Connect with us

EVENIMENT

Motivul pentru care 26% din români nu plătesc online

Publicat

online

Peste un sfert dintre români (26%) susţine că principala barieră pentru care evită plăţile online sau nu utilizează online/mobile banking în tranzacţiile bancare o reprezintă teama de furtul datelor personale, relevă datele unui studiu de specialitate, publicat marţi, 3 noiembrie.

Conform cercetării Reveal Marketing Research, pe lângă teama de furtul datelor personale, pentru români, cash-ul oferă sentimentul de control datorită contactului direct cu banii (11%), astfel încât aceştia preferă să utilizeze plata cu numerar, în detrimentul plăţii online sau prin aplicaţii mobile.

Pe acest subiect, pensionarii sunt cei care au invocat în cea mai mare măsură această barieră în ceea ce priveşte plăţile pe Internet (29%), fiind urmaţi de familiile tradiţionale (27%).

De asemenea, 11% dintre cei care locuiesc în mediul rural au menţionat obişnuinţa sau rutina de a merge la bancă sau de a simţi fizic banii cash.

În schimb, 18% dintre respondenţi susţin că nu au bariere în a efectua plăţi online sau a utiliza online/mobile banking pentru tranzacţii bancare, iar atât în mediul urban, cât şi în mediul rural se păstrează aceleaşi proporţii în răspunsuri.

Datele analizate de către specialiştii arată că 1% dintre respondenţi spun că au dificultăţi în folosirea cardului şi li se pare complicat să îl folosească.

În acelaşi timp, familiile tradiţionale care nu utilizează metodele de plată online au menţionat într-o proporţie mai mare obişnuinţa de a merge la bancă sau de a simţi fizic cash-ul (16%, respectiv 8%), în timp ce „milenialii” fără partener au menţionat teama de necunoscut (13%).

Categoriile de tineri profesionişti (25%) şi familiile moderne (22%) au declarat, într-o proporţie semnificativ mai mare, că nu au deloc bariere în a efectua plăţi online sau a utiliza online/mobile banking pentru tranzacţii bancare.

În ceea ce priveşte încrederea în sistemul bancar din România, doar un român din zece s-a declarat sceptic faţă de activitatea instituţiilor financiare şi, ca urmare, evită să utilizeze aplicaţiile mobile pentru tranzacţii bancare.

Dintre aceştia, familiile tradiţionale (11%) şi seniorii pensionari (13%) se arată reticenţi faţă de intenţiile băncilor, conform datelor Reveal Marketing Research.

De asemenea, 13% dintre „mileniali” nu utilizează serviciile de online banking având ca motiv „teama de necunoscut”. La polul opus, familiile moderne nu sunt la fel de reticente la schimbare (1%), iar această teamă este menţionată într-o proporţie de doar 4%.

Potrivit sursei citate, dintre cei care nu folosesc metodele online de plată, tinerii profesionişti declară în cea mai mare măsură că nu au încredere că banii acestora vor ajunge acolo unde ar trebui (12%).

Totodată, în cazul familiilor moderne, dar şi al familiilor tradiţionale (7%), promptitudinea instituţiilor financiare rareori reprezintă o barieră în ceea ce priveşte plata online.

Doar 7% dintre reprezentanţii acestor segmente consideră că băncile nu sunt suficient de rapide şi de eficiente, iar timpul de efectuare a tranzacţiilor este mai îndelungat.

Studiul Reveal Search Marketin a fost realizat prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interview), cu derularea a 1.018 interviuri online cu respondenţi în vârstă de peste 18 ani, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional urban şi rural, în perioada 4 – 10 septembrie 2020. Marja de eroare este de +/-3%, iar nivelul de încredere de 95%.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

FOTO. Sorin Naș, candidat din partea partidului SOS la Primăria Cluj-Napoca. E susținut de Șoșoacă

Publicat

nachi 1.jpeg

Partidul SOS România, condus de Diana Șoșoacă, l-a desemnat pe președintele filialei județene, Sorin Naș, să candideze pentru funcția de primar al municipiului Cluj-Napoca la alegerile locale din 9 iunie.

Sorin Naș, care are experiență politică, după ce a fost secretar general al Prefecturii Cluj în perioada Convenției Democrate și a candidat și în urmă cu 4 ani la Primărie din partea Partidului Forța Națională, a declarat pentru Cluj24 că va deschide și…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Zeci de elevi liceeni, PARTICIPANȚI la „Maratonul pentru Educația Antreprenorială” de la Cluj-Napoca

Publicat

maraton antreprenorial 5 e1713887403307.jpg

Zeci de elevi liceeni au participat la „Maratonul pentru Educația Antreprenorială” organizat la Cluj-Napoca. „Maratonul pentru Educație Antreprenorială” este programul inițiat în 2023 de Asociația Națională a Antreprenorilor (ANAA), în parteneriat Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF).

Anul acesta CONAF Sucursala Cluj, împreună cu ISJ Cluj, au organizat ore de educație antreprenorială în 4 licee din Cluj Napoca pentru aprox 700…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Clujul are un NOU subprefect. Acesta este Florentin Burz, din partea PSD

Publicat

florentin burz e1713899561965.jpg

Guvernul a numit, marți, un nou subprefect de Cluj în locul lui Răzvan Ciortea, care a demisionat pentru a candida la Primăria Turda. Acesta este Florentin Burz, din partea PSD.

Florentin Burz are 45 de ani și era consilier în Consiliul Local al primăriei comunei Valea Ierii. Originar din Valea Ierii, deține poziția de Șef Serviciu la Compania de Pază și Protecție a Consiliului Județean Cluj.

hotarare de guvernhotarare de guvern

Clujul are un NOU subprefect. Acesta este Florentin Burz, din…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Prima de Paște: Câți bani vor primi angajații români. 7 din 10 angajatori vor oferi beneficii. Sondaj realizat pe 120 de companii

Publicat

prima de paște: câți bani vor primi angajații români. 7

Prima de Paște: Câți bani vor primi angajații. 7 din 10 angajatori vor oferi angajaților beneficii cu ocazia sărbătorilor pascale, potrivit unui sondaj realizat pe un număr de 120 de companii.

Primele în bani, voucherele cadou și coșurile cu produse de sezon se află în vârful listei. Pe lângă acestea, angajații și-ar dori o zi liberă suplimentară, pe 2 mai

71,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs spun că vor oferi anul acesta,…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe