Connect with us

EDUCATIE

Ministrul Educației anunță câte școli vor funcționa după program pilot în noul an școlar

Publicat

Arhivă foto

Ministerul Educației anunță că se continuă transformarea sistemică a educației din România și se acordă statut de „școală-pilot” unui număr de 28 de unități de învățământ din țară, în anul școlar 2022 – 2023.

Sorin Cîmpeanu spune a semnat ordinele de ministru prin care se acordă statutul de școală-pilot, începând cu anul școlar 2022-2023, unui număr de 28 de unități de învățământ din întreaga țară.

„Pe lângă extinderea pilotării începute anul trecut de către Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București, care s-a dovedit un real succes, va continua pilotarea modelului de predare-învățare în sistem blended learning: cu sprijinul Societății pentru Excelență și Performanță în Educație, în 12 școli gimnaziale din mediul rural, la disciplina Informatică și TIC, un specialist din domeniul informaticii va preda online, alături de profesorul titular de curs, conținuturile din programă care acoperă componenta de informatică.

În plus, 13 unități de învățământ se va pilota organizarea modulară a orarului.

De o importanță aparte, din perspectiva reformei propuse de Proiectul România Educată și din perspectiva noului cadru legislativ, este pilotarea, în învățământul profesional dual, a unui model curricular nou, în care învățarea la locul de muncă, la agenți economici, va reprezenta 50% din numărul total de ore de teorie și practică”, spune Sorin Cîmpeanu.

Ministrul Educației anunță câte școli vor funcționa după program pilot în noul an școlar: Ce a mai susținut Sorin Cîmpeanu

Ministrul Educației mai spune că Ministerul Educației va continua pilotarea înregistrării situației școlare exclusiv în catalog electronic într-un număr de 742 de unități de învățământ care au decis să renunțe la catalogul clasic, în format fizic.

„Prin lărgirea rețelei de școli-pilot, Ministerul Educației continuă procesul de transformare profundă a educației din țara noastră.

Pentru a sprijini acest proces, în Planul Național de Redresare și Reziliență este prevăzut un apel ce va fi lansat în toamna acestui an și prin care se va asigura finanțarea cu 12 milioane de euro a 60 de proiecte de pilotare în următorii ani, finanțare care să permită inclusiv testarea unor modele noi de management al resurselor umane”, a mai spus Cîmpeanu.

Potrivit ministrului, miza în Educație nu este de a face „un pic altceva, un pic altfel sau la fel ca până acum”.

„Miza noastră strategică este de a face altfel, altceva. Adică școală de secol XXI pentru România de secol XXI pe care ne-o dorim toți”, potrivit ministrului Sorin Cîmpeanu.

(sursa: Mediafax)

Urmărește știrile romania24.ro pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

EDUCATIE

Rafila îi liniștește pe elevi. Nu se intră în online

Publicat

alexandru rafila gov.ro 1000x600.jpg

Nu sunt elemente care, din punct de vedere medical, să justifice într-un fel revenirea la învățământul la distanță, din cauza infecției cu noul coronavirus, spune ministrul Sănătății, Alexandru Rafila.

„Pentru învățământul online, solicitarea trebuie făcută la ministerul Educației, pentru că el se ocupă de acest lucru. Nu cred că este în momentul de față un context medical, de sănătate publică care să pună într-un fel problema învățământului online. În momentul de față avem o incidență scăzută a infecției cu noul cocoronavirus”, afirmă Alexandru Rafila.

Ministrul Sănătății mai spune că asistența medicală este ambulatorie, nu mai este spitalicească.

”Nu sunt elemente care, din punct de vedere medical, să justifice într-un fel revenirea la învățământul la distanță, este o chestiune care cred că este foarte clară pentru toată lumea”, adaugă Rafila.

 

Rafila îi liniștește pe elevi. Nu se intră în online: au crescut virozele, situația e normală

 

Ministrul Sănătății arată că este o situație obișnuită existrnța cazurilor de îmbolnăviri de la începutul anului școlar.

„Este o situație obișnuită, după începerea școlii. Nu uitați că școala a început cu două săptămâni mai devreme în acest an, iar aceste două săptămâni sigur că au dus și la creșterea incidenței virozelor respiratorii, fără să existe probleme legate de acordarea asistenței medicale”, încheie ministrul Sănătății. MEDIAFAX

Citește mai departe

EDUCATIE

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a DEMISIONAT. Era acuzat de plagiat

Publicat

sorin cimpeanu 1 1000x600.jpg

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a demisionat, joi, din funcție. „Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației”, a declarat acesta.

„Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației. A fost o șansă și o onoare pentru mine sa încep reformarea din temelii a sistemului national de învățământ. Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine.

Mi-am început mandatul într-o criză sanitară fără precedent și am luptat pentru ca în toată acea perioadă elevii să meargă la școală cu prezență fizică. Am militat în mod constant și am asigurat cadrul legal pentru ca finanțarea educației să crească”, scrie pe Facebook Sorin Cîmpeanu..

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

EDUCATIE

Crește numărul școlilor finanțate prin Programul „Masa caldă”. Peste 180.000 de copii vor beneficia

Publicat

scoala elevi generic ebihoreanul 23062022 1.jpg

Numărul școlilor finanțate prin Programul „Masa caldă” crește la 450. Potrivit ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, numărul este trei ori mai mare decât în anii anteriori.

Potrivit ministrului Cîmpeanu, a fost finalizată Ordonanța de Urgență de acordare a suportului alimentar pentru preșcolari și elevi din încă 100 de unități de învățământ.

Sorin Cîmpeanu a anunțat că joi a fost finalizat, publicat pe site-ul Ministerului Educației, și se află pe circuitul de avizare interministerială proiectul Ordonanței de Urgență de acordare a unui suport alimentar pentru preşcolarii şi elevii din încă 100 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat.

„Astfel, numărul școlilor finanțate prin Programul „Masa caldă” crește la 450, fiind de trei ori mai mare decât în anii anteriori. Aceasta este o modalitate cât se poate de concretă prin care Guvernul înțelege să susțină accesul la educație al unui număr de 180.000 de copii care au nevoie de acest sprijin”, spune ministrul Sorin Cîmpeanu, pe Facebook.

Proiectul noii Legi a învățământului preuniversitar cuprinde extinderea acestui număr la 1.000.000 de elevi, începând de anul viitor.

De asemenea, tot joi a fost finalizat, publicat pe site-ul Ministerului Educatiei și se află pe circuitul de avizare interministerială proiectul Ordonanței de Urgență pentru modificarea și completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011- transportul elevilor școlarizați într-o altă localitate decât cea de domiciliu.

Prin acest proiect, un număr estimat de 200.000 de elevi vor beneficia de alocații de transport de până la 4 ori mai mari în raport cu plafoanele actuale.

„Se creează și baza legală prin care acest prag poate fi depășit prin contribuția consiliilor județene”, mai spune ministrul Educației.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

EDUCATIE

Rezultate sub așteptări la concursul pentru funcțiile de directori și adjuncți în școli: Doar 419 candidați din 1.738 au promovat

Publicat

examen profesor.jpg

Doar 419 candidați din cei peste 1.700 înscriși au promovat concursul pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat, anunță Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației.

Joi s-a finalizat proba de interviu din cadrul concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat – cea de-a treia sesiune.

„Pentru cele 1.738 de funcții vacante de directori/directori adjuncți, publicate pentru această sesiune de concurs, au fost depuse 1.153 de dosare valide.

La proba scrisă, desfășurată în data de 8 septembrie 2022, s-au prezentat 921 de candidați și au promovat 480 (52,1%).

Candidații promovați la proba scrisă au exprimat un număr de 603 opțiuni pentru funcțiile vacante, fiind programați pentru probele de interviu, desfășurate în perioada 22-29 septembrie 2022.

În urma desfășurării acestor probe, 419 candidați au fost declarați promovați (dintre aceștia, 10 candidați au promovat proba pentru două funcții/unități, iar un candidat a promovat proba pentru trei funcții/unități, urmând a-și exprima opțiunea pentru una din funcții/unități în data de 3 octombrie 2022)”, a anunțat Sorin Cîmpeanu.

Ministrul Educației afirmă că rezultatele finale ale concursului vor fi afișate pe 30 septembrie 2022.

„Odată cu finalizarea acestei sesiuni a concursului, se estimează că vor fi ocupate prin concurs peste 85% din totalul funcțiilor de conducere normate la nivelul unităților de învățământ preuniversitar”, încheie el.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe