Connect with us

EVENIMENT

Lucrare extrem de complexă, finalizată de constructor pe Lotul 1 al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău: Pod de 550 de metri peste o cale ferată și un drum județean. Un eveniment marca RETTER

Publicat

Lucrare extrem de complexă, finalizată de constructor pe Lotul 1 al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău: Pod de 550 de metri peste o cale ferată și un drum județean. Un eveniment marca RETTER

O lucrare extrem de complexă a fost finalizată joi, 12 septembrie 2024, de către constructorul RETTER, pe Lotul 1 al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău. Este vorba despre Structura 3, cea mai importantă de pe întreg lotul 1 al Autostrăzii A7.

foto structura 3 finalizata lot 1 autostrada a7 2

Structura metalică a celui mai mare pasaj de pe parcursul lotului 1 a reprezentat o lucrare amplă și dificilă și a constituit pentru constructor o provocare importantă din punct de vedere tehnic. Cu ajutorul cunoștințelor împărtășite de diverși specialiști, rezultatul a fost un succes, un adevărat eveniment marca RETTER.

Podul trece atât peste drumul județean 101 F, cât și peste calea ferată, având o lungime impresionantă: 550 de metri și o lățime totală de 42,4 metri (21,2 metri pe cale).

colaj lucrari structura 3 autostrada a7 3

Este vorba despre un pasaj cu 14 deschideri compus din 8 grinzi metalice tip VTR® (ger. VerbundTrägerRost – rețea de grinzi compusă), fiecare grindă continuă având o lungime de 140 de metri liniari, la care se adaugă alte 20 de grinzi din beton precomprimat pe deschiderile laterale.

colaj lucrari structura 3 autostrada a7 2

colaj lucrari structura 3 autostrada a7 2

Cele 8 grinzi metalice sunt cele amplasate la deschiderile mediane 5-8 peste calea ferată. Pentru montajul acestora s-au folosit 2 macarale de 120 de tone pentru încărcarea grinzilor pe trailerele speciale de transport și o macara de 650 de tone pentru ridicarea acestora pe poziție.

colaj lucrari structura 3 autostrada a7 1

colaj lucrari structura 3 autostrada a7 1

”Azi am incheiat o nouă provocare care ne aduce mai aproape de termenele pe care le-am prevăzut pentru deschiderea traficului. Ne bucurăm că structura metalică a celui mai mare pod a fost finalizată (…) Montajul ultimelor 6 grinzi a început sâmbătă, 7 septembrie, ora 9.00, conform planului agreeat cu CFR, însă vântul puternic ne-a cam încurcat, astfel că am fost nevoiți să amânăm puțin lucrările până duminică noapte”. Ulterior, ridicările au continuat în ritm continuu până când ieri, 11.09.2024, am fost nevoiți să suspendăm activitatea din cauza condițiilor meteo nefavorabile. În orice caz, au fost depuse toate diligențele pentru a finaliza aceste activități în cel mai scurt timp, astfel încât să poată continua procesul tehnologic de execuție al pasajului”, au precizat reprezentanții RETTER.

”Fiind vorba despre un montaj complex de grinzi la un pasaj peste calea ferată, lucrările sunt cu atât mai complexe cu cât a fost necesară închiderea traficului feroviar și executarea montajului în anumite intervale de timp, agreate de CFR, pentru care mulțumim respectuos disponibilitatea autorităților care au sprijinit aceste operațiuni.

Acest lucru a presupus o corelare precisă a resurselor, o coordonare extrem de atentă a echipelor de lucru și un management impecabil”.

”Desigur, întreaga echipă este extrem de apreciată și fără oamenii de valoare pe care îi avem, atât din punct de vedere profesional cât și din punctul de vedere al caracterului lor, nu am fi reușit să progresăm în acest ritm susținut. Frâiele proiectului sunt bine ancorate în mâinile managerului de proiect, colega noastră dna Carmeluța Balmucz”, a spus Victor Ghervas, unul dintre coordonatorii echipei, care a avut un impact major în coordonarea extraordinară a montajului structurii metalice complexe, finalizate astăzi.

structura 3 pod autostrada a7 1

Ce este VTR®? (ger. VerbundTrägerRost) – rețea de grinzi compusă – O abordare modernă a podurilor compuse

Dezvoltarea continuă a proiectelor de infrastructură în România a creeat contextul perfect pentru proiectarea de poduri utilizând cele mai moderne soluții.

