EVENIMENT
Linie telefonică specială pentru informații sau reclamații privind testele de COVID-19

Organizaţia de protecţie a consumatorilor InfoCons a deschis o linie telefonică specială destinată persoanelor care vor să depună reclamații privind testele de COVID-19, potrivit unui comunicat remis miercuri de InfoCons.
Numărul Telekom cu tarif normal în reţea 021-9615 este dedicat persoanelor care au efectuat analize de testare pentru Covid-19 sau care doresc sa realizeze aceste analize. La acest număr de telefon consumatorii pot solicita consiliere, informare sau pot depune sesizări din perspectiva protecţiei consumatorilor.
„Ţinând cont de faptul că se înregistrează tot mai multe sesizări din partea consumatorilor cu privire la realizarea analizelor de testare Covid-19, procesarea rezultatelor, clauzele contractuale sau de consimţământ semnate de către consumatori în momentul recoltării, InfoCons trage un semnal de alarmă şi sprijină toţi consumatorii care întâmpină o problemă în acest domeniu”, se menţionează în comunicatul organizaţiei de protecţie a consumatorilor.
În afară de linia telefonică specială, consumatorii care întâmpină probleme legate de testele pentru Covid-19 pot contacta InfoCons pe acest subiect la adresa de e-mail: reclamatii@infocons.ro sau în scris la C.P 38, O.P. 53 sector 4, Bucureşti.
InfoCons subliniază că, printre drepturile fundamentale ale consumatorilor, se numără dreptul de a fi protejaţi împotriva riscului de a achiziţiona un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le prejudicieze viaţa, sănătatea sau securitatea ori să le aducă atingere drepturilor şi intereselor legitime; dreptul de a fi informaţi complet, corect şi precis asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor şi serviciilor, astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor lor, precum şi de a fi educaţi în calitatea lor de consumatori; dreptul de a avea acces la pieţe care le asigură o gamă variată de produse şi servicii de calitate; dreptul de a fi despăgubiţi în mod real şi corespunzător pentru pagubele generate de calitatea necorespunzătoare a produselor şi serviciilor, folosind în acest scop mijloace prevăzute de lege.
Preşedintele InfoCons, Sorin Mierlea, a subliniat că persoanele care fac analize de depistare a Covid-19 au dreptul la respectarea de către prestator al termenului de timp privind rezultatul testului.
„Dacă dorim să realizăm analize de testare Covid-19, fie că ne sunt necesare pentru a putea pleca în vacanţă, fie pentru siguranţa proprie, informarea trebuie să fie una transparentă atât din punctul de vedere al termenului de realizare, cât şi al costului. Totodată, termenele de realizare trebuie să fie respectate sau, în caz contrar, agentul economic să îşi asumă pierderea materială şi morală. Trebuie să luăm atitudine, să depunem o sesizare, pentru ca generaţiile următoare să nu mai păţească ce am păţit noi”, a afirmat preşedintele InfoCons. AGERPRES
EVENIMENT
21 aprilie: ”Statu la vase” în Șugag. Obicei unic în țară, în a doua zi de Paște. Programul evenimentului

Statu la vase în lunea Paștelui: o nouă ediție a evenimentului ce marchează un obicei unic în țară va fi organizată în 21 aprilie, la Șugag.
Evenimentul este organizat de Primăria Comunei Șugag, Consiliul Județean Alba și Centrul de Cultură „Augustin Bena”, în parteneriat cu Biserica Ortodoxă Șugag și începe de la ora 11.00.
„Statu’ la vase în Lunea Paștelui” de la Șugag este un străvechi obicei tradițional, unic în țară, ce reunește atât…
Citește mai mult pe Alba24.ro

Un bărbat de 61 de ani din Sebeș a fost prins de polițiști în timp ce conducea un autoturism fiind sub influența băuturilor alcoolice.
Potrivit IPJ Alba, la data de 1 aprilie 2025, în jurul orei 15.00, polițiștii rutieri din cadrul Poliției Municipiului Sebeș au oprit, pentru control, pe Drumul Sibiului din municipiul Sebeș, un autoturism condus de un bărbat de 61 de ani, din municipiul Sebeș.
În urma testării bărbatului cu aparatul etilotest, a rezultat valoarea de 0,62…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Reacția „U” Cluj după ce trei copii au fost bătuți de suporteri: „FC Universitatea Cluj condamnă ferm violența de orice natură”

Reprezentanții „U” Cluj se delimitează de suporterii echipei care au luat la bătaie trei minori după derby-ul Clujului, exprimându-și regretul față de cele întâmplate și făcând apel la fair-play.
FC Universitatea Cluj a reacționat, miercuri, față de incidentul petrecut luni seară, după meciul cu CFR, când niște suporteri au bătut trei minori de 14-17 ani, din care unul a ajuns la spital.
Clubul regretă incidentul și condamnă violența
Clubul și-a…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Care sunt datele angajaților ce vor fi completate în REGES-Online, sistemul care va înlocui Revisal. Regulile de utilizare

REGES-Online, noul registru general de evidență a salariaților care înlocuiește Revisal, devine obligatoriu pentru toți angajatorii. Platforma online permite gestionarea digitală a contractelor de muncă și este accesibilă și angajaților.
Hotărârea de Guvern nr. 295 privind Registrul general de evidență a salariaților – REGES-Online, a fost publicată în Monitorul Oficial pe 31 martie. Documentul stabilește înlocuirea aplicației Revisal cu un nou sistem electronic,…
Citește mai mult pe Alba24.ro
1 Comentariu