Connect with us

ACTUALITATE

Ministrul Transporturilor: Toate cele 10 tronsoane din Autostrada Transilvania sunt finalizate, în proiectare sau în execuție

Publicat

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat, sâmbătă, că în prezent niciunul din cele 10 tronsoane ale Autostrăzii Transilvania care mai sunt de executat nu mai este blocat, fiind finalizate, în proiectare sau în execuţie.

Prezent sâmbătă, la Marca, la semnarea contractului pentru tronsonul de autostradă Nuşfalău – Suplacu de Barcău, ministrul a făcut o trecere în revistă a situaţiei celor 10 sectoare de autostradă, precizând că în momentul preluării guvernării s-a lucrat pe două tronsoane, restul fiind „în aer”.

„În luna septembrie, vom da în trafic 25 de kilometri din Autostrada Transilvania. După ce ieri am dat în trafic cei 5,3 kilometri de autostradă dintre Biharia şi Borş, (…) peste câteva zile vom da în trafic şi cei 18 kilometri din Autostrada Transilvania, dintre Iernut şi Cheţani. În acest moment, sunt în execuţie 54 de kilometri de autostradă. Mă refer la tronsoanele Târgu Mureş – Ungheni, Cheţani – Câmpia Turzii şi Chiribiş – Biharia.

De asemenea, avem semnate contracte pentru proiectare şi execuţie pentru tronsoanele Zimbor – Poarta Sălajului şi de astăzi Nuşfalău – Suplacu de Barcău, însumând 26 de kilometri. Ieri, CNAIR a anunţat câştigătorul licitaţiei pentru execuţia celor 30 de kilometri de autostradă dintre Nădăşelu şi Zimbor.

Mă refer la compania românească UMB din Bacău. Ultimele două secţiuni din Autostrada Transilvania, din cele 10 (…) sunt în pregătire pentru lansarea procedurii de achiziţie pentru proiectare şi execuţie. Mă refer la tronsonul Poarta Sălajului – Zalău – Nuşfalău, 41 de kilometri, inclusiv tunelul de pe Meseş, cu un termen de depunere a ofertelor, cu precalificare, 16 noiembrie 2020. Tronsonul Suplacul de Barcău – Chiribiş este de asemenea scos la licitaţie, iar pentru cei 26 de kilometri aşteptăm depunerea ofertelor pe 23 noiembrie, acest an”, a detaliat Lucian Bode.

Ministrul Transporturilor a precizat că în cele 10 luni de guvernare liberală au fost daţi în trafic 25 de kilometri de autostradă, pe 54 de kilometri se lucrează, 26 de kilometri sunt cu contracte de proiectare şi execuţie semnate, 30 de kilometri în etapa de contestaţie şi 67 de kilometri în procedură de achiziţie publică.

„Acest lucru, în opinia mea, echivalează cu faptul că niciun tronson din Autostrada Transilvania nu mai este blocat. Aşadar, sunt îndeplinite toate condiţiile pentru ca anul viitor, între Nădăşelu şi Biharia să se lucreze efectiv pe aproximativ 114 kilometri de autostradă, din care 42 de kilometri în judeţul Sălaj”, a mai punctat Lucian Bode. AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Producţia Renault este afectată mai mult decât se estima de criza semi-conductorilor

Publicat

renault 1 400x240

Grupul auto francez Renault SA a avertizat vineri că din cauza crizei globale a semi-conductorilor producţia sa de automobile în acest an va fi mai mică decât se preconiza anterior, dar a adăugat că îşi menţine în continuare estimările de profit graţie reducerii costurilor, transmite Reuters.

Renault, proprietarul Dacia, estimează că lipsa de componente a dus la nerealizarea în trimestrul al treilea a unei producţii de circa 170.000 de unităţi. În aceste condiţii, grupul francez anticipează pentru ansamblul anului o pierdere de producţie de circa 500.000 vehicule, după ce în luna iulie miza pe o producţie mai mică cu 200.000 de unităţi.

În trimestrul al treilea, cifra de afaceri a Renault Group s-a ridicat la 8.987 milioane de euro, în scădere cu 13,4% faţă de cea înregistrată în perioada similară a anului precedent, în contextul în care vânzările mondiale au scăzut cu 22,3% în ritm anual, până la 599.027 vehicule.

„Marca Dacia a vândut în trimestrul al treilea 138.375 de vehicule, în scădere cu 11,2% faţă de perioada similară a anului precedent. Dacia a reuşit totuşi o evoluţie mai bună decât cea a pieţei, datorită Noului Sandero, cel mai vândut model din Europa în trimestrul 3, şi a Noului Duster, cel mai vândut SUV din Europa în acelaşi interval. Dacia dispune de două modele pe podiumul vânzărilor către clienţii particulari din Europa în trimestrul 3 (Sandero pe locul 1 şi Duster pe locul 3)”, a informat grupul francez.

Renault a mai precizat că Dacia Spring, cel mai accesibil vehicul electric din Europa, înregistrează deja peste 30.000 de comenzi iar până la sfârşitul anului vor fi deschide comenzile şi pentru noul model Dacia Jogger, noul său vehicul de familie polivalent cu 7 locuri.

În pofida creşterii pierderilor de producţie estimate pentru întregul an, Renault Group îşi menţine estimarea privind atingerea unei marje operaţionale de 2,8% pe întregul an la un nivel comparabil cu cel din primul semestru. Renault Group vizează totodată un free cash-flow operaţional al activităţii Automobile pozitiv.

„Acţiunile întreprinse pentru reducerea costurilor şi optimizarea valorizării producţiei noastre ne permit să confirmăm estimarea noastră pentru întregul an în pofida deteriorării aprovizionării cu componente în trimestrul al treilea şi a unei vizibilităţi reduse pentru ultimul trimestru”, a declarat Clotilde Delbos, director financiar Renault Group.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Vânzările de automobile hibride le-au depăşit pe cele pe motorină pe piaţa europeană în trimestrul al treilea

Publicat

Înmatriculările de autoturisme hibride au reprezentat 20,7% din piaţa auto totală a Uniunii Europene în trimestrul al treilea, depăşind în premieră autoturismele diesel pentru a deveni a doua cea mai populară opţiune de motorizare din Uniunea Europeană, relatează AFP.

Conform datelor publicate vineri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în perioada iulie-septembrie 2021 vânzările de automobile cu motoare pe benzină au scăzut cu 35,1% în ritm anual, până la 855.476 unităţi, iar cota lor de piaţă s-a redus de la 47,6% în trimestrul trei 2020, până la 39,5%.

Automobilele diesel au înregistrat o contracţie şi mai abruptă

Automobilele diesel au înregistrat o contracţie şi mai abruptă, cota lor de piaţă scăzând cu mai mult de 10 puncte procentuale, de la 27,8% până la 17,6%. Înmatriculările de autoturisme noi diesel în Europa s-au redus la jumătate, de la 769.922 de unităţi vândute în trimestrul trei al anului trecut până la 381.473 unităţi în trimestrul al treilea al acestui an.

În paralel, cererea pentru vehicule hibride simple a crescut puternic (31,5%) în ultimele trei luni, când în UE au fost vândute 449.506 vehicule de acest tip. Avansul automobilelor hibride în Europa se datorează în special unei creşteri de 69,3% a vânzărilor în ţările din Europa Centrală în perioada iulie-septembrie 2021.

Vânzările de hibride simple în România au crescut cu 153,6% în trimestrul al treilea

Conform datelor ACEA, vânzările de hibride simple în România au crescut cu 153,6% în trimestrul al treilea, când au fost înmatriculate 10.355 astfel de automobile.

De asemenea, graţie subvenţiilor, cota de piaţă a automobilelor hibride de tip plug-in şi a automobilelor complet electrice aproape s-a dublat, ajungând la 9,8% respectiv 9,1% din piaţă.

În total, aproape o cincime (19%) din vehiculele vândute în Uniunea Europeană în trimestrul al treilea au fost un model electrificat. Potrivit ACEA, vânzările de vehicule pe baterie au crescut cu 56,7%, până la 212.582 unităţi în timp ce vânzările de modele hibride de tip plug-in au crescut cu aproape 42,6% până la 197.300 de unităţi.

Vânzările de automobile complet electrice s-au dublat în ritm anual

Vânzările de automobile complet electrice s-au dublat în ritm anual în Italia, Suedia, Danemarca, Portugalia şi Austria. De asemenea, în Germania şi Franţa, primele două mari pieţe europene, au crescut cu 62,7% respectiv 34,6%. În cazul modelelor hibride de tip plug-in, în trimestrul al treilea cea mai mare creştere procentuală s-a înregistrat în Italia (130,6%), urmată de Spania (87,5%), Franţa (49,5%) şi Germania (37,5%).

Constructorii auto şi-au extins oferta de modele hibride şi electrice pe o piaţă auto

Începând din 2020, constructorii auto şi-au extins oferta de modele hibride şi electrice pe o piaţă auto afectată de efectele crizei sanitare şi a penuriei de semiconductori. De exemplu, la producătorul german de automobile sportive Porsche, în perioada iulie-septembrie 2021 vânzările de automobile complet electrice Taycan le-au depăşit pe cele ale modelului 911. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Melbourne, oraşul cu cel mai îndelungat lockdown din lume, relaxează unele dintre restricţii

Publicat

australia sursa facebook 400x240

Locuitorii din Melbourne s-au prezentat în număr mare în barurile, restaurantele şi saloanele de coafură locale încă de la primele ore ale dimineţii de vineri, după ce metropola australiană, oraşul cu cel mai îndelungat lockdown din lume, a relaxat o parte dintre restricţiile implementate pentru a combate pandemia de coronavirus, informează Reuters.

Melbourne, al doilea oraş ca mărime din Australia, a petrecut un număr de 262 de zile – aproape nouă luni – sub incidenţa unui regim de restricţii epidemice stricte, implementate în cadrul a şase lockdown-uri separate începând din martie 2020, în urma cărora metropola australiană a devenit oraşul cu cel mai îndelungat lockdown cumulativ din lume.

Precedentul record era deţinut de capitala Argentinei, oraşul Buenos Aires, care a rămas anul trecut în lockdown timp de 234 de zile consecutive.

În Melbourne, rezidenţii au fost văzuţi în timp ce aplaudau şi ovaţionau de la balcoanele locuinţele lor, iar conducătorii de automobile claxonau fără încetare la ora locală 23:59 joi seară, cu un minut înainte de încheierea restricţiilor care fuseseră adoptate în luna august.

Multe companii, inclusiv restaurante şi chiar saloane de coafură, s-au redeschis cu această ocazie la ore neobişnuite faţă de programele lor tradiţionale de funcţionare.

Josh Mihan, proprietarul frizeriei The Bearded Man din Melbourne, a declarat pentru Reuters că programul rezervărilor sale este aproape complet pentru luna următoare şi că îi încurajează pe clienţi să îşi facă programări pentru perioada Crăciunului.

Scene asemănătoare de bucurie au fost văzute şi în cel mai mare oraş al Australiei, Sydney, în urmă cu aproape două săptămâni, când autorităţile locale au început să relaxeze restricţiile antiepidemice, după ce rata vaccinărilor anti-COVID-19 a crescut considerabil.

Puţin peste 70% dintre adulţii din Australia sunt de acum vaccinaţi cu schemă completă şi mulţi dintre rezidenţi plănuiesc să călătorească din nou în străinătate pe măsură ce restricţiile adoptate la frontierele internaţionale ale ţării vor începe să fie relaxate în noiembrie.

De la 1 noiembrie, turiştii internaţionali vaccinaţi cu schemă completă care vor sosi în Sydney şi Melbourne nu vor mai trebui să stea în carantină.

Compania aeriană Qantas Airways Ltd a anunţat vineri că va accelera planurile sale privind reluarea zborurilor către mai multe destinaţii şi că va folosi avioane mai mari datorită „cererii masive”.

Qantas a anunţat că va deschide şi o nouă rută de zbor între Sydney şi New Delhi la începutul lunii decembrie şi intenţionează să opereze zboruri spre Singapore, Fiji, Johannesburg, Bangkok şi Phuket.

„Este o zi minunată – Australia este pregătită să decoleze”, a declarat prim-ministrul ţării, Scott Morrison, la scurt timp după anunţul făcut de compania Qantas.

O bulă turistică lipsită de carantină între Australia şi Singapore va deveni funcţională începând de luna viitoare, a precizat premierul australian, dacă un acord între cele două ţări va fi semnat, conform aşteptărilor.

Un lockdown îndelungat

În pofida focarelor provocate de varianta Delta a noului coronavirus în sud-estul Australiei de la sfârşitul lunii iunie, numărul infectărilor este în continuare considerabil mai mic în comparaţie cu cele din alte ţări care au populaţii comparabile. Astfel, Australia a raportat 152.000 de cazuri şi 1.590 de decese asociate COVID-19.

Statul Victoria, a cărui capitală este Melbourne, a raportat vineri 2.189 de cazuri noi de COVID-19 şi 16 decese, devenind epicentrul infectărilor cauzate de varianta Delta în Australia.

Infectările zilnice din statul New South Wales, în care se află Sydney, unde varianta Delta a fost detectată prima oară în luna iunie, au scăzut vineri la 345. Acest stat australian a înregistrat în aceeaşi zi doar cinci decese.

După ce campania de vaccinare din Australia s-a intensificat, autorităţile centrale nu mai plănuiesc să se bazeze în principal pe lockdown-uri extinse pentru a suprima răspândirea virusului.

A fost o perioadă dificilă pentru australieni, în special pentru acei rezidenţi din Melbourne care deţineau magazine şi alte companii.

După relaxarea restricţiilor, restaurantele şi cafenelele pot fi redeschise cu până la 20 de persoane în interior şi 50 de persoane în exterior – toţi clienţii trebuie să fie vaccinaţi -, iar fiecare familie poate să primească în vizită cel mult 10 persoane. Măştile sanitare rămân obligatorii.

Această relaxare va stimula economia de 1,5 trilioane de dolari a Australiei, după ce ultimul lockdown a adus-o într-o situaţie gravă, înregistrând a doua sa recesiune din ultimii doi ani. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Record de noi infectări şi decese în Ucraina

Publicat

Ucraina a consemnat vineri a doua zi succesivă cu bilanţuri record ale infectărilor cu coronavirus şi deceselor, a comunicat Ministerul Sănătăţii, o evoluţie ce are loc în pofida măsurilor mai stricte introduse luna trecută, transmite Reuters.

În ultimele 24 de ore au fost raportate 23.785 de cazuri de infectare, faţă de 22.415 în intervalul anterior, şi 614 decese, comparativ cu 546 joi, a precizat ministerul.

În Ucraina vaccinarea a devenit obligatorie pentru angajaţi publici precum cei din învăţământ, iar persoanelor nevaccinate le este restricţionat accesul în restaurante, săli de sport şi la alte evenimente publice.

La Lvov, în vestul ţării, ar putea fi înăsprite din nou măsurile antiepidemice, iar primarul Kievului a afirmat că oraşul va intra în ‘zona roşie’ în această săptămână, ceea ce va impune restricţii.

Bilanţul oficial al epidemiei de COVID-19 în Ucraina a ajuns la 2,72 milioane de infectări, dintre care 63.003 de decese, la o populaţie de 41 milioane de locuitori. Agerpres

Citește mai departe