Connect with us

AUTO

Mașină căutat de autoritățile din Belgia, descoperită de polițiștii de frontieră

Publicat

Un autoturism marca Mercedes, căutat de autoritățile din Belgia, a cărui valoare se ridică la peste 35.000 lei, descoperit și indisponibilizat de Polițiștii de frontieră.

Luni, 09 decembrie a.c., în jurul orei 17.00, la Punctul de Trecere a Frontierei Petea, județul Satu Mare, s-a prezentat pentru efectuarea formalităților de frontieră, cetățeanul român N.I., în vârstă de 31 de ani, din județul Botoșani.

Acesta conducea un ansamblu de autovehicule format dintr-o autoutilitară marca Mercedes și o remorcă Blyss, ambele înmatriculate în Republica Moldova. Pe remorcă transporta un autoturism marca Mercedes Benz, pe care erau aplicate plăcuțe cu numere de înmatriculare specifice Franței.

Cu ocazia controlului, polițiștii de frontieră au efectuat verificări suplimentare în urma cărora au constatat faptul că autoturismul transportat pe remorcă era semnalat ca fiind „bun căutat pentru confiscare”, cu mențiunea vehicul furat, alertă introdusă de autoritățile din Belgia, în 24 ianuarie 2018.

Autoturismul, în valoare de aproximativ 35.700 de lei, a fost indisponibilizat la sediul instituției, iar în cauză, poliţiştii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de tăinuire, la finalizare urmând a fi dispuse măsurile legale ce se impun.

Sursa: Poliția de Frontieră Română


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Europenii sunt dispuşi să plătească în plus pentru maşini noi cu emisii mai reduse

Publicat

masini noi 590x354 1

Peste trei sferturi dintre europeni (76%) consideră că producătorii de maşini ar trebui să fie obligaţi legal să reducă emisiile de la maşinile noi cât de mult se poate tehnologic, în timp ce aproape două treimi (65%) ar fi dispuşi să plătească până la 500 de euro în plus pentru un vehicul nou cu emisii mai mici, arată datele unui sondaj realizat de Federaţia Europeană pentru Transport şi Mediu (T&E), pe platforma YouGov.

„Industria auto susţine că reducerea emisiilor unui vehicul este prea costisitoare, când, în realitate, va costa mai puţin decât o vopsire. Europenii doresc maşini mai curate şi sunt dispuşi şi să plătească mai mult pentru asta”, susţine Fabian Sperka, coordonator în cadrul T&E.

Potrivit sondajului, chiar dacă ar cumpăra o maşină second-hand, 50% dintre cei chestionaţi au spus că şi-ar dori ca aceasta să îndeplinească o limită minimă legală de poluare, pe când doar 12% dintre aceştia nu sunt interesaţi de acest aspect.

77% din totalul celor chestionaţi sunt de părere că maşinile noi trebuie să respecte limite minime legale de poluare

În acelaşi timp, 77% din totalul celor chestionaţi sunt de părere că maşinile noi trebuie să respecte limite minime legale de poluare, indiferent de condiţiile de trafic. În prezent, limitele actuale de poluare nu se aplică şi călătoriile scurte în oraş, cu porniri şi opriri frecvente, când motoarele emit mai multe emisii, menţionează realizatorii cercetării de specialitate.

„Reducerea poluării aerului este o prioritate majoră în Pactul Verde al UE, iar emisiile din transport sunt o sursă majoră de poluare a aerului. Noul standard Euro 7 pentru maşini este atât posibil, cât şi absolut necesar, ca pas intermediar în tranziţia către un transport curat. Este cu atât mai important cu cât guvernanţii români evită cu orice preţ să ia măsuri eficiente pentru reducerea poluării din transportul rutier”, afirmă Mihai Stoica, director executiv al Asociaţiei 2Celsius.

76% dintre europenii intervievaţi subliniază că producătorii de maşini ar trebui să fie obligaţi legal să reducă emisiile

Datele centralizate de T&E evidenţiază faptul că 76% dintre europenii intervievaţi subliniază că producătorii de maşini ar trebui să fie obligaţi legal să reducă emisiile de la maşinile noi cât de mult se poate tehnologic. Totodată, 65% dintre respondenţii care ar cumpăra o maşină nouă sunt dispuşi să plătească până la 500 de euro în plus pentru un vehicul cu emisii mai mici.

Reprezentanţii Federaţiei Europene pentru Transport şi Mediu precizează că, la ora actuală, Comisia Europeană este interesată de poluarea reală a maşinilor pe întreaga lor durată de viaţă, în condiţiile în care autovehiculele noi sunt verificate doar în primii cinci ani, sau la 100.000 km, chiar dacă durata lor de viaţă este mult mai mare, în special în sudul, centrul şi estul Europei.

În România, în fiecare an, peste 29.000 de oameni mor prematur din cauze asociate poluării

Statisticile oficiale arată că, în România, în fiecare an, peste 29.000 de oameni mor prematur din cauze asociate poluării, iar costurile sociale sunt cele mai mari din Uniunea Europeană, respectiv de peste 1.800 euro/cap de locuitor/an şi de 3.002 euro/cap de locuitor/an la nivelul Municipiului Bucureşti.

„Comisia Europeană analizează o serie de noi propuneri pentru îmbunătăţirea calităţii aerului prin reducerea emisiilor din trafic şi estimează că industria auto va trebui să plătească între 100 şi 500 de euro pe maşină pentru reducerea emisiilor. Totodată, industria auto avertizează că vehiculele mai curate vor atinge marjele de profit şi fac presiuni pentru diminuarea ţintelor de reducere a emisiilor. În aprilie, Comisia Europeană urmează să propună noi reguli pentru standardul „Euro 7″, care va stabili limitele legale pentru aproximativ 100 de milioane de maşini pe benzină şi diesel care vor fi vândute în Europa, începând cu 2025”,

Sondajul T&E a fost realizat pe platforma YouGov, pe un eşantion de peste 8.000 de persoane din România, Germania, Franţa, Italia, Spania, Polonia şi Cehia.

Politici pe domeniul transporturilor, bazate pe principii de dezvoltare sustenabilă

Federaţia Europeană pentru Transport şi Mediu (T&E) are ca scop promovarea şi crearea atât la nivelul Uniunii Europene, cât şi la nivel global, de politici pe domeniul transporturilor, bazate pe principii de dezvoltare sustenabilă. Înfiinţată în anul 1990, T&E reprezintă 58 de organizaţii din 26 de ţări din Europa, în special grupuri de mediu şi militanţi care lucrează pentru politici de transport durabile la nivel naţional, regional şi local.

2Celsius (2C) este o organizaţie europeană, culturală şi de mediu cu sediul în România, membră a reţelei T&E de la Bruxelles. Pe lângă activităţile legate de jurnalism, 2C a gestionat şi programe de caritate, precum: cultura bicicletei în mediile rural-montane, relaţia dintre producţia hranei şi schimbările climatice (schimbarea utilizării terenurilor) şi programe de „institutional greening” şi dezvoltare locală.

Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Vânzările auto au scăzut cu 1,5% anul trecut în Europa; România a raportat un declin de peste 4%

Publicat

masini noi 590x354 1

Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au înregistrat un declin de 1,5% în 2021, depăşind precedentul nivel scăzut record din 2020, în timp ce România a raportat un recul de 4,1% anul trecut, arată datele publicate marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite Reuters.

Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.

Un număr de 11,77 milioane de vehicule au fost înmatriculate anul trecut în Europa, comparativ cu 11,96 milioane în 2020. Cele cinci mari pieţe europene au avut evoluţii mixte în 2021, de la o scădere de 10,1% în Germania, la creşteri în Italia (5,5%), Spania şi Marea Britanie (ambele cu 1%) şi Franţa (0,5%).

Pe piaţa auto din România au fost înmatriculate 121.208 de autoturisme anul trecut, faţă de 126.351 în 2020.

Declinul din 2021 vine pe fondul deficitului global de semiconductori şi al perturbărilor din lanţurile de aprovizionare, precizează ACEA.

Vânzările de autoturisme noi în Europa au scăzut cu 21,7% în decembrie, la 950.218 unităţi, faţă de 1,21 milioane de unităţi în decembrie 2020, a şasea lună de declin consecutiv.

În decembrie, piaţa auto din România a înregistrat o scădere cu 25,8%, fiind înmatriculate 11.858 de autoturisme, faţă de 15.974 de vehicule în perioada similară din 2020.

Cele cinci mari pieţe europene au raportat scăderi în decembrie, de la un declin de 26,9% în Germania, la 27,5% în Italia, la 18,7% în Spania, la 18,2% în Marea Britanie şi 15,2% în Franţa.

În sectorul auto din UE sunt 12,6 milioane de angajaţi (direct şi indirect), reprezentând 6,6% din toate locurile de muncă din blocul comunitar. De asemenea, 11,6% din locurile de muncă din industria UE – aproximativ 3,5 milioane – sunt în sectorul auto, conform datelor ACEA. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cifra de afaceri din comerțul cu autovehicule și motociclete a crescut cu 24% la 11 luni

Publicat

În primele 11 luni, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu autovehicule şi motociclete a crescut faţă de perioada 1.I-30.XI.2020, atât ca serie brută cu 24,7%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 23,6%, anunță INS.

În aceeași perioadă, volumul cifrei de afaceri din serviciile de piaţă prestate populaţiei a crescut faţă de perioada 1.I-30.XI.2020, atât ca serie brută cu 42,1%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 40,6%.

În luna noiembrie 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu autovehicule şi motociclete a crescut faţă de luna octombrie 2021 ca serie brută cu 0,4%, iar ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate a scăzut cu 0,8%.

Volumul cifrei de afaceri din serviciile de piaţă prestate populaţiei a scăzut faţă de luna octombrie 2021 ca serie brută cu 3,0%, iar ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate a crescut cu 1,6%.

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu autovehicule şi motociclete a crescut atât ca serie brută cu 15,0%

Faţă de luna noiembrie 2020, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu autovehicule şi motociclete a crescut atât ca serie brută cu 15,0%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 13,5%.

Volumul cifrei de afaceri din serviciile de piaţă prestate populaţiei, faţă de luna noiembrie 2020, a crescut atât ca serie brută cu 86,3%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 97,7%.

Creştere cu 0,4%

Volumul total al cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, serie brută, în luna noiembrie 2021, comparativ cu luna precedentă, a înregistrat o creştere cu 0,4%, datorită creşterilor înregistrate la comerţul cu motociclete, piese şi accesorii aferente; întreţinerea şi repararea motocicletelor (+5,5%), activităţile de întreţinere şi reparare a autovehiculelor (+4,5%) şi la comerţul cu autovehicule (+0,5%). Comerţul cu piese şi accesorii pentru autovehicule a scăzut cu 1,9%.

Volumul total al cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna noiembrie 2021, comparativ cu luna precedentă, a înregistrat o scădere cu 0,8%.

Volumul cifrei de afaceri a înregistrat o scădere cu 3,0%

În ceea ce priveşte serviciile de piaţă prestate populaţiei, serie brută, în luna noiembrie 2021, faţă de luna precedentă, volumul cifrei de afaceri a înregistrat o scădere cu 3,0%, ca urmare a scăderilor înregistrate la activităţile de spălare şi curăţare (uscată) a articolelor textile şi a produselor din blană (-17,3%), activităţile hotelurilor şi restaurantelor (-4,9%) și la activitǎţile agenţiilor turistice şi tur-operatorilor (-0,1%). Creşteri au înregistrat: activitǎţile de jocuri de noroc şi alte activităţi recreative (+1,9%) şi serviciile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare (+0,6%).

Volumul cifrei de afaceri din serviciile de piaţă prestate populaţiei, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna noiembrie 2021, faţă de luna precedentă, a înregistrat o creştere cu 1,6%.

Volumul total al cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, serie brută, în luna noiembrie 2021, comparativ cu luna noiembrie 2020, a înregistrat o creştere cu 15,0%, datorită creşterilor înregistrate la comerţul cu motociclete, piese şi accesorii aferente; întreţinerea şi repararea motocicletelor (+33,1%), comerţul cu piese şi accesorii pentru autovehicule (+16,6%), activităţile de întreţinere şi reparare a autovehiculelor (+15,4%) și la comerţul cu autovehicule (+13,2%).

Volumul total al cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna noiembrie 2021, a înregistrat o creştere cu 13,5% faţă de luna noiembrie 2020.

Activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei, serie brută a înregistrat o cifră de afaceri cu 86,3%

Activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei, serie brută, în luna noiembrie 2021, a înregistrat o cifră de afaceri cu 86,3% mai mare comparativ cu luna noiembrie 2020, datorită creşterilor înregistrate la activităţile de jocuri de noroc şi alte activităţi recreative (+256,0%), activităţile agenţiilor turistice şi tur-operatorilor (+130,4%), activităţile hotelurilor şi restaurantelor (+64,4%) și la activităţile de spălare şi curăţare (uscată) a articolelor textile şi a produselor din blană (+17,4%). Serviciile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare au scăzut cu 8,8%.

Activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna noiembrie 2021 a crescut cu 97,7%, comparativ cu luna noiembrie 2020.

În perioada 1.I-30.XI.2021 comparativ cu perioada 1.I-30.XI.2020, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, serie brută, a înregistrat o cifră de afaceri mai mare cu 24,7%, influențată de creşterea cifrei de afaceri la: comerţul cu motociclete, piese şi accesorii aferente; întreţinerea şi repararea motocicletelor (+39,5%), comerţul cu autovehicule (+26,6%), comerţul cu piese şi accesorii pentru autovehicule (+22,1%) şi activităţile de întreţinere şi reparare a autovehiculelor (+19,9%).

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul a crescut cu 23,6%

În perioada 1.I-30.XI.2021 comparativ cu perioada 1.I-30.XI.2020, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a crescut cu 23,6%.

Activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei, serie brută, în perioada 1.I-30.XI.2021 a înregistrat o cifră de afaceri cu 42,1% mai mare comparativ cu perioada 1.I-30.XI.2020, influențată de creşterea cifrei de afaceri la: activităţile hotelurilor şi restaurantelor (+44,5%), activităţile de jocuri de noroc şi alte activităţi recreative (+42,2%), activitǎţile agenţiilor turistice şi tur-operatorilor (+33,0%), serviciile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare (+29,1%) şi activităţile de spălare şi curăţare (uscată) a articolelor textile şi a produselor din blană (+28,6%).

Activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în perioada 1.I-30.XI.2021, a înregistrat o cifră de afaceri cu 40,6% mai mare comparativ cu perioada 1.I-30.XI.2020.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Vânzările Dacia au crescut cu 3,1% la nivel internaţional, în 2021. Cota de piaţă a ajuns la 6,2%, în Europa

Publicat

dacia

Constructorul auto Dacia a vândut, în 2021, un număr de 537.095 vehicule, în creştere cu 3,1% faţă de datele înregistrate în anul anterior, iar în Europa a atins o cotă de piaţă de 6,2% în segmentul vânzărilor către clienţii particulari, devenind în premieră a treia marcă cea mai vândută în rândurile acestei categorii de public, se arată într-un comunicat de presă al companiei, transmis luni AGERPRES.

Potrivit sursei citate, în afara României, Dacia este marca cea mai vândută către clienţii particulari în Franţa şi se situează în Top 5 în alte nouă ţări europene (Italia, Spania, Portugalia, Belgia, Austria, Polonia, Cehia, Ungaria şi Croaţia), în timp ce în Germania se află în Top 10. De asemenea, Dacia este lider de piaţă în Maroc, performanţa fiind susţinută de succesul modelelor Sandero şi Duster.

Astfel, din totalul unităţilor comercializate în 2021, Dacia Sandero a înregistrat un volum de 226.805 exemplare, din care aproape 90% au fost reprezentate de cea de-a treia generaţie a modelului. În 2021, pentru al cincilea an consecutiv, Sandero a fost cel mai vândut model din Europa către clienţii persoane fizice, iar în unele ţări a fost chiar cel mai vândut model către toate categoriile de clienţi. În aceste condiţii, modelul s-a situat, la sfârşitul anului trecut, pe locul secund în clasamentul celor mai vândute modele din Europa.

Tendinţă similară a fost consemnată pentru Dacia Duster

Totodată, o tendinţă similară a fost consemnată pentru Dacia Duster, care este, din 2018, cel mai vândut SUV din Europa către clienţii particulari. Cu 186.001 unităţi comercializate în 2021 pe toate pieţele, Duster a depăşit două milioane de exemplare vândute de la lansarea sa, în 2010.

Pe segmentul „verde”, modelul Dacia Spring, lansat în primăvara anului trecut, a fost comercializat în 27.876 unităţi şi a înregistrat peste 46.000 de comenzi, la finele anului 2021. Reprezentanţii companiei precizează că 80% dintre cei care au achiziţionat un vehicul Spring nu erau anterior clienţi ai mărcii Dacia.

În România, Dacia a vândut 38.120 de vehicule în 2021, dintre care Logan – cu 13.482 de unităţi, Duster (9.045), Sandero (8.227) şi Spring (3.068).

Jogger se va alătura modelelor din gama Dacia

În ceea ce priveşte perspectivele pentru acest an, Jogger se va alătura modelelor din gama Dacia, un nou vehicul de familie cu până la 7 locuri, conceput pentru a răspunde nevoilor de confort, de spaţiu şi de modularitate ale unei categorii largi de clienţi.

Înfiinţată în anul 1966, Dacia este cel mai important constructor de automobile din România şi cel mai important exportator, având o contribuţie semnificativă la Produsul Intern Brut al ţării şi un efect structurant la nivelul economiei naţionale prin intermediul reţelei ample de furnizori.

Devenită marcă a Renault Group începând din anul 1999, Dacia este prezentă în 44 de ţări, de pe patru continente, oferind vehicule robuste, fiabile şi adaptate nevoilor şi stilurilor de viaţă ale unor categorii largi de clienţi. Agerpres

Citește mai departe