Connect with us

ACTUALITATE

Noi condiții de intrare în Ungaria: Teste pe cheltuiala proprie sau carantină

Publicat



analize

Călătorii care intră în Ungaria, începând de sâmbătă, din ţări clasate în categoria “galbenă” sau “roşie” sub aspectul nivelului de risc de propagare a coronavirusului trebuie să plătească efectuarea de teste PCR sau trebuie să rămână în carantină la domiciliu timp de două săptămâni, a explicat vineri “medicul-şef” al Ungariei, Cecilia Muller, citată de MTI.

Cetăţenii străini proveniţi din ţări “roşii” nu au voie să intre în Ungaria, ci numai cei din ţări din categoriile “galbenă” sau “verde”, cei din categoria “galbenă” urmând să se supună aceleiaşi proceduri, a subliniat Muller pe postul de ştiri M1.

La graniţă, călătorii sunt verificaţi şi primesc un certificat roşu care atestă necesitatea carantinei şi pe care trebuie să-l afişeze la intrarea în locuinţă, a explicat responsabilul ungar.

Cei care nu vor să rămână în carantina de 14 zile trebuie să depună o solicitare în acest sens la administraţia locală, contra unui cost de 3000 de forinţi (8,5 euro), şi primesc o adeverinţă în baza căreia pot părăsi carantina pentru a merge la un centru de screening, lista acestor centre fiind disponibilă pe site-ul agenţiei naţionale ungare pentru sănătate publică, cu costul testului specificat de fiecare furnizor în parte, a menţionat ea.

Deplasarea la centrul ales nu se poate face cu transportul public şi purtarea măştii este obligatorie în timpul vizitei la respectivul centru, care are loc pe bază de programare. Rezultatele testelor sunt trimise pe e-mail sau încărcate de laboratoare în sistemul Serviciului de sănătate electronic (EESZT).

Persoanele care vin din ţări “galbene” pot părăsi carantina după primul test PCR negativ, dar tot au obligaţia de a face şi al doilea test. Cei care revin din ţări “roşii” trebuie să rămână în carantină acasă până la al doilea test PCR negativ, a precizat Muller.

Sunt “scutiţi” de carantină călătorii care prezintă la graniţă două teste PCR cu rezultat “negativ”, realizate cu cel mult cinci zile înainte de intrarea în Ungaria şi la un interval de minim 48 de ore între ele, precum şi cei care prezintă un certificat care arată că s-au vindecat de COVID-19 în ultimele şase luni, a mai spus medicul.

La o conferinţă de presă separată, Cecilia Muller a subliniat importanţa prevenirii apariţiei de focare de coronavirus în ţară, exemplificând procesul de trasare a contactelor la un mic focar raportat la Mezokovesd, în nord-estul Ungariei. Autorităţile sanitare şi poliţia au depistat 334 de persoane din 29 de localităţi din trei judeţe care au avut legături cu cazurile de COVID-10 înregistrate la Mezokovesd, iar din aceste 334 au fost testate pozitiv un număr de 43, doar 16 dintre ele manifestând însă simptomele bolii, dintre care doar 5 au necesitat spitalizare. Din totalul de 334 de persoane, 260 au ieşit deja din carantina oficială la domiciliu, şi cum ultimul caz pozitiv a fost detectat pe 23 iulie se poate spune că focarul din Mezokovesd a fost oprit, a spus Muller.AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Rusia începe vaccinarea în masă împotriva COVID-19

Publicat

Capitala şi cel mai mare oraş al Rusiei, Moscova, care a înregistrat cea mai mare rată de infectare cu noul coronavirus din ţară, va începe vaccinarea în masă a rezidenţilor săi împotriva maladiei COVID-19 în următoarele două luni, a anunţat luni primarul Serghei Sobianin, citat de DPA.

În prezent, Rusia se situează pe locul al patrulea la nivel mondial prin prisma numărului de contagieri cu noul coronavirus, cu peste 1,4 milioane de persoane infectate, şi este, totodată, prima ţară care va introduce pe piaţă un vaccin împotriva COVID-19 spre a fi aprobat pentru utilizare de către publicul larg.

Vaccinul, Sputnik V, a provocat controverse în rândul membrilor comunităţii ştiinţifice internaţionale pe fondul afirmaţiilor că nu a fost suficient testat. Oficialii ruşi din domeniul sănătăţii au susţinut însă cu fermitate vaccinul.

“Vom începe vaccinarea în masă a populaţiei în decembrie-ianuarie”, a declarat Sobianin într-un mesaj publicat pe site-ul său.

El a menţionat că în prezent circa 10.000 de persoane sunt spitalizate la Moscova cu COVID-19, dintre care aproximativ 1.000 sunt conectate la ventilatoare.

”Este o cifră mare”, a apreciat primarul moscovit. El a avertizat însă că o revenire la măsurile de carantină, care au devastat economia rusă la începutul acestui an, ar fi “inacceptabilă şi imposibilă”.

“Strategia optimă este de a găsi o cale de mijloc între închiderea oraşului şi abandonarea completă a restricţiilor”, a adăugat el.

În săptămâna trecută au existat “semne că răspândirea infecţiei este adusă sub control”, a precizat Sobianin, adăugând că numărul persoanelor care au folosit transportul public a scăzut cu 40%.

Angajatorilor li s-a cerut să permită personalului să lucreze de acasă, în timp ce persoanele în vârstă şi cu risc de îmbolnăvire cu noul coronavirus au fost sfătuite să evite deplasările. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Termenul limită până la care românii din străinătate se pot înscrie la parlamentare

Publicat

Au mai rămas trei zile în care românii cu reședința în străinătate se pot înscrie pentru alegerile prin corespondență. Termenul limită este 22 octombrie.

Până în prezent s-a înregistrat 27.711 români cu domiciliul sau reședința în străinătate ca alegători prin corespondenţă.

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) reamintește cetățenilor români cu domiciliul sau reședința în străinătate că au mai rămas doar trei zile pentru înregistrare ca alegători prin corespondenţă, termenul-limită fiind data de 22 octombrie 2020.

„Preşedintele AEP, Constantin-Florin Mitulețu-Buică reiterează apelul său către românii din străinătate de a opta pentru votul prin corespondență, ca modalitate sigură şi comodă de vot la distanță, fără cozi, fără deplasări, fără costuri și fără riscuri, mai ales în contextul incertitudinii legate de evoluția pandemiei de coronavirus”, se arată într-un comunicat AEP.

Toate informațiile privind procedura de înscriere la votul prin corespondenţă sunt disponibile pe portalul www.votstrainatate.ro.

 

Citește mai departe

ACTUALITATE

O nouă tranșă de 500.000 de doze de vaccin antigripal vor ajunge în cabinetele medicilor de familie

Publicat

O nouă tranşă de 500.000 de doze de vaccin antigripal va fi livrată luni de furnizor către direcţiile de sănătate publică, acestea urmând a fi direcţionate către cabinetele medicilor de familie pentru continuarea imunizării persoanelor cu risc ridicat de îmbolnăvire, în cadrul campaniei de vaccinare gratuită a Ministerului Sănătăţii.

“Pentru sezonul 2020 – 2021, Ministerul Sănătăţii a achiziţionat 3 milioane de doze de vaccin gripal, o cantitate dublă faţă de anul trecut, în vederea imunizării unui număr cât mai mare de persoane cu risc ridicat de îmbolnăvire.

Campania de vaccinare a început în data de 14 septembrie 2020, iar repartiţia dozelor de vaccin către direcţiile de sănătate publică se face în mai multe etape, la fel ca în anii trecuţi. Următoarea tranşă de 1.100.000 doze de vaccin gripal se va realiza în prima parte a lunii noiembrie”, precizează MS într-un comunicat transmis AGERPRES.

În cadrul campaniei de vaccinare gratuită a Ministerului Sănătăţii sunt imunizate persoanele cu vârsta peste 65 de ani, cu boli cronice, în special boli respiratorii şi cardiovasculare, boli metabolice, copii şi bătrâni instituţionalizaţi, personal medical, precum şi gravide, conform recomandărilor OMS şi ECDC, afirmă MS.

Potrivit sursei citate, până în data de 11 octombrie au fost vaccinate antigripal 146.537 persoane din grupele la risc, cu vaccin distribuit de Ministerul Sănătăţii, conform Centrului Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile.

Conform aceleiaşi surse, la nivel naţional, în cea de-a doua săptămână de supraveghere şi monitorizare a evoluţiei infecţiilor respiratorii acute şi gripei, numărul total de cazuri de infecţii respiratorii acute (gripă clinică, infecţii acute ale căilor respiratorii superioare – IACRS şi pneumonii) a fost de peste 42.000, cu aproximativ 50,2% mai mic comparativ cu cel înregistrat în aceeaşi săptămână a sezonului precedent (84.564), dar într-o creştere uşoară, cu 8,7%, comparativ cu cel din săptămâna anterioară.

“Până în prezent, în acest sezon nu au fost înregistrate cazuri confirmate de gripă”, precizează aceeaşi sursă. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Munca la distanță, o normalitate pentru 80% dintre companiile globale. Procentul va crește în următorii 2-3 ani

Publicat

laptop calculator

Adoptarea lucrului la distanţă reprezintă o normalitate pentru 80% dintre companiile globale, în contextul crizei coronavirusului, arată cel mai recent studiu al companiei de consultanţă PwC, realizat pe un eşantion de 300 de organizaţii la nivel global, publicat zilele trecute.

Potrivit sursei citate, munca remote, implementată în ultimele luni, în numeroase domenii de activitate, ca urmare a restricţiilor sanitare, de distanţare socială şi de circulaţie, a devenit o certitudine care a fost îmbrăţişată de mulţi angajaţi, dar şi de angajatori, deopotrivă.

Totodată, munca remote este, la ora actuală, o normalitate pentru majoritatea covârşitoare a organizaţiilor globale, iar acest trend va continua şi în următorii doi-trei ani, consideră Wizrom Software, unul dintre cei mai importanţi dezvoltatori şi integratori de software de business din România.

Dezvoltatorul IT atrage atenţia asupra faptului că, într-un context de sănătate încă plin de incertitudini, activitatea continuă companiilor poate fi asigurată doar prin digitalizarea operaţiunilor.

“Vechiul normal nu mai există şi nu va mai exista în următorii doi-trei ani. Cu cât companiile şi managerii înţeleg mai bine acest aspect, cu atât mai repede vom reuşi să ne asumăm şi să ne obişnuim cu noua normalitate.

Pandemia a schimbat numeroase lucruri, la nivel mondial, începând cu modalitatea de lucru, obiceiurile de consum, nivelul de trai, a stimulat creativitatea în numeroase domenii şi a generat transformări rapide în industrii în care operaţiunile nu se puteau opri.

Trebuie să fim conştienţi de toate aceste lucruri şi să percepem noua realitate ca fiind viitorul nostru din următorii ani”, a afirmat Anca Cîrstoiu, Division Manager Small & Medium Business în cadrul Wizrom Software.

Astfel, foarte multe companii au fost forţate, în ultimele luni ale anului, să se adapteze şi să adopte digitalizarea operaţiunilor, pentru a-şi putea continua activitatea.

Potrivit PwC, peste 50% dintre companiile participante la sondajul global au creat şi implementat, în tot acest timp, o politică de work from home.

Din restul – de 47% – mai mult de jumătate anticipează că au în plan să introducă această politică de lucru până la sfârşitul acestui an sau au de gând să o îmbunătăţească.

Conform Wizrom Software, dat fiind noul context sanitar şi dorinţa de a proteja sănătatea şi siguranţa angajaţilor, companiile vor acorda multă atenţie acelor soft-uri care vor asigura productivitatea şi eficientizarea muncii şi vor încerca să minimizeze efectele colaborării şi lucrului de la distanţă, în condiţiile în care angajaţii au început deja să resimtă despărţirea fizică de echipă şi colaboratori.

Având în vedere noul context economic dificil pe care îl parcurg unele întreprinderi, în special cele din categoria IMM-urilor, dar şi freelancerii sau organizaţiile neguvernamentele, statul român (Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri) a decis să acorde din fonduri externe nerambursabile (fonduri europene şi de la bugetul de stat) granturi în valoare de 2.000 de euro acelor microîntreprinderi, persoanelor fizice autorizate, ONG-urilor şi cabinetelor medicale.

Totodată, autorităţile au afirmat că, dincolo de programele de finanţare şi schemele de ajutor, adresate instituţiilor şi companiilor aflate în dificultate, este nevoie urgentă de digitalizare: atât a societăţilor comerciale, cât şi a administraţiei publice.

În ultimele luni, multinaţionalele, dar şi tot mai multe firme mici şi mijlocii au implementat soft-uri de tip ERP, care le-au permis să simplifice procesele de business şi să asigure o mai bună administrare a resurselor financiare, oferind totodată departamentelor interne posibilitatea unor colaborări mai eficiente şi productive.

În acelaşi timp, numeroase firme au ales să investească în soluţii IT pentru administrarea activităţilor de resurse umane – salarizare, înregistrarea pontajului şi altor operaţiuni de HR, acoperind astfel aspectele care ţin de relaţia angajator-angajator şi evitând eventuale sancţiuni în această perioadă dictată de telemuncă.

Wizrom Software este unul dintre cei mai importanţi dezvoltatori şi integratori de soluţii IT pentru afaceri din România. Compania dezvoltă şi furnizează softuri de HR, salarizare, contabilitate şi gestiune, automatizări în vânzări, producţie şi Business Intelligence (BI). În 2019, Wizrom Software a raportat o cifră de afaceri de 5,7 milioane de euro. AGERPRES

Citește mai departe