Connect with us

ACTUALITATE

Instagram lansează noi stickere prin care utilizatorii români pot sprijini micile afaceri locale

Publicat



Restaurantele din România au la dispoziţie noi stickere oferite de reţeaua de socializare Instagram, prin care utilizatorii pot sprijini afacerile locale, se arată într-un comunicat al platformei transmis joi AGERPRES.

“Afacerile mici joacă un rol extrem de important în fiecare comunitate, iar în această perioadă multe dintre ele se confruntă cu dificultăţi mari din cauza efectelor pandemiei de COVID-19. Pentru a susţine micile afaceri locale şi a-i ajuta pe utilizatori să descopere cu uşurinţă alternativele la care pot apela pentru a comanda mâncare online, Instagram permite de astăzi restaurantelor din România să folosească o serie de stickere prin care cei care îi urmăresc îi pot sprijini”, susţine Instagram.

Potrivit sursei citate, restaurantele pot astfel să folosească stickerele disponibile, care semnalizează faptul că oferă opţiunea de livrare a mâncării, atât în conţinutul pe care îl distribuie pe Stories, dar şi în postările de pe profilurile lor.

“Atunci când utilizatorii văd un astfel de sticker, este suficient să apese pe acesta pentru a face comanda prin intermediul site-ului partenerului. În plus, prin distribuirea stickerelor postate de restaurante, utilizatorii le pot ajuta să ducă vestea mai departe şi să facă faţă mai uşor noilor provocări. În această perioadă dificilă, business-urile, în special cele de dimensiuni mici, folosesc Instagram pentru a păstra legătura cu consumatorii lor şi a împărtăşi cu aceştia idei legate de cum îi pot sprijini. De la lecţii de gătit transmise live pe Instagram, la distribuirea story-urilor care ilustrează eforturile diferitelor comunităţi pentru a ajuta, exemplele care arată cum business-urile pot folosi resursele platformei pentru a aduce oamenii împreună sunt nenumărate”, se menţionează în comunicat.

În acest context, Facebook anunţă să va continua să depună toate eforturile pentru a crea noi opţiuni care să-i ajute pe utilizatori să susţină afacerile la care ţin, într-un mod cât mai simplu.

Instagram este o platformă de partajare a fotografiilor şi înregistrărilor video cumpărată de gigantul Facebook, în 2012.

Facebook are peste 2,3 miliarde de utilizatori activi în fiecare lună, în timp ce Instagram are circa un miliard. AGERPRES

 

ACTUALITATE

Suma RECORD la care s-a vândut un tricou purtat de legendarul baschetbalist Michael Jordan

Publicat

Sursă foto: nbcnews

Un tricou purtat de legendarul baschetbalist Michael Jordan a fost vândut cu suma record de 320.000 dolari cu prilejul unei licitaţii la Beverly Hills, a anunţat organizatoarea evenimentului, Julien’s Auctions House, citată de DPA.

Conform sursei citate, suma de 320.000 dolari este un record pentru vânzarea unui tricou al lui Michael Jordan, în prezent proprietarul echipei de baschet Charlotte Hornets. Este vorba de un tricou purtat în anul 1984 la Chicago Bulls. Jordan a fost primit în Naismith Memorial Basketball Hall of Fame în 2009, după o carieră de 15 sezoane la Chicago Bulls, cu care a câştigat de şase ori NBA, şi la Washington Wizards.

La aceeaşi licitaţie, un tricou purtat de fostul preşedinte Barack Obama, pe când juca în echipa liceului Punahou din Hawaii a strâns 192.000 dolari. Suma reprezintă un record mondial pentru vânzarea unui tricoul de liceu scos la licitaţie.

Alte două articole sportive, aparţinând superstarului NBA Le Bron James şi fostului jucător de fotbal american Colin Kaepernick, s-au vândut fiecare pentru suma de 128.000 dolari.

Un tricoul al starului Kobe Bryant, decedat într-un accident de elicopter în ianuarie, şi-a schimbat proprietarul pentru peste 38.000 dolari.

De asemenea, o torţă olimpică de la JO 1984 de la Los Angeles a fost adjudecată în schimbul a peste 22.000 dolari.
AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Bugetul Jocurilor Olimpice 2024 de la Paris se va mări

Publicat

Bugetul organizării Jocurilor Olimpice şi Jocurilor Paralimpice 2024 de la Paris se va mări de la 3,8 la 3,9 miliarde euro, relatează AFP, care citează surse din cadrul Comitetului francez de organizare (Cojo).

Bugetul Cojo este alcătuit în proporţie de 97% din bani privaţi de la sponsori (1,1 miliarde euro), din vânzarea biletelor şi o subvenţie din partea Comitetului Internaţional Olimpic (CIO).

Creşterea bugetului cu 100 milioane euro se explică prin venituri suplimentare şi anume 71 milioane euro din programul de parteneriat cu CIO plus 25 milioane euro din bilete prin reorganizarea hărţii site-urilor unde se vor desfăşura probele olimpice.

Organizatorii au pregătit, din această vară, un plan de economii de 400 de milioane de euro, mai ales prin renunţarea la unele incinte temporare. Cheltuielile prevăzute vor fi discutate la consiliul de administraţie al COJO pe 17 decembrie, dar până acum economiile identificate se ridica la 300 milioane euro.

Vor creşte în schimb cu 100 de milioane euro costurile pentru securitatea contra atacurilor cibernetice dar şi pentru noile sporturi urbane din programul olimpic.

Societatea de lucrări publice (Solideo), care trebuie să construiască infrastructura perenă, precum Satul Olimpic, are un buget de 3,2 miliarde euro, dintre care 1,4 miliarde sunt bani publici.

Factura totală a JO 2024 se va ridica la 7,1 miliarde euro, în contextul unei crize economice în care se impune o anumită rigoare bugetară. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

A explodat consumul de avocado în Europa şi SUA

Publicat

După o scurtă scădere la începutul crizei COVID-19, consumul de avocado în Europa şi SUA a atins un nivel record, potrivit lui Xavier Equihua, directorul Organizaţiei mondiale a avocado (WAO), transmite Bloomberg.

“Consumul a depăşit orice aşteptări. Oamenii vor să mănânce sănătos. Noul lux după pandemie va fi mâncarea sănătoasă şi wellness-ul. Chiar şi industria monedei spune lucrul ăsta”, a declarat Xavier Equihua într-un interviu pentru Bloomberg.

Cererea pentru acest fruct a accelerat pe măsură ce mai mulţi consumatori iau masa acasă. Avocado nu mai este utilizat doar pentru a face guacamole la petreceri ci a început să fie utilizat şi la salate, burrito şi chiar şi pentru toast cu avocado. Consumul în Europa ar urma să crească cu 12% în acest an până la un nivel record de 1,48 miliarde livre (aproximativ 671 de milioane de kilograme) iar cererea din SUA va creşte cu 7%, susţine Xavier Equihua, citând prognozele din industrie.

“Nu este vorba doar de millennials. Aceştia au acum copiii care şi ei mânâncă avocado. De asemenea, Generaţia Z vrea şi ea mâncare sănătoasă. Vom vedea o nouă creştere explozivă în următorii şase-opt ani” când Europa va ajunge din urmă America, cel mai mare consumator mondial, prognozează Xavier Equihua.

La rândul său, David Magana, analist şef la banca Rabobank International, susţine şi el că valoarea importurilor mondiale de avocado a înregistrat cea mai puternică creştere decât orice alt fruct în ultimul deceniu. Cererea globală pentru Hass, cea mai populară varietate de avocado, ar urma să crească cu 5% pe an până în 2025, depăşind opt miliarde de dolari la nivel global, susţine asociaţia Hass Avocado Board.

Din fericire pentru consumatori, recoltele consistente din Mexic şi California, cei mai importanţi furnizori pentru piaţa americană, au dus la scăderea preţurilor după ce în 2019 problemele de aprovizionare au dus preţurile la un nivel record, susţine David Magana. Între 2010 şi 2018 producţia mondială a crescut de la 2,87 milioane tone până la 6,4 milioane tone, iar suprafaţa cultivată aproape s-a triplat, arată datele Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Alimentaţie şi Agricultură (FAO), care exclud însă Chile, un important producător.

Xavier Equihua este de părere că preţurile reduse ar putea stimula şi mai mult cererea, iar în cazul pieţei americane mai există loc de creştere. În medie, un american consumă opt livre de avocado pe an (aproximativ 3,6 kilograme), comparativ cu 20 de livre în cazul unui mexican.

“Abia am început să accesăm piaţa în Europa, China, alte părţi din Asia şi Sud-Estul Asiei. India a început să exploreze consumul de avocado şi pe baza populaţiei din acele zone, expansiunea şi cererea au oportunităţi uriaşe de creştere”, susţine Steve Barnard, director general la Mission Produce Inc., cel mai mare furnizor mondial de avocado, care are propriile sale facilităţi de ambalare precum şi propriile sale culturi de avocado. Pentru a putea dispune de avocado pe întreaga perioadă a anului, această companie din California a început să investească în ţări precum Guatemala şi Peru. “Europa oferă o oportunitate uriaşă şi acesta este unul din motivele pentru care suntem în Guatemala”, pentru a ne putea susţine creşterea, explică Steve Barnard. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Germania: Procesul răsunător al mai multor mafioţi, suspendat după ce unul dintre ei a fost depistat cu COVID-19

Publicat

Procesul major din Germania al unor presupuşi membri ai organizaţiei mafiote italiene ‘Ndrangheta a fost suspendat, după ce unul dintre acuzaţi s-a infectat cu noul coronavirus, a declarat vineri un purtător de cuvânt al tribunalului, citat de dpa.

Procesul a fost deja amânat până la 11 decembrie după ce doi avocaţi ai apărării au fost testaţi pozitiv la COVID-19. După ce inculpatul s-a îmbolnăvit şi el, procesul a fost amânat din nou până la 4 ianuarie, a spus purtătorul de cuvânt al tribunalului regional din Duisburg.

Un număr de 14 bărbaţi au fost inculpaţi pentru traficarea a circa 680 kg de cocaină, iar cinci dintre ei se crede că sunt mafioţi. Despre ‘Ndrangheta se spune că este cea mai puternică organizaţie mafiotă din lume şi că ar controla mare parte din traficul mondial de cocaină.

Între ianuarie 2014 şi decembrie 2018, suspecţii ar fi făcut trafic de cocaină şi marihuana pe scară mare. Pentru a camufla traficul de droguri au fost înfiinţate o serie de companii. Cocaina a fost apoi adusă în Europa în transporturi de orez, banane sau lemn.

Unii dintre inculpaţi au folosit telefoane securizate pentru comunicare, iar profiturile erau spălate în restaurante şi gelaterii.

Inculpaţii vor fi traşi la răspundere, în mai multe dosare, pentru formarea şi sprijinirea unei organizaţii criminale, spălare de bani, fraudă, evaziune fiscală şi încălcarea regimului armelor.

Instanţa stabilise un proces cu durata de 90 de zile pentru procesul mamut, care a fost apoi mutat de la Duisburg în tribunalul regional pentru apel din Dusseldorf din motive de securitate.AGERPRES

Citește mai departe