Connect with us

ACTUALITATE

Investitorii interesaţi de construcţia lotului 2 de pe Autostrada Lugoj – Deva pot depune oferte până în luna august

Publicat



foto: adevarul.ro

Investitorii interesaţi de construcţia lotului 2 de pe Autostrada Lugoj – Deva pot depune oferte până în luna august a acestui an după ce compania de drumuri a trimis spre publicare în cadrul platformei de achiziţii publice, SICAP, anunţul de participare aferent procedurii de atribuire a contractului „Proiectare şi execuţie lucrări pentru obiectivul de investiţii Autostrada Lugoj -Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220 – Secţiunea E şi finalizare Secţiunea D”.

Într-un comunicat remis vineri AGERPRES, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere afirmă că, pentru atribuirea acestui contract, cu o valoare estimată de 296 milioane de euro fără TVA, a optat pentru utilizarea procedurii de licitaţie restrânsă, procedura ce va fi derulată în două etape.

Astfel, prima etapă va fi cea de selecţie a candidaţilor în funcţie de criteriile de selecţie stabilite în cadrul Documentaţiei de Atribuire, iar cea de-a doua etapă va fi cea de evaluare a ofertelor depuse de candidaţii selectaţi şi stabilirea câştigătorului în conformitate cu criteriul de atribuire stabilit în cadrul Documentaţiei de Atribuire.

Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea, execuţia şi finalizarea lucrărilor pentru obiectivul major de investiţii Autostrada Lugoj -Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secţiunea E şi finalizare Secţiunea D în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat.

Conform condiţiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secţiunii E2 în contexul evitării problemelor de stabilitate şi a impactului negativ cu implicaţii majore asupra mediului, precizează sursa citată.

Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecţionale prevăzute pe fiecare cale de circulaţie cu platforma de 11,25 m din care parte carosabilă 2×3,75 m, banda de încadrare de 0,25 m, banda de urgenţă de 2,50 m şi acostamente de 2×0,50m, la care se mai adaugă trotuare laterale 2×0,75 m.

De asemenea, tunelurile vor fi prevăzute cu galerii de evacuare în caz de urgenţe, nişe de serviciu pentru amplasarea echipamentelor de securitate, instalaţii electrice, de ventilare, de stingerea incendiilor şi echipament ITS.

La jumătatea acestei luni, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat, la Deva, pe şantierul autostrăzii Lugoj-Deva, că ecoductele pentru mamifere mari – urşi şi lupi – de pe traseul autostrăzii costă circa 180 de milioane de euro, licitaţia pentru proiectare şi execuţie fiind ridicată pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).

„Problema este la secţiunea E. Acei 8,75 km unde trebuie să construim acele viaducte pentru mamifere mari, viaducte care vor costa statul român în jur de 180 de milioane de euro, dar aşa ni s-a impus şi trebuie să ţinem cont de rigorile pe mediu”, a spus ministrul Cuc.

La rândul său, directorul general adjunct al Direcţiei Generale de Dezvoltare a Infrastructurii Rutiere din cadrul CNAIR, Sorin Scarlat, a precizat că proiectul prevede construcţia a două tuneluri paralele în lungime de 1,7 km, fiecare.

„Vor fi două tuneluri paralele de 1,7 kilometri fiecare. Practic, traseul autostrăzii va intra în pământ, pe aceste tunele şi va ieşi undeva în zona Holdea. Soluţia este stabilită prin acordul de mediu, este validată de Compania de Autostrăzi. Urmează ca în viitor proiectantul să dispună detalii de execuţie şi să detalieze tehnologia de execuţie a acestor lucrări”, a arătat Scarlat.

AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Românii lucrează 40 de ore pe săptămână, cel mai mult din UE

Publicat

Paradoxul statisticii: românii lucrează 40 de ore pe săptămână, cel mai mult din UE, iar olandezii doar 30 de ore pe săptămână.

Angajaţii din România au fost pe primul loc în UE la numărul orelor lucrate pe săptămână în 2020, conform datelor de la Eurostat, oficiul european de statistică.

Astfel, angajaţii români au lucrat, în medie, 40,4 ore pe săptămână anul trecut, fiind urmaţi în clasament de cei din Bulgaria, cu 40,2 ore şi cei din Croaţia, Cipru şi Polonia, cu 39,5 ore de lucru pe săptâmână. Alte ţări din Europa Centrală şi de Est respectiv Cehia, Ungaria şi Slovacia, au avut şi ele o săptămână medie de lucru relativ lungă, respectiv de 39,3 ore, scrie Ziarul Financiar.

La polul opus, Germania (34,3 ore), Danemarca (32,7 ore) şi Olanda (29,5 ore) au avut cele mai scurte săptămâni medii de lucru pentru angajaţi dintre ţările membre ale UE.

La nivelul Uniunii Europene, în ceea ce priveşte statutul profesional, antreprenorii au avut cea mai lungă săptămână obişnuită de lucru la nivelul UE în 2020, lucrând în medie cu 47,1 ore pe săptămână. Această valoare este cu peste 10 ore mai mult decât media de lucru săptămânală a angajaţilor, respectiv 36,2 ore. Dintre angajaţii români, circa 5,8% au spus că au lucrat mai puţine ore în 2020 faţă de 2019, cea mai mică valoare din UE, conform sursei citate.

În aproape toate statele membre ale UE, cea mai accentuată scădere a orelor de lucru a fost înregistrată în sectorul HoReCa. Singura excepţie a fost Luxemburg, unde scăderile din acest sector au fost pe locul al doilea din rândul celor mai accentuate. Cele mai mari scăderi ale numărului de ore lucrate în sectorul de HoReCa au fost în Cipru (-71,3%), Irlanda (-61,6%), Slovenia (-61,0%), Spania (-59,2%) şi Grecia (-54,9%). La polul opus, cele mai uşoare scăderi au fost în Danemarca (-35,1%), România (-34,9%), Letonia (-34,6%), Luxemburg (-33,5%) şi Ungaria (-25,8%).

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Peste 10.000 de firme au aplicat pentru schema de ajutor HoReCa. Înscrierile s-au încheiat

Publicat

Arhivă foto

Peste 10.000 de firme au aplicat pentru schema de ajutor HoReCa de 20% din diferența cifrelor de afaceri din 2019 și 2020. Sesiunea de înscrieri s-a încheiat luni seara.

Potrivit Ministerului Economiei, procesul de înscriere la schema de ajutor HoReCa s-a încheiat luni la ora 20.00.

Au aplicat 10.185 de firme din domeniu, iar plafonul de finanțare asigurat de Guvernul României prin bugetul de stat, de 2,5 miliarde de lei, a fost depășit, conform ultimelor date disponibile.

După închiderea procesului online de aplicare, urmează perioada de evaluare a dosarelor depuse, etapă care va fi asigurată de personalul ministerului.

În această etapă, vor fi comunicate deciziile de admitere sau respingere.

„După finalizarea procesului se va stabili suma finală pentru care există cereri de finanțare, iar sumele solicitate vor fi pro-ratate, așadar toate firmele care au aplicat cu succes vor primi bani. Imediat după parcurgerea acestor pași începe trimiterea contractelor la semnat de către beneficiari și plata efectivă a ajutorului”, a anunțat Ministerul Economiei.

sursa: mediafax.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Şoferii din România nu mai sunt obligaţi să prezinte Cartea Verde la intrarea în Muntenegru şi Marea Britanie

Publicat

Conducătorii autovehiculelor din România nu vor mai fi obligaţi să prezinte Cartea Verde la intrarea în Muntenegru şi Marea Britanie. Decizia va intra în vigoare începând cu data de 2 august, informează Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România.

