Connect with us

EDUCATIE

Înscrieri în clasa pregătitoare, în anul școlar 2020-2021. Calendarul şi metodologia, publicate în Monitorul Oficial

Publicat



copii elevi scoala clasa

Prima etapă de înscriere în învăţământul primar – clasa pregătitoare – este cuprinsă între 4 şi 23 martie, iar cea de-a doua – între 23 şi 30 aprilie, potrivit ordinului de ministru privind aprobarea calendarului şi a metodologiei de înscriere a copiilor în învăţământul primar în anul şcolar 2020 – 2021, publicat vineri în Monitorul Oficial.

Părinţii ai căror copii împlinesc 6 ani până la data de 31 august 2020 inclusiv au obligaţia de a înscrie copiii în învăţământul primar în clasa pregătitoare. Cei ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2020 inclusiv pot să îşi înscrie copiii în învăţământul primar – clasa pregătitoare – dacă dezvoltarea lor psihosomatică este corespunzătoare.

Citește și Când încep cursurile și câte zile de școală mai au elevii. Structura anului școlar 2020-2021 cu detalii despre examene

Părinţii copiilor care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2020 care nu optează pentru înscrierea copiilor în clasa pregătitoare sau ai celor pentru care evaluarea arată că dezvoltarea lor psihosomatică nu poate asigura parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare vor fi consiliaţi în vederea înscrierii celor mici la grădiniţă în grupa mare, se arată în document.

Toţi copiii ai căror părinţi solicită înscrierea în clasa pregătitoare la şcoala de circumscripţie sunt înmatriculaţi la unitatea solicitată. Pe locurile libere se înscriu şi, ulterior, sunt înmatriculaţi cei care provin din alte circumscripţii şcolare, inclusiv din alte localităţi.

Comisiile/Comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti asigură instituirea unui telverde, care va funcţiona până pe 19 aprilie, la care părinţii pot obţine gratuit informaţii referitoare la înscrierea copiilor în învăţământul primar.

Constituirea formaţiunilor de elevi în clasa pregătitoare se face după finalizarea procesului de înscriere, conform calendarului, în baza procedurii elaborate de inspectoratele şcolare şi aprobate de consiliul de administraţie, cu respectarea criteriilor de transparenţă, echitate, nondiscriminare şi incluziune, se mai arată în ordin.

Potrivit ordinului de ministru, pe 24 februarie, şcolile şi Inspectoratele şcolare judeţene afişează circumscripţiile şcolare şi numărul de clase pregătitoare.

În perioada 25 februarie – 9 martie se organizează Ziua porţilor deschise în fiecare şcoală, ocazie cu care părinţii, copiii şi alte persoane interesate pot să viziteze unităţile de învăţământ şi să stea de vorbă cu învăţătorii care preiau clase pregătitoare. Tot în această perioadă, în grădiniţe se organizează întâlniri pentru informarea şi consilierea părinţilor.

În perioada 25 februarie – 20 martie se realizează evaluarea nivelului de dezvoltare psihosomatică a copiilor pentru care este necesară această procedură.

Pe 26 martie, Comisia naţională de înscriere a copiilor în învăţământul primar procesează cererile de înscriere cu ajutorul aplicaţiei informatice şi se face repartizarea la şcoala de circumscripţie.

Între 27 şi 30 martie vor fi procesate, la nivelul unităţilor de învăţământ, cererile prin care se solicită înscrierea la o altă unitate de învăţământ decât şcoala de circumscripţie, pe locurile rămase libere. Tot în această perioadă vor fi admise sau respinse aceste cereri la nivelul comisiei, prin aplicarea criteriilor generale şi specifice de departajare şi validarea de către consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ a listei candidaţilor admişi în această fază.

Pe 31 martie vor fi analizate cererile părinţilor care au solicitat înscrierea la o altă unitate de învăţământ decât şcoala de circumscripţie, dar nu au fost admişi din lipsă de locuri şi care au exprimat în această fază opţiunea pentru înscrierea în şcoala de circumscripţie.

Pe 1 aprilie vor fi afişaţi, în unităţile de învăţământ şi pe site-ul inspectoratului şcolar, candidaţii înmatriculaţi, numărul de locuri rămase libere şi lista copiilor neînscrişi după prima etapă.

A doua etapă de înscriere va avea loc între 23 şi 30 aprilie, când vor fi depuse cereri-tip de înscriere la secretariatul unităţii de învăţământ aflate pe prima poziţie dintre cele trei opţiuni exprimate pentru etapa a doua de către părinţii copiilor care nu au fost cuprinşi în nicio unitate de învăţământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă.

Pe 7 mai se va afişa la fiecare unitate de învăţământ lista finală a copiilor înscrişi în clasa pregătitoare.

Între 8 şi 15 mai vor fi centralizate şi soluţionate de către inspectoratul şcolar cererile pentru copiii care nu au fost încă înscrişi la vreo unitate de învăţământ. AGERPRES/(AS – autor: Georgiana Tănăsescu, editor: Florin Marin, editor online: Ady Ivaşcu)


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EDUCATIE

Examene cu subiecte unice pentru ocuparea posturilor de directori în școli. Propunerea ministrului Educației

Publicat

Un examen național, cu subiecte unice, ar fi varianta optimă pentru ocuparea funcțiilor de directori în școlile din țară.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, se gândește că un astfel de concurs ar putea fi organizat înainte de luna august, când expiră actualele mandate.

Sorin Cîmpeanu a declarat, joi seara, la TVR 1, că profesionalizarea conducerii școlilor este un obiectiv în proiectul „România educată”, iar concursurile pentru ocuparea funcțiilor de directori de școli trebuie organizat.

„Concursurile trebuie să aibă loc, de preferință înainte de expirarea mandatelor actualilor directori în luna august. Nu este deloc simplu, deoarece avem examene naționale, avem titularizare și definitivat, avem foarte multe activități în calendarul acestui an școlar, dar, pe de altă parte, avem și condiții ce impun restricții cu privire la organizarea concursurilor”, a spus Cîmpeanu.

Ministrul a precizat că varianta optimă ar fi un examen național, în primă etapă, de unde să se califice cei care obțin minim nota 7.

„Una din variantele pe care le luăm în calcul ar fi aceea de derulare a unui examen național scris cu subiecte relevante, cu subiecte unice în prima săptămână din luna iulie urmând ca, mai apoi, în etapa a doua, cei care vor fi reușit să treacă un plafon de minim nota 7 sau mai mult, oricum, nu sub 7, pentru că directorii de școli trebuie să fie, într-adevăr, cei mai buni, cei care își dovedesc abilitățile manageriale, la final de iulie, în ultima săptămână, ar putea fi organizată etapa a doua, în care să participe doar cei care au promovat examenul scris național. Este un obiectiv, este varianta cea mai bună”, a mai spus Cîmpeanu.

Potrivit ministrului, dacă acest concurs nu se va putea organiza în timpul verii, din considerente epidemiologice, el va trebui făcut imediat după reluarea școlii, în luna septembrie.

Cîmpeanu garantează că acest concurs va privilegia „competența directorilor de școli în detrimentul oricăror alte criterii”.

 

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Secretar de stat în Ministerul Educaţiei: ”Învăţământul online şi sistemul hibrid de predare nu vor dispărea după pandemie”

Publicat

Secretarul de stat în Ministerul Educaţiei, Sorin Ion, a declarat joi, la Braşov, că sistemul de învăţământ online şi chiar cel de predare hibrid nu vor dispărea după ce pandemia va trece, dimpotrivă din lecţiile învăţate în această perioadă putând fi desprinse soluţii pentru probleme existente până în prezent în sistem, una dintre acestea fiind înfiinţarea unei şcoli online pentru copiii bolnavi cronic.

Profesorul Sorin Ion a admis, în cadrul unei dezbateri, că cei care susţin că sistemul hibrid este ineficient “au dreptate”, menţionând că, oficial, acest sistem de predare nu există.

“Din punct de vedere al legislaţiei, hibridul nu există. Dar doar în teorie, pentru că, în practică, nu ai încotro. Atunci când ai o parte din copii acasă şi ai o rată de infectare mare şi trebuie să ţii o parte dintre ei acasă, nu ai încotro, e o adaptare a organismului numit învăţământ. Nu e oficializat, oficial, am renunţat la el de ceva vreme, dar în realitate se întâmplă”, a spus Sorin Ion.

El a subliniat însă că putem folosi lecţiile pandemiei.

“O să treacă, sperăm, pandemia. Într-o situaţie ideală, în acel moment, toţi copiii din ţară vor avea un device pe care se pot conecta la şcoală. Va trebui să ne intre în obişnuinţă că sistemul online şi chiar sistemul hibrid să fie o soluţie în situaţii ca de exemplu copil cu piciorul fracturat care stă acasă o lună.

Până anul acesta, stătea acasă, mai lua o temă de la colegi. Din acest moment, când ştim ce înseamnă, (sistemul de învăţământ online – n.r.) acel copil poate să participe la lecţii, chiar dacă nu 100%, ca cei din sală”, a spus Sorin Ion.

