acces la internet, majoritatea în mediul rural.

Potrivit statisticilor Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Mureş, în mediul urban învaţă în total 43.079 de elevi în ciclurile primar, gimnazial, profesional, liceal şi postliceal, dintre care 1.701 sunt în situaţia de a nu li se încheia mediile, majoritatea din cauza lipsei dispozitivelor electronice, dar şi din cauza absenteismului sau din cauze medicale.

În mediul urban, 1.039 de elevi nu au acces la dispozitive, iar 975 nu au acces la internet, alţi 800 regăsindu-se la rubrica “alte situaţii”.

În mediul rural învaţă 23.221 de elevi, dintre care 1.896 sunt în situaţia de a nu li se putea încheia mediile.

Statistica IŞJ Mureş arată că 3.439 de elevi din mediul rural nu au acces la dispozitive şi 3.471 de elevi nu au acces la internet, iar 692 sunt în alte situaţii. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Tulpina britanică a Covid nu este suficient pentru a determina autoritățile din Franța să închidă şcolile

Publicat

În Franţa nu este necesară închiderea şcolilor, dar trebuie luate noi măsuri restrictive pentru a încetini transmiterea coronavirusului şi în special a variantei britanice, a precizat miercuri principalul consilier ştiinţific guvernamental, potrivit Reuters.

”Credem că informaţiile britanice referitoare la noua tulpină nu sunt suficiente pentru a ne determina să recomandăm închiderea şcolilor în Franţa”, a declarat Jean-François Delfraissy, preşedintele Consiliului ştiinţific care consiliază guvernul în privinţa gestionării epidemiei, pentru postul de radio franceinfo.

Acesta a mai spus că varianta britanică reprezintă cauza unui procent estimat de 1% din numărul noilor infectări cu COVID-19 în Franţa.

”Provocarea imediată nu este să o eliminăm, ci să-i încetinim transmiterea adoptând un număr de măsuri restrictive”, a continuat acesta.

Preşedintele Emmanuel Macron are programată miercuri dimineaţă o întâlnire cu principalii miniştri pentru a discuta o eventuală înăsprire a restricţiilor.

Interdicţia de circulaţie la nivel naţional ar putea intra în vigoare de la ora 18:00 în loc de 20:00, aşa cum s-a întâmplat deja în unele părţi din estul şi sud-estul ţării, relatează presa franceză.AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Anunțul ministrului Educaţiei despre reluarea cursurilor în format fizic

Publicat

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat, luni seara, că nu exclude niciun scenariu privind reluarea cursurilor în format fizic, decizia se va lua în funcţie de rata de infectare, iar la finalul lunii ianuarie se va anunţa dacă din data de 8 februarie elevii se vor întoarce în şcoli.

“Nu excludem niciun scenariu, nici scenariul deschiderii în zonele în care rata de infectare este mai scăzută, nici acela al prioritizării celor mici, grădiniţă şi învăţământ primar, nici scenariul în care acordăm prioritate celor care susţin examene naţionale, clasele a VIII-a şi XII-a, nici alt scenariu sau o combinaţie între aceste scenarii. Anunţul se va face la finalul lunii ianuarie”, a spus Cîmpeanu la TVR1.

Ministrul a adăugat că este sigur că până pe 8 februarie se va învăţa online, iar elevii vor putea merge în şcoli în funcţie de rata de infectare de după vacanţa de iarnă.

“Este sigur că cele trei săptămâni din semestrul întâi vor fi online (…). Ministerul Educaţiei şi Guvernul României îşi doresc să înceapă şcoala pe 8 februarie, însă acest lucru se va face în funcţie de evoluţia ratei de infectare, după vacanţa de iarnă, care s-a încheiat ieri, 10 ianuarie. Ştim foarte bine că sunt necesare 14 zile, deci de aceea am spus că în a doua jumătate a lunii ianuarie, ultima decadă, mai exact, a lunii ianuarie, în funcţie de evoluţia ratei de infectare. Evoluţia campaniei de vaccinare, ne dorim să fie cât mai mulţi profesori vaccinaţi. În funcţie de măsurile adoptate de alte state şi în funcţie de acţiunile remediale pe care trebuie să le facem şi care necesită prezenţa fizică în şcoală, vom lua decizia referitoare la modul în care va începe şcoala pe 8 februarie”, a spus ministrul Sorin Cîmpeanu. AGERPRES

Citește mai departe