Connect with us

ACTUALITATE

Livrarea trimiterilor poştale în orice localitate va fi posibilă prin Poşta Română. O nouă rețea de transport dezvoltată

Publicat



Compania Naţională Poşta Română a dezvoltat o nouă reţea de transport care asigură livrarea trimiterilor poştale, din anumite clase de servicii, la sediul sau domiciliul clienţilor, în orice localitate de pe teritoriul României, a anunţat, vineri, 16 octombrie, operatorul poştal naţional.

“Pentru a onora cerinţele clienţilor, manifestate prin creşterea exponenţială a comenzilor online şi a trimiterilor internaţionale import, Poşta Română a dezvoltat o nouă reţea de transport care să asigure livrarea mecanizată, având suport logistic dedicat, în fiecare localitate de pe teritoriul României.

Aceasta este proiectată pe un număr de 167 de subunităţi poştale (157 în mediul urban şi 10 în mediul rural), care au fost dotate cu suportul logistic şi uman necesar – autovehicule, infrastructură IT, de comunicaţii şi agenţi curieri”, se arată într-un comunicat al CNPR remis AGERPRES.

Astfel, prin Serviciul StaiAcasă Plus, se oferă livrare la “uşă” şi distribuţie rapidă clienţilor care comandă alimente la temperatură ambientală, dar şi produse nealimentare, de la retailerii care încheie contracte cu Poşta Română.

Dacă, la data lansării acestui serviciu (aprilie 2020), StaiAcasă Plus era disponibil doar în reşedinţele de judeţ şi în localităţile limitrofe, în limita a 20 km, în prezent acesta se prestează în toate localităţile din România, pentru colete cu o greutate maximă de 30 kg.

Potrivit sursei citate, tariful este negociat pe bază contractuală, iar partenerii de contract au parte de condiţii similare de prestare cu cele ale operatorilor poştali concurenţi de pe piaţa de servicii poştale (notificarea prin SMS a destinatarului privind livrarea trimiterii, contactarea telefonică a destinatarului pentru confirmarea zilei de livrare într-un termen maxim de 5 zile calendaristice, monitorizarea parcursului trimiterii în sistem Track & Trace, cu posibilitatea urmăririi pe site-ul Poştei Române).

“Timpii de livrare sunt: Z sau maxim Z+1 (în aceeaşi localitate şi în localităţile arondate la subunitatea cu activitate mecanizată), Z+1 (în restul localităţilor din judeţ), Z+2 sau maxim Z+3 (în restul localităţilor la nivel naţional)”, spun reprezentanţii Poştei Române.

De asemenea, este disponibil Serviciul Express, pentru produsele: Prioripost (greutate maximă 20 kg), Prioripost cu valoare declarată fixă (greutate maximă 2 kg), Prioripost facturi (greutate maximă 20 kg) şi EMS (greutate maximă 30 kg).

“Până în prezent, se asigura livrarea mecanizată a trimiterilor Express interne şi internaţionale pentru destinatari la domiciliul/sediul clientului în 1.460 de localităţi. Noua reţea de transport permite livrarea la sediul/domiciliul clientului în toate localităţile din România.

Serviciul asigură notificarea prin SMS a destinatarului privind livrarea trimiterii, contactarea telefonică a destinatarului pentru confirmarea zilei de livrare într-un termen de 7 zile lucrătoare de la sosirea în subunitate (trimiteri interne Express) şi 15 zile calendaristice (EMS), dar şi două tentative de livrare la domiciliul/sediul clientului.

Timpii de livrare pentru trimiterile Express sunt: 12 ore în aceeaşi localitate, 24 de ore între reşedinţele de judeţ şi intrajudeţean, 36 de ore între oricare alte două localităţi”, arată comunicatul Poştei Române.

În cazul Coletului poştal intern din serviciile Standard, Valoare declarată, Ramburs şi Confirmare de primire, cu serviciul suplimentar Factaj (Factaj – tarif pentru livrare la domiciliu sau la sediu a coletelor poştale interne), noua reţea de transport permite asigurarea livrării trimiterilor de colete poştale interne cu Factaj, la domiciliu, în orice localitate din România, faţă de 101 localităţi, câte erau accesibile până în prezent.

Timpii de livrare, la nivel naţional, sunt Z+5, iar greutatea maximă a trimiterii trebuie să fie de 20 kg. Serviciul asigură notificarea prin SMS a destinatarului privind livrarea trimiterii, contactarea telefonică a destinatarului pentru confirmarea zilei de livrare într-un termen de 5 zile calendaristice de la sosirea în subunitatea poştală.

După acest termen, destinatarul poate ridica trimiterea într-un termen de încă 5 zile calendaristice de la sediul subunităţii poştale din raza de distribuire a destinatarului, începând cu ziua lucrătoare următoare.

Pe zona EMS, respectiv colete poştale şi pachete mici extracomunitare import (pentru care s-a asigurat serviciul de Comisionariat Vamal şi clientul solicită livrare la domiciliu/sediu), Poşta Română precizează că serviciul este disponibil şi pentru destinatarii din toată ţara, în condiţiile în care, până în prezent, se asigura livrarea mecanizată a trimiterilor la domiciliu doar pentru clienţii din municipiul Bucureşti şi localităţile din judeţul Ilfov.

Timpii de livrare sunt definiţi în funcţie de trimitere, de la Z+2, la maxim Z+5. În acest interval nu este inclusă perioada necesară efectuării formalităţilor vamale.

Totodată, Poşta Română a introdus tariful de livrare la domiciliu a trimiterilor import supuse serviciului de comisionariat vamal: 14 lei/trimitere (TVA inclus), pentru destinatarii care solicită expres acest lucru.

“Adaptăm continuu serviciile companiei la solicitările şi nevoile clienţilor. Implementarea acestei reţele de transport constituie suportul necesar dezvoltării portofoliului de produse şi servicii al Poştei Române, parte integrantă a strategiei companiei de a creşte cota de piaţă pe segmentele expres şi coletărie.

De asemenea, dorim să întărim rolul nostru pe piaţa serviciilor de e-commerce, fiind un partener de încredere pentru marii retaileri, agenţii economici şi instituţiile publice şi un distribuitor de nădejde la uşa destinatarului final”, a declarat Horia Grigorescu, directorul general al Poştei Române. AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Programul de lucru prelungit crește riscul de deces

Publicat

Un număr de peste 55 de ore de lucru pe săptămână creşte riscul de deces cauzat de accidente vasculare cerebrale şi boli cardiace, relevă un studiu al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS) şi al Organizaţiei Internaţionale a Muncii (ILO), publicat luni şi citat de AFP şi DPA.

Numărul mare de ore lucrate a dus la 745.000 de decese cauzate de atacuri cerebrale şi de boli cardiace în 2016, conform estimărilor din raport.

OMS şi ILO estimează că 398.000 de persoane au murit de atac cerebral şi 347.000 de boli de inimă în 2016 din cauză că au lucrat cel puţin 55 de ore pe săptămână.

Între 2000 şi 2016, numărul de decese de boli de inimă cauzate de numărul mare de ore de lucru a crescut cu 42%, iar cel al deceselor de atac cerebral, cu 19%, mai arată studiul, publicat în revista Environment International.

Problema bolilor legate de muncă este semnificativă în special la bărbaţi (72% dintre decese au apărut în rândul bărbaţilor), la persoanele care trăiesc în regiuni din Pacificul de Vest şi Asia de Sud-Est şi la lucrătorii de vârstă mijlocie sau mai în vârstă.

Conform studiului, un număr de cel puţin 55 de ore de lucru pe săptămână este asociat cu un risc estimat de 35% mai mare de atac cerebral şi de 17% mai mare de cardiopatie ischemică, faţă de situaţia cu 35-40 de ore pe săptămână.

Analiza mai arată că numărul persoanelor care lucrează mai multe ore este în creştere, fiind în prezent de 9% din populaţia mondială totală.

“Pandemia de COVID-19 a schimbat semnificativ modul în care lucrează multă lume”, a spus directorul general al OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus.

“Telemunca a devenit norma în multe industrii, iar graniţele dintre casă şi serviciu dispar deseori”, a adăugat el.

“Niciun loc de muncă nu merită riscul unui atac cerebral sau al unei boli de inimă. Guvernele, angajatorii şi lucrătorii trebuie să colaboreze pentru a conveni asupra unor limite, pentru a proteja sănătatea angajaţilor”, a mai afirmat Tedros Adhanom Ghebreyesus.

“A lucra 55 de ore sau mai mult pe săptămână reprezintă un mare risc pentru sănătate”, a subliniat dr. Maria Neira, directoare a Departamentului de mediu, schimbări climatice şi sănătate al OMS.

“Este momentul ca toţi – guverne, angajatori şi salariaţi – să recunoaştem în sfârşit că un număr mare de ore de lucru poate duce la decese premature”, a adăugat ea. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Concertul lui Celine Dion la București, din nou reprogramat

Publicat

Concertul lui Celine Dion la București, programat inițial pe 29 iulie 2020 la Arena Națională din București și amânat ulterior pentru 25 iulie 2021, va fi reprogramat în contextul pandemiei de COVID-19. Evenimentul va avea loc pe 11 iunie 2023.

