Connect with us

EVENIMENT

Numărul cazurilor de COVID-19 a crescut cu aproape 18% la nivel global din cauza variantelor Omicron

Publicat

laborator text covid coronavirus pixabay

Deşi vaccinările împotriva noului coronavirus au redus semnificativ numărul spitalizărilor şi pe cel al deceselor, cazurile de COVID-19 sunt din nou în creştere la nivel global, informează DPA.

Peste 4,1 milioane de cazuri au fost raportate global săptămâna trecută, în creştere cu 18%, potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS).

”Pandemia se transformă, dar nu s-a încheiat”, a declarat miercuri directorul OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus, cu prilejul unei conferinţe de presă.

Temerea lui este că anumite state au devenit permisive cu procedura de depistare a cazurilor şi a transmiterii virale, cu toate că grupurile cele mai vulnerabile, în special vârstnicii şi angajaţii sanitari, au rămas nevaccinaţi.

Peste 5,2 miliarde de persoane au fost vaccinat anti-COVID-19 la nivel global, au precizat oficialii OMS, dar, în ţările sărace, rata de imunizare este de doar circa 13%.

”Dacă ţările bogate vaccinează copiii încă de la vârsta de şase luni şi plănuiesc să organizeze viitoare campanii de vaccinare, este de neînţeles sugestia potrivit căreia state cu venituri mici nu ar trebui să-şi vaccineze populaţiile şi să ofere doze de rapel celor mai vulnerabili”, a declarat miercuri directorul OMS.

Numărul cazurilor de COVID-19 pe teritoriul Statelor Unite este într-o uşoară creştere, cu o incidenţă medie într-un interval de şapte zile de 108.505 de cazuri zilnice înregistrate până miercuri, potrivit Centrului pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor (CDC). În New York, se înregistrează tendinţe asemănătoare, chiar şi după ce primarul Eric Adams a modificat nivelul de alertă pentru COVID-19, ridicându-l la categoria ”mediu”, săptămâna trecută.

Numărul cazurilor de COVID-19 a crescut cu aproape 18% la nivel global din cauza variantelor Omicron: Situația în New York

”Zi după zi, newyorkezii s-au implicat şi şi-au făcut datoria, iar datorită eforturilor noastre colective, câştigăm lupta cu COVID-19”, a precizat el la vremea respectivă. ”Suntem recunoscători newyorkezilor pentru atenţia şi vigilenţa continuă de care au dat dovadă pe măsură ce am depăşit şi acest val”, a adăugat primarul din New York.

Statisticile nu includ, cu toate acestea, rezultatele pozitive ale testelor realizate la domiciliu – care sunt mult mai populare datorită disponibilităţii pe scară largă – şi cazurile cu simptome uşoare.

Variantele Omicron BA.4 şi BA.5, responsabile pentru cea mai mare parte din transmiterea globală a COVID-19, sunt mai puţin agresive în oraşul New York, aflându-se la baza a circa 45% dintre cazuri, potrivit NYC Health.

Oficialii din domeniul sanitar îndeamnă în continuare cetăţenii să poarte măşti sanitare atunci când se află în spaţii închise, să-şi facă teste frecvent, în special după o călătorie sau după ce se află în mijlocul unor adunări ample de persoane şi să rămână la domiciliu dacă se simt bolnavi. Agerpres

Urmărește știrile romania24.ro pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

EVENIMENT

Accident montan în Harghita: Un copil s-a rănit, după ce a căzut cu bicicleta într-o zonă greu accesibilă

Publicat

arhiva foto

Intervenție a salvamontiștilor harghiteni, după ce un copil s-a rănit după ce a căzut de pe bicicletă. Accidentul montan a avut loc în localitatea Brădești.

Potrivit ISU Harghita, o persoană a căzut cu bicicleta în pădure, într-o zonă greu accesibilă, în localitatea Brădești.

Victima, un copil de 13 ani, a fost rănită.