„Prin Decizia de punere în aplicare (UE) 2020/1358 2021/11145 a Comisiei din 30 iunie 2021 privind aplicarea Directivei 2009/103/CE a Parlamentului European şi a Consiliului începând cu data de 02 august 2021, autorităţile din statele membre UE şi cele din Andorra, Bosnia şi Herţegovina, Islanda, Liechtenstein, Norvegia, Serbia, Elveţia se vor abţine de la controlul asigurării de răspundere civilă pentru autovehiculele înmatriculate/înregistrate în Marea Britanie şi Muntenegru”, se arată în comunicat.

Totodată, în mod reciproc, autorităţile din Marea Britanie şi Muntenegru trebuie să procedeze la fel pentru autovehiculele înmatriculate/înregistrate în statele membre UE şi cele din Andorra, Bosnia şi Herţegovina, Islanda, Liechtenstein, Norvegia, Serbia, Elveţia începând cu aceeaşi dată.

„Cu toate acestea, sunt permise controale nesistematice ale acestei asigurări efectuate de autorităţile competente, cu condiţia să nu fie discriminatorii şi să aibă loc în cadrul controalelor care nu urmăresc exclusiv verificarea asigurării”, menţionează sursa citată.

Pe lângă eliminarea controlului obligatoriu al asigurării RCA, în cazul conducătorilor auto români asigurările RCA emise de asiguratorii care au dreptul să practice această formă de asigurare pe teritoriul României vor avea acoperire, în mod obligatoriu, în baza unei prime unice inclusiv pe teritoriul celor două state.

Conducătorii auto sunt sfătuiți să aibă asupra lor documentul pe suport hârtie

Biroul Asigurătorilor din România recomandă totuşi conductărilor auto să aibă asupra lor documentul internaţional de asigurare tip Carte Verde emis pe suport hârtie, chiar şi în cazul în care călătoresc în statele pentru care controlul acestui document nu mai este obligatoriu.

BAAR este o asociaţie profesională, de drept privat, independentă şi autonomă a tuturor societăţilor de asigurare, indiferent de forma de organizare şi de statul în care îşi au sediul social, care, în baza legii, au dreptul să practice în România asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule (asigurători RCA) şi care îndeplineşte atribuţiile de birou naţional auto, de organism de plată a despăgubirilor, de organism de compensare, de centru de informare, precum şi alte atribuţii conferite prin lege. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

26 de cazuri de infecție cu variantă Delta în ultima săptămână. Numărul deceselor a ajuns la 5

Publicat

Coordonatorul campaniei de vaccinare Valeriu Gheorghiță a anunțat marți că în ultima săptămână au fost înregistrate în România 26 de noi cazuri de infecție cu tulpina Delta. De asemenea, numărul deceselor a ajuns la 5.

Potrivit lui Valeriu Gheorghița, până în 25 iulie au fost înregistrate 127 de cazuri cu varianta Delta, dintre care 26 în ultima săptămână.

„Evoluția săptămânală a proporției cazurilor confirmate cu variantă Delta din numărul total al cazurilor identificate cu variante virale de îngrijorare are un trend crescător, de la o valoare de 1,5% în săptămâna 21, la peste 6,8%, în săptămâna 29. Am observat o creștere de circa 5 ori a numărului de cazuri confirmate cu variantă Delta”, a spus Gheorghiță.

Conform acestuia, 50% dintre cazuri se află în 28 de focare, dintre care 22 sunt de familie, iar 6 de colectivitate.

Valeriu Gheorghiță a anunțat că 42 de cazuri, adică 33%, nu au legătură epidemiologică cu focarele, ceea ce poate însemna că acestea au fost dobândite prin transmitere comunitară.

Cele mai multe cazuri, 31, au fost înregistate în București, urmat de Argeș (23), Ilfov (19) și Bacău (17).

Coordonatorul campaniei de vaccinare a anunțat că până acum au fost înregistrate 5 decese la pacienți infectați cu varianta Delta. Ultimul este al unui bărbat de 56 de ani, din Olt. Toate cazurile au fost înregistrate la persoane nevaccinate.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe