EVENIMENT
Noi prevederi privind accesul la serviciile de urgență 112, propuse de ANCOM. În ce constau modificările
ANCOM a lansat în consultare publică un proiect privind accesul la serviciile de urgență 112. Modificările prevăd actualizarea bazelor de date pentru a permite localizarea apelantului, dar și asigurarea accesului la serviciile de urgență pentru persoanele cu dizabilități.
Potrivit unui comunicat al ANCOM, pentru ca utilizatorii finali care apelează 112 să beneficieze de ajutor în timp util de la agențiile specializate de intervenție (Poliție, Ambulanță, Pompieri etc.) este necesară o localizare cât mai exactă a acestora, fapt ce necesită actualizarea permanentă a bazelor de date care conțin informația de localizare primară.
Conform proiectului, se propune ca bazele de date care conțin informația de localizare primară să fie actualizate permanent de către fiecare furnizor de reţele publice mobile de comunicații electronice, printr-un canal de date securizat, de îndată ce apar modificări ale informaţiilor conținute, susceptibile de a prejudicia procesul de localizare.
„Totodată, în cazul furnizorilor care oferă servicii de tip voce peste Wi-Fi, modificările impun transmiterea către serviciul de urgenţă 112 a apelurilor iniţiate pe o conexiune de date dintr-o altă reţea de comunicaţii electronice, în cazul în care apelantul se află într-o zonă fără semnal în oricare din reţelele publice de comunicații electronice mobile”, se arată în comunicat.
Proiectul propus abordează și cazurile în care serviciul de urgență 112 este apelat prin „roaming național”, prevăzând în acest caz transmiterea identificatorului unic al apelantului, utilizat atât pentru identificarea persoanei în cauză, cât și în procesul de localizare a acesteia. În acest sens se va utiliza identificatorul unic IMSI – International Mobile Subscriber Identity.
Noi prevederi privind accesul la serviciile de urgență 112 propuse de ANCOM: Ce vor pune la dispoziție furnizorii de servicii
„În situaţia utilizării unor servicii independente de locaţie, furnizorii de astfel de servicii vor pune la dispoziția abonaților o modalitate electronică rapidă și gratuită, de actualizare a informației de localizare, informându-și, de asemenea, abonaţii, lunar (de ex. prin intermediul facturii, email, SMS), cu privire la beneficiile completării și actualizării informaţiilor de localizare în cazul apelării 112, luând totodată toate măsurile pentru obținerea unei confirmări din partea acestora cu privire la recepționarea acestor informări.
Tot pentru asigurarea disponibilității informațiilor de localizare, s-a introdus o prevedere prin care activarea serviciului independent de locație se va realiza doar după ce abonatul pune la dispoziția furnizorului informațiile de localizare”, transmite ANCOM
„Pentru asigurarea accesului persoanelor cu dizabilități la serviciul de urgență 112, furnizorii de servicii de comunicaţii interpersonale bazate pe numere destinate publicului au obligația de a asigura originarea și transmiterea către centrul unic pentru apeluri de urgență a comunicațiilor de urgență realizate prin intermediul serviciului de conversație totală de către utilizatorii finali cu dizabilități de auz și/sau de vorbire sau cu afecțiuni auditive și/sau tulburări de vorbire dovedite de un document medical, inclusiv în cazurile în care acești utilizatori se află în roaming pe teritoriul României”, se mai arată în comunicatul ANCOM.
Persoanele interesate pot transmite observaţii şi propuneri până în 2 septembrie.
(sursa: Mediafax)
EVENIMENT
DNA: nu este dispusă efectuarea urmăririi penale față de nicio persoană în dosarul panourilor publicitare cu Nicolae Ciucă
DNA a reacționat după apariția în spațiul public a informațiilor „privind începerea urmăririi penale” în dosarul legat de panourile cu liderul liberal Nicolae Ciucă. În dosarul respectiv nu este dispusă efectuarea în continuare a urmăririi penale față de nicio persoană, a explicat DNA.
Comunicatul transmis de DNA în cazul panourilor publicitare cu Nicolae Ciucă
„La solicitarea mass media și în referire la…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Premieră la alegerile prezidențiale. STS: Rezultatele votului, în timp real, după închiderea secțiilor de votare
Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a anunțat lansarea unei noi funcționalități a site-ului prezenta.roaep.ro, odată cu alegerile prezidențiale de duminică. Astfel, pentru prima dată vor fi prezentate centralizarea voturilor și grafice ale rezultatelor provizorii, parțiale și finale, după închiderea secțiilor de vot.
„Astfel, toți cei interesați vor putea urmări centralizarea voturilor și o serie de reprezentări grafice ale rezultatelor provizorii,…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Rezultate în timp real la primul tur al alegerilor prezidențiale din România. Anunțul șefului Autorității Electorale Permanente
Autoritatea Electorală Permanentă (AEP), în colaborare cu Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) și Institutul Național de Statistică (INS), a anunțat implementarea unor soluții digitale inovatoare care vor transforma modul de monitorizare și raportare a procesului electoral din România.
Unul dintre principalele beneficii ale acestor noi tehnologii este posibilitatea de a urmări în timp real prezența la vot,…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Un tânăr de 24 de ani din Alba a decedat într-un accident rutier petrecut pe Autostrada A1, Deva-Nădlac
Un tânăr de 24 de ani, din județul Alba și-a pierdut viața într-un accident rutier petrecut pe Autostrada A1, Deva-Nădlac. Mașina pe care o conducea a intrat în coliziune cu un autocamion condus de un șofer din Cluj.
Potrivit IPJ Arad, la data de 19 noiembrie a.c., în jurul orei 17.40, polițiștii Biroului de Poliție Autostradă A1 Deva-Nădlac au fost sesizați despre un eveniment rutier.
Din primele cercetări a…
Citește mai mult pe Alba24.ro