EVENIMENT
FOTO: A treia zi de AGLOMERAȚIE La Vama Nădlac I. Se așteaptă peste patru ore pentru intrarea în ţară

Aglomeraţia de la frontiera cu Ungaria s-a redus în judeţul Arad, însă luni dimineaţă se înregistrează timpi mari de aşteptare pentru procedurile de tranzitare pe sensul de intrare în ţară prin Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) Nădlac I.
Conform Poliţiei de Frontieră Arad, la PTF Nădlac I se aşteaptă patru ore pentru intrarea în România şi sunt deschise şapte artere, însă au mai fost înfiinţate şi opt posturi de control mobile. Astfel, există 15 posturi de control doar pe sensul de intrare.
Citește și AGLOMERAȚIE, în continuare, la Nădlac. Peste 10.000 de persoane au tranzitat vama, în ultimele 24 de ore
Pe sensul de ieşire din ţară se aşteaptă aproximativ 50 de minute şi sunt deschise patru artere pe care se fac verificările documentelor de călătorie.
La PTF Nădlac II, tranzitarea se desfăşoară în condiţii normale pe ambele sensuri şi se aşteaptă 10 – 20 de minute pentru formalităţi.
Purtătorul de cuvânt al Poliţiei de Frontieră Arad, Filip Ionuţ Matei, a declarat, că în 24 de ore, respectiv de duminică, ora 8,00, până luni, ora 8,00, au intrat în România 10.600 de persoane prin PTF Nădlac I şi II, iar tot pe aici au ieşit din ţară 5.600 de persoane.
În weekend-ul care s-a încheiat, primul după ieşirea din starea de urgenţă, la PTF Nădlac I s-a înregistrat un val de persoane care au tranzitat frontiera în ambele sensuri, astfel că au apărut tensiuni în rândul sutelor de persoane care aşteptau efectuarea formalităţilor şi anchetelor epidemiologice şi autorităţi. Din când în când, călătorii au huiduit, fluierat şi claxonat insistent, în semn de nemulţumire că trebuie să aştepte chiar şi opt ore pentru a trece graniţa. Jandarmii au mobilizat echipaje care să asigure ordinea publică, fără a fi nevoie de intervenţia acestora. AGERPRES
EVENIMENT
Accident la Vlaha din cauza unui șofer neatent. Mașină proiectată în gard și într-o conductă de gaz

Un accident rutier a avut loc duminică, 14 septembrie, în jurul orei 14:40, pe raza localității Vlaha.
În eveniment au fost implicate două autoturisme, iar accidentul s-a soldat cu pagube materiale, inclusiv o conductă de gaz avariată.
Accident la Vlaha în Cluj din cauza unui șofer neatent
Din primele cercetări, un bărbat de 34 de ani, aflat la volanul unei mașini, s-ar fi angajat în depășirea…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Eurostat: România, pe locul doi cu cea mai mică speranță de viață din Uniunea Europeană. Situația din alte țări

România avea în 2024 a doua cea mai mică speranță de viață din Uniunea Europeană, de 76,6 ani. Mdia la nivelul Uniunii Europene este de 81,7 ani, în creștere cu 0,3 ani comparativ cu 2023, arată datele preliminare publicate de Eurostat.
În 15 state membre speranța de viață este mai mare decât media UE, pe primele locuri fiind Italia și Suedia (ambele cu 84,1 ani), urmate de Spania (84 de ani).
La polul opus, cea mai mică speranță de viață din UE a fost înregistrată în…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
FOTO. Accident cu trei răniți pe DN1 la Bucea. Un șofer din Bihor a pierdut controlul volanului într-o curbă

Trei persoane au fost rănite duminică în accidentul rutier de pe DN1-E60, pe raza județului Cluj.
În accident au fost implicate o mașină și o autoutilitară cu remorcă.
Cum s-a petrecut accidentul de la Bucea
Din primele cercetări efectuate la fața locului, polițiștii au stabilit că un bărbat, de 54 de ani, din județul Bihor, aflat la volanul autoturismului, ar fi pierdut controlul asupra direcției de…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
România rămâne fără radare fixe pe autostrăzi și drumuri naționale. Proiectul CNAIR, pus pe pauză de Guvern

România, țara din Uniunea Europeană cu cele mai multe victime în accidente rutiere provocate de viteză excesivă, rămâne fără radare fixe încă cel puțin doi ani. Proiectul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care prevedea montarea a 400 de radare fixe pe autostrăzi și drumuri naționale, a fost pus pe pauză pe termen nelimitat. Motivul: Guvernul nu a alocat finanțarea necesară.
Ce prevedea proiectul radarelor fixe
Planul CNAIR avea ca…
Citește mai mult pe Alba24.ro