Potrivit unui comunicat al organizatorilor, din pricina pandemiei de COVID-19 și a restricțiilor curente asupra adunărilor publice, Celine Dion a fost nevoită să reprogrameze din nou datele turneului ei european, „Courage World Tour”.

„Siguranța și sănătatea publicului sunt prioritatea numărul unu pentru Celine Dion și Concerts West/AEG Presents, astfel, o parte dintre datele inițiale ale spectacolelor din a doua parte a turneului european, care au fost amânate pentru 2021 din pricina pandemiei, au fost reprogramate pentru 2023.

Toate concertele, reprogramate în 2023

Concertele inițial planificate în această vară la Tel Aviv, Nicosia, Attard, Atena, București, Carhaix, Lucca și Nyon vor avea loc în perioada mai-iulie 2023. Concertul de la București a fost reprogramat pe 11 iunie 2023”, au transmis organizatorii.

„Eram foarte nerăbdătoare să vă întâlnesc pe toți în Europa în această vară, dar, din păcate, din cauza situației mondiale, lucrurile s-au tot amânat. Suntem foarte bucuroși pentru spectacolele pe care le vom putea ține în 2023 și de abia aștept să vă văd în sfârșit!”, le-a transmis fanilor artista.

Biletele deja achiziționate pentru concertul Celine Dion din 29 iulie 2020, precum și cele cu data inițială a reprogramării, respectiv 25 iulie 2021, își păstrează valabilitatea și pot fi folosite pentru acces pe 11 iunie 2023.

Biletele cumpărate rămân valabile

„Ne pare extrem de rău că suntem nevoiți să reprogramăm concertul Celine Dion din nou, dar suntem foarte bucuroși că Bucureștiul se numără printre orașele care vor putea în continuare să găzduiască spectacolul. Evident, aceasta nu a fost decizia pe care speram să o luăm, dar respectând măsurile guvernamentale în vigoare – și în timpuri de o asemenea incertitudine fără precedent – aceasta este acum singura noastră opțiune viabilă, pe care am fost nevoiți să o acceptăm cu durere în suflet.

Dorim să ne arătăm aprecierea față de fanii Celine Dion pentru răbdarea lor și să îi recompensăm cu o tombolă unică, cu multe premii, în speranța că vom mai alina așteptarea”, a declarat Laura Coroianu, director Emagic, organizatorul spectacolului de la București.

Conform comunicatului, pentru publicul care se află în imposibilitatea de a participa la concert în noua dată reprogramată, organizatorii pun la dispoziție posibilitățile de preschimbare a biletului în voucher și retur, în conformitate cu legislația în vigoare.

Până în 13 iunie 2021 se primesc cereri de preschimbare a biletului în voucher sau returnarea banilor

„De la data prezentului anunț (17 mai 2021), cumpărătorii de bilete care doresc preschimbarea biletelor în vouchere, au la dispoziție 30 de zile calendaristice (până la 16 iunie 2021, inclusiv) pentru a-și exprima opțiunea. (…) După expirarea celor 30 de zile de la data prezentului anunț, adică începând cu 17 iunie 2021, biletul devine automat valabil pentru ediția reprogramată a evenimentului, conform legislației în vigoare.

Ulterior, cei care vor trimite solicitările în termenul menționat mai sus vor primi prin intermediul distribuitorului de bilete un voucher pentru contravaloarea biletului, ce va putea fi folosit pentru achiziționarea biletelor pentru alte evenimente Emagic Live până la epuizarea termenului de 6 luni de zile de la data încetării perioadei de suspendare a dreptului de organizare a evenimentelor, conform prevederilor legale.

În cazul în care voucherul nu este folosit pentru achizitionarea de produse sau servicii în termenul indicat – respectiv 6 luni de la data încetării perioadei de suspendare a dreptului de organizare – sumele reprezentând contravaloarea biletului vor fi rambursate în termen de 90 de zile calculat din noua dată (reprogramată) a evenimentului (respectiv din 11 iunie 2023)”, au mai transmis organizatorii.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Peste 100.000 de persoane s-au înscris în prima etapă a programului ”Rabla pentru electrocasnice”

Publicat

elecrocasnice

Peste 100.000 de persoane s-au înscris până acum în prima etapă a programului “Rabla pentru electrocasnice”, a declarat luni ministrul Mediului, Tanczos Barna, cu prilejul unei vizite de lucru efectuate în judeţul Covasna.

“Programul a pornit bine, sper să se termine cu bine. Lucrul cel mai important pentru “Rabla electrocasnice” este că sistemul informatic este stabil, funcţionează, avem peste 100.000 de persoane care s-au înscris şi care au primit aprobare pentru contul personal. Vineri, săptămâna aceasta, pe 21 începe programul prin alocarea de vouchere pentru trei categorii: maşini de spălat, frigidere sau aparatură frigorifică şi maşini de spălat vase, pentru cele trei categorii voucherul este de 400 de lei pentru fiecare. Avem un buget de 30 de milioane de lei alocat pentru această primă etapă”, a declarat ministrul Mediului.

Înscrierile în programul “Rabla pentru electrocasnice” – sesiunea 2021 au început vinerea trecută, iar termenul limită pentru crearea conturilor de utilizator în aplicaţia informatică dedicată în vederea solicitării voucherelor este joi, 20 mai, ora 23,59

În următoarele două etape ale acestui program, care vor fi lansate luna viitoare, vor putea fi solicitate vouchere pentru schimbarea televizoarelor, laptopurilor şi tabletelor, respectiv pentru aparate de aer condiţionat, uscătoare de rufe şi aspiratoare.

Bugetul total alocat în acest an programului “Rabla pentru electrocasnice” este de 75 de milioane de lei, aproape dublu faţă de sesiunea din 2019, când a fost de 40 de milioane de lei.
Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Înmatriculările de autoturisme au crescut în aprilie cu 58% față de luna similară din 2020

Publicat

Arhivă foto

Înmatriculările de autoturisme au crescut în aprilie cu 58,2% față de luna similară a anului trecut, potrivit Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Potrivit unui comunicat al APIA, în aprilie 2021 au fost înmatriculate 6.747 autoturisme, număr cu 58,2% mai mare decât în luna similară din 2020. Cu toate acestea, datorită scăderilor din primele două luni ale acestui an, pe ansamblul primelor 4 luni din 2021, se înregistrează a scădere generală de 14,5% comparativ cu perioada similară a anului anterior.

Topul mărcilor

Topul pe mărci la autoturisme și autovehicule comerciale după 4 luni din anul 2021 este condus de către Dacia (6.529 unități), urmată de Ford (3.376 unități), Toyota (2.594 unități), Volkswagen (2.488 unități), Skoda (2.461 unități), Hyundai (2.224 unități), Mercedes Benz (2.219 unități), Renault (2.033 unități), BMW (1.231 unități) și Peugeot (1.012 unități).

Conform APIA, după primele 4 luni ale anului 2021, se observă o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, segmentele în creștere fiind A (+142,1%), E (+2,8%), F (+172,0%) și „Sport” (+25,0%), celelalte fiind în scădere.

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 45,1% (în creștere cu 5,5 pp față de 2020), urmat
de C, cu 26,3% (în scădere cu 7,6 pp) și B, cu 18,7% (în scădere cu 0,5 pp).

De asemenea, APIA anunță că, după 4 luni din 2021, ponderea autoturismelor pe benzină a înregistrat o scădere moderată (-1,1pp) față de perioada similară din 2020, ajungând, astfel, la o pondere de 62,1%.

În ceea ce privește autoturismele cu motoare diesel, și acestea înregistrează o scădere de 5,0pp față de primele 4 luni din 2020, deținând o cotă de doar 26,2% din total.

Mașinile ”verzi” câștigă teren

„Pe de altă parte, autoturismele <electrificate>, respectiv cele electrice (100% și hibride plugin), precum și cele full hybrid (care dispun si de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să dețină, după primele 4 luni din 2021, o cotă de piață de 11,6%, care este de 2,1 ori mai mare decât cea pe care o aveau după perioada similară a anului trecut (5,5%).

Ca și în anul 2020, când, deși s-a înregistrat o contracție importantă a achizițiilor de autoturisme, cele <verzi> au performat și în 2021, fapt pentru care, acestea rămân în teritoriul pozitiv, crescând cu 79,8% comparativ cu perioda similară a anului trecut”, se arată în comunicat.

În ceea ce privește tipul proprietarului, cele mai multe achiziții de autoturisme în primele 4 luni din 2021 au fost realizate de către persoanele juridice, care acoperă 70% din totalul achizițiilor de autoturisme, celor fizice revenindu-le restul de 30%.

Raportul este unul mai dezechilibrat decât de obicei, în condițiile în care demararea mai târzie a programului Rabla, a generat o vizibilă, în special în rândul persoanelor fizice, și nu numai, au mai transmis reprezentanții APIA.

sursa: mediafax.ro

Citește mai departe