La fața locului se deplasează un echipaj Salvamont Odorheiu Secuiesc, care va coborî victima până la echipajul SMURD.

Știre in actualizare

Citește mai departe

EVENIMENT

Avertisment ANPC: Atenţie la capcanele falselor promoţii! La ce trebuie să fie atenți consumatorii

Publicat

reduceri preturi

Consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, avertizează directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Paul Anghel.

Într-o postare pe pagina sa de Facebook, acesta informează că vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor.

Avertisment ANPC. Mare atenţie la capcanele falselor promoţii!

„Au început reducerile de vară, iar acum este momentul să cumpărăm produse la preţuri mai mici. Dar mare atenţie la capcanele falselor promoţii!
Reducerile mari de preţ, uneori chiar de până la 70% sau 90% într-o anumită perioadă, sunt binevenite pentru consumatori.

Dar, pentru a beneficia de aceste reduceri, fără să le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri. Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor”, precizează Paul Anghel.

Avertisment ANPC. Ce reguli trebuie respectate de vânzători

Anghel a explicat că orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă iar preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.

Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat; fie prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” langă sumele corespunzătoare; fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.

Avertisment ANPC. Sfaturi pentru consumatori

Anghel sfătuieşte consumatorii să citească cu atenţie caracteristicile produsului şi să verifice dacă acesta corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor.

„În cazul în care comandaţi online, verificaţi, înainte de a trimite comanda, dacă preţul fiecărui produs din coşul de cumpărături este acelaşi cu preţul redus indicat atunci când aţi ales produsul”, atrage atenţia reprezentantul ANPC.

Potrivit sursei citate, indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, preţul trebuie întotdeauna afişat clar, lizibil, în lei şi cu toate taxele incluse (TVA şi alte taxe suplimentare, dacă este cazul).

„Orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoţională etc.), trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei („soldare/soldări/solduri”, „lichidare”, „promoţii” etc), însoţită de data de debut şi de durata acesteia. De asemenea, în cazul în care oferta este deja în derulare, consumatorii trebuie să fie informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai „în limita stocului disponibil”. În momentul cumpărării, consumatorii trebuie să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat)”, mai arată Paul Anghel.

Avertisment ANPC. Atenţie la pachetele promoționale ”3 la preț de 2”

La achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul „3 la preţ de 2”, trebuie verificat preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional.

Totodată, acesta sfătuieşte consumatorii să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afişe sau pliante, prin anunţuri pe site etc).

Pe de altă parte, directorul general de la Protecţia Consumatorilor a subliniat că, în cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului. Rambursarea se face folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

„Consumatorul trebuie să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menţionat în format expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor. În cazul în care consumatorii consideră că drepturile le-au fost încălcate le recomand să ne sesizeze orice abatere şi îi asigur că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor le va acorda tot sprijinul”, a încheiat Paul Anghel.

Agerpres

Citește mai departe

EVENIMENT

Aglomerație pe DN 39: Coloană de mașini între Constanţa şi Mangalia. Rute alternative

Publicat

masina politia.jpg

Centrul Infotrafic al Poliţiei Române informează că, sâmbătă, valorile de trafic au crescut pe DN 39 Constanţa – Mangalia. Se circulă în coloană între Agigea şi Eforie Nord, pe sensul către Vama Veche, iar pe sensul opus între Eforie Sud şi Eforie Nord.

Poliţiştii le recomandă conducătorilor auto care se deplasează către/dinspre sudul litoralului să ia în calcul următoarea rută alternativă la DN 39 Mangalia – Constanţa: DN 39 Mangalia – DJ 391 Negru Vodă – DN 38 Topraisar – DJ 391 Mereni – DJ 308 Ciocârlia – DJ 381 – Valea Dacilor – Medgidia – Autostrada A2 şi retur.

Aglomerație pe DN 39. Recomandările polițiștilor

Pentru reducerea riscului rutier, şoferii sunt sfătuiţi să păstreze în mers o distanţă corespunzătoare, care să le permită să oprească în condiţii de siguranţă, să respecte limitele legale de viteză, să se asigure şi să semnalizeze din timp la schimbarea benzii.

De asemenea, polițiștii recomandă șoferilor să nu oprească în mod nejustificat pe banda de urgenţă de pe autostradă, să pună în funcţiune luminile de avarie când încheie o coloană care opreşte sau încetineşte brusc şi să acorde prioritate când părăsesc spaţiile de servicii.

Agerpres

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO: Autocar cu 25 de români, implicat într-un teribil accident în Bulgaria. Trei persoane au murit și alte 9 au fost rănite

Publicat

accident bulgaria sursa foto trud
sursa foto: trud.bg

Cumplit accident rutier produs, sâmbătă dimineață, în Bulgaria, în care a fost implicat un autocar înmatriculat în România. Trei persoane au murit și alte 9 au fost rănite. Accidentul a avut loc sâmbătă dimineață, puțin după ora 01.00, pe tronsonul dintre Veliko Tarnovo – Ruse.

Din primele informații, autocarul a lovit în plin un autoturism înmatriculat în Olanda, parcat pe marginea drumului.

Autocar cu 25 de români, implicat într-un teribil accident în Bulgaria. Ce spune Raed Arafat

Cinci români vor fi transportaţi, sâmbătă, cu elicoptere, la Spitalul Floreasca din Capitală, a anunţat şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat.

„Pentru cei cinci pacienţi care sunt la spitalul din Veliko Târnovo am trimis o echipă de evaluare, care a sosit la 10,50”, a spus Arafat, într-o intervenţie telefonică la Digi 24. Echipa s-a deplasat cu elicopterul, va prelua un pacient şi se va întoarce pentru a transporta un al doilea rănit, tot la Spitalul Floreasca.

De asemenea, potrivit şefului DSU, încă trei elicoptere din Craiova, Galaţi şi Constanţa vor prelua câte un rănit român, pentru a-l aduce pentru tratament sau continuarea evaluării medicale. „Toţi vor veni la Spitalul Floreasca, care a fost înştiinţat şi este pregătit să îi primească”, a subliniat Arafat.

Românii au suferit diferite traumatisme, iar unul dintre ei a fost supus unei intervenţii medicale, la spitalul din Bulgaria.

Patru persoane au murit, vineri noaptea, într-un accident în care a fost implicat un autocar românesc, lângă Veliko Tîrnovo, în Bulgaria, a informat sâmbătă dpa. Naţionalitatea acestora încă nu este identificată, a precizat sursa citată.

Accidentul s-a soldat de asemenea cu opt răniţi, dintre care unul este în stare critică, a anunţat poliţia bulgară.

Autocarul cu 25 de pasageri se îndrepta spre România, venind de la Istanbul, scrie presa de la Sofia. Vehiculul s-a ciocnit cu un automobil înregistrat în Olanda, parcat pe marginea drumului. Pasagerii şi şoferul acestuia tocmai ieşiseră din maşină şi au supravieţuit. AGERPRES/(AS –

Știre initială:

Accidentul a avut loc sâmbătă, 6 august, în Bulgaria. 25 de pasageri, cetățeni români, se aflau în autocar. Printr-o minune, cele trei persoane aflate în mașina parcată pe marginea drumului au scăpat. Ieșiseră din mașină cu puțin timp înainte de impact.

În urma coliziunii puternice, maina lovită de autocar a fost proiectată câțiva metri pe șosea.

Potrivit presei locale, în urma impactului trei persoane au murit și alte două sunt în stare gravă.

Autocarul venea de la Istanbul și mergea la București, fiind condus de un echipaj de doi șoferi turci.

Trei din cele 26 de persoane aflate în autocar au murit. Alte 9 persoane au fost rănite, dintre care trei ar fi în stare gravă.

sursa foto: trud.bg

 

Citește mai departe