EVENIMENT
Lucrările la pasajul de pe centura municipiului Arad, blocate de câteva luni. Doar 10% din contract e executat

Lucrările la pasajul peste calea ferată aflat în construcţie pe centura municipiului Arad sunt blocate de câteva luni, din cauză că proprietarii terenurilor împiedică accesul muncitorilor pentru relocarea reţelelor de electricitate, nemulţumiţi de sumele primite de la stat prin exproprierea unor suprafeţe.
Şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara, Cristian Ispravnic, a declarat, pentru AGERPRES, că blocajul intervenit în urmă cu câteva luni în relocarea liniilor de electricitate nu mai permite constructorului să continue lucrările la pasaj, pentru că muncitorii nu mai au front de lucru. Astfel, cu patru luni înainte de termenul de finalizare a pasajului, doar 10% din lucrările contractate de antreprenor au putut fi executate, fiind inevitabilă o amânare a inaugurării cu cel puţin şase luni.
„Problemele întâmpinate în executarea obiectivului de investiţie se referă la mutarea liniilor de LEA110kW şi LEA20kW, respectiv la obţinerea dreptului de uz şi servitute de la proprietarii terenurilor traversate de cele şapte linii de înaltă şi medie tensiune, persoane fizice şi juridice, în favoarea E-Distribuţie Banat. Către proprietarii terenurilor în cauză au fost înaintate documentaţiile aferente în ceea ce priveşte dreptul de uz şi servitute de către antreprenor, Implenia Baugessellschaft m.b.H – Sucursala Voluntari, mandatat de DRDP Timişoara pentru obţinerea acordurilor de la aceştia. În privinţa liniei de medie tensiune LEA20kW, a fost obţinut acordul a trei proprietari din opt, iar în cazul liniei de înaltă tensiune LEA110kW, a fost obţinut acordul unui singur proprietar din 21”, a precizat Ispravnic.
Directorul general al DRDP Timişoara arată că, în conformitate cu legislaţia, obţinerea acordului privind dreptul de uz şi servitute cade în sarcina beneficiarului lucrării de relocare a instalaţiilor, respectiv proprietarul de reţea.
„Împreună cu antreprenorul, am avut numeroase întâlniri cu proprietarii terenurilor. Unii dintre aceştia au promis, verbal, că sunt de acord cu acordarea dreptului de uz şi servitute, dar nu au transmis actele până în prezent, iar alţii au refuzat categoric, verbal, acordarea dreptului de uz şi servitute în favoarea E-Distribuţie Banat. Antreprenorul nu poate continua lucrarea până la mutarea liniilor de înaltă şi medie tensiune. Această mutare este blocată în condiţiile în care liniile de transport al energiei electrice traversează deja acele proprietăţi”, a mai declarat Cristian Ispravnic.
Proprietarii terenurilor din zona viitorului pasaj au fost deja expropriaţi, însă chiar dacă anumite suprafeţe au fost preluate de stat pentru amplasarea instalaţiilor electrice, fără acordul notarial cu privire la dreptul de uz şi servitute, muncitorii nu pot traversa suprafeţele care au rămas în proprietate privată şi nici nu pot desfăşura lucrări pe acestea.
Proprietarii sunt nemulţumiţi de sumele primite în urma exproprierilor şi consideră că instalaţiile care ar fi amplasate în mijlocul suprafeţelor pe care le mai deţin vor scădea valoarea terenurilor.
În anul 2017, cu acordul CNAIR, DRDP Timişoara a demarat procedura de achiziţie publică în vederea atribuirii contractului „Pasaj denivelat pe centura de ocolire Arad (DN 7 km 540+248) peste CF Arad-Bucureşti (finalizare lucrări rest de executat)”, câştigător al licitaţiei fiind desemnată compania Implenia Baugessellschaft m.b.H – Sucursala Voluntari. Investiţia se ridică la peste 25 de milioane de lei.
Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în aprilie 2018, însă echipele au ajuns pe şantier abia în toamnă.
De la atribuirea contractului către noul constructor au fost executate lucrările de relocare a unor magistrale de apă, turnarea unor fundaţii şi a coloanelor din beton care fac parte din structura de susţinere a pasajului, însă lucrările nu mai pot avansa din cauza liniilor electrice aflate pe şantier.
Termenul contractual de finalizare a lucrării a fost, iniţial, finele anului 2019, iar ulterior a fost amânat pentru 14 februarie 2020. Conducerea DRDP Timişoara a anunţat încă din luna iulie că şi acest termen va fi prelungit cu cel puţin şase luni, din cauza problemelor apărute. AGERPRESLucrările la pasajul peste calea ferată aflat în construcţie pe centura municipiului Arad sunt blocate de câteva luni, din cauză că proprietarii terenurilor împiedică accesul muncitorilor pentru relocarea reţelelor de electricitate, nemulţumiţi de sumele primite de la stat prin exproprierea unor suprafeţe.
Şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara, Cristian Ispravnic, a declarat, pentru AGERPRES, că blocajul intervenit în urmă cu câteva luni în relocarea liniilor de electricitate nu mai permite constructorului să continue lucrările la pasaj, pentru că muncitorii nu mai au front de lucru. Astfel, cu patru luni înainte de termenul de finalizare a pasajului, doar 10% din lucrările contractate de antreprenor au putut fi executate, fiind inevitabilă o amânare a inaugurării cu cel puţin şase luni.
„Problemele întâmpinate în executarea obiectivului de investiţie se referă la mutarea liniilor de LEA110kW şi LEA20kW, respectiv la obţinerea dreptului de uz şi servitute de la proprietarii terenurilor traversate de cele şapte linii de înaltă şi medie tensiune, persoane fizice şi juridice, în favoarea E-Distribuţie Banat. Către proprietarii terenurilor în cauză au fost înaintate documentaţiile aferente în ceea ce priveşte dreptul de uz şi servitute de către antreprenor, Implenia Baugessellschaft m.b.H – Sucursala Voluntari, mandatat de DRDP Timişoara pentru obţinerea acordurilor de la aceştia. În privinţa liniei de medie tensiune LEA20kW, a fost obţinut acordul a trei proprietari din opt, iar în cazul liniei de înaltă tensiune LEA110kW, a fost obţinut acordul unui singur proprietar din 21”, a precizat Ispravnic.
Directorul general al DRDP Timişoara arată că, în conformitate cu legislaţia, obţinerea acordului privind dreptul de uz şi servitute cade în sarcina beneficiarului lucrării de relocare a instalaţiilor, respectiv proprietarul de reţea.
„Împreună cu antreprenorul, am avut numeroase întâlniri cu proprietarii terenurilor. Unii dintre aceştia au promis, verbal, că sunt de acord cu acordarea dreptului de uz şi servitute, dar nu au transmis actele până în prezent, iar alţii au refuzat categoric, verbal, acordarea dreptului de uz şi servitute în favoarea E-Distribuţie Banat. Antreprenorul nu poate continua lucrarea până la mutarea liniilor de înaltă şi medie tensiune. Această mutare este blocată în condiţiile în care liniile de transport al energiei electrice traversează deja acele proprietăţi”, a mai declarat Cristian Ispravnic.
Proprietarii terenurilor din zona viitorului pasaj au fost deja expropriaţi, însă chiar dacă anumite suprafeţe au fost preluate de stat pentru amplasarea instalaţiilor electrice, fără acordul notarial cu privire la dreptul de uz şi servitute, muncitorii nu pot traversa suprafeţele care au rămas în proprietate privată şi nici nu pot desfăşura lucrări pe acestea.
Proprietarii sunt nemulţumiţi de sumele primite în urma exproprierilor şi consideră că instalaţiile care ar fi amplasate în mijlocul suprafeţelor pe care le mai deţin vor scădea valoarea terenurilor.
În anul 2017, cu acordul CNAIR, DRDP Timişoara a demarat procedura de achiziţie publică în vederea atribuirii contractului „Pasaj denivelat pe centura de ocolire Arad (DN 7 km 540+248) peste CF Arad-Bucureşti (finalizare lucrări rest de executat)”, câştigător al licitaţiei fiind desemnată compania Implenia Baugessellschaft m.b.H – Sucursala Voluntari. Investiţia se ridică la peste 25 de milioane de lei.
Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în aprilie 2018, însă echipele au ajuns pe şantier abia în toamnă.
De la atribuirea contractului către noul constructor au fost executate lucrările de relocare a unor magistrale de apă, turnarea unor fundaţii şi a coloanelor din beton care fac parte din structura de susţinere a pasajului, însă lucrările nu mai pot avansa din cauza liniilor electrice aflate pe şantier.
Termenul contractual de finalizare a lucrării a fost, iniţial, finele anului 2019, iar ulterior a fost amânat pentru 14 februarie 2020. Conducerea DRDP Timişoara a anunţat încă din luna iulie că şi acest termen va fi prelungit cu cel puţin şase luni, din cauza problemelor apărute. AGERPRES
EVENIMENT
VIDEO: Ministrul Fondurilor Europene, explicații despre OUG privind PNRR. Ce proiecte se opresc

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Dragoș Pîslaru, a prezentat marți ordonanța de Guvern privind proiectele din fonduri PNRR.
Acesta susține că va fi un exercițiu de mobilizare națională și un model de transparență.
Potrivit ministrului, noul Guvern a găsit un PNRR aflat în renegociere cu lucruri care nu erau clare și cu o supracontractare de la 27,5 miliarde de euro la 47,4 miliarde de euro.
Ordonanța are drept scop „buna gospodărire a banului public,…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Atenționare Cod Galben de furtuni în Alba. Averse, descărcări electrice, vânt puternic, grindină. Localități vizate

Administrația Națională de Meteorologie a emis atenționare imediată, Cod Galben de furtuni, pentru mai multe localități din Alba.
Până la ora 15.15 sunt vizate localitățile Aiud, Ighiu, Unirea, Vințu de Jos, Meteș, Stremț, Mirăslău, Livezile, Rimetea, Ocoliș, Râmeț.
Se vor semnala : averse care vor acumula local 15-25 l/mp, descărcări electrice, intensificări temporare ale vântului(cu viteze de 50-55 km/h), grindină de mici dimensiuni (1-2 cm).
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Aeroportul Cluj devine total independent energetic. Construiește un parc fotovoltaic de peste 9 milioane de euro

Directorul Aeroportului ”Avram Iancu” Cluj, David Ciceo, a anunțat că instituția pe care o conduce va deveni total independentă energetic în urma construirii unui parc fotovoltaic pe un teren de 8 hectare, investiția depășind 9 milioane de euro.
Ciceo a declarat, marți, că noul parc fotovoltaic va avea o putere instalată de 5MW și o capacitate de stocare a energiei de 12 MW.
”Parcul se va întinde pe o…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Pasagerii vor putea intra în avion de pe Aeroportul din Cluj cu sticle cu lichide de cel mult 2 litri. Restricții eliminate

Pasagerii vor putea intra în avion de pe Aeroportul din Cluj cu sticle cu lichide de cel mult 2 litri. Anunțul a fost făcut de directorul Aeroportului Internațional ”Avram Iancu”, David Ciceo.
Sunt eliminate astfel temporar restricțiile privind transportul lichidelor în bagajul de mână.
David Ciceo susține că, până la finalul lunii august, restricțiile vor fi ridicate.
”Lucrăm împreună cu Brigada Antitero a Serviciului Român de Informații și până la sfârșitul…
Citește mai mult pe Alba24.ro