Connect with us

EVENIMENT

Jumătate din reclamaţiile primite de Centrul European al Consumatorilor din România au vizat transporturile

Publicat

Un procentaj de 47% din totalul reclamaţiilor primite anul trecut de Centrul European al Consumatorilor din România (ECC-România) a vizat domeniul transporturilor (aerian, rutier, feroviar, naval şi închirieri auto), informează vineri de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

Alte 11% dintre sesizări s-au referit la îmbrăcăminte şi încălţăminte, procent similar cu plângerile depuse referitore la restaurante şi hoteluri; 9% din sesizări au fost pentru activităţi de recreere şi cultură, iar 7% pentru diverse produse şi servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal – ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii), conform comunicatului ANPC.

Cele mai multe reclamaţii au vizat anulări provocate de pandemie, atât în domeniul transporturilor, cât şi în cel al serviciilor turistice achiziţionate individual sau ca pachete de servicii de călătorie, se menţionează în comunicat.

Centrul European al Consumatorilor din România a recuperat peste 300.000 de euro în 2020 pentru consumatorii români şi străini, în creştere cu 15% faţă de anul anterior, se precizează în comunicat.

În 2020, ECC România a instrumentat peste 5.200 de solicitări de la consumatori români şi peste 270 de solicitări de la consumatori din alte state UE, plus Norvegia, Islanda şi Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reşedinţă ale consumatorilor, numărul total de solicitări prelucrate reprezentând o creştere cu 37% faţă de anul anterior.

Cele mai multe reclamaţii primite de la consumatorii rezidenţi în România au fost împotriva unor comercianţi din Ungaria, Marea Britanie, Germania, Franţa, Spania, Irlanda şi Italia, iar cele mai multe reclamaţii ale unor consumatori din alte state membre împotriva comercianţilor din România au provenit din Bulgaria, Italia, Franţa, Ungaria, Irlanda şi Belgia.

Centrul European al Consumatorilor din Romania funcţionează la nivel de direcţie în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, fiind un proiect cofinanţat de Comisia Europeană şi de Guvernul României.

ECC Romania este parte a Reţelei Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-NET), care include 30 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE, cărora li se adaugă Islanda, Norvegia şi Marea Britanie.

Centrul European al Consumatorilor din Romania are competenţă numai în soluţionarea pe cale amiabilă a litigiilor transfrontaliere de consum, respectiv acele litigii ivite ca urmare a achiziţionării de către un consumator rezident în România a unor produse/servicii defectuoase de la un comerciant cu sediul într-un stat membru UE, altul decât România, precum şi acele litigii ivite ca urmare a achiziţionării de către un consumator rezident într-un alt stat membru UE a unor produse/servicii defectuoase de la un comerciant cu sediul în România.

Rolul principal al Reţelei Centrelor Europene ale Consumatorilor este să crească nivelul încrederii consumatorilor atunci când fac achiziţii transfrontaliere, oferind informaţii şi consultanţă gratuite şi confidenţiale asupra drepturilor pe care le au în calitate de consumatori, precum şi asistenţă în soluţionarea problemelor de consum transfrontaliere. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

VIDEO. Rută alternativă la traficul aglomerat din Dej. Consiliul Județean asfaltează drumul Câțcău – Vad

Publicat

asfaltare drum catcau vad 2.jpg






Consiliul Județean Cluj a demarat lucrările de asfaltare pe drumul comunal DC 177 (DN 1C) Câțcău – Vad (DJ 109E), după ce acesta a fost recent preluat în administrarea instituției.

Lucrările de întreținere continuă cu așternerea covorului asfaltic, în timp ce pe restul sectorului de drum se execută stratul suport de balast stabilizat.

Alin Tișe: Va fi un drum foarte util

La finalul lucrărilor, tronsonul…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Anchetă la Aeroportul Cluj cu privire la manipularea neglijentă a bagajelor. Alin Tișe: Aceste atitudini nu pot fi tolerate

Publicat

aeroport cluj1 e1672244336687.jpg






Președintele Consiliului Județean Cluj a solicitat, în această dimineață, directorului Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj, David Ciceo, declanșarea unei anchete urgente privind modul în care sunt manipulate bagajele călătorilor.

Acesta a cerut luarea de măsuri legale și contractuale ferme pentru a pune capăt unor practici considerate total inadecvate și nejustificate, după ce în spațiul public…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Șantaj, amenințări și ordin de protecție încălcat. Un clujean reținut și arestat pentru 30 de zile

Publicat

1758141908 politia ipj 1 e1639654726616.jpg






Un bărbat de 33 de ani din Cluj-Napoca a fost arestat preventiv pentru 30 de zile, fiind acuzat de șantaj și încălcarea unui ordin de protecție.

Potrivit IPJ Cluj, în perioada martie – iunie 2024, bărbatul ar fi exercitat presiuni psihologice asupra victimei prin mesaje online ce conțineau amenințări, inclusiv cu violență fizică, dar și cu divulgarea unor materiale compromițătoare. Scopul acestora ar fi…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

ANALIZĂ. Radu Georgescu: Dolarul se prăbușește, euro atinge maximele ultimilor 4 ani

Publicat

bani pixabay.jpg






Miercurea aceasta, urma să se încheie ședința de politică monetară a Rezervei Federale americane. Deciziile luate vor avea un efect major asupra mediului economic mondial.

Piața anticipa o reducere cu sfert de punct procentual a dobânzilor, care se situează din decembrie trecut la 4,25 – 4,50%, măsură care a contribuit la deprecierea semnificativă a dolarului american.

ANALIZĂ. Radu Georgescu: Dolarul se…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe