EVENIMENT
Noile case de marcat ANAF: Aproape 5.000 de firme, depistate cu nereguli la fiscalizarea încasărilor. Amenzi de 21 milioane lei
În luna august 2019, inspectorii Direcției Generale Antifraudă Fiscală din cadrul ANAF au verificat modul în care 1.341 de firme din toată țară fiscalizează prin intermediul caselor de marcat toate încasările provenite din vânzarea de produse și prestarea de servicii.
Firmele verificate funcționează în domenii precum comerţul cu îmbrăcăminte, încălţăminte și produse nealimentare, alimentaţie publică (restaurante, cluburi, baruri, cafenele, patiserii, legume-fructe), florării, servicii de înfrumusețare (coafor, frizerii, centre de relaxare), vulcanizări.
Inspectorii antifraudă fiscală au identificat abateri și au aplicat 256 de avertismente, transmite Direcția Antifraudă, într-un comunicat. De asemenea, au dispus și sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 7,61 milioane de lei (amenzi şi confiscări). Valoarea totală a celor 1.553 de amenzi dispuse este de 6,88 milioane lei, iar confiscările de numerar, venituri ilicite şi bunuri au totalizat 737.706 lei. Totodată, pentru încălcarea prevederile legale privind utilizarea și dotarea caselor de marcat, inspectorii antifraudă au dispus suspendarea activității comerciale în 61 de locații.
De la începutul anului până în prezent, a fost verificat modul în care 4.832 de firme din toată țară fiscalizează încasările prin intermediul caselor de marcat. Au fost identificate abateri de la prevederile legale, au fost aplicate 1.470 avertismente și au fost dispuse 4.366 amenzi contravenţionale în cuantum total de 21,14 milioane de lei, iar confiscările de numerar, venituri ilicite şi bunuri au totalizat 4,15 milioane de lei.
În timpul controalelor antifraudă contribuabilii au fost informați din nou despre obligaţia legală de a se dota cu noile case de marcat cu jurnal electronic și de ale utiliza lor pentru fiscalizarea tuturor încasărilor provenite din vânzările de bunuri sau prestările de servicii direct către populaţie. Contribuabilii au, de asemenea, obligaţia de a întocmi documente justificative pentru toate sumele introduse în punctul de lucru, de a întocmi şi utiliza documente justificative fiscale şi contabile specifice operațiunilor economice efectuate.
După dispunerea planurilor de remediere nu se vor mai aplica avertismente și urmează sancțiuni importante: amendă de până la 10.000 lei, confiscarea tuturor încasărilor, chiar dacă au fost înregistrate în case de marcat vechi fără jurnal electronic și suspendarea activității comerciale a punctului de lucru până la dotarea cu noile case de marcat cu jurnal electronic, mai precizează Direcția Antifraudă.
EVENIMENT
Document fals, atribuit Băncii Naționale a României, distribuit în mediul online. Atenționările BNR
Banca Națională a României (BNR) atrage atenția publicului asupra unui document fals care poartă sigla instituției și care este distribuit în mediul online.
Potrivit reprezentanților BNR, documentul „Pericol crescut privind siguranța juridică – Procură cu autoritate totală” care circulă în spațiul online, datat 03.11.2025 și purtând sigla instituției, reprezintă un fals.
BNR nu a emis, semnat sau aprobat un astfel de document și nu deține atribuții legale privind…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
TOPUL firmelor din Alba. În 13 noiembrie, cele mai puternice companii din județ vor fi premiate de Camera de Comerț și Industrie
TOPUL firmelor din Alba. Cele mai puternice companii din județ vor fi premiate de Camera de Comerț și Industrie, în 13 noiembrie.
Camera de Comerț și Industrie Alba sărbătorește, alături de comunitate, 32 de ani de excelență în afaceri.
CCIA va premia cele mai performante companii din 7 domenii de activitate: industrie, servicii, comerț, turism, cercetare-dezvoltare și high-tech, agricultură, silvicultură și pescuit și construcții.

Clasamentul este realizat pe baza unei…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
FOTO Pompier ISU Cluj: 7 autospeciale de stingere incendii, 6 SMURD, 2 autospeciale victime multiple la simularea de pe aeroport
Un amplu exercițiu de verificare a Planului de Acțiune pentru Situații de Urgență a avut loc miercuri dimineață pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj. Scenariul a presupus simularea unui accident aviatic în care o aeronavă de tip A320 a ieșit de pe pistă și a luat foc, rezultând zeci de victime, unel decedate, altele în stare critică.
Peste 100o de persoane – pompieri, medici, reprezentanți…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
19 ani de încredere, consecvență și standarde înalte: Statutul TRANSAVIA de Furnizor Regal, reconfirmat pentru a șaptea oară (P)
19 ani de încredere, consecvență și standarde înalte: Statutul TRANSAVIA de Furnizor Regal, reconfirmat pentru a șaptea oară.
TRANSAVIA a primit, pentru a șaptea oară, reconfirmarea statutului de Furnizor al Casei Regale a României, o distincție care vorbește despre 19 ani de încredere, consecvență și standarde înalte.
„Pentru noi, statutul de Furnizor al Casei Regale a României pe care îl avem de aproape două decenii nu este despre imagine, ci despre consecvență,…
Citește mai mult pe Alba24.ro

