Connect with us

ACTUALITATE

METEO: Valori termice oscilante și precipitații slabe cantitativ, în următoarele două săptămâni

Publicat



Valorile termice estimate de către meteorologi pentru următoarele două săptămâni (27 ianuarie – 9 februarie) vor fi oscilante: la început, în scădere, după care vor urca spre 10, chiar 12 grade, se arată în prognoza Administraţiei Naţionale de Meteorologie (ANM), publicată luni.

În zona Banatului

În primele două zile, media maximelor termice va creşte de la 5 la 9 grade, urmând să scadă uşor, la 7 grade, pe 30 ianuarie. În intervalul 31 ianuarie – 5 februarie, media va oscila între 9 şi 12 grade, iar până pe 9 februarie se va situa în jurul a 7 grade.

Media temperaturilor minime va fi uşor negativă în intervalul 30 ianuarie – 2 februarie şi la finalul celei de-a doua săptămâni, iar în restul timpului se va situa între 0 şi 4 grade.

Precipitaţii slabe se pot semnala zilnic, dar vor avea o probabilitate mai ridicată de apariţie în intervalele 27 – 29 ianuarie şi 31 ianuarie – 3 februarie, când local vor fi moderate cantitativ.

În Crişana

În primele două zile, media maximelor termice va creşte uşor, de la 5 la 7 grade, urmând să revină la 5 grade, pe 29 şi 30 ianuarie. În intervalul 31 ianuarie – 5 februarie, valorile medii diurne vor oscila între 7 şi 10 grade, iar până pe 9 februarie, aceeaşi medie se va situa în jurul a 6 grade.

Media temperaturilor minime va fi uşor negativă în intervalul 30 ianuarie-2 februarie şi la finalul celei de-a doua săptămâni, iar în restul timpului se va situa între 0 şi 3 grade.

Precipitaţii slabe se pot semnala zilnic, dar vor avea o probabilitate mai ridicată de apariţie în intervalele 27 – 29 ianuarie şi 31 ianuarie – 4 februarie, când local vor fi moderate cantitativ.

În Transilvania

În perioada 27 – 31 ianuarie, media regională a maximelor termice va oscila între 3 şi 6 grade. În intervalul 1 – 5 februarie, valorile vor fi de 6 – 7 grade, iar până pe 9 februarie, aceeaşi medie se va situa în jurul a patru grade.

Temperaturile minime se vor menţine negative de-a lungul celor două săptămâni şi se vor situa, în medie, între -5 şi 0 grade.

Regimul pluviometric va fi în general deficitar, dar în intervalele 27 – 29 ianuarie şi 31 ianuarie – 3 februarie precipitaţiile vor avea o probabilitate mai ridicată de apariţie şi local vor fi moderate cantitativ.

În Maramureş

Între 27 şi 31 ianuarie, media regională a maximelor termice va oscila între 3 şi 5 grade. Ulterior, în intervalul 1 – 5 februarie, valoarea medie va fi în jur de 6 grade, iar până pe 9 februarie, de 4 – 5 grade.

Temperaturile minime se vor menţine, în medie, apropiate de zero grade, cu excepţia intervalului 30 ianuarie – 1 februarie şi a ultimelor zile ale celor două săptămâni, când media lor se va situa între -3 şi -1 grad.

Precipitaţii slabe se pot semnala zilnic, dar vor avea o probabilitate mai ridicată de apariţie în intervalele 28 – 29 ianuarie şi 31 ianuarie – 4 februarie, când local vor fi moderate cantitativ.

În Moldova

Din 27 şi până pe 31 ianuarie, media regională a maximelor termice va fi de 5 – 6 grade, iar în intervalul 1 – 5 februarie va oscila uşor în jurul a 7 grade. Până pe 9 februarie, aceeaşi medie va fi de 4 – 6 grade.

Temperaturile minime se vor menţine, în medie, apropiate de zero grade, mai puţin în intervalul 30 ianuarie – 1 februarie şi în ultimele zile ale celor două săptămâni, când media va oscila între -3 grade şi -1 grad Celsius.

Regimul pluviometric va fi deficitar, însă în unele zile ale primei săptămâni vor fi posibile precipitaţii slabe.

În Dobrogea

Pe parcursul celor două săptămâni, vremea se va menţine caldă pentru această perioadă din an, cu temperaturi maxime, în medie, de 7 – 9 grade. În intervalul 1 – 5 februarie se estimează că media temperaturilor maxime va fi uşor mai ridicată şi se va situa în jurul a 10 grade.

Media temperaturilor minime va oscila între 1 şi 4 grade, posibil mai scăzută, spre zero grade pe 31 ianuarie şi 9 februarie. Precipitaţiile vor fi posibile la începutul primei săptămâni, dar în general slabe.

În Muntenia

Pe parcursul celor două săptămâni, vremea se va menţine caldă pentru această perioadă din an, cu temperaturi maxime, în medie, de 6 – 9 grade. În intervalul 1 – 5 februarie se estimează că media temperaturilor maxime va fi mai ridicată şi se va situa în jurul a 11 grade.

Media temperaturilor minime se va situa între zero şi 3 grade, posibil mai scăzută, în jurul a -2 grade, în intervalele 30 ianuarie – 1 februarie, respectiv 7 – 9 februarie.

Regimul pluviometric va fi deficitar, însă în unele zile vor fi posibile precipitaţii în general slabe.

În Oltenia

Pe parcursul celor două săptămâni, vremea se va menţine caldă pentru această perioadă din an, cu temperaturi maxime, în medie, de 5 – 8 grade.

În intervalul 1 – 5 februarie, media temperaturilor maxime va fi mai ridicată şi se va situa în jurul a 10 grade. Pe de altă parte, media temperaturilor minime se va situa între zero şi 3 grade, posibil mai scăzută, în jurul a -2 grade, în intervalele 30 ianuarie – 1 februarie şi 7 – 9 februarie.

Precipitaţii, în general slabe cantitativ, vor fi doar în unele zile ale perioadei de referinţă.

La munte

În intervalele 27 – 29 ianuarie şi 1 – 5 februarie, media temperaturilor maxime va fi cuprinsă între 1 şi 3 grade, fiind mai ridicată decât în mod normal în această perioadă din an.

În celelalte zile ale celor două săptămâni, această medie se va menţine la valori negative, cele mai reci zile urmând a se înregistra pe 29 şi 30 ianuarie.

Temperaturile minime se vor situa, în medie, între -6 şi -2 grade, posibil mai scăzută, în jurul a -8 grade, în intervalele 30 ianuarie – 1 februarie şi 7 – 9 februarie.

Precipitaţii slabe se pot semnala zilnic, dar vor avea o probabilitate mai ridicată de apariţie în intervalele 27 – 29 ianuarie şi 31 ianuarie – 4 februarie, când local vor fi moderate cantitativ.

Estimările meteo sunt realizate pe baza produselor numerice ale Centrului European pentru Prognoze pe Medie Durată (ECMWF) de la Reading, Anglia. AGERPRES

ACTUALITATE

Studiu: Un român din doi nu crede că banii cash răspândesc coronavirus

Publicat

bani

Un român din doi crede că banii cash nu contribuie deloc la răspândirea noului coronavirus, însă mai mult de jumătate dintre români (55%) declară că în următorul an vor folosi din ce în ce mai puţini bani cash, potrivit unui studiu despre obiceiurile de plată în 2021 realizat de o companie de cercetare de piaţă.

“1 din 2 români crede că banii cash nu contribuie deloc la răspândirea noului coronavirus. În schimb, 29% dintre respondenţi declară contrariul – ei sunt siguri că banii cash pot răspândi virusul. Cei care sunt pasivi în legătură cu acest subiect reprezintă 21% dintre respondenţi. Cei care cred că virusul se poate transmite prin cash sunt cei mai tineri dintre respondenţi – milenialii fară partener – 36%. La polul opus se află 63% dintre tinerii profesionişti, urmaţi de peste jumătate dintre maturii fără partener (55%) – aceste segmente afirmă că folosirea banilor în numerar nu contribuie deloc la răspândirea virusului”, se arată într-un comunicat Reveal Marketing Research, autorul studiului, remis marţi AGERPRES.

Aproximativ jumătate dintre familiile moderne (49%) şi jumătate dintre cele tradiţionale (51%) nu se aşteaptă deloc ca banii să influenţeze în vreun fel transmiterea noului coronavirus.

La nivelul întregului eşantion, 21% dintre români nu exprimă nicio părere pe acest subiect. Segmentele pasive în această privinţă sunt seniorii pensionari – 32% dintre aceştia nu sunt siguri dacă banii răspândesc virusul, la fel şi 22% dintre familiile moderne.

Potrivit studiului, mai mult de jumătate dintre români (55%) declară că în următorul an vor folosi din ce în ce mai puţini bani cash, în special maturii educaţi şi cei fară partener. 67% dintre maturii fără partener şi 63% dintre familiile moderne afirmă că în 2021 vor face mai puţine plăţi în numerar. Inclusiv 62% dintre seniorii pensionari sunt de aceeaşi părere. În schimb, o treime dintre români (33%) crede că va folosi la fel de mulţi bani cash şi în următorul an.

Familiile tradiţionale şi tinerii profesionişti sunt la egalitate (aproximativ 40% ambele segmente) în ceea ce priveşte obiceiurile de plată, astfel că ei vor folosi la fel de mulţi bani în numerar. Doar 2% dintre respondenţi spun că vor utiliza în mai mare măsură cash-ul anul acesta, iar 10% au selectat răspunsul “nu ştiu”, întrebaţi despre obiceiurile lor de plată din anul următor.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Metoda folosită pentru realizarea studiului a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) şi au fost derulate 1011 interviuri online cu respondenţi cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional urban şi rural în perioada 6-11 ianuarie 2021. Eroare de eşantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Sondaj: Mai mult de jumătate dintre companii din România vor să își cheme angajații la birou în martie

Publicat

Aproximativ 60% dintre companii au în plan să reînceapă munca de la birou din luna martie, arată un sondaj realizat la finalul anului trecut de către Undelucram.ro. Pe de altă parte, 40% dintre angajați spun că acasă au lucrat mai mult timp și au fost mai eficienți decât la birou.

Sondajul Undelucram.ro a fost realizat în perioada noiembrie-decembrie 2020 și cuprinde răspunsurile a 3.752 de angajați și a 583 de manageri de HR din toată țara.

În ceea ce privește angajatorii (583 de răspunsuri), cele mai multe companii care au răspuns la sondaj sunt din domenii precum IT&C, comerț/retail, servicii financiare (bănci, asigurări, pensii și altele), servicii de externalizare (BPO), sănătate, transport și logistică, producție industrială.

17% dintre aceste companii au revenit la muncă (în special în magazine/fabrici) la finalul stării de urgență (mai 2020), iar aproape 22% au renunțat la telemuncă la începutul acestui an. Odată ce numărul de cazuri noi de Covid-19 scade, tot mai multe companii vor să reia munca de la birou. Astfel, 57% dintre companii au în plan să își cheme angajații la lucru din luna martie. Aproape 4% dintre companii și-au planificat ca angajații să lucreze remote definitiv.

40% dintre angajații spun că au fost mai eficienți în perioada când au lucrat de acasă

În ceea ce privește angajații, 65% dintre cei 3.752 respondenți spun că au lucrat de acasă în ultimul an. Dintre salariații care și-au desfășurat munca de acasă, 40% au afirmat că au lucrat mai mult timp și au fost mai eficienți. Pe de altă parte, 30% dintre ei au răspuns că acasă au lucrat mai puțin timp, dar le-a crescut eficiența. 18% dintre angajați au afirmat că le-a scăzut și timpul de lucru și eficiența, iar 11% au spus că a crescut timpul de lucru, dar le-a scăzut eficiența.

Dintre cei 3.752 de respondenți, cei mai mulți provin din domenii precum IT&C, comerț/retail, producție industrială, servicii financiare (bănci, asigurări, pensii și altele), servicii de externalizare.

Aproape 40% dintre angajații care au lucrat de acasă au declarat că starea de spirit le-a fost destul de mult (26,2%) și foarte mult (13,8%) afectată de lipsa interacțiunii față în față. În schimb, 35% dintre angajații care au lucrat remote au spus că au fost afectați puțin de lipsa interacțiunii, iar 22% foarte puțin. În jur de 2,3% spun că nu le-a fost afectată starea.

Stările cele mai frecvente cu care s-au confruntat au fost: temere (48,2%), nervozitate (23,2%), stres (20%), anxietate (14%).

În jur de 19,2% dintre angajați spun că și-au pierdut serviciul, 16% au intrat în șomaj tehnic, iar 11,2% au avut mai puțin de lucru.

Cu toate acestea, aproape jumătate (49%) sunt încrezători în siguranța locului de muncă, iar 29% foarte încrezători. Restul de 22% nu au încredere în viitorul jobului lor.

În ceea ce privește companiile, o treime dintre ele (31,2%) au făcut disponibilizări între iunie și de-cembrie 2020. Cele mai afectate categorii au fost angajații cu studii medii și persoanele necalificate (57,6%).

De asemenea, 57,3% dintre companii au tăiat programele de training și pe cele de wellbeing, iar 9% nu au mai decontat serviciile de transport. 23% dintre angajatori spun că nu au tăiat niciun beneficiu din pachetul salarial.

Dacă anul trecut, o treime dintre companii au renunțat la angajați, anul acesta 20% dintre companii au în plan să disponibilizeze între 5-50% din personal. Restul companiilor și-au planificat creșteri de personal (13% dintre companii) sau menținarea numărului actual de angajați (67%).

“Acest sondaj ne arată că putem fi optimiști. Am observat în comunitățile de social media că în ultimele săptămâni apar tot mai multe anunțuri de recrutare pentru experți în resurse umane, dar și alte tipuri de roluri în departamentele companiilor. Faptul că firmele își caută specialiști în HR, denotă că lucrurile întră în mișcare în interiorul organizațiilor”, afirmă Andra Pintican, director de marketing al Undelucram.ro

 

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Agențiile de turism propun un test Covid la întoarcerea în țară, în locul carantinei de 14 zile

Publicat

Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) solicită autorităților înlocuirea carantinei de 14 zile la întoarcerea în țară a turiștilor cu un test Covid. Menținerea carantinei la revenirea acasă generează un val de anulări a pachetelor vândute, susțin reprezentanții ANAT.

Potrivit unui comunicat al ANAT, activitatea agențiilor de turism din România a fost grav afectată în anul 2020 datorită restricțiilor de călătorie impuse la nivel global în contextul pandemiei de COVID-19. Totuși, în contextul actual, al scăderii numărului de cazuri de infectări cu noul coronavirus, agențiile de turism se confruntă în continuare cu o situație care le afectează activitatea. Țările în care călătoresc turiștii români în acest moment, puține de altfel, se află pe lista galbenă, crescând numărul solicitărilor de anulare a rezervărilor.

„Niciun român nu dorește și nu își permite să stea în carantină 14 zile la întoarcerea dintr-o călătorie sau vacanță. Acest aspect generează un nou val de anulări ale pachetelor de servicii de călătorie contractate, restituiri și litigii. Având în vedere cele menționate mai sus și faptul că turiștii care se întorc din aceste țări și stau în carantină nu știu dacă sunt infectați și dacă pot infecta, la rândul lor, alte persoane, propunem abordarea acestei situații prin varianta în care un călător care se întoarce dintr-o țară aflată pe lista galbenă, să aibă ca alternativă la carantinare efectuarea unui test în termen de 3 zile de la întoarcerea în România. Se poate menține măsura de carantinare până la obținerea rezultatului unui test negativ sau se poate introduce posibilitatea efectuării de teste rapide pe aeroport”, a declarat Dumitru Luca, președintele ANAT.

Asociația a trimis, la sfârșitul săptămânii trecute, o scrisoare deschisă către Guvernului României, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului și Ministerului Afacerilor Interne prin care solicită implementarea acestor măsuri.

De asemenea, ANAT consideră că trebuie revizuită și măsura conform căreia, în cazul în care părinții sunt vaccinați, la întoarcerea dintr-o călătorie într-o țară din lista galbenă, copiii nevaccinați trebuie să rămână în carantină o perioadă de 14 zile.

Conform comunicatului, NET (Rețeaua pentru Sectorul Privat European în Turism), unde ANAT este membru, susține că este necesară o coordonare suplimentară și urgentă la nivelul UE pentru asigurarea unei baze solide în urma căreia industria turismului poate fi reclădită.

„Turiștii caută un semnal clar despre cum și când pot călători din nou în siguranță. Iar industria turismului trebuie să aibă o perspectivă clară pentru a reîncepe afacerea. Acesta este motivul pentru care NET solicită statelor membre și factorilor de decizie din UE să continue discuțiile și să convină asupra unor măsuri coordonate care sunt necesare pentru reluarea cu succes a călătoriilor și turismului în cazul în care situația epidemiologică se îmbunătățește”, se mai precizează în comunicatul ANAT.

Astfel, NET invită factorii de decizie la nivel european să accelereze ratele de vaccinare pe întregul continent, să adopte o abordare comună a UE pentru a defini ratele de incidență, care ar putea asigura relaxarea restricțiilor și ar spori încrederea publicului prin urmărirea progresului, să construiască un sistem comun pentru teste și vaccinări, să asigure testări fiabile, accesibile și eficiente pentru a înlocui cerințele de carantină și alte restricții la libera circulație a persoanelor și să continue evaluarea utilizării testelor antigen în locul testelor PCR.

Sursa: Mediafax

Citește mai departe

ACTUALITATE

Litoralul românesc va avea, la începutul verii, aproape 53 de hectare de plajă nouă

Publicat

sursa foto: Apele Romane Dobrogea - Litoral

Litoralul românesc va avea, la începutul verii, aproape 53 de hectare de plajă nouă, pe o lungime de 6.950 de metri liniari, anunţă Administraţia Naţională “Apele Române”, pe pagina sa de Facebook.

“Operaţiunile de înnisipare pe plaja din Mamaia sunt în toi. Cel mai mare proiect din ultimii 50 de ani în valoare de peste 800 de milioane de euro este în plină derulare. El este implementat de instituţia noastră, prin Apele Române Dobrogea-Litoral, de-a lungul întregului litoralul românesc, de la nord la sud, pe 11 zone, timp de trei ani, adică până în anul 2023. (…) La începutul acestei veri, situaţia în cifre va arăta astfel: aproximativ 53 de ha de plajă nouă; pe o lungime de 6.950 de metri de liniari; circa 4,5 de milioane de metri cubi de nisip folosiţi la înnisipare”, menţionează reprezentanţii instituţiei.

În următorii trei ani, alte 11 sectoare de plajă vor fi extinse cu peste 200 de hectare. Este vorba despre stăvilarele Edighiol/Periboina, plajele Mamaia, Tomis-Cazino, Agigea, Eforie- în etapa I şi plajele Costineşti, Olimp, Jupiter-Neptun, Balta Mangalia-Venus-Aurora, Mangalia-Saturn, 2 Mai – în etapa II, potrivit Ministerului Mediului. Agerpres

Citește mai departe