În context, el a vorbit despre posibilitatea înfiinţării unei “şcoli online, cu angajaţi reali”.

“Putem folosi lecţiile pandemiei. Există bolnavi cronic care stau internaţi luni de zile în spitale şi avem în vedere. Sistemul încearcă să facă ceva, există profesori care se deplasează la spital, dar să fim serioşi, cât se întâmplă? Avem în vedere – şi chiar am discutat la nivelul ministerului – înfiinţarea unei şcoli virtuale, la care să fie înmatriculaţi copiii pe perioada în care stau în spitale sau sunt imobilizaţi, dacă perioada este relativ lungă, o şcoală online cu angajaţi reali. Prin urmare putem găsi soluţii în care şcoala online şi chiar sistemul hibrid să fie bun”, a mai spus secretarul de stat în ME.

Sorin Ion, a participat joi, la Braşov, la lansarea campaniei “Vaccinare şi testare pentru învăţare”. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Debutează în toată țara campania ”Vaccinare şi testare pentru învăţare”

Publicat

test covid

Ministerul Educaţiei va demara începând de miercuri o campanie de informare intitulată “Vaccinare şi testare pentru învăţare”, a anunţat, marţi, ministrul Sorin Cîmpeanu.

“Vreau să vă anunţ în premieră că Ministerul Educaţiei a demarat o campanie care se numeşte ‘Vaccinare şi testare pentru învăţare’, o campanie care are parteneri sindicatele din educaţie, Consiliul Naţional al Elevilor şi Federaţia Asociaţiilor de Părinţi, în cadrul căreia cei cinci secretari de stat din Ministerul Educaţiei vor fi prezenţi în fiecare judeţ, un nucleu mic cu prezenţă fizică format din conducerea inspectoratelor, autorităţi locale, inspectoratul urmând a asigura participarea online a tuturor conducerilor şcolilor şi grădiniţelor din acest judeţ”, a declarat Cîmpeanu, la Digi 24.

Programul se derulează cu sprijinul Ministerului Sănătăţii

“În acest program vom fi asistaţi de către personal cu competenţe medicale pentru a explica necesitatea şi importanţa testării în şcoli, pentru a explica importanţa şi necesitatea vaccinării şi de asemenea vor fi discutate şi alte probleme specifice, precum modul de organizare a învăţământului remedial, acele ore de recuperare, plus alte probleme specifice fiecărui judeţ în parte. (…)

Medicii vor intra online şi vor fi asiguraţi de universităţile de medicină şi farmacie. (…)

De asemenea, avem şi concursul Ministerului Sănătăţii, dacă se simte nevoia unor indicaţii suplimentare”, a mai spus minostrul Sorin Cîmpeanu.

Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Elevii din învățământul preuniversitar vor primi burse școlare din bugetul de stat

Publicat

elevi

Ministerul Educației anunță că în acest an a fost alocată suma de 536 de milioane de lei pentru plata burselor școlare. În premieră, acestea sunt alocate și elevilor din învățământul preuniversitar. Bursele nu pot fi mai mici de 100 de lei.

Ministerul Educației anunță prin intermediul unui comunicat de presă că începând cu acest an, elevii beneficiază de burse plătite din bugetul de stat. În acest sens, prin Legea Bugetului de Stat, au fost alocate 536 milioane de lei, dublul sumei totale acordate anul trecut de către autoritățile publice locale pentru plata burselor școlare, spun reprezentanții ministerului.

Bursele nu pot fi mai mici de 100 de lei

Mai mult, Guvernul României a stabilit cuantumul minim al burselor la valoarea de 100 de lei, care poate fi majorată de autoritățile locale din bugetele proprii.

Banii sunt repartizați deja în teritoriu, iar unitățile de învățământ trebuie să parcurgă o serie de proceduri.

„Având în vedere că administrațiile județene ale finanțelor publice au inițiat deja procesul de repartizare a acestor sume către autoritățile locale, unitățile de învățământ au obligația să solicite în cel mai scurt timp sumele necesare pentru ca elevii să intre cât mai curând în posesia drepturilor acordate.

De asemenea, ne exprimăm convingerea că toate consiliile locale vor respecta prevederile HG 1.064/2020 și vor adopta hotărârile proprii prin care este asigurat cuantumul minim garantat de 100 de lei pentru toate tipurile de burse (de performanță, de merit, de studiu și de ajutor social)”, scrie în comunicatul Ministerul Educației.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe