Connect with us

EDUCATIE

Ministrul Educației: În următorii doi ani, bugetul burselor va fi de 10 ori mai mare decât în anul 2020

Publicat

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat, sâmbătă, că pentru anul şcolar 2023 – 2024 bursele elevilor reprezintă un important pilon pentru reducerea abandonului şcolar. Din acest motiv, bugetul alocat burselor va fi de zece ori mai mare.

Aflat la Iaşi pentru a lua parte la o dezbatere pe tema legilor Educaţiei, ministrul Cîmpeanu a afirmat că bursele elevilor au un impact de peste 8% din tot impactul Legii învăţământului preuniversitar.

Conform acestuia, bursele elevilor sunt unul dintre pilonii care pot reduce, cu adevărat, abandonul şcolar.

„Bursele elevilor, care, pentru prima oară, au fost plătite de la bugetul de stat, în anul 2020, iar bugetul a fost 270 de milioane de lei. Pentru 2023 bugetul este de zece ori mai mare: 2,7 miliarde lei. Exact 10 ori mai mare decât a fost în 2020. Asta apropo de acele idei care spun că am luat bursele elevilor. Sunt de zece ori mai mari”, a precizat ministrul Educaţiei.

El a explicat că este schimbat principiul de alocare a burselor.

„Mare parte a burselor să fie pentru susţinerea performanţei şcolare, de studiu, pentru susţinerea performanţei şcolare, că le putem numi de merit, oricum, dar sunt pentru susţinerea performanţei şcolare, pentru că tot vorbeam de excelenţă, şi sunt pentru susţinerea elevilor cu nevoi sociale”, a declarat ministrul Educaţiei.

 În următorii doi ani, bugetul burselor va fi de 10 ori mai mare decât în anul 2020. Noi modificări aduse în legea educației

Sorin Cîmpeanu a spus că prin noua lege a Educaţiei ministerul vrea să confere mai multă putere şcolilor, astfel încât să existe un management profesionist.

„Propunerea din lege este următoarea – pentru fiecare elev al acestei ţări, din cei 871.000 de elevi din învăţământul primar, o alocaţie de 400 de lei pentru burse, sunt doar burse sociale primare.

Pentru învăţământul gimnazial, este vorba de cei 751.000 de elevi din gimnaziu, alocaţia este de 900 de lei. Pentru învăţământul liceal, şi este vorba de cei 573.000 de elevi de liceu, grupaţi în două categorii, alocaţia este de 1.500 de lei, pentru licee teoretice şi vocaţionale.

Şi, pentru că vrem să susţinem învăţământul profesional cu adevărat, alocaţia este de 3.000 de lei pe elev. În acest fel, fiecare şcoală va şti exact care este bugetul pe care îl are la dispoziţie, va putea să îşi pună în practică propria politică de susţinere a performanţei şi echităţii. Vom putea să transferăm principiul de la nivel naţional la nivelul fiecărei şcoli. Va avea un buget”, a explicat ministrul Educaţiei.

Cîmpeanu a precizat că nu li se va mai impune şcolilor care să fie media de acordare a burselor.

„Nu vă spune nimeni să daţi burse de performanţă şcolară de la 7, 8, 9, 9,50, sau 8,73 sau 9,20, vă puteţi adapta specificului şcolii. Aveţi resurse, de zece ori mai multe decât aţi avut în 2020, aveţi şi decizia.

Dacă sunteţi într-o şcoală din Ciohorani, s-ar putea să aveţi nevoie să lansaţi acest buget spre partea de burse sociale. Singurul lucru pe care statul român îl face, conform proiectului acestei legi, este să asigure resursele şi să stabilească un cuantum minim, să nu puteţi coborî bursa de performanţă şcolară sub 500 de lei. Bursele de excelenţă olimpică fiind 1.000 de lei, pentru palierul internaţional şi 700 de lei pe lună, pentru palierul naţional”, a exemplificat ministrul Educaţiei.

Acesta a spus că se poate ajunge în situaţia în care aproape jumătate dintr-o clasă de elevi să poată primi una sau mai multe burse.

Bursele elevilor reprezintă un important pilon pentru reducerea abandonului şcolar

Având în vedere posibilitatea de cumul a burselor prevăzute la nivel de lege şi nu la nivel de ordin de ministru, susţine Sorin Cîmpeanu, bursele se pot constitui într-un pilon de reducere a abandonului şcolar.

„Fiecare părinte se uită şi îşi face calcule, de multe ori îşi face calcule în zonele vulnerabile, din perspectiva abandonului şcolar crescut, aşa cum nu ne dorim. Nu avem mecanisme să îi protejăm mai mult pe acei copii care nu sunt trimişi la şcoală sau care nu sunt lăsaţi să meargă la şcoală, pentru că au alte lucruri de făcut.

În momentul în care acel părinte înţelege că trimiţându-şi copiii la şcoală, susţinându-i să înveţe, acei copii vor putea obţine burse care însumat, dacă are doi sau trei copii, va fi mult mai mult decât propriul lui venit, al adultului, al părintelui.

Sunt convins că acesta va fi un factor important în decizia de a-i trimite sau a nu-i trimite, de a susţine sau a nu susţine copiii la şcoală”, a precizat ministrul Educaţiei.

Agerpres

Urmărește știrile romania24.ro pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

EDUCATIE

Rafila îi liniștește pe elevi. Nu se intră în online

Publicat

alexandru rafila gov.ro 1000x600.jpg

Nu sunt elemente care, din punct de vedere medical, să justifice într-un fel revenirea la învățământul la distanță, din cauza infecției cu noul coronavirus, spune ministrul Sănătății, Alexandru Rafila.

„Pentru învățământul online, solicitarea trebuie făcută la ministerul Educației, pentru că el se ocupă de acest lucru. Nu cred că este în momentul de față un context medical, de sănătate publică care să pună într-un fel problema învățământului online. În momentul de față avem o incidență scăzută a infecției cu noul cocoronavirus”, afirmă Alexandru Rafila.

Ministrul Sănătății mai spune că asistența medicală este ambulatorie, nu mai este spitalicească.

”Nu sunt elemente care, din punct de vedere medical, să justifice într-un fel revenirea la învățământul la distanță, este o chestiune care cred că este foarte clară pentru toată lumea”, adaugă Rafila.

 

Rafila îi liniștește pe elevi. Nu se intră în online: au crescut virozele, situația e normală

 

Ministrul Sănătății arată că este o situație obișnuită existrnța cazurilor de îmbolnăviri de la începutul anului școlar.

„Este o situație obișnuită, după începerea școlii. Nu uitați că școala a început cu două săptămâni mai devreme în acest an, iar aceste două săptămâni sigur că au dus și la creșterea incidenței virozelor respiratorii, fără să existe probleme legate de acordarea asistenței medicale”, încheie ministrul Sănătății. MEDIAFAX

Citește mai departe

EDUCATIE

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a DEMISIONAT. Era acuzat de plagiat

Publicat

sorin cimpeanu 1 1000x600.jpg

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a demisionat, joi, din funcție. „Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației”, a declarat acesta.

„Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației. A fost o șansă și o onoare pentru mine sa încep reformarea din temelii a sistemului national de învățământ. Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine.

Mi-am început mandatul într-o criză sanitară fără precedent și am luptat pentru ca în toată acea perioadă elevii să meargă la școală cu prezență fizică. Am militat în mod constant și am asigurat cadrul legal pentru ca finanțarea educației să crească”, scrie pe Facebook Sorin Cîmpeanu..

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

EDUCATIE

Crește numărul școlilor finanțate prin Programul „Masa caldă”. Peste 180.000 de copii vor beneficia

Publicat

scoala elevi generic ebihoreanul 23062022 1.jpg

Numărul școlilor finanțate prin Programul „Masa caldă” crește la 450. Potrivit ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, numărul este trei ori mai mare decât în anii anteriori.

Potrivit ministrului Cîmpeanu, a fost finalizată Ordonanța de Urgență de acordare a suportului alimentar pentru preșcolari și elevi din încă 100 de unități de învățământ.

Sorin Cîmpeanu a anunțat că joi a fost finalizat, publicat pe site-ul Ministerului Educației, și se află pe circuitul de avizare interministerială proiectul Ordonanței de Urgență de acordare a unui suport alimentar pentru preşcolarii şi elevii din încă 100 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat.

„Astfel, numărul școlilor finanțate prin Programul „Masa caldă” crește la 450, fiind de trei ori mai mare decât în anii anteriori. Aceasta este o modalitate cât se poate de concretă prin care Guvernul înțelege să susțină accesul la educație al unui număr de 180.000 de copii care au nevoie de acest sprijin”, spune ministrul Sorin Cîmpeanu, pe Facebook.

Proiectul noii Legi a învățământului preuniversitar cuprinde extinderea acestui număr la 1.000.000 de elevi, începând de anul viitor.

De asemenea, tot joi a fost finalizat, publicat pe site-ul Ministerului Educatiei și se află pe circuitul de avizare interministerială proiectul Ordonanței de Urgență pentru modificarea și completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011- transportul elevilor școlarizați într-o altă localitate decât cea de domiciliu.

Prin acest proiect, un număr estimat de 200.000 de elevi vor beneficia de alocații de transport de până la 4 ori mai mari în raport cu plafoanele actuale.

„Se creează și baza legală prin care acest prag poate fi depășit prin contribuția consiliilor județene”, mai spune ministrul Educației.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

EDUCATIE

Rezultate sub așteptări la concursul pentru funcțiile de directori și adjuncți în școli: Doar 419 candidați din 1.738 au promovat

Publicat

examen profesor.jpg

Doar 419 candidați din cei peste 1.700 înscriși au promovat concursul pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat, anunță Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației.

Joi s-a finalizat proba de interviu din cadrul concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat – cea de-a treia sesiune.

„Pentru cele 1.738 de funcții vacante de directori/directori adjuncți, publicate pentru această sesiune de concurs, au fost depuse 1.153 de dosare valide.

La proba scrisă, desfășurată în data de 8 septembrie 2022, s-au prezentat 921 de candidați și au promovat 480 (52,1%).

Candidații promovați la proba scrisă au exprimat un număr de 603 opțiuni pentru funcțiile vacante, fiind programați pentru probele de interviu, desfășurate în perioada 22-29 septembrie 2022.

În urma desfășurării acestor probe, 419 candidați au fost declarați promovați (dintre aceștia, 10 candidați au promovat proba pentru două funcții/unități, iar un candidat a promovat proba pentru trei funcții/unități, urmând a-și exprima opțiunea pentru una din funcții/unități în data de 3 octombrie 2022)”, a anunțat Sorin Cîmpeanu.

Ministrul Educației afirmă că rezultatele finale ale concursului vor fi afișate pe 30 septembrie 2022.

„Odată cu finalizarea acestei sesiuni a concursului, se estimează că vor fi ocupate prin concurs peste 85% din totalul funcțiilor de conducere normate la nivelul unităților de învățământ preuniversitar”, încheie el.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe