Connect with us

ECONOMIE

Ministrul Răzvan Cuc a renunțat la rezilierea contractului de pe Lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda. Vizită nouă pe șantier

Publicat



Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a revenit joi pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeş-Turda, după ce în urmă cu o săptămână le-a dat un ultimatum grecilor de la Aktor. Se pare că de data asta, cu gânduri mai pașnice față de antreprenor, anunțând că nu mai dorește rezilierea contractului cu aceștia.

Între timp, numele ministrului a apărut pe lista celor care ar putea fi remaniați de Viorica Dăncilă.

De această dată, în timpul vizitei de joi, ministrul a fost însoțit pe teren de prefectul de Alba, Dănuț Hălălai, de șeful CNAIR Narcis Neaga și deputatul de Alba, Ioan Dîrzu. De asemenea, la discuții a fost prezent și CEO Aktor la nivel mondial, Alexandros Exarchou.

”Managerul companiei din Grecia și-a asumat că va aloca toate resursele necesare ca până la sfârșitul anului, indiferent de eforturile pe care va trebui să le facă, va face acest lucru. Aici sunt contractele cu subcotractorii care vor începe să lucreze de săptămâna viitoare” a spus Răzvan Cuc.

Ministrul a adăugat că reprezentanții Aktor și-au asumat ca până la sfârșitul anului să finalizeze lucrarea și că se vor mobiliza de săptămâna viitoare.

„Cred că blazonul și palmaresul acestei firme (n. r. Aktor) îi obligă să finalizeze tronsonul până la finalul acestui an” a mai spus acesta.

Deputatul PSD Ioan Dîrzu a spus că speră ca termenul agreat de companie să fie unul real.

La rândul său, reprezentantul Aktor, Alexandros Exarchou, a spus că problema companiei nu este capacitatea tehnică. ”Suntem printre cei mai mari din România. Pentru Aktor, România este o piață importantă” a adăugat acesta.

Schimbare de discurs

În urmă cu exact o săptămână, ministrul le-a cerut acestora să schimbe ritmul lucrărilor și le-a dat ca termen sfârşitul acestei luni. Totul sub amenințarea ruperii contractului de lucrări pentru această porțiune a autostrăzii.

De asemenea, Cuc a cerut antreprenorului să angajeze subcontractanţi români pentru a reuși să îmbunătățească situația din teren.

Nemulțumirea ministrului era dată de întârzierile foarte mari la lucrările din această zonă. Pe lotul 2, stadiul lucrărilor abia a fost atins pragul de 50%.

Vezi și: FOTO-VIDEO: Ministrul Cuc ameninţă constructorul lotului 2 al Autostrăzii Sebeş-Turda cu rezilierea contractului

Stadiul lucrărilor pe lotul 2 – sursa CNAIR:

Lotul 2 (km 17+000 – km 41+250, de la Sântimbru la Aiud-Rădeşti) – stadiu fizic lucrări 50,35% final luna mai (49,5% aprilie, 49,05% martie, 49,01% februarie)

Vezi şi Lucrări începute și lăsate în așteptare, pe lotul 2 al autostrăzii Sebeș-Turda. Promisiunile lui Cuc neacoperite în fapte

Lungime: 24,25 km

Constructor: Contract lucrări (tip Fidic Galben), antreprenor Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (AKTOR SA) – S.C. EuroConstruct Trading 98 S.R.L. (în insolvență)

Preț: 549.332.493,62 lei fără TVA, din care 466.932.619,58 – lei Fonduri Coeziune 85% şi 82.399.874,04 lei Guvernul României 15%.

Data începere lucrări din contract 2.12 2014, perioada execuţie iniţială: 4 luni pentru realizarea Proiectului Tehnic, pana la data de 2.04.2015, 18 luni pentru execuţie, până la 2.10.2016. Perioada de garanţie: 48 luni. (termen depășit din octombrie 2016).

Termen de finalizare actualizat: decembrie 2019

Contract supervizare inginer Asocierea SC KAPPA – Arhchitects & Engineers SRL – SALFO & Associates SA (5.719.331,21 lei fără TVA).

 


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Drulă, după incidentele trenurilor: în două luni vor fi cumpărate 20 de noi trenuri electrice

Publicat

Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a anunțat vineri că în cel mult două luni vor fi cumpărate 20 de noi trenuri electrice, moderne.

„În cel mult două luni vom semna un contract de achiziție pentru 20 de trenuri nou-nouțe, moderne, de ultimă generație, electrice, cu opțiune de a cumpăra încă 17 și eu cred că ar fi o idee absolut excelentă să cumpărăm 37 de trenuri. Iar discutăm de finanțare și mă voi lupta să avem acești bani, în special din fonduri europene. 37 de trenuri, rame electrice, moderne, cu aproximativ 350 de locuri, tocmai și-au cumpărat recent astfel de rame sistemul feroviar din Italia și din alte părți”, a spus Cătălin Drulă.

Potrivit acestuia, aceasta este parte din „soluția de viitor” și nu cârpeala care se face de zeci de ani, în care sunt reparate locomotive vechi de 40 de ani.

„Consecința subfinanțării cronice din ultimii ani nu este de ieri sau de azi sau din ultimele trei luni sau din ultimele 6 luni, ci de 30 de ani de zile și nu mă feresc să spun asta și am tot spus-o. Ceea ce trebuie noi să facem este să scoatem acest sistem din groapa în care a fost aruncat. Asta nu se poate face din gesturi sau din vorbe, ci cu capitalizare masivă a acestor companii și cu bani de investiții. Nu există eficientizare fără investiții. Eu sunt un liberal și asta este o parte din doctrina liberală. Nu există eficientizare doar din gesturi. A eficientiza costă, fie că e vorba să investești în echipamente care să înlocuiască oameni, fie că e vorba efectiv de capital de lucru: trenuri noi, șine noi ca să fiu specific”, a mai spus ministrul Transporturilor. MEDIAFAX

Citește mai departe

ACTUALITATE

Preţ-record al energiei pe bursă, pe fondul caniculei şi al închiderii unui reactor de la Cernavodă

Publicat

Preţul energiei pe Piaţa pentru Ziua Următoare cu livrare vineri are o medie-record de 645 de lei pe MWh, potrivit datelor operatorului bursier OPCOM.

Totodată, preţul maxim orar este de 885,7 lei pe MW, de asemenea unul istoric, între orele 20:00 şi 21:00.

Aceasta pe fondul temperaturilor extrem de ridicate din aceste zile, consumul atingând valori-record pentru perioada de vară.

În plus, Unitatea 2 a centralei de la Cernavodă s-a deconectat automat de la Sistemul Energetic Naţional miercuri seara, ca urmare a unui tranzient în sistemul energetic, care a afectat partea clasică, fără a fi afectate funcţiile de securitate nucleară ale unităţii, a anunţat, joi, Nuclearelectrica.

„Deconectarea automată a Unităţii 2 s-a produs în condiţii de siguranţă, toate sistemele unităţii funcţionând şi răspunzând conform proiectului în astfel de situaţii”, spun reprezentanţii societăţii.

Aceştia subliniază că deconectarea automată a Unităţii 2 şi lucrările de remediere nu au impact asupra securităţii nucleare a reactorului, personalului unităţii, populaţiei şi mediului înconjurător.

Centrala Nuclearoelectrică Cernavodă operează Unităţile 1 şi 2, fiecare cu o putere instalată de producţie de 700 MW, aceste reactoare asigurând aproximativ 20% din necesarul de energie al României. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Crește nevoia de recrutare a specialiștilor cu vârste de peste 45 de ani în România

Publicat

Aproximativ 34% dintre specialiștii recrutați pentru poziții de management de către compania de executive search Kapital HR în ultimii 2 ani au vârste cuprinse între 40-55 de ani, pe următoarea poziție situându-se specialiștii cu vârste cuprinse între 33-40 ani, conform unei analize Kapital HR.

Astfel, deși în spațiul public predomină informațiile conform cărora scade apetitul pentru recrutarea persoanelor cu vârste de peste 40 – 45 de ani în România, raportul de activitate Kapital HR al celor mai recenți 2 ani indică o creștere a apetitului de recrutare pentru acest segment de vârstă.

“Lucrăm cu peste 150 de clienți (preponderent multinaționali) din diferite industrii de activitate și recrutăm, în general, specialiști cu un nivel ridicat de senioritate pentru poziții de management. În asemenea roluri sunt, de obicei, persoane în jurul vârstei de 40 de ani și chiar destul de mult peste,” declară Alina Conu, co-fondator și Managing Partner Kapital HR.

Un studiu recent realizat de Ipsos Interactive Services arată că 72% dintre angajatori afirmă că susţin angajarea în organizaţie a persoanelor de peste 45 de ani. Pe de altă parte, 59% din candidaţii de peste 45 de ani consideră că le este greu sau foarte greu să găsească un job cu experienţa avută la momentul respectiv. Conform aceluiași studiu, doar 1 din 4 candidaţi peste 45 de ani intervievaţi este angajat, comparativ cu 1 din 3 candidaţi sub 45 de ani intervievaţi.

„Persoanele care se încadrează la categoria 45+ reprezintă însă un segment important pe piața muncii din România”, completează reprezentantul Kapital HR.

Joburile de top management corespund de regulă persoanelor de peste 40 de ani (ex. HR Director, Finance Director). Pentru pozițiile de CEO, vârsta medie este de peste 45 de ani. Există însă și joburi de top management unde media de vârstă este de peste 35 de ani, în industrii precum e-commerce, IT, media. Salariul mediu al unui manager de top este de peste 3.000 de Euro lunar, arată analiza Kapital HR.

Locul de muncă al acestor profesioniști este localizat în proporție de 80% în București, unde se află și majoritatea business-urilor importante din țară. Mobilitatea este limitată în contextul economic-social actual, însă în anumite industrii (ex. producție) relocarea este mai des întâlnită. În general, la nivel de top management, mai ales în companiile multinaționale, este mai des întâlnită relocarea străinilor pe poziții de top management în companiile din România, afirmă specialiștii Kapital HR.

”Criza sanitară, evoluțiile economice recente și noile politici de promovare a egalității de șanse au dus la creșterea apetitului pentru recrutarea persoanelor de 45+. Domeniile în care ne așteptăm să crească recrutarea sunt cele cu responsabilitate privind sustenabilitatea și mediul înconjurător (așa numitele „green jobs”), rolurile legate de online și digital, BPO (Business Process Outsourcing), marketing, consultanță, domeniul juridic”, conchide Alina Conu. MEDIAFAX

Citește mai departe

ACTUALITATE

Consumul de electricitate al României atinge un nou record, pe fondul caniculei

Publicat

energie electrica

Consumul de energie electrică al ţării a ajuns miercuri, la orele prânzului, la valori-record pentru perioada de vară, pe fondul temperaturilor extrem de ridicate, arată datele privind starea sistemului energetic naţional în timp real, postate pe site-ul Transelectrica.

Astfel, la ora 13:17, consumul instantaneu ajunsese la 8.801 MW, mai mult faţă de precedentul record de 8.687 MW, înregistrat pe 15 iulie.

La ora respectivă, producţia de energie a ţării era de 7.500 de MW, diferenţa fiind acoperită de importuri.

Hidrocentralele erau principala sursă de producţie, cu 2.439 MW, urmate de centralele pe cărbune – 1.606 MW, nuclear – 1.332 MW, hidrocarburi – 1.275 MW, fotovoltaic – 685 MW, eoliene – 106 MW, biomasă – 58 MW.

Agerpres

Citește mai departe