Podurile compuse devin atractive pentru deschideri peste 40 ml, atunci când când grinzile metalice pot fi împărțite în tronsoane și sudate cu ușurință pe șantier la lungimea finală.

Sistemul modular VTR®, al cărui concept a fost dezvoltat la München împreună cu partenerul nostru SSF, este soluția inovatoare aplicată cu succes de RETTER Projectmanagement în colaborare cu proiectantul SSF RO, în cadrul proiectelor de infrastructură mare de pe autostrăzile din Romania (ex. Autostrăzile Sebeș-Turda Lot 2, A7 Lot 1 etc).

Pe termen lung, mentenanța acestor structuri este ușurată prin reducerea suprafețelor metalice care, de regulă, necesită refacerea protecției anticorozive și prin reducerea consumabilelor – echipamentele pentru acoperirea rosturilor de dilatație și aparatele de reazem, conform cerințelor minime AND590, cu o durată de viață, conform ETAG, de 50 de ani.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

FOTO. Dispozitiv de alertare în premieră europeană, dezvoltat la Cluj. Primește și transmite mesaje dacă nu este semnal GSM

Publicat

whatsapp image 2024 11 22 at 13.11.02.jpeg

Un prototip al dispozitivului de alertare AlertBox, dezvoltat la Cluj-Napoca de compania AROBS, se află în fază de testare, acesta făcând parte dintr-un proiect co-finanțat de Agenția Spațială Europeană (ESA) prin programul ARTES (Advanced Research in Telecommunications Systems).

Reprezentanții AROBS au explicat, vineri, că prototipul este un sistem inovativ conceput în România și creat pentru a oferi populației acces neîntrerupt la serviciile de tip RO-Alert si…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Diana Șoșoacă (S.O.S. România): Alegerile prezidențiale, lovite de nulitate absolută. Au loc în stare de ilegalitate (PE)

Publicat

whatsapp image 2024 11 22 at 14.10.20.jpeg

Președintele Partidului S.O.S România, eurodeputatul Diana Iovanovici Șoșoacă, susține că alegerile prezidențiale care vor avea pe 24 noiembrie și 8 decembrie sunt lovite de nulitate absolută și vor avea loc într-o stare de ilegalitate.

Diana Șoșoacă a făcut această afirmație în cadrul podcastului Test de sinceritate de pe Cluj24 realizat de Vasile Măgrădean, unde a explicat că a constestat decizia CCR prin care i s-a interzis candidatura la Președinția…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Răzvan Ciortea, senator PSD: Primul centru non psihiatric pentru adicții se va deschide la Cluj (PE)

Publicat

razvan ciortea psd1.jpg

Joi, 21 noiembrie, la Casa de Cultură a Studenților din Cluj, a avut loc evenimentul de lansare a campaniei ”Fii informat. Viitorul îți va mulțumi!”, susținută de Răzvan Ciortea, senator PSD și candidat la Camera Deputaților.

Evenimentul a reunit peste 150 de participanți – tineri, părinți, cadre didactice, psihologi, specialiști din domeniu și reprezentanți ai ONG-urilor naționale și internaționale.

Primul centru non psihiatric pentru adicții se va…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

CTP Cluj: Linii AFECTATE temporar de meciul dintre CFR Cluj și Rapid de sâmbătă. Soluții pentru DEFLUIREA spectatorilor

Publicat

tramvai e1732267758439.jpg

Cu ocazia meciului de fotbal dintre CFR 1907 Cluj și Rapid București, care se va desfășura în 23 noiembrie 2024, de la ora 21:30, pe stadionul ”Dr. Constantin Rădulescu”, Compania de Transport Public Cluj-Napoca informează publicul călător că în ziua meciului vor fi afectate temporar de restricțiile de circulație liniile de autobuze 37 și 38 în intervalul orar 20:00 – 23:30.

„Pentru preluarea suporterilor la finalul meciului din Gruia (23:00), pe str. Horea…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe