Connect with us

EVENIMENT

Instanţa supremă a lansat dosarul electronic – acces de la distanţă la actele de la dosar

Publicat

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a lansat, joi, aplicaţia dosar electronic, prin care părţile implicate într-un proces şi avocaţii acestora vor avea acces de la distanţă la actele de la dosar.

Potrivit unui comunicat al ÎCCJ, aplicaţia va permite părţilor şi apărătorilor lor accesul direct şi imediat la actele dosarului, fără a fi nevoie să se deplaseze la sediul instanţei, contribuind astfel la eforturile permanente ale instanţei supreme privind combaterea pandemiei de COVID-19.

Procedura de înregistrare este deja deschisă, cererea fiind disponibilă pe site-ul ÎCCJ – www.scj.ro, iar dosarul electronic va fi disponibil începând cu data de 18 mai, pentru Secţia I Civilă, Secţia a II-a Civilă, Secţia Penală şi completurile de 5 judecători, respectiv de la data de 1 septembrie pentru Secţia de Contencios Administrativ şi Fiscal, unde volumul documentelor care se impune a fi scanate şi transmise în baza de date este foarte ridicat.

Dosarul electronic este prima componentă a conceptului de instanţă din era digitală, menit să racordeze instanţa supremă la transformările aduse relaţiilor sociale prin evoluţia tehnologică, precum şi la noul conţinut pe care trebuie să îl dobândească activitatea serviciilor publice în acest context.

De asemenea, dosarul electronic va fi urmat, în această toamnă, de implementarea serviciului de transmitere a actelor de procedură şi de efectuare a comunicărilor prevăzute de lege prin mijloace moderne de comunicaţie, în format electronic, diminuându-se astfel costurile pe care administrarea justiţiei le presupune pentru contribuabil, precum şi efectuarea acestor comunicări către justiţiabili în condiţii de rapiditate şi de siguranţă.

Avantajele dosarului electronic:

* economie de timp şi costuri mai reduse pentru părţi şi apărătorii lor, aceştia putând consulta documentele dosarului fără a se deplasa efectiv la sediul instanţei supreme;

* acces imediat la documentele noi, fără a se aştepta perioada necesară pentru comunicarea acestora prin serviciile poştale;

*creşterea celerităţii procedurii, prin reducerea situaţiilor în care este necesară amânarea cauzei pentru a se putea consulta înscrisurile noi;

*reducerea aglomeraţiei în sediile ÎCCJ şi asigurarea eficienţei măsurilor de protecţie împotriva COVID-19;

*posibilitatea judecătorilor, magistraţilor asistenţi şi grefierilor de a consulta dosarele de la domiciliu şi de a lua în mod imediat măsurile corespunzătoare, în contextul măsurilor de protecţie legate de pandemia de COVID-19;

*posibilitatea membrilor completului de judecată, a părţilor şi a reprezentanţilor lor de a consulta dosarul în mod simultan, fără a se aştepta predarea dosarului în arhivă;

*acces la actele dosarului 24/24, fără ca partea să fie condiţionată de programul de relaţii cu publicul al compartimentului arhivă sau de faptul că dosarul se află dat spre studiu sau spre motivare unui membru al completului.

Pentru implementarea acestei aplicaţii, Înalta Curte a beneficiat de asistenţă din partea Tribunalului Arad şi a Curţii de Apel Galaţi. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

FOTO. Proiectul de renovare a sediului AJPIS Cluj, aproape de finalizare. Ministrul Muncii: Un loc mai primitor pentru clujeni

Publicat

whatsapp image 2024 11 18 at 11.41.24 1.jpeg

Proiectul ce prevede renovarea energetică a sediului Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) Cluj este aproape de finalizare. Până în prezent, peste 95% din lucrări au fost realizate.

Cu această ocazie, a avut loc o conferință de presă la care a participat ministrul Muncii și Solidarității Sociale, Simona Bucura-Oprescu, reprezenanți ai autorităților naționale și județene și lideri ai Partidului Social Democrat.

Investiție…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Ministrul Muncii: Pensionarii își vor primi RECALCULĂRILE și sumele RESTANTE până în decembrie

Publicat

whatsapp image 2024 11 18 at 11.41.27 e1731929263448.jpeg

Ministrul Muncii, Simona Bucura-Oprescu, a declarat că toți pensionarii ar urma să își primească recalculările și diferențele restante până în decembrie.

Prezentă într-o conferință de presă la Cluj, Simona Bucura-Oprescu, ministrul Muncii și Solidarității Sociale, a dat asigurări că toate deciziile de recalculare a pensiilor, inclusiv cele pentru dosarele complexe, vor ajunge la beneficiari până la finalul anului.

Recalculările și restanțele vor fi…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Fetiță de 13 ani dispărută la Cluj-Napoca. Este căutată de familie. Sunați la 112 dacă o vedeți

Publicat

cocoi daria disparuta.jpg

O fetiță de 13 ani a dispărut de acasă duminică, 17 noiembrie.

Copila este căutată de familie, iar cei care au văzut-o sunt rugați să sune de urgență la poliție.

Fetiță de 13 ani dispărută la Cluj-Napoca. Este căutată de familie. Sunați la 112 dacă o vedeți

Poliția municipiului Cluj-Napoca a fost sesizată duminică despre faptul că DARIA-ALEXANDRA COCOI, în vârstă de 13 de ani, a plecat voluntar din Cluj-Napoca, în jurul orei 16.30, iar până în…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

În județul Cluj, recalcularea pensiilor este aproape finalizată (PE)

Publicat

psd simona bucura oprescu 1.jpeg

Astăzi, 18 noiembrie 2024, doamna Simona Bucura-Oprescu, ministrul Muncii și Solidarității Sociale, a efectuat o vizită oficială în județul Cluj, unde a avut întâlniri cu instituțiile din subordinea Ministerului pe care în conduce, inclusiv cu reprezentanți ai Casei Județene de Pensii.

În cadrul vizitei, ministrul a mulțumit în mod special echipelor implicate pentru eforturile lor continue depuse în cadrul procesului de recalculare a pensiilor: „Datorită…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe