Connect with us

ACTUALITATE

Maşinile electrice ar putea fi încărcate în doar 10 minute, datorită unei baterii dezvoltate de cercetători americani

Publicat


Îngrijorările legate de utilizarea maşinilor electrice ar putea deveni de domeniul trecutului datorită invenţiei unor ingineri din Statele Unite care susţin că au dezvoltat o baterie ce poate fi reîncărcată în doar zece minute, relatează joi Press Association.

Încărcarea rapidă a vehiculelor electrice este considerată esenţială pentru creşterea popularităţii lor, astfel încât şoferii să se poată opri la o staţie şi să îşi încarce complet maşina în timp ce îşi cumpără o cafea sau utilizează toaleta.

Totodată, aceasta ar înlătura ”anxietatea” determinată de temerea şoferilor că maşina lor ar putea rămâne fără energie înainte de a ajunge la destinaţie, într-o călătorie lungă.

Însă încărcarea rapidă a bateriilor litiu-ion poate degrada bateriile, susţin cercetătorii de la Penn State University din Statele Unite. Acest lucru se întâmplă din cauza faptului că fluxul de particule de litiu, numiţi ioni, care circulă de la un electrod la altul pentru a încărca unitatea şi a menţine energia necesară pentru utilizare, este perturbat în cazul încărcării rapide la temperaturi reduse. Astfel, în loc ca ionii de litiu să fie depozitaţi fără probleme în anod, aceştia se scurg către suprafaţă, reducând capacitatea bateriei şi făcând-o potenţial nesigură.

Încărcarea la temperaturi mai mari evită această problemă, însă şi perioadele lungi cu temperatură ridicată degradează bateriile, au indicat cercetătorii.

Ei au descoperit recent că aceste probleme ar putea fi evitate în cazul în care bateriile s-ar încălzi la 60 de grade Celsius timp de doar zece minute şi apoi s-ar răci rapid revenind la temperatura ambientală.

Bateria concepută se autoîncălzeşte cu ajutorul unei folii subţiri de nichel care creează un circuit electric ce se încălzeşte în mai puţin de 30 de secunde pentru a ridica temperatura din interiorul bateriei. Răcirea rapidă necesară după încărcarea bateriei se va face folosind sistemul de răcire proiectat în maşină.

Studiul, publicat în jurnalul ştiinţific Joule, a demonstrat că acest sistem ar putea încărca complet un vehicul electric în zece minute, iar bateria poate fi realimentată de numeroase ori.

”Am demonstrat că putem încărca un vehicul electric în zece minute pentru o distanţă de 200 până la 300 de mile (322-482 kilometri) şi putem face acest lucru menţinând 2.500 de cicluri de încărcare, sau echivalentul a jumătate de milion de mile parcurse”, a explicat Chao-Yang Wang, profesor la Penn State University.

”Tendinţa de 10 minute este pentru viitor şi este esenţială pentru adoptarea vehiculelor electrice”, a adăugat cercetătorul.AGERPRES

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

FOTO: Accident rutier în care au fost implicate două autoturisme, o autoutilitară și un TIR, în Brașov. Trei persoane rănite

Publicat

Un accident rutier în care au fost implicate două autoturisme, o autoutilitară și un TIR, s-a produs miercuri seara pe DN 13, în orașul Brașov.

Potrivit ISU Brașov, în urma impactului au fost rănite trei persoane.

La evenimentul rutier, pompierii brașoveni au intervenit cu un echipaj de descarcerare, o autospecială cu apa și spumă și două echipaje SMURD.

La locul accidentului se fac cercetări pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs coliziunea.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Manuale 3D, lansate de Editura Didactică şi Pedagogică

Publicat

sursa foto: inquamphotos.com

Editura Didactică şi Pedagogică a lansat, pentru prima dată în România, manuale 3D, ”un pas înainte faţă de manualul clasic”, după cum a declarat directorul EDP, Maria Nistor.

“Manualele au fost testate în peste 40 de ţări. Ceea ce a obţinut gratuit EDP este să dea pe un an cu exclusivitate în România câte două licenţe în fiecare şcoală de stat şi privată acreditată. Aşa cum avem şi manualele aşa dăm şi aceste licenţe, unde nu doar că putem vedea nişte video întregi în care se explică foarte clar aspecte pe care altfel le-am înţelege mai mult sau mai puţin în funcţie de ce profesor avem la clasă, de ce materiale dispunem. Ne ajută să ne facem singuri exerciţii interactive, ajută profesorul să îşi construiască teste”, a spus Nistor.

Potrivit acesteia, există manuale 3D pentru majoritatea materiilor.

“Pe această platformă unde există gratuite şi exclusivitate în România 1 an vom încărca toate manualele EDP-ului. Există materiale 3D pentru majoritatea materiilor, depinde foarte mult de profesori cum ştiu să se adapteze. (…) Se poate vedea inclusiv de pe un calculator. Este un pas înainte faţă de manualul clasic cu care eram obişnuiţi cu toţii. (…) Mă gândesc că MEC va fi de acord cu acest proiect. (…) Se pot utiliza la majoritatea materiilor”, a arătat Maria Nistor. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Bărbat accidentat grav de o mașină pe trecerea de pietoni, în București

Publicat

smurd

Un bărbat a fost rănit grav după ce a fost lovit de o maşină pe trecerea de pietoni, miercuri seară, pe bd. Ferdinand din Capitală, sensul de mers către şos. Mihai Bravu.

Conform Brigăzii Rutiere, pietonul a fost rănit grav şi a fost transportat la spital în vederea acordării de îngrijiri medicale.

În timpul cercetărilor la faţa locului pentru stabilirea cauzelor şi condiţiilor producerii accidentului rutier, trafic rutier a fost blocat pe ambele sensuri.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Studiu: Etichetele alimentelor care indică activităţile fizice necesare arderii caloriilor, o strategie contra obezităţii

Publicat

Informaţiile de pe ambalaje referitoare la exerciţiile fizice necesare pentru arderea caloriilor conţinute de alimente şi băuturi ar putea fi mai eficiente pentru încurajarea alegerilor sănătoase în comparaţie cu cele privind conţinutul caloric, conform unui studiu realizat în Marea Britanie, citat miercuri de Press Association.

Cheltuiala calorică prin activităţi fizice (Pace) de pe etichete îi informează pe consumatori cu privire la minutele sau kilometri necesari pentru arderea caloriilor conţinute de un anumit produs.

Societatea Regală pentru Sănătate Publică (RSPH) din Marea Britanie susţine înlocuirea cu etichetarea Pace a sistemului actual în care este afişat conţinutul caloric.

Autorii studiului susţin că sistemul actual are un efect limitat asupra schimbării comportamentelor de cumpărare şi de consum deoarece numeroase persoane nu cunosc înţelesul caloriilor sau al nivelului de grăsimi din punct de vedere al echilibrului energetic.

Un grup de cercetători de la Universitatea Loughborough din Marea Britanie estimează că noul sistem ar putea elimina până la 200 de calorii pe zi pe persoană dacă ar fi aplicat pe scară largă. Acest lucru ar putea contribui la prevenirea obezităţii la nivel de populaţie, au subliniat specialiştii.

Oamenii de ştiinţă au analizat 14 studii randomizate controlate, care au comparat impactul etichetării Pace cu alte tipuri de etichetare în ceea ce priveşte selecţia, cumpărarea şi consumul alimentelor şi băuturilor (cu excepţia alcoolului). Ei au descoperit că au fost achiziţionate mai puţine grame de alimente şi băuturi, au fost selectate produse cu mai puţine calorii şi au fost ingerate mai puţine calorii atunci când a fost utilizată etichetarea Pace, în comparaţie cu alte tipuri de etichete sau fără etichete.

Potrivit rezultatelor analizei, la fiecare masă au fost selectate produse cu aproximativ 65 de calorii mai puţin. De asemenea, au fost ingerate cu 80-100 mai puţine calorii în cazul utilizării etichetării Pace ajungându-se chiar până la aproximativ 200 de calorii.

Totuşi, specialiştii au atras atenţia că multe dintre studii nu au fost realizate în situaţii prezente în viaţa de zi cu zi, cum ar fi în restaurante şi supermarketuri.

”Etichetarea Pace este o strategie simplă ce ar putea fi uşor adoptată de producători în ambalajele alimentelor/băuturilor, pe etichetele cu preţurile de pe rafturile supermarketurilor şi/sau în meniurile restaurantelor/fast-food-urilor. Agenţiile pentru sănătate publică ar putea să ia în calcul posibilitatea includerii politicilor pentru promovarea (acesteia) ca strategie ce contribuie la prevenirea şi tratamentul obezităţii şi afecţiunilor asociate”, au notat cercetătorii.

Duncan Stephenson, director executiv adjunct în cadrul RSPH, a declarat: ”Salutăm această nouă cercetare care susţine introducerea echivalentului în activitate fizică pe etichetele alimentare. Cercetările noastre au demonstrat că utilizarea acestui tip de etichetare i-a făcut pe oameni să se gândească de două ori la caloriile pe care le consumau, iar în comparaţie cu alte tipuri de etichetare oamenii s-au arătat de peste trei ori mai dispuşi să întreprindă activităţi fizice”.

”Deşi diferenţa pe care o face etichetarea Pace poate părea mică, aceste mici modificări pot însemna mult în general în ceea ce priveşte consumul de calorii şi, în final, creşterea în greutate”, a adăugat Stephenson.

Analiza a fost publicată în Journal of Epidemiology and Community Health. AGERPRES

Citește mai departe