Connect with us

ECONOMIE

Ministrul Energiei: Estimăm o scădere a prețurilor la gaze după această iarnă

Publicat

gaz

Prețul gazelor a crescut după ce au fost reduse livrările prin Ucraina, din Rusia, pentru a se presa operaționalizarea conductei Nord Stream 2, a declarat ministrul Energiei Virgil Popescu. Potrivit acestuia, specialiștii estimează că prețul gazelor va scădea după această iarnă.

Virgil Popescu a declarat marți că, după accidentul din vară de la Azomureș, combinatul a funcționat la jumătate din capacitate.

„A funcționat doar cu linia 4 pentru că, dacă vă aduceți aminte, a fost un accident la Azomureș pe linia 3. Deci funcționa la jumătate din capacitate. Contractul lor de gaze la un preț foarte bun expira la 31 decembrie și au luat decizia să oprească o lună sau două luni de zile și să-și mute reviziile care erau planificate în vară tocmai pentru a preîntâmpina această turbulență pe piața gazelor naturale, să o mute în perioada aceasta de iarnă”, a spus Virgil Popescu.

De ce a crescut prețul gazelor naturale

Despre motivul creșterii prețurilor la gaze, Popescu a spus că „toți știm motivul”: „este o speculație pe piața gazelor naturale făcută de către Federația Rusă prin Gazprom. S-au redus livrările prin Ucraina, se presează practic operaționalizarea conductei Nord Stream 2”.

După această iarnă, estimările sunt că prețul gazelor va scădea.

„Noi estimăm că după perioada de iarnă, odată cu pornirea conductei prețurile vor scădea”

„Noi estimăm că după perioada de iarnă, odată cu pornirea conductei prețurile vor scădea. Așa se vede și pe piața futures a contractelor de vânzare de gaz pe bursele europene prețurile sunt la jumătate pentru primăvară, vară și chiar iarna anului viitor. Estimăm o scădere a prețurilor la gaze naturale după această iarnă. Iar întreprinderile mici și mijlocii, prin legea pe care am adoptat-o în Parlament au o schemă de ajutor de stat. Primesc, practic, o subvenție atât la energie electrică, cât și la gaze naturale pentru a trece cu bine această iarnă”, a mai spus ministrul Energiei.

(sursa: Mediafax)


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Ministerul Finanţelor vine în ajutorul mediului de afaceri. Măsuri pentru HORECA

Publicat

bani lei.jpg

Ministerul Finanţelor a publicat în procedură de transparenţă decizională un proiect de act normativ prin care propune prelungirea scutirii, pe o perioadă de 180 de zile, de la plata impozitului specific de către operatorii economici din HORECA, potrivit unui comunicat remis miercuri de instituţie.

„Ministerul Finanţelor vine în ajutorul mediului de afaceri, care se confruntă în această perioadă cu o acută lipsă de lichiditate, şi în anul fiscal 2022, prin prelungirea scutirii de la plata impozitului specific datorat de operatorii economici din domeniul HORECA pentru o perioadă de 180 de zile calculată de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe. Concomitent s-a prevăzut şi mecanismul de recalculare a impozitului specific datorat, în sensul scăderii acestei perioade din totalul de 365 zile ale anului fiscal”, se menţionează în comunicatul Ministerului Finanţelor.

Potrivit sursei, proiectul de act normativ mai prevede reglementări în privinţa comerţului online, flexibilizarea condiţiilor de accesare a eşalonării la plată şi reglementări ale unor dispoziţii din Codul de procedură fiscală.

O primă modificare a Codului de procedură fiscală vizează flexibilizarea condiţiilor de accesare a eşalonării la plată prin crearea posibilităţii depunerii cererii de eşalonare şi de către debitorii aflaţi în procedura insolvenţei, condiţia fiind ca până la data emiterii deciziei de eşalonare aceştia să iasă din procedura de insolvenţă. Totodată, Ministerul Finanţelor propune crearea posibilităţii acordării eşalonării la plată şi pentru sumele pentru care s-a stabilit răspunderea, potrivit legislaţiei privind insolvenţa şi/sau răspunderea solidară. Măsura este necesară pentru redresarea contribuabililor care se află în dificultate financiară, pentru care eşalonarea la plată reprezintă un real sprijin.

O altă modificare a Codului de procedură fiscală are în vedere încetarea obligaţiilor declarative pe perioada inactivităţii sau a suspendării activităţii pentru contribuabilii care au înscrisă în registrul comerţului menţiunea privind inactivitatea temporară sau au suspendată activitatea. Măsura are ca scop reducerea poverii administrative a contribuabililor care, în prezent, îşi menţin obligaţiile declarative sau care pot obţine un regim de declarare derogatoriu la cerere, cum este cazul profesiilor liberale.

De asemenea, se propune modificarea Codului de procedură fiscală prin reglementarea expresă a modalităţii de restituire a impozitului pe dividende în cazul în care din regularizarea anuală a dividendelor distribuite parţial în cursul anului, potrivit art. 67 din Legea societăţilor nr. 31/1990, republicată, rezultă sume de restituit de la buget. Măsura este necesară pentru că, în prezent, Codul de procedură fiscală reglementează doar modalitatea de restituire a impozitului pe dividende în situaţia în care societatea efectuează distribuiri de dividende parţiale în cursul anului, dividendul şi impozitul fiind achitate, fără ca textul să reglementeze şi situaţia în care dividendul este distribuit, dar acesta nu este plătit şi, pe cale de consecinţă, nu este plătit nici impozitul, precizează Ministerul Finanţelor.

Cea de-a patra propunere de modificare a Codului de procedură fiscală are în vedere reglementarea expresă a obligaţiei de raportare (furnizare de informaţii) a contribuabililor/plătitorilor care oferă mijloacele necesare pentru facilitarea tranzacţiilor on-line (piaţă on-line, platformă, portal, alte mijloace). Măsura are scopul de a identifica şi impozita persoanele fizice care comercializează produse în mediul on-line, fără a fi înregistrate ca plătitori de impozite şi taxe şi fără a declara veniturile obţinute din această activitate. De asemenea, natura informaţiilor, periodicitatea, precum şi modelul declaraţiilor se aprobă prin ordin al preşedintelui ANAF.

Pe de altă parte, proiectul de act normativ pus în transparenţă decizională are în vedere trei modificări ale Codului Fiscal, dintre care prima prevede instituirea obligaţiei notarilor publici de declarare a tranzacţiilor din transferul dreptului de proprietate şi al dezmembrămintelor acestuia situate sub plafonul neimpozabil de 450.000 lei. Măsura are în vedere situaţiile în care contribuabilii persoane fizice nu au înregistrat în cartea funciară proprietăţile imobiliare ca parte din patrimoniul afacerii şi au declarat impozit pe venitul din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal, în condiţiile în care aceştia erau obligaţi la plata impozitului pe venitul din activităţi independente. De asemenea, prin instituirea acestei obligaţii declarative se urmăreşte identificarea persoanelor fizice care efectuează tranzacţii cu proprietăţi imobiliare şi care, cu toate că îndeplinesc criteriile pentru încadrarea în activitatea independentă, plătesc impozitul pe venit potrivit prevederilor art.111 din Codul fiscal. Astfel, în ambele situaţii prezentate, contribuabilii au beneficiat de deducerea din valoarea tranzacţiei a sumei neimpozabile prevăzută la art. 111 alin.(1) din Codul fiscal, fapt ce a condus la diminuarea impozitului datorat.

De asemenea, documentul prevede modificarea prevederilor Codului fiscal în ceea ce priveşte autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi, în sensul că aceasta se va realiza de structurile de specialitate din cadrul Autorităţii Vamale Române, urmând ca stabilirea competenţelor, procedurilor şi condiţiilor de autorizare a antrepozitelor fiscale, destinatarilor înregistraţi, expeditorilor înregistraţi, importatorilor autorizaţi să se realizeze prin ordin al ministrului Finanţelor, la propunerea preşedintelui Autorităţii Vamale Române.

A treia propunere de modificare a Codului Fiscal vizează stabilirea unui nou termen-limită, respectiv 31 decembrie 2022, până la care operatorii economici care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce funcţionează pe bază de plăţi cu cardul, precum şi de acceptatoare de bancnote sau monede, după caz, au obligaţia de a dota automatele comerciale cu aparate de marcat electronice fiscale. Măsura este necesară pentru evitarea sancţionării operatorilor economici care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale, pentru nerespectarea obligaţiei de a se dota cu aparate de marcat electronice fiscale, în condiţiile în care obligaţia nu a putut fi adusă la îndeplinire din motive neimputabile acestora. AGERPRES

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe

ACTUALITATE

BENCOMP SRL, cel mai mare producător de profile WPC, caută firme din toată țara, interesate de colaborare pentru montaj și revânzare autorizată (P)

Publicat

bencomp 1

Societatea BENCOMP SRL, cel mai mare producător de profile WPC (lemn compozit) din Sud-Estul EUROPEI – caută firme din toată tara interesate de colaborare pentru MONTAJ.

Firmele cu experiență anterioară în montarea de pardoseli pentru terase, garduri, lambriuri exterioare pentru placări clădiri etc au prioritate. Acest lucru nu este însă obligatoriu, întrucât asigurăm training in fabrica noastră atât pentru montaj cât și pentru înțelegerea particularităților materialului WPC (lemnul compozit).

BENCOMP SRL  este în căutare și de firme din toată țara interesate să devină REVÂNZATOR autorizat

Avantaje pentru firmele care devin Montator si Revânzător (se poate și ambele în același timp!) pentru profilele WPC BENCOMP:

  • Includerea în portofoliu a unui produs revoluționar, ecologic și cu un potențial de creștere remarcabil datorită eleganței împrumutate de la lemn și a rezistenței și durabilității în timp preluate de la plastic.
  • Posibilitatea de creștere a cifrei de afaceri și implicit a profitului.
  • Intrarea într-un parteneriat pe termen lung cu un producător din România, care va asigura know-how, suport, training și oportunitatea de dezvoltare continuă prin includerea de noi produse în portofoliul de producție.

Vă rugăm sa ne transmiteți o prezentare scurtă a societății Dvs., care să conțină domeniul de activitate și experiența anterioară relevantă pentru scopul nostru, nr. de salariați etc la adresa de e-mail vanzari@wpcromania.ro, bineînțeles însoțite de datele de contact pentru a putea să luam legătura cu Dvs.

Data workshop: 19 februarie 2022

Locatie: la sediul fabricii noastre, in Buzau – Aleea Industriilor nr. 5

Despre lemnul compozit

Lemnul compozit – Wood Plastic Compozit (WPC) – este un material hibrid care combină calitățile lemnului cu ușurința de prelucrare a materialului plastic și reușește să înlocuiască cu succes lemnul natural, fară a exista un compromis în ceea ce privește rezistența. Compus din fibre lemnoase, respectiv deșeurile generate în urma proceselor de producție ale lemnului, în amestec cu materiale plastice reciclate, WPC se dovedește a fi revoluționar și prin faptul că este un material prietenos cu mediul, realizat 100% din materiale regenerabile, rumeguș și plastic reciclat.

Relativ necunoscut pentru piața din România, cu toate că în țările din Vestul Europei, dar și de pe alte continente, ajunsese la ”maturitate”, lemnul compozit a ”prins” și în România, datorită aspectului sau asemănător cu cel al lemnului și prețul extrem de scăzut.

Lemnul compozit a fost inventat în Japonia – în 1976 – în compoziția sa intrând făina de lemn (peste 50%) şi deşeuri de mase plastice, amestec stabilizat împotriva radiaţiilor ultraviolete, a mucegaiurilor şi insectelor. Datorită structurii şi compoziţiei sale, WPC nu emite gaze toxice şi, spre deosebire de materialele fibrolemnoase care folosesc adezivi pe bază de formaldehidă, nu eliberează substanţe periculoase în mediu). WPC nu produce poluare secundară, deşeurile tehnologice putând fi reintroduse 100% în procesul de producţie.

Despre BENCOMP SRL

Fabrica BENCOMP – cel mai mare producător de profile WPC din Sud-Estul Europei și zona Balcanică – și-a început activitatea din dorința Bene Internațional SRL de a închide complet un circuit final de reciclare prin obținerea unor produse finite, care să adauge plus valoare pe mai multe niveluri:

  • protectia mediului prin reciclarea deșeurilor din lemn și a deșeurilor de plastic HDPE (n.red. – polietilenă de mare densitate) care, astfel, nu mai ajung la groapa de gunoi.

  • protecția mediului prin reducerea consumului energetic – știut fiind că producția din reciclat economisește între 30 și 50% consumul energetic, ceea ce înseamnă că emisiile de CO2 scad

  • producție durabilă în timp

BENCOMP face parte dintr-un grup de firme cu tradiție în reciclarea și valorificarea deșeurilor de mase plastice, sticlă, electronice și ambalaje, acționarul majoritar Bene Internațional SRL activând în acest domeniu de peste 20 de ani.

Odată cu trecerea timpului, capacitatea de producţie a fabricii BENCOMP a crescut constant și, începând cu sezonul 2015, numărul de profile WPC realizate a ajuns la peste 40.

  • 11 tipuri diferite de profile de pardoseală

  • 4 de lambriu exterior

  • Peste 15 profile de gard – scânduri, traverse, stâlpi etc.

  • 3 tipuri de grinzi pentru pergolă

  • Peste 20 de modele de accesorii pentru montajul acestor profile

Datorită calitatății ingredientelor folosite, dar şi tehnologiei de producţie, pot fi realizate profile de înaltă calitate, perfect similare celor produse în Europa de Vest.

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe

ECONOMIE

Forţele de ordine, pregătire să intervină FERM în greva Societăţii de Transport Bucureşti

Publicat

stb

Forţele de ordine vor interveni ferm împotriva oricăror acţiuni de intimidare a angajaţilor Societăţii de Transport Bucureşti (STB) care intenţionează să reia lucru, a transmis, luni seară, Prefectura Capitalei într-un comunicat de presă.

Potrivit sursei citate, Prefectura Capitalei şi Primăria Municipiului Bucureşti au stabilit, în cadrul unei întâlniri de lucru pe tema grevei de la STB, o serie de măsuri, printre care intervenţia fermă a forţelor de ordine împotriva oricăror acţiuni de intimidare a angajaţilor care intenţionează să reia exercitarea dreptului la muncă.

De asemenea, s-au stabilit menţinerea dispozitivelor de jandarmerie şi poliţie în zona depourilor şi autobazelor STB, pentru prevenirea oricăror incidente în planul ordinii şi siguranţei publice; menţinerea măsurii privind suplimentarea dispozitivelor de poliţie şi jandarmerie în zona staţiilor de metrou, atât la interior, cât şi la exterior; asigurarea echipajelor de poliţie rutieră şi poliţie locală, în principalele intersecţii, pentru fluidizarea traficului rutier şi asigurarea de către STB a informării populaţiei în timp real cu privire la mijloacele de transport disponibile, prin intermediul aplicaţiei info Transport Bucureşti.

Referitor la circulaţia trenurilor de metrou, Metrorex a transmis Instituţiei Prefectului – Municipiul Bucureşti disponibilitatea de a pune la dispoziţie flota de trenuri în funcţie de traficul de călători, cu luarea în considerare a orarului de decalare a programului de lucru prevăzut de dispoziţiile privind starea de alertă, precizează sursa citată.

„În urma solicitării IPMB, ca urmare a recomandării Autorităţii Teritoriale de Ordine Publică, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, cu aprobarea Ministerului Educaţiei, a transmis unităţilor de învăţământ din Capitală recomandarea de a motiva absenţele elevilor care, din cauza grevei STB, nu au putut participa la cursuri în zilele de 20 şi 21 ianuarie 2022. De asemenea, s-a recomandat conducerilor unităţilor de învăţământ preuniversitar identificarea de soluţii astfel încât, în cazul prelungirii grevei, elevii care nu pot ajunge la cursuri să desfăşoare activitatea didactică online”, arată comunicatul menţionat.

Totodată, Prefectura Capitalei a solicitat Inspectoratului Teritorial de Muncă Bucureşti continuarea verificărilor privind modul în care angajatorii din sistemul privat şi instituţiile publice din Capitală respectă prevederile referitoare la obligaţia acestora de a organiza munca la domiciliu sau în regim de telemuncă, precum şi programul de lucru decalat potrivit prevederilor HG nr. 34/2022. AGERPRES

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe

ACTUALITATE

Bilanţul scumpirilor la poliţele RCA după falimentul City Insurance

Publicat

amenda politie 590x354

Declanşarea procedurii falimentului în cazul City Insurance, care a fost lider al pieţei asigurărilor, a fost punctul critic al pieţei RCA, care a dus la o creştere bruscă a preţurilor poliţelor, asigurătorii ştiind că vor trebui să preia mai mult risc.

În timp ce unii asigurători RCA, din cei şapte rămaşi, care aveau tarife mici, au ajuns la preţuri duble sau aproa­pe triple, alte companii le-au men­ţinut aproximativ pe aceeaşi linie, scrie ZF, citat de MEDIAFAX.

Preţurile RCA au crescut ajun­gând în ianuarie 2022 la peste 1.100 de lei pentru o poliţă pe 6 luni.

Com­parativ, înaintea concretizării pro­ble­melor City Insurance, cel mai mic preţ oferit de asigurătorii RCA cobora chiar sub 500 lei.

Deşi preţurile la poliţele RCA s-au dublat, chiar triplat într-o perioa­dă foarte scurtă de timp în cazul unor asi­gurători care aveau preţuri mici, ma­rea majoritate a jucătorilor din pia­ţă sunt de părere că această creş­te­re a fost modul pieţei de a se echi­libra în ce­ea ce priveşte posibili­ta­tea compa­niilor de acoperi riscul asigurat, având în vedere o rată a daunei combinată de peste 100%, ceea ce înseamnă că aduce pierderi pentru asigurători.

Tarifele pot continua să crească în perspec­tivă având în vedere şi majo­ra­rea contribuţiei asigurătorilor la Fon­dul de Garantare a Asigura­ţilor, pen­tru a majora resursele ne­ce­sare despă­gubirilor în cazul City Insurance.

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe