Connect with us

ACTUALITATE

Ministrul Transporturilor a cerut rezilierea contractului de modernizare a DN73 Braşov

Publicat



dn

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, i-a cerut luni directorului Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Neaga, să rezilieze contractul pentru DN73 deoarece a constatat o slabă mobilizare a constructorului.

“În urmă cu o lună făceam o vizită în Braşov şi unul dintre obiectivele pe care le-am vizitat atunci era DN 73, care începe de la Piteşti şi se termină la Braşov. Am spus constructorului respectiv să văd o mobilizare corespunzătoare pentru că este un contract semnat încă din 2011, un contract pe fonduri, un contract care trebuie implementat şi nu mai avem de ce să aşteptăm şi să tergiversăm din cauza unei proaste mobilizări a unor constructori care nu au înţeles că în România nu se vine doar cu o mapă şi cu un laptop, ci trebuie să ai şi utilaje şi forţă de muncă angajată în România. Aşadar, conform graficului pe care firma respectivă şi l-a asumat la vizita precedentă, trebuia în acest moment să aibă în şantier 190 de muncitori şi 71 de utilaje. Azi dimineaţă m-am dus să inspectez, am constatat cu stupoare că în şantier erau 11 utilaje şi doar 20 de muncitori. Acest mod de a se mobiliza, doar când se anunţă vizita ministrului, nu mai poate fi tolerat. Ori lucrează aşa cum şi-au asumat în contracte, ori, dacă nu, aşa cum am spus şi până acum, vor pleca acasă (…) Domnule director Neaga, vă rog frumos să reziliaţi contractul acestei firme neserioase şi ştiţi care sunt următorii paşi pe care trebuie să-i urmaţi”, a declarat Răzvan Cuc.

În aprilie, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Narcis Neaga, îi avertiza pe reprezentanţii AZVI SA că le va rezilia contractul dacă până în data de 20 mai 2019 nu reiau lucrările pe DN 73.

“Pe data de 20 mai venim din nou în control pe şantier şi dacă nu vă găsim la lucru, pe data de 21 mai vă reziliem contractul ! Trebuie să înţelegeţi că nu sunteţi într-o staţiune de odihnă. Aţi semnat un contract cu noi şi trebuie să-l respectaţi! Nu mai avem nevoie de scuze!”, le-a transmis directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, reprezentanţilor antreprenorului.

El a mai atras atenţia că rezilierea contractului va atrage după sine emiterea unui certificat negativ, ceea ce nu îi va mai permite acestui constructor să participe timp de trei ani la licitaţii publice în România sau în alt stat al Uniunii Europene.

“Aţi câştigat licitaţia pentru modernizarea DN 73 pentru că aveţi experienţă şi palmares. Dar ceea ce faceţi în România vă descalifică. Nu ştiu dacă în Spania procedaţi la fel !”, afirma, în aprilie, directorul general al CNAIR.

Lucrările pentru modernizarea DN 73, finanţate din fonduri europene, au început în luna mai 2014, iar la ora actuală au ajuns la un stadiu fizic de doar 42%.

Licitaţia pentru contractul în valoare de 275,86 milioane lei a fost câştigată la momentul respectiv de Asocierea Azvi SA – Straco Grup SRL – Piomar Development – Tractebel, căreia până la ora actuală CNAIR SA i-a plătit peste 45% din valoarea contractului.

DN73 are o lungime totală de 103 de kilometri şi asigură legătura dintre Municipiul Braşov şi Municipiul Piteşti.

Ministrul Transporturilor a participat luni alături de premierul Viorica Dăncilă şi alţi membri ai Guvernului la semnarea contractului pentru Autostrada Bucureşti – Braşov, Tronson Comarnic – Braşov, LOT 2: Sector Predeal – Cristian- Racord.

Valoarea totală a contractului este de 202,235 milioane de lei. Organismul Intermediar pentru Transport acordă o finanţare nerambursabilă de 132,589 milioane de lei (valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR). Valoarea cofinanţării eligibile a beneficiarului este 23,398 milioane de lei iar valoarea ne-eligibilă inclusiv TVA este 46,248 milioane de lei.

“România are proiecte care sunt finanţate, dar avem nevoie şi de români acolo în funcţiile pe care le deţin, care să înţeleagă că aceste proiecte pot să fie implementate”, a precizat ministrul Răzvan Cuc. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Jumătate din noile infectări în Franţa sunt cu varianta britanică

Publicat

Varianta britanică a coronavirusului, mai contagioasă, se regăseşte în prezent la aproximativ jumătate dintre noile cazuri de COVID-19 detectate în Franţa, dar un nou lockdown naţional nu este avut în vedere la ora actuală, a anunţat joi premierul francez Jean Castex, potrivit AFP şi Reuters.

Această variantă a coronavirusului SARS-CoV-2 reprezenta cu o săptămână în urmă mai puţin de 40% din noile cazuri în Franţa, iar răspândirea ei provoacă îngrijorări cu privire la o nouă explozie epidemică.

Dacă accelerarea răspândirii coronavirusului persistă, Franţa va impune începând din martie lockdown-uri în weekend la Paris şi în alte 19 regiuni unde situaţia epidemiologică este în mod special preocupantă, a declarat premierul Castex la o conferinţă de presă.

Totuşi, în pofida deteriorării situaţiei sanitare, el a promis că un nou lockdown la nivel naţional nu este pe agendă, dar le-a cerut francezilor să respecte măsurile de limitare a răspândirii coronavirusului în timp ce se desfăşoară campania de vaccinare ce are nevoie de timp înainte de a-şi face efectul.AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Spania: Un autobuz fără şofer, pe străzile din Malaga

Publicat

Un autobuz fără şofer a început să circule pe străzile din Malaga, în sudul Spaniei, un proiect prezentat drept o premieră în Europa, relatează joi AFP.

Echipat cu senzori şi camere, acest autobuz 100% electric, care a fost dat în funcţiune sâmbătă, face legătura între port şi centrul acestui oraş andaluz. O buclă de opt kilometri pe care o parcurge de şase ori pe zi.

“Autobuzul ştie în orice moment unde se află şi ceea ce este în jurul său”, a declarat pentru AFP Rafael Durban Carmona, directorul diviziei sudice a companiei Avanza, în fruntea consorţiului public-privat responsabil de acest proiect.

El poate mai ales să “interacţioneze cu semafoarele”, care sunt, de asemenea, echipate cu senzori care anunţă culoarea roşie, a adăugat el.

Autobuzul include, de asemenea, un dispozitiv de inteligenţă artificială care îi permite să îşi îmbunătăţească “deciziile” pe baza datelor înregistrate de-a lungul călătoriei.

Vehiculul, dezvoltat de compania spaniolă Irizar, seamănă cu oricare alt autobuz clasic de oraş – are o lungime de doisprezece metri şi poate transporta 60 de pasageri.

Un autobuz fără şofer a început să circule pe străzile din Malaga, în sudul Spaniei, un proiect prezentat drept o premieră în Europa, relatează joi AFP.

Echipat cu senzori şi camere, acest autobuz 100% electric, care a fost dat în funcţiune sâmbătă, face legătura între port şi centrul acestui oraş andaluz. O buclă de opt kilometri pe care o parcurge de şase ori pe zi.

“Autobuzul ştie în orice moment unde se află şi ceea ce este în jurul său”, a declarat pentru AFP Rafael Durban Carmona, directorul diviziei sudice a companiei Avanza, în fruntea consorţiului public-privat responsabil de acest proiect.

El poate mai ales să “interacţioneze cu semafoarele”, care sunt, de asemenea, echipate cu senzori care anunţă culoarea roşie, a adăugat el.

Autobuzul include, de asemenea, un dispozitiv de inteligenţă artificială care îi permite să îşi îmbunătăţească “deciziile” pe baza datelor înregistrate de-a lungul călătoriei.

Vehiculul, dezvoltat de compania spaniolă Irizar, seamănă cu oricare alt autobuz clasic de oraş – are o lungime de doisprezece metri şi poate transporta 60 de pasageri.

Citește mai departe

ACTUALITATE

AstraZeneca confirmă 40 de milioane de doze de vaccin pentru UE până în martie

Publicat

Directorul executiv al companiei farmaceutice AstraZeneca, Pascal Soriot, prezent joi la o audiere în Parlamentul European, s-a declarat ”încrezător” că această companie va reuşi în al doilea trimestru al acestui an să crească numărul dozelor de vaccin anti-COVID-19 livrate Uniunii Europene, după ce în primul trimestru acestea au scăzut la mai puţin de jumătate din cele promise, relatează Reuters.

Randamentul sub aşteptări al producţiei, respectiv cantitatea de vaccin ce poate fi produse din ingredientele de bază, a condus la scăderea numărului dozelor de vaccin fabricate, s-a scuzat din nou directorul AstraZeneca în faţa europarlamentarilor.

Pascal Soriot a insistat că AstraZeneca încearcă să livreze statelor membre UE 40 de milioane de doze de vaccin până la sfârşitul lunii martie, mai puţin de jumătate faţă de cele 90 de milioane de doze prevăzute în contract.

Uniunea Europeană, rămasă în urma SUA şi a Marii Britanii în procesul de vaccinare anti-COVID-19, a cerut în mod repetat companiei AstraZeneca să facă mai mult pentru a furniza dozele promise, inclusiv prin redirecţionarea către blocul comunitar a unei părţi din producţia fabricii sale din Marea Britanie, despre care AstraZeneca a susţinut însă că este rezervată acestei ţări, în virtutea contractului încheiat cu guvernul de la Londra înaintea celui cu Comisia Europeană.

”Îmi pare rău că randamentul sub aşteptări al lanţului nostru de producţie dedicat Europei ne-a afectat capacitatea de livrare (…) Facem tot ce putem pentru a livra 40 de milioane de doze în primul trimestru”, a spus Soriot.

În declaraţia sa iniţială el nu a menţionat cifre privind livrările pentru trimestrul al doilea, care conform contractului încheiat cu Comisia Europeană ar trebui să fie de 180 de milioane de doze de vaccin, dar le-a spus europarlamentarilor că AstraZeneca are în vedere să preia doze din reţeaua sa internaţională, inclusiv din SUA, pentru a atinge ţinta de doze convenite cu UE pentru a fi livrate acesteia în trimestrul doi.

La dezbaterea din Parlamentul European au fost prezenţi şi reprezentanţi ai celorlalte companii care au dezvoltat vaccinuri anti-COVID-19 autorizate în UE sau care sunt în curs de testare. Însă, deşi companiile Pfizer/BioNTech şi Moderna au livrat şi ele cu întârzieri şi în cantităţi mai reduse vaccinurile promise prin contracte, cele mai multe întrebări i-au fost adresate lui Pascal Soriot, dat fiind că AstraZeneca nu a respectat calendarul livrărilor către UE în timp ce a continuat să furnizeze normal vaccinuri către Marea Britanie. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cancelarul austriac: Dacă UE nu se înţelege asupra paşapoartelor de vaccinare, unele state membre o vor face separat

Publicat

Dacă Uniunea Europeană nu poate conveni asupra beneficiilor pentru persoanele vaccinate anti-COVID-19, care au fost testate ori au dobândit imunitate în urma infecţiei cu noul coronavirus, atunci Austria şi alte state membre care împărtăşesc aceeaşi opinie vor avansa curând cu astfel de măsuri, a declarat joi cancelarul austriac Sebastian Kurz, citat de agenţia DPA.

”Consider că acest proiect trebuie implementat în primăvară – dacă nu în toată Europa, va trebui să o facem la nivel naţional şi prin înţelegeri cu alte state care au politici similare”, a spus Kurz la o conferinţă de presă, înaintea unui summit european online la care liderii europeni sunt divizaţi în chestiunea creării unor aşa-numite paşapoarte de vaccinare pentru înlesnirea turismului şi călătoriilor în UE.

Cancelarul austriac a susţinut ca ”paşapoarte verzi digitale” pe telefoanele mobile să poată oferi deţinătorilor acestora acces în restaurante, la evenimente culturale, sportive sau pentru turism, nu doar celor care au fost vaccinaţi recent anti-COVID-19, ci de asemenea oricui are un test recent COVID-19 negativ.

Kurz a confirmat că statele UE care au sectoare turistice importante, precum Austria, Grecia, Italia şi Spania, au idei similare în această chestiune.

În schimb, alte state membre, precum Franţa şi Germania, sunt rezervate cu privire la acordarea unor beneficii persoanelor vaccinate anti-COVID-19, mai ales că procentul persoanelor vaccinate în UE este încă foarte redus şi s-ar crea discriminări, plus că nu este clar dacă o persoană vaccinată mai poate transmite virusul, notează agenţia DPA, adăugând că de la summitul în desfăşurare nu se aşteaptă o decizie în această chestiune.

Conform unor surse citate de această agenţie discuţiile la summit sunt axate mai mult asupra modalităţilor de recunoaştere reciprocă între statele UE a certificatelor de vaccinare şi de testare.AGERPRES

Citește mai departe