Connect with us

ACTUALITATE

La Sibiu va fi construit un spital nou, lângă aeroport. Investiţie de 2 milioane de euro a Consiliului Judeţean

Publicat



spital

Consiliul Judeţean (CJ) Sibiu va investi în acest an două milioane de euro pentru construcţia unui spital nou, care va fi amplasat la marginea municipiului reşedinţă de judeţ, în apropierea Aeroportului Internaţional şi a autostrăzii A1, a declarat joi preşedintele CJ, Daniela Cîmpean.

“Eu pot să vă spun care este pasul următor. În acest an avem alocate doua milioane de euro pe documentaţii, pentru actualizarea fezabilităţii şi a proiectului tehnic. Până la sfârşitul anului, acesta este targetul nostru, să actualizăm fezabilitatea şi proiectul tehnic. La momentul la care avem actualizată fezabilitatea, ni se deschid alte oportunităţi şi pe măsură ce vom parcurge fiecare etapă şi fiecare pas, o să vă ţin la curent. Nu mai este nevoie de studiu de prefezabilitate, pentru că acest proiect a fost inclus în strategia de dezvoltare a judeţului. Aceasta a fost soluţia pe care am găsit-o pentru a economisi din bănuţii aceştia puţini pe care îi avem. Am salvat bani şi timp”, a spus Daniela Cîmpean, după şedinţa CJ Sibiu.

Potrivit sursei citate, deocamdată singurul loc pe care îl deţine CJ Sibiu pentru a construi un nou spital judeţean este terenul de lângă Aeroportul Internaţional Sibiu şi autostrada A1.

Preşedintele CJ Sibiu nu susţine propunerea prefectului judeţului Sibiu, care sugera să se construiască viitorul spital în centrul municipiului reşedinţă de judeţ, în curtea Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă.

“Gândiţi-vă la parcări. Oricum suntem foarte sugrumaţi. Nu există posibilitate de parcare în zonă, ar însemna să sufocăm şi mai mult traficul în Sibiu, care deja este foarte sufocat, plus că discutăm de condiţiile de urbanizare ale zonei care nu corespund şi tocmai de aceea acel UPU (Unitate de Primiri Urgente – n.r.) nu a putut să fie făcut acolo, pentru că nu corespundea condiţiilor de urbanism impuse de prin PUG-ul (Planul Urbanistic General – n.r.) Sibiului”, a spus Daniela Cîmpean.
Prefectul judeţului Sibiu, Adela Muntean, susţine construcţia unui spital judeţean nou, dar în zona centrală, în curtea actualului Spital Clinic Judeţean de Urgenţă. Adela Muntean a spus că medicii actualului spital i-ar fi cerut să se construiască viitorul spital în centrul Sibiului.

Direcţia de Sănătate Publică (DSP) Sibiu cere construcţia unui spital nou judeţean, ceea ce ar diminua infecţiile nosocomiale, potrivit inspectorului-şef, Lucian Blăguţiu.

“Din punctul de vedere al infecţiilor nosocomiale, trebuie construit, pentru că la baza infecţiilor nosocomiale stau multe condiţii şi harta de risc creată pe infecţiile nosocomiale este stabilită pe baza acestor condiţii pe care le are unitatea sanitară. Şi este o consecinţă logică. Având un spital multipavilionar, tu ai o multitudine de structuri, de circuite, având o singură unitate sanitară, automat harta riscurilor se modifică, în sensul de restrângere. Controlul personalului care intră va fi mult mai bine realizat. Riscurile globale pe unitate vor fi minimizate sau anulate. Circuitele vor fi complet altele. Se modifică tot. Şi scad costurile pe achiziţionare de produse”, a declarat recent, într-o conferinţă de presă, inspectorul-şef al DSP Sibiu.

În prezent, Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă se află în zona centrală a municipiului Sibiu şi deserveşte pacienţi din judeţele Sibiu, Alba, Hunedoara şi Vâlcea. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Sibiu este format din mai multe clădiri, unele mai noi, altele foarte vechi, de câteva sute de ani, care au fost reabilitate.

Primăria şi Consiliul Judeţean Sibiu şi-au propus să construiască un spital nou, cerând sprijinul Ministerului Sănătăţii şi al Guvernului. Partidele politice reprezentate în Consiliul Local şi Consiliul Judeţean Sibiu, declarativ, propun două locuri diferite unde să se facă noul spital: PSD vrea spital nou lângă Pădurea Dumbrava, pe un teren al Ministerului Apărării Naţionale, PNL şi Forumul Democrat al Germanilor din România vor ca viitorul spital să fie construit la marginea Sibiului, aproape de autostrada A1 şi Aeroportul Internaţional.

Locul pe care va fi construit viitorul spital clinic judeţean de urgenţă din Sibiu va fi decis în urma unei analize pe care o vor face specialişti din Ministerul Sănătăţii, a anunţat, la ultima vizită la Sibiu, din noiembrie 2018, ministrul Sorina Pintea.

AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Peste 50.000 de români s-au înscris în programul „Rabla pentru electrocasnice” în primele cinci ore

Publicat

electrocasnice
Arhivă foto

Peste 50.000 de români și-au făcut, până la ora 15.00, cont în aplicația „Rabla pentru electrocasnice”, programul naţional de înlocuire a echipamentelor electrice şi electronice uzate cu unele mai performante din punct de vedere energetic

Peste 50.000 de români și-au făcut cont în aplicația „Rabla pentru electrocasnice” până la ora 15.00, anunță reprezentanții Ministerului Mediului.

Înscrierile persoanelor fizice au început vineri dimineață, la ora 10.00.

Bugetul alocat Programului în anul 2021 este de 75 milioane lei.

Anul acesta, persoanele fizice pot beneficia de oportunitatea de a se înscrie și de a obține unul sau mai multe vouchere.

Românii au la dispoziție 7 zile în vederea înscrierii în program prin crearea contului de utilizator în aplicația informatică. „Contul de utilizator” este un element de noutate al acestei ediții a programului și permite atât selecția voucherelor, cât și urmărirea statusului acestora.

Pentru eficientizarea procesului de selecție a voucherelor, ediția de anul acesta se va desfășura etapizat.

Anul acesta, echipamentele incluse în program și sumele aferente fiecărui echipament sunt: 400 de lei pentru mașini de spălat rufe, inclusiv cu uscător având cel puțin noua clasa energetică C; 400 de lei pentru mașini de spălat vase având cel puțin noua clasa energetică D; 400 de lei pentru aparate de aer condiționat, inclusiv aparate de aer condiționat portabile, cu eficiență energetică la răcire cel puțin A++; 400 lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice/congelatoare având cel puțin noua clasă energetică E; 400 lei pentru televizoare având cel puțin noua clasă energetică E; 400 lei pentru uscătoare de rufe cu eficiență energetică cel puțin A++; 200 de lei pentru aspiratoare cu un consum de energie mai mic de 43 kWh/an; 500 de lei pentru laptopuri; 300 de lei pentru tablete.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Italia se deschide pentru turiști. Test negativ în loc de carantină pentru persoanele care vin din UE, Marea Britanie și Israel

Publicat

sursa foto: pixabay

Guvernul italian a anunțat vineri că anulează solicitarea de carantină pentru vizitatorii din Uniunea Europeană, Marea Britanie și Israel care au teste negative pentru coronavirus, în încercarea de a atrage turiști în această vară, anunță thelocal.it.

Conform noilor reguli care intră în vigoare de duminică, Italia va extinde și așa-numitele zboruri „fără Covid”, în prezent în vigoare către și dinspre Statele Unite ale Americii, către Canada, Japonia și Emiratele Arabe Unite.

În același timp, măsurile care blochează sosirile din Brazilia au fost extinse.

“Ministrul Sănătății, Roberto Speranza, a semnat un decret care prevede intrarea din țările din UE și din spațiul Schengen, precum și din Marea Britanie și Israel, cu un test negativ, depășind sistemul actual de mini-carantină”, ​​a spus un purtător de cuvânt.

Vizitatorii din aceste țări au fost obligați până acum să intre într-o carantină de cinci zile și sa facă două teste pentru coronavirus.

Acum, vizitatorii vor trebui doar să prezinte dovada unui rezultat negativ al testului, deși vineri nu au fost disponibile imediat alte detalii.

De asemenea, Italia dorește să le permită turiștilor din Statele Unite, Canada și Japonia să intre în țară fără carantină, dacă au fost vaccinați, a spus premierul Mario Draghi.

În timp ce primul pas este vaccinarea cât mai multor rezidenți ai Italiei înainte de vară, a spus Draghi, el a indicat, de asemenea, că Italia își va revizui regulile stricte de intrare din străinătate

Liderii țărilor G7 – Canada, Franța, Germania, Italia, Japonia, Marea Britanie, SUA și UE – urmează să se întâlnească în perioada 11-13 iunie, iar călătoriile vor fi cu siguranță pe ordinea de zi.

Mario Draghi a declarat că revenirea turiștilor este crucială pentru recuperarea celei de-a treia economii din zona euro, care a fost una dintre țările UE cele mai afectate de coronavirus.

Terasele cafenelelor și restaurantelor au fost redeschise în „zonele galbene” ale Italiei luna trecută, iar muzeele și cinematografele s-au redeschis, dar interdicția de circulație în timpul nopții, după ora 22:00, a rămas valabilă.

Rata infecțiilor din Italia a încetinit în ultimele săptămâni, iar până în prezent, aproximativ 26 de milioane de doze au fost administrate în țara cu 60 de milioane de locuitori, iar aproximativ opt milioane de persoane sunt complet vaccinate.

sursa: mediafax

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cod PORTOCALIU de inundații pe râuri din Caraș-Severin și Timiș

Publicat

inundatii
arhiva foto

Hidrologii au emis, vineri, o avertizare cod portocaliu de inundații pe râuri din județele Caraș-Severin și Timiș. Avertizarea este valabilă până sâmbătă dimineața, la ora 2.00.

Ca urmare a precipitațiilor înregistrate în ultimele ore, a celor prognozate și propagării, se pot produce ȋn continuare scurgeri importante pe versanţi, torenţi, pâraie, viituri rapide pe râurile mici cu posibile efecte severe de inundaţii locale şi creşteri importante de debite şi niveluri cu posibile depăşiri ale cotelor de inundație pe râurile din bazinele hidrografice: afluenții de stânga ai Timișului aferenți sectorului aval confluență cu râul Bistra – amonte S.H. Lugoj, județele Caraș-Severin și Timiș.

Fenomenele hidrologice periculoase se pot produce cu probabilitate și intensitate mai mare pe unele râuri din bazinele hidrografice Cernabora, Știuca și Spaia.

Avertizarea este valabilă până sâmbătă, la ora 2.00.

 

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Şeful STB: Începând de săptămâna viitoare, autobuzele şi troleibuzele vor respecta programul de transport

Publicat

autobuz etajat constanta
Arhivă foto

Autobuzele şi troleibuzele vor respecta programul de transport, începând de săptămâna viitoare, iar acest lucru va fi posibil prin aplicaţia existentă care creează legătura între dispecerat şi şoferul vehiculului, a anunţat, vineri, directorul general al Societăţii de Transport Bucureşti (STB), Adrian Criţ, într-o conferinţă de presă.

“Există investiţii realizate de-a lungul timpului pe partea de digitalizare. Există investiţii care, din păcate, nu au fost utilizate aşa cum trebuia, chiar dacă noi am achiziţionat vehicule cu sisteme de monitorizare, am achitat mentenanţă lunară. Din păcate, la preluarea mandatului, am constatat că unele sisteme nu sunt funcţionale.

Drept urmare, în ultima lună, colegii mei s-au preocupat pentru punerea în funcţiune a acestora, astfel încât, de săptămâna viitoare, tot ceea înseamnă autobuze şi troleibuze vor respecta programul de transport. Acest lucru va fi posibil prin aplicaţie existentă, care creează legătura între dispecerat şi şoferul vehiculului, aplicaţie prin care şoferul preia mesaje, răspunde la mesaje şi poate fi monitorizat vizavi de ceea ce se întâmplă”, a explicat Criţ.

Acest sistem este deja funcţional pe 1.630 de vehicule, tramvaiele neavând deocamdată implementat acest sistem.

Criţ a precizat că îşi doreşte ca STB să utilizeze aplicaţii care sunt deja cunoscute şi promovate la nivel european, nu unele care se modifică şi necesită costuri pentru întreţinere şi dezvoltare.

“Ne dorim să ne aliniem la ceea ce se întâmplă în Uniunea Europeană. Ne dorim să utilizăm nu doar nişte aplicaţii care sunt implementate de formă. Aş vrea să scot în evidenţă două aspecte.

Avem două aplicaţii care sunt promovate atât pe site-ul nostru, cât şi pe site-ul primăriei, respectiv a ATDBI, şi aici e vorba de Info STB şi de aplicaţia de plăţi online B-Pay. Dacă vorbim de Info STB, în doi ani de la punerea în funcţiune are doar 200.000 de utilizatori.

Dacă vorbim de B-Pay, constat cu suprindere că şi dacă s-a făcut promovarea acestei aplicaţii prin fonduri date de către municipalitate, din păcate, veniturile realizate anul trecut au fost de doar 1% din total venituri. Practic, am promovat o aplicaţie de plăţi online cu o sumă de circa de 5 milioane de lei, iar beneficiile au fost de doar 2,4 milioane de lei”, a menţionat şeful STB.

Criţ a susţinut că i-a transmis furnizorului acestei aplicaţii că nu mai deţine exclusivitate pe aceasta, iar în perioada următoare vor fi implementate şi alte aplicaţii care sunt deja implementate în UE sau în alte oraşe din România şi care se auto-promovează.

“Am discutat chiar şi de dimineaţă cu furnizorul aplicaţiei şi i-am spus că din momentul actual nu mai deţine exclusivitatea pe aplicaţia respectivă, iar în perioada următoare o să avem şi alte aplicaţii care sunt deja implementate în UE, în oraşe din România şi care se auto-promovează. Fără costuri putem face multe, fără investiţii, care să nu fie utilizate.

Ne dorim servicii de calitate, ne dorim ca tot ceea ce facem de aici încolo, cel puţin pe partea de digitalizare, să aibă suportul dezvoltatorilor, iar dezvoltatorii să aibă beneficiul urmare a utilizării aplicaţiei prin comisioanele pe care le pot lua de la noi.

Nu ne dorim să investim în aplicaţii care se pot modifica şi ar trebui să suporte costuri an de an pentru întreţinere şi dezvoltare. Drept urmare, soluţia e utilizarea de aplicaţii cunoscute care deja sunt promovate la nivel european”, a adăugat directorul general al STB.

Potrivit şefului STB, autobuzele şi troleibuzele din parcul companiei beneficiază de facilităţile sistemului de monitorizare şi dispecerizare, care permite interacţiunea directă a dispecerilor cu şoferii în vederea respectării programului de circulaţie.

De asemenea, dispecerii au acces la informaţii cu privire la gradul de încărcare a vehiculelor, determinând astfel în timp real zonele foarte aglomerate de pe traseu.

Pe lângă îmbunătăţirea timpilor de sosire în staţii, aplicaţia oferă şi posibilitatea eficientizării activităţilor interne, prin reducerea costurilor de întreţinere a vehiculelor, creşterea productivităţii şi îmbunătăţirea stilului de condus al şoferilor STB.

AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate