Connect with us

EVENIMENT

Măsuri speciale pentru prevenirea răspândirii SARS-CoV-2 la activităţile de producţie cinematografică

Publicat

cinema

Activităţile de producţie cinematografică sunt definite ca făcând parte din categoria serviciilor cu potenţial mediu-ridicat de răspândire a infecţiei cu SARS-CoV-2, o serie de acţiuni speciale fiind prevăzute în Ordinul privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus şi pentru asigurarea desfăşurării activităţilor în condiţii de siguranţă sanitară în domeniul culturii.

Potrivit documentului, publicat în Monitorul Oficial, pe lângă măsurile individuale şi cele care privesc angajatorul, sunt prevăzute o serie de „măsuri de precauţie speciale” vizând componenţa distribuţiei filmului şi componenţa membrilor echipei de filmare, organizarea spaţiilor de machiaj şi a vestiarelor separate pentru actori şi figuraţie, limitarea la strictul necesar a deplasărilor personale ale membrilor echipei.

* componenţa distribuţiei filmului, precum şi componenţa membrilor echipei de filmare participanţi la realizarea unei producţii cinematografice vor fi decise în funcţie de necesităţile tehnico-artistice ale proiectului, fiind în responsabilitatea companiei de producţie de film şi/sau a responsabilului desemnat de către aceasta, care vor avea în vedere şi respectarea tuturor măsurilor de protecţie sanitară prevăzute în ordin;

* machiajul şi coafura se vor efectua cu respectarea precauţiunilor universale: igienizarea mâinilor şi dezinfecţia suprafeţelor înainte şi după şedinţa de machiaj/coafor;

* se vor organiza spaţii de machiaj şi vestiare separate pentru actori şi figuraţie;

* asistenţa la echipare/îmbrăcare va fi limitată la minimum posibil;

* vestiarele vor fi dezinfectate regulat;

* se recomandă folosirea transportului individual, cu autoturism personal, pe cât posibil. În cazul în care se va utiliza transport organizat pentru mai multe persoane, se vor respecta regulile obligatorii pentru persoanele care folosesc mijloacele de transport în comun;

* pe toată perioada producţiei se recomandă limitarea la strictul necesar a deplasărilor personale ale membrilor echipei;

* în situaţia extraordinară în care un membru al echipei dezvoltă simptome respiratorii în timpul programului de lucru, recomandările sunt următoarele:

– izolarea imediată de restul echipei şi organizarea transportului individual al acestuia la domiciliu şi contactarea medicului de familie;

– încăperea în care respectiva persoană a petrecut timp îndelungat se închide şi se aeriseşte timp de 24 de ore;

– după aerisirea spaţiului, se realizează curăţenia, precum şi spălarea şi dezinfecţia riguroasă a respectivei încăperi;

– în cazul în care persoana a petrecut mai mult timp, în egală măsură, în mai multe încăperi, se va aplica procedura amintită pentru fiecare încăpere;

– în situaţia în care o persoană suspectă sau confirmată cu COVID-19 a fost prezentă în una sau mai multe locaţii de producţie, într-un interval mai scurt de şapte zile, se aplică procedura prevăzută anterior;

– pentru activitatea desfăşurată în birourile companiilor de producţie se vor aplica măsuri conform Ordinului ministrului Muncii şi Protecţiei Sociale şi al ministrului Sănătăţii nr. 3.577/831/2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 şi pentru asigurarea desfăşurării activităţii la locul de muncă în condiţii de securitate şi sănătate în muncă, pe perioada stării de alertă;

– pentru cetăţenii străini, sosiţi în România, membri ai echipelor de filmare, se vor respecta regulile şi măsurile de protecţie stabilite de Legea nr. 136/2020, precum şi de Hotărârea Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 36/2020 privind constatarea pandemiei de COVID-19 şi stabilirea unor măsuri necesar a fi aplicate pentru protecţia populaţiei. AGERPRES/(AS – autor: Daniel Popescu, editor: Georgiana Tănăsescu, editor online: Simona Aruştei)

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Permis auto la 17 ani. Care este condiția pentru a putea conduce autovehicule. Modificări în Codul Rutier, la Parlament

Publicat

permis auto la 17 ani. care este condiția pentru a

Permis auto la 17 ani. Un proiect legislativ ce aduce modificări la Codul Rutier și Codul Penal a primit raport de admitere la comisiile Senatului.

Acesta prevede că un minor de 17 ani care deţine permis de conducere categoriile B şi BE poate conduce un autovehicul. Condiția este să fie asistat de o persoană care are permis din aceeaşi categorie de minimum 10 ani.

„Este imperios necesară adoptarea unor măsuri pentru responsabilizarea tinerilor posesori de permis auto.

O…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO: Ateliere de încondeiat ouă, la Palatul Principilor Transilvaniei din Alba Iulia

Publicat

video: ateliere de încondeiat ouă, la palatul principilor transilvaniei din

În perioada 22 – 27 aprilie și 29 aprilie – 2 mai, la Palatul Principilor Transilvaniei din Alba Iulia au loc ateliere de încondeiat ouă de Paște.

Atelierele sunt destinate persoanelor cu vârsta de peste 7 ani și se vor desfășura din oră în oră, în intervalul 10:00 – 15:00.

„Copiii fac un desen pe ouăle golite. Urmează o serie de linii trase cu condeiul apoi o serie de vopsiri, cu culori sintentice. Normal se vopsea cu culori vegetale, numai atelierul fiind atât de…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Trei persoane, prinse de jandarmii clujeni cu droguri asupra lor

Publicat

22.04.jpeg

Echipaje de jandarmerie aparținând Inspectoratului de Jandarmi Județean Cluj, aflate în misiune de asigurare a ordinii publice pe raza municipiului Cluj-Napoca, au identificat, în weekend, trei persoane de 25, 29, respectiv 39 de ani, asupra cărora au fost găsite droguri, respectiv 15 bucăți de cristale care conțineau o substanță tip praf de culoare albă.

”Având în vedere suspiciunea rezonabilă că ar putea fi substanțe interzise, jandarmii au întocmit pe…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

ITM Alba: Amenzi de 8.300 de lei și 11 avertismente date de inspectorii de muncă, după controale la firme din județ

Publicat

itm alba: amenzi de 8.300 de lei și 11 avertismente

Inspectorii de muncă din Alba au aplicat, în perioada 25-19 aprilie, trei amenzi în valoare totală de 8.300 de lei și 11 avertismente, după controale la firme din județ.

În domeniul relaţiilor de muncă, ITM Alba a verificat 48 de agenți economici, cu un număr total de 429 de salariați. Au fost descoperite 110 de nereguli și aplicate o amendă de 300 de lei și 5 avertismente.

Principalele deficienţe constatate în controale:

  • nu se conduce corect evidența timpului lucrat;
  • nu…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe