EVENIMENT
Lucrare extrem de complexă, finalizată de constructor pe Lotul 1 al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău: Pod de 550 de metri peste o cale ferată și un drum județean. Un eveniment marca RETTER
Lucrare extrem de complexă, finalizată de constructor pe Lotul 1 al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău: Pod de 550 de metri peste o cale ferată și un drum județean. Un eveniment marca RETTER
O lucrare extrem de complexă a fost finalizată joi, 12 septembrie 2024, de către constructorul RETTER, pe Lotul 1 al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău. Este vorba despre Structura 3, cea mai importantă de pe întreg lotul 1 al Autostrăzii A7.
Structura metalică a celui mai mare pasaj de pe parcursul lotului 1 a reprezentat o lucrare amplă și dificilă și a constituit pentru constructor o provocare importantă din punct de vedere tehnic. Cu ajutorul cunoștințelor împărtășite de diverși specialiști, rezultatul a fost un succes, un adevărat eveniment marca RETTER.
Podul trece atât peste drumul județean 101 F, cât și peste calea ferată, având o lungime impresionantă: 550 de metri și o lățime totală de 42,4 metri (21,2 metri pe cale).
Este vorba despre un pasaj cu 14 deschideri compus din 8 grinzi metalice tip VTR® (ger. VerbundTrägerRost – rețea de grinzi compusă), fiecare grindă continuă având o lungime de 140 de metri liniari, la care se adaugă alte 20 de grinzi din beton precomprimat pe deschiderile laterale.

colaj lucrari structura 3 autostrada a7 2
Cele 8 grinzi metalice sunt cele amplasate la deschiderile mediane 5-8 peste calea ferată. Pentru montajul acestora s-au folosit 2 macarale de 120 de tone pentru încărcarea grinzilor pe trailerele speciale de transport și o macara de 650 de tone pentru ridicarea acestora pe poziție.

colaj lucrari structura 3 autostrada a7 1
”Azi am incheiat o nouă provocare care ne aduce mai aproape de termenele pe care le-am prevăzut pentru deschiderea traficului. Ne bucurăm că structura metalică a celui mai mare pod a fost finalizată (…) Montajul ultimelor 6 grinzi a început sâmbătă, 7 septembrie, ora 9.00, conform planului agreeat cu CFR, însă vântul puternic ne-a cam încurcat, astfel că am fost nevoiți să amânăm puțin lucrările până duminică noapte”. Ulterior, ridicările au continuat în ritm continuu până când ieri, 11.09.2024, am fost nevoiți să suspendăm activitatea din cauza condițiilor meteo nefavorabile. În orice caz, au fost depuse toate diligențele pentru a finaliza aceste activități în cel mai scurt timp, astfel încât să poată continua procesul tehnologic de execuție al pasajului”, au precizat reprezentanții RETTER.
”Fiind vorba despre un montaj complex de grinzi la un pasaj peste calea ferată, lucrările sunt cu atât mai complexe cu cât a fost necesară închiderea traficului feroviar și executarea montajului în anumite intervale de timp, agreate de CFR, pentru care mulțumim respectuos disponibilitatea autorităților care au sprijinit aceste operațiuni.
Acest lucru a presupus o corelare precisă a resurselor, o coordonare extrem de atentă a echipelor de lucru și un management impecabil”.
”Desigur, întreaga echipă este extrem de apreciată și fără oamenii de valoare pe care îi avem, atât din punct de vedere profesional cât și din punctul de vedere al caracterului lor, nu am fi reușit să progresăm în acest ritm susținut. Frâiele proiectului sunt bine ancorate în mâinile managerului de proiect, colega noastră dna Carmeluța Balmucz”, a spus Victor Ghervas, unul dintre coordonatorii echipei, care a avut un impact major în coordonarea extraordinară a montajului structurii metalice complexe, finalizate astăzi.
Ce este VTR®? (ger. VerbundTrägerRost) – rețea de grinzi compusă – O abordare modernă a podurilor compuse
Dezvoltarea continuă a proiectelor de infrastructură în România a creeat contextul perfect pentru proiectarea de poduri utilizând cele mai moderne soluții.
Podurile compuse devin atractive pentru deschideri peste 40 ml, atunci când când grinzile metalice pot fi împărțite în tronsoane și sudate cu ușurință pe șantier la lungimea finală.
Sistemul modular VTR®, al cărui concept a fost dezvoltat la München împreună cu partenerul nostru SSF, este soluția inovatoare aplicată cu succes de RETTER Projectmanagement în colaborare cu proiectantul SSF RO, în cadrul proiectelor de infrastructură mare de pe autostrăzile din Romania (ex. Autostrăzile Sebeș-Turda Lot 2, A7 Lot 1 etc).
Pe termen lung, mentenanța acestor structuri este ușurată prin reducerea suprafețelor metalice care, de regulă, necesită refacerea protecției anticorozive și prin reducerea consumabilelor – echipamentele pentru acoperirea rosturilor de dilatație și aparatele de reazem, conform cerințelor minime AND590, cu o durată de viață, conform ETAG, de 50 de ani.
EVENIMENT
O săptămână până la Festivalul Internațional de Carte Transilvania de la Cluj: peste 70 de lansări de carte și 170 de invitați

Între 24 și 28 septembrie 2025, Piața Unirii din Cluj-Napoca se transformă, din nou, în centrul literaturii europene. Cea de-a XI-a ediție a Festivalului Internațional de Carte Transilvania (FICT) aduce în fața publicului cinci zile intense de cultură, dialoguri și întâlniri cu personalități de marcă, sub deviza „Construim viitorul prin cultură”.
Anul acesta, FICT reunește 170 de scriitori, profesori,…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
O nouă parcare pentru turiști, autostradă de biciclete, alte trasee de autobuze. Propuneri pentru Alba Iulia, oraș verde

Una dintre componentele Planului de acțiuni pentru un Oraș Verde (PAOV), pus în consultare publică de către Primăria Alba Iulia, se referă la propuneri privind îmbunătățirea infrastructurii și a sistemului de transport.
Acestea se referă, printre altele, la asigurarea unui sistem Park&Ride – o parcare cu peste 50 de locuri pentru cei care vin în oraș și vor să-și lase mașinile în zona de intrare și să folosească apoi transportul public, bicicleta sau taxi-urile.
Alt…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
VIDEO. Tânăr reținut pentru furt calificat la Huedin. Complice minor, cercetat în libertate

Polițiștii din Huedin au identificat doi bărbați, unul de 25 de ani și un minor de 17 ani, bănuiți că au furat și au încercat să fure roți de autoturism. Prejudiciul a fost recuperat integral.
În 1 septembrie, o femeie de 43 de ani din Huedin a sesizat Poliția Orașului Huedin, Compartimentul Investigații Criminale cu privire la faptul că persoane necunoscute i-au sustras roata stânga spate a autoturismului…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Alba Iulia, pe locul 7 pe țară la fluiditatea traficului urban. Câte zile pe an pierd șoferii din municipiu din cauza aglomerației

Alba Iulia, pe locul 7 pe țară la fluiditatea traficului urban. Municipiul Alba Iulia se află pe locul 7 în topul municipiilor reședință de județ după cele mai puține zile pierdute pe an de către șoferi din cauza aglomerației.
O analiză realizată de Institutul pentru Orașe Vizionare, prezintă o radiografie a traficului din municipiile reședință de județ și identifică tiparele de mobilitate urbană. Indexul compară cât de mult încetinește circulația în zilele…
Citește mai mult pe Alba24.ro