Connect with us

ACTUALITATE

Câți bani scot europenii din buzunare pentru cadourile de Crăciun

Publicat



bani

Mai mult de jumătate (58%) dintre consumatori declară că vor restrânge bugetul alocat cadourilor de Crăciun din acest an, 51% dintre cei intervievaţi spun că vor face cadouri mai personalizate, iar 45% vor investi mai mult timp în a le alege sau a le confecţiona, arată rezultatele unui nou studiu Mastercard.

Potrivit sursei citate, provocările aduse de 2020 i-au făcut pe oameni să fie mult mai grijulii în fiecare zi, chiar şi faţă de cei pe care nu îi cunosc, iar 17% afirmă că au cumpărat cadouri pentru un străin, în semn de susţinere pentru cei nevoiaşi, după un an dificil.

Studiul arată că aproape jumătate (48%) dintre europeni au cumpărat cadouri pentru a susţine o cauză: 1 din 5 (18%) au cumpărat produse pentru a sprijini o asociaţie caritabilă, 17% au achiziţionat cadouri care susţin adopţia animalelor de companie, iar 14% au făcut donaţii direct către o asociaţie, în numele cuiva.

În plus, 19% au declarat că au cumpărat felicitări de Crăciun caritabile anul acesta.

De asemenea, europenii sunt mult mai atenţi şi la magazinele de unde cumpără în acest an. Jumătate (50%) au declarat că, prin intermediul cadourilor de Crăciun, au putut contribui cu ceva pentru comunitate.

Astfel, 59% au cumpărat de la producători locali pentru a ajuta la redresarea comunităţii, 44% au cumpărat felicitări de Crăciun de la mici afaceri locale, 61% vor cumpăra alimentele şi băuturile pentru masa de Crăciun de la un magazin local, iar 27% au rezervat o masă pentru cina de Crăciun la un restaurant independent din cartierul în care locuiesc.

Potrivit aceluiaşi studiu, coşurile cu produse artizanale (38%), cadourile pentru relaxare (37%) şi fotografiile înrămate (35%) sunt primele pe lista de cadouri menţionate de consumatori, urmate fiind de experienţe oferite cu scopul de a petrece timp împreună (32%) şi decoraţiuni personalizate (26%).

“Pentru mulţi dintre noi, Crăciunul va arăta, fără îndoială, foarte diferit în acest an. Sezonul Sărbătorilor de iarnă a fost dintotdeauna o ocazie pentru cumpărături, însă, odată cu provocările din 2020, este emoţionant faptul că europenii aleg să dedice mai mult timp, efort şi valoare personală cadourilor de Crăciun.

Micile afaceri reprezintă coloana vertebrală a economiei europene, aşa că achiziţiile locale vor face o mare diferenţă anul acesta, atât pentru comunitate, cât şi pentru întreaga economie”, a declarat Mark Barnett, preşedintele Mastercard Europe.

Studiul a fost realizat cu ajutorul companiei de cercetare Fly Research, în noiembrie 2020, şi a cuprins un eşantion de 16.000 respondenţi adulţi din 15 ţări europene. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Producţia naţională de autoturisme a scăzut cu 10,67%, în 2020. Ce mașini se află în topul vânzărilor

Publicat

Producţia naţională de autoturisme a înregistrat, în 2020, un declin de 10,67%, faţă de anul precedent, până la 438.107 unităţi, conform datelor publicate de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Doar la nivelul lunii decembrie, au fost produse în România 33.408 de autoturisme, dintre care 18.804 de unităţi la uzina Dacia de la Mioveni şi 14.604 unităţi la fabrica Ford de la Craiova.

Raportat la întreg anul 2020, producţia de autoturisme a ajuns la 438.107 unităţi, în scădere cu 10,67% faţă de 2019, când s-au înregistrat 490.412 de unităţi.

Potrivit sursei citate, în funcţie de modelele auto, producţia de autoturisme are pe primul loc Dacia Duster – cu 183.286 de unităţi, urmat de Ford EcoSport & Puma (179.008 unităţi), Dacia Sandero (36.416), Dacia Logan (30.834) şi Dacia Logan MCV (8.663).

Pe de altă parte, datele publicate, în ianuarie, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) arată că vânzările de maşini noi în România au scăzut cu 22,6%, în 2020, faţă de anul precedent, deşi înmatriculările de autovehicule au înregistrat creşteri în ultimele patru luni ale anului, iar comercializarea de autoturisme ecologice s-a majorat cu 103,5%.

Pe piaţa naţională, topul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale), la finalul anului 2020, era condus de Dacia, cu 42.356 de unităţi, urmată de Renault – cu 11.796 de unităţi, Volkswagen (10.957 unităţi), Skoda (10.288), Ford (9.910) şi Toyota (6.870).

Analiza de specialitate relevă faptul majoritatea achiziţiilor de autoturisme înregistrate anul trecut în România au fost realizate de persoanele juridice, care acoperă 55% din total, restul (45%) revenind persoanelor fizice. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ser fiziologic în loc de vaccin. S-a întâmplat în Trentino, Italia

Publicat

12 asistenți și medici au primit, în loc de vaccin anti-Covid, ser fiziologic. S-a întâmplat în Trentino, Italia, pe parcursul ultimelor zile.

Este vorba despre o singură sesiune de vaccinare care a implicat 47 de persoane, dintre care cel mai probabil 12 au primit câte o injecție cu ser fiziologic în locul vaccinului Pfizer, scrie agenția ANSA, citat de MEDIAFAX.

Rata de eroare este mai mică de 1 la mie, spun autoritățile sanitare. Administrarea soluției fiziologice nu implică niciun risc pentru sănătate, subliniază autoritățile.

Conform autorității sanitare din zonă, cazul a fost identificat rapid datorită protocolului și listelor de verificare, care oferă, printre altele, o evidență a dozelor preparate și administrate și recipientele rămase intacte.

Se pare că eroarea a apărut în momentul administrării: în mod normal, vaccinul este diluat cu soluție fiziologică.

„Când se folosește în mod normal un flacon, acesta este pus deoparte. În acest caz specific nu a fost pus deoparte, cea mai plauzibilă ipoteză fiind aceea că a fost reumplut cu soluție fiziologică și apoi de acolo au fost extrase cele șase doze care au fost administrate. Așadar, probabil că în interior erau și urme de vaccin”, declară Antonio Ferro, directorul Departamentului de Prevenție din cadrul Autorității pentru Sănătate Trento.

„La sfârșitul sesiunii de vaccinare, datorită listelor de verificare, operatorul a constatat eroarea. El a anunțat imediat conducerea și au fost convocate toate persoanele implicate în acea sesiune de vaccinare, 47 de persoane în total. Acestea au fost informate că e posibil să fi primit soluție fiziologică în loc de vaccin și au fost invitate să repete doza la 20 de zile. De asemenea, facem analize pentru a evidenția anticorpii, în așa fel încât să înțelegem cine și ce a primit”, a adăugat Ferro.

Citește mai departe

ACTUALITATE

TAROM anunț pentru pasagerii cursei de sâmbătă spre Amsterdam: Trebuie să prezinte la îmbarcare test negativ antigen COVID-19

Publicat

sursa foto: Tarom

Pasagerii cursei TAROM RO361 Bucureşti OTP – Amsterdam AMS, de sâmbătă, trebuie să prezinte la îmbarcare un test negativ antigen COVID-19, anunţă compania pe pagina sa de Facebook.

“Conform ultimelor decizii emise de autorităţile olandeze vă comunicăm faptul că toţi pasagerii care intenţionează să călătorească spre AMS au nevoie de un test antigen negativ COVID-19, efectuat cu cel mult 4 ore înainte de îmbarcarea către această destinaţie.

Menţionăm faptul că prezentarea acestui test antigen este obligatorie începând din 23 ianuarie 2021 (00:00 local Amsterdam), fiind necesară şi pentru pasagerii de tranzit! În cazul în care pasagerii nu prezintă un test negativ antigen COVID-19, accesul este restricţionat. Totodată, vă informăm că #TAROM va opera zborul #RO361 Bucureşti OTP – Amsterdam AMS de mâine, 23 ianuarie 2021, cu amendamentul că pasagerii trebuie să prezinte la îmbarcare testul negativ antigen COVID-19”, se menţionează în postarea de pe reţeaua de socializare.

Reprezentanţii TAROM subliniază că, în contextul în care cele mai recente măsuri anti-COVID-19 sunt discutate în prezent în parlamentul olandez, aceste informaţii pot fi modificate şi, în cazul în care se impun măsuri noi sau se modifică cele menţionate, pasagerii vor fi informaţi. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Caz șocant în Italia: O copilă de 10 ani a murit sufocată, în timp ce participa la o provocare pe TikTok

Publicat

O fată a murit prin asfixie în Palermo (Sicilia, în sudul Italiei) în timp ce participa la o provocare numită ”jocul cu eşarfa” de pe reţeaua socială TikTok, relatează vineri AFP care citează media italiene.

Antonella, în vârstă de 10 ani, care participa la o ”blackout challenge” pe TikTok, în baia din casa familiei sale, şi-a legat o curea în jurul gâtului cu scopul de rămâne fără răsuflare cât mai mult timp, în timp ce se filma cu telefonul mobil.

Sora ei în vârstă de cinci ani a fost cea care i-a descoperit trupul inconştient, miercuri seara.

Fata a fost transportată imediat de părinţi la spitalul de pediatrie din Palermo, însă nu a supravieţuit.

”Jocul cu eşarfa”, în care copiii îşi blochează respiraţia până când leşină pentru a experimenta senzaţii tari, provoacă în fiecare an accidente, dintre care unele sunt fatale.

Părinţii au relatat cotidianului La Repubblica că o altă soră a fetei, în vârstă de nouă ani, a fost cea care le-a explicat ce s-a întâmplat. ”Antonella juca jocul asfixierii”, le-a spus ea.

”N-am ştiut nimic”, a explicat tatăl fetei pentru publicaţia citată. ”Nu ştiam că ea participa la acel joc. Ştiam că Antonella intra pe TikTok pentru coregrafii, pentru a se uita la videoclipuri. Dar cum mi-aş fi putut imagina această atrocitate?”, a spus el.

”Fiica mea, micuţa mea Antonella care moare din cauza jocurilor extreme de pe TikTok: cum pot accepta?”, a adăugat Angelo Sicomero, care împreună cu soţia sa a decis să doneze organele fetei, astfel încât ”alţi copii să poată trăi datorită ei”.

Parchetul din Palermo a deschis o anchetă pentru ”incitare la sinucidere”. Telefonul mobil al fetei a fost confiscat de anchetatori, care urmează să stabilească dacă Antonella era conectată cu alţi participanţi, dacă a fost invitată de o altă persoană să ia parte la provocare sau dacă a realizat înregistrarea video pentru prieteni sau cunoscuţi.

Ca reacţie la această tragedie, platforma lansată în 2016, care declară că are 100 de milioane de utilizatori în Europa, a emis un comunicat. ”Siguranţa comunităţii TikTok este prioritatea noastră principală, suntem la dispoziţia autorităţilor competente pentru a colabora la ancheta lor”, se arată în document. Agerpres

Citește mai departe