EVENIMENT
Instanţa supremă a lansat dosarul electronic – acces de la distanţă la actele de la dosar
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a lansat, joi, aplicaţia dosar electronic, prin care părţile implicate într-un proces şi avocaţii acestora vor avea acces de la distanţă la actele de la dosar.
Potrivit unui comunicat al ÎCCJ, aplicaţia va permite părţilor şi apărătorilor lor accesul direct şi imediat la actele dosarului, fără a fi nevoie să se deplaseze la sediul instanţei, contribuind astfel la eforturile permanente ale instanţei supreme privind combaterea pandemiei de COVID-19.
Procedura de înregistrare este deja deschisă, cererea fiind disponibilă pe site-ul ÎCCJ – www.scj.ro, iar dosarul electronic va fi disponibil începând cu data de 18 mai, pentru Secţia I Civilă, Secţia a II-a Civilă, Secţia Penală şi completurile de 5 judecători, respectiv de la data de 1 septembrie pentru Secţia de Contencios Administrativ şi Fiscal, unde volumul documentelor care se impune a fi scanate şi transmise în baza de date este foarte ridicat.
Dosarul electronic este prima componentă a conceptului de instanţă din era digitală, menit să racordeze instanţa supremă la transformările aduse relaţiilor sociale prin evoluţia tehnologică, precum şi la noul conţinut pe care trebuie să îl dobândească activitatea serviciilor publice în acest context.
De asemenea, dosarul electronic va fi urmat, în această toamnă, de implementarea serviciului de transmitere a actelor de procedură şi de efectuare a comunicărilor prevăzute de lege prin mijloace moderne de comunicaţie, în format electronic, diminuându-se astfel costurile pe care administrarea justiţiei le presupune pentru contribuabil, precum şi efectuarea acestor comunicări către justiţiabili în condiţii de rapiditate şi de siguranţă.
Avantajele dosarului electronic:
* economie de timp şi costuri mai reduse pentru părţi şi apărătorii lor, aceştia putând consulta documentele dosarului fără a se deplasa efectiv la sediul instanţei supreme;
* acces imediat la documentele noi, fără a se aştepta perioada necesară pentru comunicarea acestora prin serviciile poştale;
*creşterea celerităţii procedurii, prin reducerea situaţiilor în care este necesară amânarea cauzei pentru a se putea consulta înscrisurile noi;
*reducerea aglomeraţiei în sediile ÎCCJ şi asigurarea eficienţei măsurilor de protecţie împotriva COVID-19;
*posibilitatea judecătorilor, magistraţilor asistenţi şi grefierilor de a consulta dosarele de la domiciliu şi de a lua în mod imediat măsurile corespunzătoare, în contextul măsurilor de protecţie legate de pandemia de COVID-19;
*posibilitatea membrilor completului de judecată, a părţilor şi a reprezentanţilor lor de a consulta dosarul în mod simultan, fără a se aştepta predarea dosarului în arhivă;
*acces la actele dosarului 24/24, fără ca partea să fie condiţionată de programul de relaţii cu publicul al compartimentului arhivă sau de faptul că dosarul se află dat spre studiu sau spre motivare unui membru al completului.
Pentru implementarea acestei aplicaţii, Înalta Curte a beneficiat de asistenţă din partea Tribunalului Arad şi a Curţii de Apel Galaţi. AGERPRES
EVENIMENT
Radu Moisin, deputat PNL de Cluj, vrea ”asigurare de malpraxis” pentru funcționari: E o inițiativă inovativă la nivel european
Funcționarii publici și personalul contractual ar putea beneficia de o asigurare de răspundere civilă profesională, cu posibilitatea deducerii fiscale a unei părți din primele plătite.
Asta datorită unei propuneri legislative, depusă de deputatul PNL de Cluj, Radu Moisin, care spune că astfel vor fi protejați atât cetățenii prejudiciați, cât și angajații care își asumă responsabilități semnificative….
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Cum schimbă digitalizarea Clujul: ascensiunea jocurilor de noroc online și a industriei tech locale
În ultimul deceniu, Cluj-Napoca s-a transformat dintr-un centru universitar regional într-unul dintre cele mai dinamice huburi de tehnologie din Europa de Est. Supranumit adesea „Silicon Valley-ul României”, orașul și-a construit o reputație solidă pentru inovație, expertiză IT și transformare digitală. De la startup-uri fintech până la laboratoare creative de software, ecosistemul tehnologic local s-a diversificat…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
Administrația Națională de Meteorologie a emis miercuri, 26 noiembrie, un cod galben de vânt pentru zona montană a județului Cluj.
Avertizarea este valabilă până la ora 15:00.
Potrivit ANM, avertizarea vizează în special altitudinile de peste 1.800 de metri, unde rafalele vor atinge viteze între 90 și 100 km/h.
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Grupul IULIUS a publicat Raportul de Sustenabilitate 2024: energie 100% verde în active și o abordare nouă în regenerare urbană
Grupul IULIUS, lider în dezvoltarea de proiecte de regenerare urbană din România, a publicat Raportul de Sustenabilitate 2024, realizat, în mod voluntar, după noile standarde europene de raportare, confirmând progrese consistente în decarbonizare, eficiență energetică și impact comunitar la nivelul întregului portofoliu cu o valoare de piață de 2 miliarde de euro.
IULIUS accelerează, prin noua generație de…
Citește mai mult pe Cluj24.ro



