EVENIMENT
Măsurile de sprijin pe care le propune Guvernul pentru angajaţi şi angajatori, de la 1 iunie
Un proiect de ordonanţă de urgenţă pentru instituirea unor măsuri active de sprijin destinate angajaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, va fi aprobat de Guvern, în ședința de joi.
Proiectul de act normativ reglementează, printre altele, acordarea unor măsuri active de sprijin pentru angajaţi şi angajatori.
„Începând cu data de 1 iunie 2020, angajaţii care au beneficiat de prevederile articolului XI alineat (1) din OUG 30/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobată cu modificări şi completări prin Legea 59/2020 şi cărora le sunt menţinute raporturile de muncă ulterior reluării activităţii de către angajatori, beneficiază, pentru o perioada de trei luni, prin intermediul angajatorului, de plata unei părţi din salariu, reprezentând 45% din salariul de baza brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 45% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020”, se prevede în proiectul de OUG.
De asemenea, se menţionează în proiect, angajatorii au obligaţia menţinerii raporturilor de muncă pentru o perioadă de 6 luni după împlinirea termenului de 3 luni.
În proiect se mai propune ca: „Prin excepţie de la prevederile articolului 85 alineat (1) din Legea 76/2006 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare, începând cu 1 iunie 2020, angajatorii care încadrează în muncă, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2020, pe perioada nedeterminată, cu norma întreagă, persoane în vârsta de peste 50 de ani ale căror raporturi de muncă au încetat din motive neimputabile lor, prin concediere, în perioada stării de urgenţă decretată sau a stării de alerta instituite, înregistraţi ca şomeri în evidenţa agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare persoană angajată din aceasta categorie, o sumă de 2.500 lei”.
Totodată, „angajatorii care încadrează în muncă, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2020, pe perioada nedeterminată, cu normă întreagă, persoane cu vârsta cuprinsă între 16 şi 29 de ani înregistraţi ca şomeri în evidenţa agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajată din această categorie, o sumă de 2.500 lei”.
În proiect se menţionează că angajatorii au obligaţia menţinerii raporturilor de muncă pentru o perioadă de încă 12 luni de la împlinirea termenului de 12 luni.
Pe agenda şedinţei Guvernului figurează şi un proiect de hotărâre pentru modificarea HG 282/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 110/2017 privind programul de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii – ”IMM INVEST România”.
„Pentru a elimina barierele operaţionale care stau în calea implementării programului, se propune renunţarea la cerinţa de instituire a ipotecii legale asupra universalităţii de bunuri mobile şi imobile aparţinând debitorului, ca parte integrantă din structura de garanţii a creditelor garantate în cadrul programului.
Propunerea are în vedere pe de o parte efortul operaţional implicat de inventarierea, individualizarea, descrierea şi înscrierea ipotecilor asupra bunurilor care compun universalitate, iar pe de altă parte evitarea colateralizării excesive şi a supragarantării, cu repercursiuni directe asupra accesibilităţii facilităţilor oferite prin program şi cu îngreunarea situaţiei beneficiarilor, care se confrunta oricum cu dificultăţi în privinţa asigurării garanţiilor aferente creditelor.
Mai mult, monitorizarea şi actualizarea bunurilor care intră sub incidenţa ipotecii asupra universalităţii de bunuri apare ca fiind imposibilă dupa ce creditul garantat în cadrul programului a fost pus la dispoziţia beneficiarului. Se propune introducerea unei reglementări care instituie obligaţia de individualizare a ipotecilor legale în contractul de garantare”, se arată în nota de fundamentare a proiectul de act normativ. AGERPRES
EVENIMENT
ACCIDENT GRAV în zona Tău-Bistra: Un copac a căzut peste un autoturism. O persoană s-ar fi aflat în interiorul mașinii
Pompierii din Sebeș intervin de urgență, vineri, 22 noiembrie, în jurul orei 12.30, în zona Tău-Bistra, pe DC 217.
Din primele infromații un copac ar fi căzut peste un autoturism. Din câte se pare, potrivit ISU Alba, o persoană ar fi fost în interiorul mașinii, în momentul căderii copacului.
La fața locului intervin pompierii din Sebeș cu două autospeciale, alături de pompierii voluntari din Șugag, pentru…
Citește mai mult pe Alba24.ro
Iarna începe să-și intre în drepturi și în jud. Cluj. A nins viscolit azi-noapte și șoferii au început să aibă probleme pe unele drumuri județene.
Este și cazul celui dintre Ciurila și Sălicea, pe care s-a circulat în condiții dificile, fapt pentru care administratorul drumului a fost amendat pentru că nu a efectuat deszăpezirea acestuia și nu a acționat cu material antiderapant.
Administratorul drumului dintre Ciurila și Sălicea, AMENDAT pentru…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
VIDEO: Remorca unui camion, răsturnată de vântul puternic într-o parcare de pe Autostrada A1, în Sibiu
Remorca unui camion care staționa vineri, în parcarea Tălmaciu de pe Autostrada A1, în județul Sibiu, a fost răsturnată de rafale puternice de vânt.
Imaginile cu incidentul au fost publicate de către CNAIR. Reamintim faptul că din cauza vremii nefavorabile, circulația rutieră a fost închisă pe Autostrada A1, între Sibiu și Boița.
„Remorca unui autocamion a fost răsturnată de vânt în timp ce staționa în…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Cazul accidentelor în lanț produse pe o stradă cu polei din Alba Iulia: AMENDĂ pentru firma care trebuia să întrețină drumul
În urma accidentelor produse marți dimineața, pe pasarela din zona cartierului Partoș din Alba Iulia, în urma cărora 16 mașini au fost avariate, polițiștii au amendat firma care trebuia să întrețină drumul pe timp de iarnă cu suma de 3.465 de lei.
Potrivit IPJ Alba, în conformitate cu OUG nr.195/12 decembrie 2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată, art.105 pct.28, polițiștii Biroului Rutier, din…
Citește mai mult pe Alba24.ro