Connect with us

EVENIMENT

Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva nu se va da în trafic până când nu se rezolvă problemele de la podul peste Mureş

Publicat



Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva nu va fi deschis circulaţiei până când nu se rezolvă problemele tehnice la podul peste râul Mureş, a afirmat, vineri, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Sorin Scarlat.

“În urma realizării expertizei, s-a constat că la podul peste râul Mureş aparatele de reazem au deplasări şi rotiri faţă de axul teoretic. Aceste elemente trebuie repoziţionate sau poate chiar înlocuite. Mai exact, un pod metalic reazemă pe nişte puncte. Acele puncte, concentratori de eforturi, trebuie să aibă anumiţi parametri tehnici. Există un element din cauciuc, se numeşte neopren armat, acel element de cauciuc din proiect trebuie să aibă anumite dimensiuni şi o anumită poziţionare faţă de structura de beton. Aceste elemente nu sunt la poziţia care trebuie. Din cauza traficului din şantier, aceste elemente s-au deplasat. Remedierea presupune ridicarea tablierului, care are 2.000 – 3.000 de tone, repoziţionarea acestor aparate de reazem şi o monitorizare săptămânală a comportării acestor aparate de reazem în timpul circulaţiei pentru că există riscul ca în timpul circulaţiei, din vibraţii, din şocuri aceste elemente să se deplaseze din nou. Această operaţiune trebuie făcută înainte de a deschide traficul pe acest lot. Deci, nu se va da în trafic până când nu se rezolvă cu podul de pe Mureş”, a spus Scarlat.

Potrivit şefului CNAIR, compania a fost prejudiciată, dar pentru a putea sesiza organele judiciare trebuie stabilit prejudiciul. În acest sens, acum este în derulare o procedură de evaluare tehnică şi trebuie urmaţi nişte paşi contractuali.

“Acum suntem prejudiciaţi. Nu pot să cuantific acest lucru în bani. Lotul trebuia dat în folosinţă în august, deci faptul că nu îl pot folosi mă prejudiciază, ca şi companie, că nu pot să utilizeze un bun pentru care am plătit. Ca să pot sesiza organele de cercetare trebuie să am un prejudiciu. Asta facem acum cu expertizarea. Trebuie o expertiză tehnică şi financiară. Urmărim aceşti paşi tehnici ca să putem cuantifica prejudiciul”, a explicat el.

O altă problemă descoperită pe acest lot este rugozitatea, de aceea expertul a decis ca viteza maximă cu care să se circule pe acest lot după darea în circulaţie să fie de maxim 90 km/h.

“Există şi o fisură în corpul autostrăzii, la km 56. Va trebui găsită o soluţie de consolidare. Aşteptăm de la expert să ne spună soluţia. Deschiderea traficului poate mări această fisură”, a menţionat Sorin Scarlat.

Directorul general al CNAIR a precizat că încă nu poate da un termen pentru deschiderea traficului pe această autostradă.

“Până nu avem toate elementele puse în ordine nu aş avansa un termen de deschidere a acestui lot. Din punct de vedere al expertului tehnic, traficul se poate deschide în condiţii de restricţie a vitezei, maxim 90 km pe tot lotul, şi cu restricţii de tonaj până la 7,5 tone. Asta e din punct de vedere al expertului. Din punct de vedere contractual, mai avem nişte paşi de îndeplinit. Expertul ne spune din punct de vedere tehnic, inginereşte, care sunt condiţiile. Această expertiză are mai multe trepte. Mi-a spus clar: nu puteţi utiliza autostrada la parametrii la care a fost proiectată pe nicio porţiune din ea. Testele au relevat că sunt probleme”, a explicat acesta.

Expertiza durează 40 de zile.

În ceea ce priveşte ecoductul, soluţia discutată cu constructorul este ca acesta să facă în arbitraj şi să facă o înştiinţare de revendicare.

Potrivit unui comunicat al CNAIR, remis vineri AGERPRES, lucrările executate până în prezent pe autostrada Lugoj-Deva, lotul 3, km 56+220-77+361 nu permit deschiderea traficului în condiţii de confort şi siguranţă, aşa cum sunt stabilite prin reglementările tehnice în vigoare şi prin documentaţia de proiectare care a stat la baza executării lucrărilor.

CNAIR a solicitat expertului tehnic independent să realizeze şi să prezinte un raport preliminar care să cuprindă analiza investigaţiilor în teren şi măsurile de conservare şi punere în siguranţă a lucrărilor pentru lotul menţionat al autostrăzii Lugoj-Deva.

De asemenea, prestatorului expertizei, Iptana SA, i s-au solicitat în mod deosebit concluziile privind lucrările proiectate şi executate, la nivel de performanţă, cu indicarea posibilităţii deschiderii traficului.

Reprezentanţii companiei de drumuri susţin că în această fază, concluziile preliminare arată că lucrările executate în acest stadiu, nefiind finalizate la parametrii proiectaţi şi prezentând numeroase defecte, degradări în evoluţie, nu permit deschiderea traficului în condiţii de confort şi siguranţă, aşa cum sunt stabilite prin reglementările tehnice în vigoare şi prin documentaţia de proiectare care a stat la baza executării lucrărilor.

“În urma analizei efectuate privind posibilitatea deschiderii circulaţiei pe autostradă s-a constatat că la data inspecţiei preliminare, împrejmuirea prezintă vulnerabilităţi şi defecte majore, a căror remediere nu se poate face pe termen scurt”, se arată în comunicat.

Astfel, au fost necesare investigaţii suplimentare pentru stabilirea soluţiilor de remediere, în urma cărora, după remediere, să se poată deschide în prima fază circulaţia în regim de drum cu 4 benzi de circulaţie cu restricţii severe de tonaj şi viteză. Este vorba de autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mică de 7,5 tone; viteza maximă de 90 km/h; viteză maximă de 50 km/h când partea carosabilă este acoperita cu polei, gheaţă, mâzgă sau sunt ploi torenţiale; viteză maximă de 60 km/h în zona podului peste râul Mureş (km 68+500 – km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri şi rampe între km 76+100 – km 77+000), cât şi la nodul Dobr (km 67+000 – km 67+500); semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezenţei animalelor.

“Deschiderea circulaţiei în regim de autostradă, cu restricţii de viteză şi tonaj se poate face numai după rezolvarea tuturor vulnerabilităţilor împrejmuirii. Deschiderea circulaţiei pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone se va face numai după aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri”, se arată în comunicatul CNAIR.

Având în vedere stadiul lucrărilor sunt obligatorii inspecţii săptămânale ale tuturor construcţiilor şi instalaţiilor pe toată lungimea sectorului de drum, până la finalizarea lucrărilor şi remedierilor conform soluţiilor stabilite în expertiză.

“Primele rezultate ale expertizei lucrărilor la lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva ne-au confirmat că vom putea da în circulaţie doar în condiţiile de restricţii impuse de experţi. De asemenea, subliniez că lucrările de la nodul Holdea trebuie sa fie recepţionate într-un timp cât mai scurt, după parcurgerea procedurilor tehnice, astfel încât autostrada sa poată fi utilizată. Totodată, aşteptăm ca în faza a doua a expertizei, în urma investigaţiilor şi analizelor efectuate de către specialişti, să fie identificate soluţiile de remediere a neconformităţilor din cauza cărora tronsonul nu a fost recepţionat”, a declarat Sorin Scarlat, directorul general al CNAIR S.A.AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EVENIMENT

Pestă porcină africană, confirmată într-o exploatație din Bistrița-Năsăud

Publicat

Pesta porcină africană a fost confirmată la porcii domestici dintr-o exploatație din localitatea Lechința, județul Bistrița-Năsăud.

Potrivit unui comunicat al Prefecturii Bistrița-Năsăud, în urma confirmării pestei porcine africane la porcii domestici dintr-o exploatație de pe raza localității Lechința a fost convocat Centrul Local de Combatere a Bolilor.

Acesta a decis instituirea unei zone de protecție de minim 3 kilometri în jurul focarului, care la rândul ei trebuie să fie într-o zonă de supraveghere cu o rază de cel puțin 10 kilometri.

Conform Prefecturii, zona de protecție cuprinde localitătile Lechința și Vermeș, iar cea de supraveghere localitățile Bidiu, Enciu, Sîniacob, Feleac, Țigău, Chiraleș, Șirioara, Podirei, Chintelnic, Arcalia, Șieu-Măgheruș, Crainimăt, Sărățel, Sărata, Viișoara, Domnești, Herina, Nețeni, Albeștii Bistriței, Galații-Bistriței,Tonciu, Dipșa, Sîngeorzu-Nou, Bungard, Moruț, Matei, Corvinești.

Din zona afectată fac parte și fondurile de vânătoare Sîniacob, Matei, Albești, Bozieș.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

EVENIMENT

Impact între un autoturism și un autotren pe DN 7 Arad – Deva. Trei persoane încarcerate. A fost solicitat elicopterul SMURD

Publicat

arhiva foto

Un accident rutier s-a produs, miercuri dimineață, pe DN 7 în județul Arad. Trei persoane au fost implicate în accident, având nevoie de intervenția echipajelor de descarcerare.

Potrivit Centrului INFOTRAFIC din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, accidentul s-a produs pe DN 7 Arad – Deva, în afara localității Bârzava către Conop, județul Arad.

UPDATE 2: Șoferul autoturismului fost descarcerat, este stabil și cooperant preluat de SMURD Bârzava.

Pasagerul din dreapta a fost descarcerat, în stop cardio respirator. Se efectuează manevre de resuscitare de către SAJ Săvârșin si Lipova.

Pasagerul din spate a fost preluat de către elicopterul SMURD în stare stabilă.

UPDATE1: Potrivit ISU Arad, în urma accidentului au rezultat trei victime, dintre care două încarcerate pe locurile din față ale autoturismului. Este vorba despre un bărbat și o femeie și încă o victimă pe locurile din spate.

Victima din spate a fost scoasă fără manevre de descarcerare.

Echipajele de salvare intervin pentru extragerea celor două victime încarcerate

În evenimentul rutier au fost implicate un autoturism și un autotren, care au intrat în coliziune.

Potrivit IPJ Arad, în urma impactului a rezultat rănirea a trei persoane, care ar fi rămas încarcerate. A fost solicitat elicopterul SMURD.

Traficul se desfășoară pe un fir, alternativ, prin dirijare.

Stire in actualizare

Citește mai departe

EDUCATIE

Elevii de clasa a VI-a susţin proba la Limbă şi comunicare din cadrul Evaluării naţionale

Publicat

examen

Elevii claselor a VI-a susţin, miercuri, prima probă scrisă – cea la Limbă şi comunicare – din cadrul Evaluării naţionale.

Următoarea probă, cea la Matematică şi Ştiinţele naturii, are loc joi.

Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Educaţiei, cele două teste vizează evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul inferior al gimnaziului (V-VI) de cei peste 181.000 de elevi înscrişi în clasa a VI-a la începutul anului şcolar.

Elevii de clasa a VI-a susţin proba la Limbă şi comunicare din cadrul Evaluării naţionale. Calendar

Evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar (la finalul clasei a IV-a / EN IV) are următorul calendar – Limba română (18 mai), Matematică (19 mai) şi Limba maternă (20 mai).

Probele scrise la Limba română şi Limba maternă din cadrul evaluării din clasa a II-a (EN II) sunt programate în data de 25 mai. Testele de citire la aceste discipline vor fi susţinute în data de 26 mai. Proba de Matematică este programată în data de 27 mai, în timp ce proba de Limba română (scris şi citit) pentru elevii din rândul minorităţilor naţionale se va desfăşura în data de 28 mai.

Elevii de clasa a VI-a susţin proba la Limbă şi comunicare din cadrul Evaluării naţionale cu PREZENȚĂ FIZICĂ

“Toate probele se susţin cu prezenţă fizică, indiferent de scenariile în care se află unităţile de învăţământ. Sălile în care se susţin aceste evaluări sunt, de regulă, cele în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influenţa pe elevi”, afirmă sursa citată.

Conform aceleiaşi surse, testele sunt elaborate de Centrul Naţional Pentru Politici şi Evaluare în Educaţie (CNPEE), au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale şi trebuie să aibă un nivel mediu de dificultate.

Durata alocată rezolvării acestora este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la Evaluarea naţională la clasa a II-a, respectiv de 60 de minute pentru fiecare test administrat la Evaluarea naţională la clasa a IV-a şi la clasa a VI-a.
Testele sunt evaluate în cadrul unităţii de învăţământ, de către cadrele didactice din respectiva unitate, în termen de cel mult 7 zile de la data susţinerii ultimului test.

“Rezultatele individuale obţinute la aceste evaluări nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. Rezultatele vor fi valorificate strict la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde este cazul, respectiv informarea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate”, precizează Ministerul Educaţiei. Agerpres

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO: Două incendii în Valea Carașului: A ars o casă și un autoturism

Publicat

Pompierii din Caraș-Severin au intervenit, în noaptea de marți spre miercuri, la două incendii în Valea Carașului, în urma cărora au fost distruse o gospodărie din localitatea Ciclova Română, dar și un autoturism în Oravița. Înm ambele cazuri, cauza producerii incendiului a fost un scurtcircuit.

Potrivit CIRP ISU Caraș-Severin, prima intervenție a fost în jurul orei 02:00, Dispeceratul ISU SEMENIC al județului Caras-Severin fiind notificat cu privire la izbucnirea unui incendiu la acoperișul unei case, în localitatea Ciclova Română.

”Au fost alertate autoritățile locale și Secția de Pompieri Oravita, care a mobilizat doua autospeciale pentru stins incendii și o ambulanță SMURD.

În momentul ajungerii la locul intervenției, focul ardea generalizat, fiind observat și anunțat, probabil, târziu.

Potrivit informațiilor primite initial de la fața locului, exista riscul major de extindere la alte două locuințe.

S-a reușit localizarea incendiului, fără ca acesta să se extindă la vecinătăți si nu au fost înregistrate victime.

În urma evaluărilor efectuate, in urma intervenției, s-a estimat că a ars acoperișul casei pe o suprafață de aproximativ 200 de mp, respectiv 3 camere si bunurile aflate în ele.

Cauza probabilă de producere a incendiului: scurtcircuit electric, a precizat purtatorul de cuvânt al ISU Caraș-Severin.

După aproximativ două ore, tot pompierii militari orăvițeni au acționat pentru stingerea unui incendiu produs la un autoturism parcat pe o stradă din orașul Oravița.

Conform sursei citate, și în acest caz focul a pornit din cauza unui scurtcircuitul electric.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate