EVENIMENT
Lucrare extrem de complexă, finalizată de constructor pe Lotul 1 al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău: Pod de 550 de metri peste o cale ferată și un drum județean. Un eveniment marca RETTER
Lucrare extrem de complexă, finalizată de constructor pe Lotul 1 al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău: Pod de 550 de metri peste o cale ferată și un drum județean. Un eveniment marca RETTER
O lucrare extrem de complexă a fost finalizată joi, 12 septembrie 2024, de către constructorul RETTER, pe Lotul 1 al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău. Este vorba despre Structura 3, cea mai importantă de pe întreg lotul 1 al Autostrăzii A7.
Structura metalică a celui mai mare pasaj de pe parcursul lotului 1 a reprezentat o lucrare amplă și dificilă și a constituit pentru constructor o provocare importantă din punct de vedere tehnic. Cu ajutorul cunoștințelor împărtășite de diverși specialiști, rezultatul a fost un succes, un adevărat eveniment marca RETTER.
Podul trece atât peste drumul județean 101 F, cât și peste calea ferată, având o lungime impresionantă: 550 de metri și o lățime totală de 42,4 metri (21,2 metri pe cale).
Este vorba despre un pasaj cu 14 deschideri compus din 8 grinzi metalice tip VTR® (ger. VerbundTrägerRost – rețea de grinzi compusă), fiecare grindă continuă având o lungime de 140 de metri liniari, la care se adaugă alte 20 de grinzi din beton precomprimat pe deschiderile laterale.
Cele 8 grinzi metalice sunt cele amplasate la deschiderile mediane 5-8 peste calea ferată. Pentru montajul acestora s-au folosit 2 macarale de 120 de tone pentru încărcarea grinzilor pe trailerele speciale de transport și o macara de 650 de tone pentru ridicarea acestora pe poziție.
”Azi am incheiat o nouă provocare care ne aduce mai aproape de termenele pe care le-am prevăzut pentru deschiderea traficului. Ne bucurăm că structura metalică a celui mai mare pod a fost finalizată (…) Montajul ultimelor 6 grinzi a început sâmbătă, 7 septembrie, ora 9.00, conform planului agreeat cu CFR, însă vântul puternic ne-a cam încurcat, astfel că am fost nevoiți să amânăm puțin lucrările până duminică noapte”. Ulterior, ridicările au continuat în ritm continuu până când ieri, 11.09.2024, am fost nevoiți să suspendăm activitatea din cauza condițiilor meteo nefavorabile. În orice caz, au fost depuse toate diligențele pentru a finaliza aceste activități în cel mai scurt timp, astfel încât să poată continua procesul tehnologic de execuție al pasajului”, au precizat reprezentanții RETTER.
”Fiind vorba despre un montaj complex de grinzi la un pasaj peste calea ferată, lucrările sunt cu atât mai complexe cu cât a fost necesară închiderea traficului feroviar și executarea montajului în anumite intervale de timp, agreate de CFR, pentru care mulțumim respectuos disponibilitatea autorităților care au sprijinit aceste operațiuni.
Acest lucru a presupus o corelare precisă a resurselor, o coordonare extrem de atentă a echipelor de lucru și un management impecabil”.
”Desigur, întreaga echipă este extrem de apreciată și fără oamenii de valoare pe care îi avem, atât din punct de vedere profesional cât și din punctul de vedere al caracterului lor, nu am fi reușit să progresăm în acest ritm susținut. Frâiele proiectului sunt bine ancorate în mâinile managerului de proiect, colega noastră dna Carmeluța Balmucz”, a spus Victor Ghervas, unul dintre coordonatorii echipei, care a avut un impact major în coordonarea extraordinară a montajului structurii metalice complexe, finalizate astăzi.
Ce este VTR®? (ger. VerbundTrägerRost) – rețea de grinzi compusă – O abordare modernă a podurilor compuse
Dezvoltarea continuă a proiectelor de infrastructură în România a creeat contextul perfect pentru proiectarea de poduri utilizând cele mai moderne soluții.
Podurile compuse devin atractive pentru deschideri peste 40 ml, atunci când când grinzile metalice pot fi împărțite în tronsoane și sudate cu ușurință pe șantier la lungimea finală.
Sistemul modular VTR®, al cărui concept a fost dezvoltat la München împreună cu partenerul nostru SSF, este soluția inovatoare aplicată cu succes de RETTER Projectmanagement în colaborare cu proiectantul SSF RO, în cadrul proiectelor de infrastructură mare de pe autostrăzile din Romania (ex. Autostrăzile Sebeș-Turda Lot 2, A7 Lot 1 etc).
Pe termen lung, mentenanța acestor structuri este ușurată prin reducerea suprafețelor metalice care, de regulă, necesită refacerea protecției anticorozive și prin reducerea consumabilelor – echipamentele pentru acoperirea rosturilor de dilatație și aparatele de reazem, conform cerințelor minime AND590, cu o durată de viață, conform ETAG, de 50 de ani.
Consiliul Județean Cluj a finalizat proiectul european privind construirea celui mai modern sediu al unei școli speciale din țară.
Consiliul Județean Cluj a finalizat proiectul european, finanțat în cadrul Programului Operațional Regional 2014 – 2020, ce a vizat construirea sediului Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă.
Investiție de peste 32 milioane de lei
Acesta a fost edificat în cadrul unei investiții cu o valoare totală de 32.370.017,52 de…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
RADP Cluj-Napoca recrutează personal în vederea angajării pe perioadă determinată pentru următoarele ocupații:
– muncitor calificat/ necalificat la întreținerea de drumuri, șosele, poduri, baraje;
– îngrijitor spații verzi;
– mecanic auto/utilaje/ mașinist terasamente;
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
CTP Cluj: Studenții, masteranzii și doctoranzii sub 30 de ani beneficiază de abonamente de transport GRATUITE
Primăria Municipiului Cluj-Napoca si Compania de Transport Public Cluj-Napoca anunță că studentii, masteranzii si doctoranzii cu varsta sub 30 de ani, înscriși în anul universitar 2024-2025 la Universitatile din Cluj-Napoca la învățământ cu frecvență, beneficiaza de abonamente de transport gratuite, astfel: reducere de 90% conform Art. 128 alin (3) din Legea invatamantului superior nr. 199/2023, la care se adauga decontarea de 10% din partea Primariei Municipiului Cluj-Napoca,…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Georgiana Teodorescu (AUR): Realitatea este că nu primim AJUTOARE externe pentru dezastrul cauzat de inundații
Europarlamentarul AUR, Georgiana Teodorescu, a declarat că Ursula von der Leyen a anunțat că țările afectate de inundații nu vor primi ajutorul financiar sperat din Fondul de Solidaritate. Potrivit europarlamentarului AUR, argumentul șefei Comisiei Europene a fost acela că nu sunt bani suficienți în Fondul de Solidaritate și că statele afectate ar trebui să folosească fondurile de coeziune deja alocate, dar care sunt foarte greu accesibile din cauza birocrației.
…
Citește mai mult pe Cluj24.ro