Connect with us

EDUCATIE

Număr record de elevi rămași fără loc, din ultimii 5 ani, în prima etapă de Admitere la liceu. Care este motivul

Publicat



Sursa foto: edupedu.ro

Elevii au aflat la ce liceu au intrat, însă mulţi au rămas pe dinafară, chiar şi cu medii aproape de zece.  Peste 8.500 de elevi au rămas nerepartizaţi în această sesiune de admitere la liceu, cu peste 3.700 mai mulți ca anul trecut și cu peste 7.200 mai mulți ca în 2018.

Nu au completat corect opţiunile. Ei vor fi repartizaţi în cea de-a doua sesiune de admitere.

Citește și ADMITERE LICEU 2020: Actele necesare pentru înscrierea elevilor pe locurile repartizate de la licee. Până când se depun dosarele

Numărul candidaților rămași nerepartizați este cel mai mare înregistrat în ultimii 5 ani, potrivit analizei Edupedu.ro. O explicație ar fi că aceștia nu au completat corect fișele de înscriere ori au bifat prea puține variante. Și vorbim de foarte mulți copii cu medii mari, de peste 9,50, care au rămas pe dinafară în această primă sesiune de admitere.

Numărul insuficient de opțiuni completate de unii candidați și faptul că la completarea fișelor de înscriere părinții s-au orientat după broșurile cu medii de anul trecut, în condițiile în care anul acesta mediile au fost mai mari, acestea ar fi cauzele situației actuale, a explicat ministrul Educației, Monica Anisie, pentru Edupedu.ro.

Creșterea cu 76,6% a numărului elevilor rămași nerepartizați în prima sesiune de admitere la liceu este cea mai mare din perioada 2016-2020. Cei mai mulţi elevi aflați în această situație sunt în Bucureşti şi în judeţele Braşov, Cluj, Prahova, Sibiu şi Neamţ, potrivit rezultatelor publicate de Ministerul Educaţiei.

1.882 dintre cei rămaşi nerepartizaţi au medii între 7 şi 9.56. Primul pe lista candidaţilor nerepartizaţi este un elev din Giurgiu care are media 10 la absolvirea claselor V-VIII şi care are media generală de admitere 9,56. Acesta a candidat la licee din Bucureşti, dar nu a fost repartizat.

„Una dintre cauze este completarea unui numar insuficient de opțiuni în fișele de înscriere. Au fost cazuri în care un candidat cu media 9 a completat doar 15 opțiuni, de exemplu, și nu a putut fi repartizat la niciuna, chiar dacă a avut medie mare”, a declarat pentru Edupedu.ro ministrul Educației Monica Anisie.

Pe medie, numărul de opțiuni completate de candidați a fost de 16, iar anul acesta este cel mai mare număr de opțiuni completate de candidați din ultimii 5 ani, aproape 2 milioane.

Citește întreaga știre pe edupedu.ro

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EDUCATIE

Premierul Cîțu despre redeschiderea școlilor: ”Dacă lucrurile rămân aşa cum sunt, vom începe pe 8 februarie”

Publicat

Prim-ministrul Florin Cîţu a declarat că o decizie în privinţa redeschiderii şcolilor va fi luată pe 2 februarie, iar “dacă lucrurile rămân aşa cum sunt” în privinţa evoluţiei pandemiei de COVID-19 în România, “este clar” că şcolile vor fi redeschise pe 8 februarie.

“Decizia se va lua pe 2 februarie. Şi noi ne uităm, zilnic primesc de la domnul Arafat statisticile şi analize şi în detaliu şi ne uităm exact să vedem cum evoluează pandemia. Este un alt lucru important pentru că noi toţi ne axăm acum pe campania de vaccinare, ceea ce e important să comunicăm, dar trebuie să nu uităm că, încă, în România există o pandemie şi la nivel global. Trebuie să păstrăm măsurile de restricţie, trebuie să purtăm mască, distanţarea socială şi toate celelalte măsuri care au dat rezultate până astăzi. Monitorizăm clar, zilnic, situaţia. Dacă lucrurile rămân aşa cum sunt, este clar că vom începe pe 8 februarie cu acele condiţii pe care le-a anunţat domnul preşedinte când a enunţat că vom deschide şcolile pe 8 februarie”, a declarat Florin Cîţu, marţi, la Europa FM, întrebat dacă este “cale de întoarcere” în privinţa deciziei privind redeschiderea şcolilor începând cu data de 8 februarie.

Premierul a punctat că este importantă redeschiderea şcolilor, dar acest lucru depinde şi de gradul de conformare la măsurile dispuse de autorităţi.

“Vreau să deschidem şcolile pe 8 februarie, este important să deschidem şcolile pe 8 februarie, aş vrea să deschid toată economia, nu numai şcolile, dar depindem, bineînţeles, de cum evoluează pandemia. Şi ca să deschidem şcolile, să deschidem economia, trebuie să ne vaccinăm şi trebuie să păstrăm aceste măsuri de restricţie, este simplu. Mască, dezinfectant şi să ne vaccinăm. Dacă facem aceste lucruri, veţi vedea că vom deschide economia cât mai curând”, a afirmat Cîţu.

El a precizat în context că, treptat, restricţiile impuse în privinţa activităţilor economice vor fi relaxate, dar a adăugat că “totul este condiţionat de cum evoluează pandemia şi campania de vaccinare”.

“Ele merg mână în mână acum, acelaşi răspuns pe care l-am dat şi pentru deschiderea şcolilor. Monitorizăm zilnic şi depinde doar de noi, nu depinde de guvern, nu guvernul ia o decizie de a deschide sau a nu deschide şcolile aşa… în afară, într-un bubble. Nu, luăm această decizie în contextul evoluţiei pandemiei în România şi a campaniei de vaccinare, dacă merg bine vom relaxa mai rapid, dacă nu merg bine, din păcate, nu vom putea”, a declarat premierul. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Studenţii solicită creşterea fondului de burse şi a subvenţiei pentru cămine şi cantine, gratuitate la biblioteci

Publicat

studenti

Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) înaintează Guvernului şi Parlamentului, în contextul pregătirilor pentru Legea bugetului de stat pentru anul 2021, mai multe propuneri, printre care creşterea fondului de burse studenţeşti şi a subvenţiei pentru cămine şi cantine şi solicită stabilirea unei subvenţii distincte pentru finanţarea activităţilor Centrelor de Consiliere şi Orientare în Carieră în vederea sporirii angajabilităţii studenţilor.

Reprezentanţii ANOSR mai solicită asigurarea gratuităţii la serviciile Bibliotecilor Centrale Universitare prin subvenţionarea abonamentului, conform legislaţiei în vigoare, creşterea “substanţială” a fondului de investiţii alocat Ministerului Educaţiei pentru a permite îmbunătăţirea dotărilor universităţilor din România.

De asemenea, ANOSR reiterează nevoia de finanţare corespunzătoare a cercetării cu 1% din PIB.

“Ne aflăm la primul buget care va fi propus în noua legislatură parlamentară, iar momentul va arăta dacă cu adevărat educaţia va reprezenta o prioritate, astfel cum s-a prezentat în campania electorală, şi va fi un mesaj pentru a seta direcţia în următorii 4 ani. Cifrele prezentate de ANOSR sunt alarmante, fie că vorbim de investiţii, de consilierea în carieră, situaţia financiară a studenţilor sau cercetare. Întrebarea pe care trebuie să şi-o pună guvernanţii acum este dacă vor ca peste 4 ani să fim în continuare codaşii Uniunii Europene – dacă nu, trebuie acţionat de acum”, a declarat Horia-Şerban Oniţa, preşedintele ANOSR, citat într-un comunicat remis, marţi, presei.

Potrivit sursei citate, solicitările ANOSR implică o creştere a bugetului învăţământului superior cu 5.687.470.734 lei, urmând ca bugetul total vizat să atingă 1,006% din PIB.

Solicitările ANOSR vin în contextul în care, susţin studenţii, România “se află pe ultimul loc în ceea ce priveşte procentul din produsul intern brut alocat Educaţiei”.

“Lăsând cifrele să vorbească pentru a demonstra, fără posibilitate de tăgadă, situaţia acută în care ne aflăm, amintim următoarele: România se află pe penultimul loc, în faţa Greciei, la cheltuielile pe student în standardul puterii de cumpărare, iar statisticile europene arată că 38% dintre studenţii români declară că au probleme financiare moderate. Capacitatea de cazare în cămine a scăzut în ultimii 15 ani cu 13%, în ciuda noilor locuri promise, iar cheltuielile directe subvenţionate de stat cu activităţile de consiliere şi orientare în carieră sunt mai puţin de 26 de lei/an/student, deşi doar 37% dintre studenţii români (cel mai mic procent din UE) consideră că au şanse bune de angajare după absolvire”, mai susţine ANOSR. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ministerul Educaţiei, despre vaccinarea în școli. Au prioritate educatorii, învățătorii și profesorii care vor începe școala fizic pe 8 februarie

Publicat

Ministerul Educaţiei a transmis către inspectoratele şcolare o notă în care solicită înscrierea cu prioritate a angajaţilor din învăţământul preşcolar şi a celor din unităţilor de învăţământ preuniversitar, care urmează să funcţioneze cu prezenţă fizică începând cu data de 8 februarie.

”Având în vedere faptul că începând cu data de 17 decembrie 2020 a intrat în vigoare HG nr. 1.031/2020 privind aprobarea Strategiei de vaccinare împotriva COVID-19 în România, precum şi faptul că a fost deschisă etapa a II-a de vaccinare împotriva COVID-19, care include populaţia cu grad de risc şi lucrătorii care desfăşoară activităţi în domenii-cheie/esenţiale, printre care personalul din unităţile şi instituţiile de învăţământ, vă solicităm să diseminaţi informaţiile către toate unităţile de învăţământ în vederea întreprinderii măsurilor necesare pentru asigurarea accesului personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic la programul de vaccinare împotriva COVID-19”, se arată în nota transmisă inspectoratelor judeţene.

În acest sens, fiecare unitate de învăţământ va desemna o persoană responsabilă cu înregistrarea unităţii de învăţământ preuniversitar pe platforma alocată campaniei de vaccinare, centralizarea datelor de identitate şi programarea la vaccinare a personalului angajat în respectiva unitate.

Informaţiile cu privire la acţiunea de vaccinare pot fi/trebuie să fie accesate pe linkul: https://vaccinare-covid.gov.ro/platforma-programare/, menţionează sursa citată.

De asemenea, Ministerul Educaţiei solicită înscrierea cu prioritate a următoarelor categorii:

* angajaţii din învăţământul preşcolar (unde nu este obligatoriu portul măştii de către copii) şi cadrele didactice care lucrează nemijlocit cu elevii;

* angajaţii unităţilor de învăţământ preuniversitar care urmează să funcţioneze cu prezenţă fizică începând cu data de 8 februarie 2021.

Fiecare unitate de învăţământ preuniversitar va transmite inspectoratului şcolar judeţean/ IŞMB numele persoanei responsabile cu acţiunea de vaccinare, funcţia şi datele de contact ale acesteia în cursul zilei 18 ianuarie, până la ora 16,00, urmând ca inspectoratele şcolare judeţene/IŞMB să transmită situaţia către Ministerul Educaţiei până marţi, ora 12,00, se mai arată în documentul semnat de ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Bacalaureatul va fi adaptat la pandemie. Ce soluții văd elevii și profesorii

Publicat

Bacalaureatul se apropie cu paşi repezi, iar elevii din România au de pregătit multe exerciţii la matematică şi zeci de eseuri la limba română. În vreme ce elevii spun că ar fi ajutor să se scoată din materie, profesorii nu văd în asta o soluție. Ministrul Educației spune că programa va fi adaptată.

Alesia Mazilu, elevă în clasa a 12-a la un liceu din Constanţa, face ore online de aproape un an. De fapt, spune eleva, a fost mai mult un an mai mult de pauză, decât de învăţat.

„Nu neapărat că ar trebui să ne scoată materia de pe semestrul II, de exemplu, însă ne-ar fi de mai mare ajutor. Pentru că şi anul trecut s-a scos, ei au avut doar un semestru în care n-au fost la şcoală, noi am avut un an în care n-am fost la şcoală şi este cu atât mai greu”, a spus Alesia Mazilu, elevă în clasa a XII-a.

În schimb, unii profesori nu văd adaptarea materiei de examen o soluţie.

Adrian Enache, profesor de matematică la liceul Nicolae Iorga din Bucureşti, crede că toţi elevii şi profesorii ar fi avut timp să îşi pună la punct programa pentru bacalaureat.

„Dacă se prelungeşte pandemia, reducem exigenţa? Reducem nivelul? Ce câştigăm? Dacă anul trecut nu am putut studia derivatele, anul acesta nu putem studia integralele. Şi atunci ce facem? Scoatem şi derivate şi integrale?”, a spus dascălul.

Ministerul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, încă nu a anunţat cum se va modifica programa pentru Bacalaureat, însăspune că va fi corelată cu realităţile acestui an şi va fi adaptată modului în care elevii au asimilat.

„Programa de examen va fi corelată cu realităţile acestui an şi adaptată modului în care elevii au asimilat şi nu modului în care profesorii au predat”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Sursa: Mediafax

Citește mai departe