Connect with us

ECONOMIE

Numărul magazinelor online va scădea cu 50%, susține președintele ANPC

Publicat

amplu proiect de digitalizare a educaţiei, finanțat prin pnrr: 51
fotografie cu caracter ilustrativ

Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), a estimat că numărul magazinelor online va scădea la jumătate după ce va fi pusă în aplicare propunerea de ordin care obligă proprietarii acestora să facă publice documentele în baza cărora își desfășoară activitatea.

Declarația a fost făcută miercuri, la Tulcea, în cadrul unei întâlniri organizate de Prefectura județului pe tema problemelor din turism.

Constantinescu a explicat pentru AGERPRES că propunerea de ordin, aflată pe site-ul instituției, își propune să protejeze consumatorii și să elimine diferențele dintre operatorii economici legali și cei neautorizați.

„Dacă un local de alimentaţie publică e obligat prin actele normative să afişeze datele legate de desfăşurarea şi autorizarea desfăşurării activităţii, nu acelaşi lucru se întâmplă, din păcate, azi în mediul online, încurajând economia gri în cel mai fericit caz, dacă nu cea neagră, şi anume afacerile de apartament, neautorizate, neverificate şi cu o încălcare flagrantă a tuturor actelor normative în vigoare, plecând de la fiscalitate până la siguranţa consumatorilor”, a precizat preşedintele ANPC.

În timpul şedinţei, interpelat de operatorii economici din turism, Constantinescu a estimat că după intrarea în vigoare a ordinului, jumătate din operatorii economici din mediul online vor dispărea.

„Credeţi-mă că peste jumătate, în opinia noastră, din cei care astăzi activează în zona curieratului cu alimente vor dispărea, pentru că de fapt nu sunt locaţii autorizate.

Pe noi, ca autoritate, ne interesează siguranţa consumatorilor”, a precizat preşedintele Horia Constantinescu.

Operatorii turistici prezenţi la şedinţă au solicitat autorităţilor responsabilizarea angajaţilor, astfel încât amenzile să fie împărţite între angajat şi angajator, iar preşedintele ANPC a apreciat drept „oportună” o asemenea măsură.

„Ne dorim de foarte mult timp acest lucru.

Am iniţiat discuţii cu ocazia mai multor comandamente legate de sancţionarea celor cu care colaboraţi, pentru că acolo unde angajatorul pune la dispoziţie condiţiile de muncă, credem că ar trebui cumva să existe o formă de evidenţă a tuturor abaterilor angajaţilor, astfel încât la momentul în care aceştia vor să schimbe locul de muncă să existe posibilitatea unei evaluări a celui care ar urma să fie angajat.

Numărul magazinelor online va scădea cu 50%, susține președintele ANPC. „Controalele se fac la adresa angajatorilor”

Vom rediscuta cu structurile de pe lângă Ministerul Muncii şi Ministerul Economiei.

Credem că e oportună o asemenea măsură”, a menţionat preşedintele ANPC.

La rândul său, şeful de serviciu din cadrul Direcţiei Regionale Antifraudă Fiscală Constanţa, Cătălin Gherghişan, s-a arătat neîncrezător în ceea ce priveşte modificarea legislaţiei.

„Controalele se fac la adresa angajatorilor.

Fiecare angajator trebuie să-şi facă ordine în propria ogradă.

E frustrant să plătească cineva amendă pentru greşelile unui angajat, dar nici statul nu poate să stea paznic la business-ul fiecăruia. (…)

Vă luptaţi cu morile de vânt, pentru că legislaţia nu se va modifica”, a apreciat reprezentantul Direcţiei Antifraudă.

Numărul magazinelor online va scădea cu 50%, susține președintele ANPC. Operatorii economici din Deltă au cerut lămuriri cu privire la modul în care poate să funcţioneze un punct de gastronomie locală

Preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, a anunţat că anul acesta toate echipele care vor participa la Comandamentul de control Delta Dunării vor avea bodycam-uri, astfel încât verificările să nu poată fi considerate un abuz sau o exagerare, comandamentul urmând să-şi înceapă activitatea în luna iunie.

În timpul şedinţei, operatorii economici din Deltă au cerut lămuriri cu privire la modul în care poate să funcţioneze un punct de gastronomie locală, dar şi cu privire la condiţiile în care pot fi păstrate unele produse tradiţionale, în contextul în care la controalele de până acum operatorii ar fi fost sancţionaţi nejustificat, în opinia lor.

Potrivit deciziei luate la finele şedinţei, problemele punctuale vor fi discutate de autorităţi şi operatorii economici în cadrul unor grupuri de lucru care vor funcţiona începând de luna viitoare. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ECONOMIE

Creștere a prețurilor gazelor naturale în Europa, pe fondul temerilor privind declinul exporturilor Norvegiei

Publicat

aragaz gaz.jpg

Pe piața europeană a gazelor naturale, prețurile de referință au înregistrat o creștere în a doua sesiune consecutivă a zilei de luni. Această evoluție vine pe fondul scăderii exporturilor din Norvegia și a îngrijorărilor generate de posibile întreruperi la facilitățile cruciale de export din Australia. Informația a fost transmisă de către Bloomberg.

Luni dimineaţa, la hub-ul de gaze TTF de la Amsterdam, unde se stabilesc preţurile de referinţă în Europa, cotaţiile futures la gaze naturale cu livrare în luna următoare au urcat cu 4,1%, ulterior înregistrând un avans de 2%, la 35,48 euro pentru un Megawatt-oră. La finalul săptămânii trecute se înregistrase o creştere de aproape 9%.

Piaţa este sub presiune săptămâna aceasta, din cauza disputelor salariale din Australia, unul din principalii producători mondiali de gaze naturale lichefiate (GNL).

Aceste dispute ar putea duce la greve şi la limitarea aprovizionării globale, în timpul unei perioade cruciale, în condiţiile în care Europa se pregăteşte de iarnă.

Deşi nu fost informaţii noi în privinţa negocierilor din Australia în weekend, fluxurile spre Europa ale principalului său furnizor, Norvegia, au scăzut la cel mai redus nivel din mai mult de un an, activitatea la masivul zăcământ Troll fiind oprită sâmbătă, din cauza unor planificate lucrări de mentenanţă.

Creștere a prețurilor gazelor naturale în Europa, pe fondul temerilor privind declinul exporturilor Norvegiei. Anunțul Comisiei Europene

Traderii urmăresc cu atenţie livrările de gaze din Norvegia, cel mai important furnizor al Europei, după ce opririle repetate ale producţiei au contribuit la creşterile bruşte de preţuri din ultimele luni.

O creştere de aproximativ 25% a preţului gazelor luna aceasta, în pofida stocurilor ridicate şi a cererii reduse, reflectă continuarea turbulenţelor, în urma crizei energetice provocate războiul din Ucraina.

Anxietatea pe piaţa energiei a crescut, deşi capacităţile de stocare a gazelor naturale din UE sunt deja pline în proporţie de 90%, cu mult înaintea termenului limită stabilit pentru a se ajunge la acest nivel – 1 noiembrie – a anunţat recent Comisia Europeană. Agerpres

Citește mai departe

ECONOMIE

Peste 16.000 de persoane incluse în programele de formare profesională ANOFM în șapte luni

Publicat

oameni locuri munca.jpg
fotografie cu caracter ilustrativ

În cursul primelor șapte luni ale anului, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) a inclus 16.240 de indivizi în programele de formare profesională, desfășurate prin intermediul centrelor regionale de instruire a adulților și propriilor centre, în cadrul agențiilor teritoriale pentru ocuparea forței de muncă.

Dintre acestea, 14.837 sunt şomeri, iar 1.057 de persoane participante la cursuri de formare profesională fac parte din categoria celor care nu beneficiază de gratuitate, potrivit prevederilor legale în vigoare, 241 de persoane sunt beneficiare de servicii gratuite, altele decât şomerii, 28 de persoane sunt beneficiare de servicii gratuite de evaluare a competenţelor, iar alte 77 de persoane beneficiază de formare la locul de muncă prin programe de ucenicie.

În perioada de referinţă, au fost organizate 952 de programe de formare profesională gratuite, dintre care 647 de programe de calificare/recalificare, 208 programe de iniţiere, perfecţionare sau specializare, precum şi 97 de programe de competenţe cheie/transversale.

Peste 16.000 de persoane incluse în programele de formare profesională ANOFM în șapte luni. Structura participanților pe niveluri de studii şi categorii de vârstă

Pe niveluri de studii şi categorii de vârstă, structura participanţilor la cursuri arată astfel: din totalul de 14.837, sub 25 de ani au fost 4.658 de cursanţi (31,39%), între 25 şi 30 de ani au fost 2.212 (14,91%), între 30 şi 35 ani – 1.089 (7,34%), între 35 şi 45 ani – 2.550 (17,19%), iar peste 45 de ani – 4.328 (29,17%).

Structura pe nivel de studii a şomerilor participanţi la cursuri arată că 8.628 de cursanţi (58,15%) au studii profesionale, liceale sau postliceale, 4.118 (27,76%) – studii gimnaziale, 1.190 (8,02%) studii superioare, în timp ce 901 persoane (6,07%) au mai puţin de 8 clase.

Principalele meserii/ocupaţii, în funcţie de numărul de participanţi, pentru care s-au organizat programele de formare profesională gratuite pentru şomeri în perioada ianuarie – iulie 2023, sunt: lucrător comercial – 2.415; agent de securitate – 946; ajutor bucătar – 822; competenţe digitale de utilizare a tehnologiei informaţiei ca instrument de învăţare şi cunoaştere – 818; operator introducere, prelucrare, validare date – 687; îngrijitor spaţii verzi – 629; bucătar – 519; competenţe de comunicare în limba română – 487; frizer – 470; patiser – 416. Agerpres

Citește mai departe

ECONOMIE

Republica Moldova va beneficia de peste 4,2 milioane de lei din Planul Anual de Cooperare Internațională 2023

Publicat

bani lei pixabay e1663503847879.jpg
fotografie cu caracter ilustrativ

Republica Moldova va primi o sumă de 4,285 milioane de lei din suma totală alocată în cadrul Planului anual de cooperare internațională pentru dezvoltare și asistență umanitară pentru anul 2023.

Potrivit unui comunicat al Executivului, Guvernul a luat act, în şedinţa de vineri, de o notă de informare privind actualizarea Planului anual de cooperare internaţională pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară aferent anului 2023.

” Planul aferent anului 2023 a fost aprobat în cadrul şedinţei de Guvern din 9 martie 2023. Republica Moldova continuă să rămână beneficiarul prioritar al politicii României de cooperare internaţională pentru dezvoltare pe palier bilateral.

Urmare actualizării, Republica Moldova va beneficia de o finanţare de 4,285 milioane lei, ceea ce reprezintă 29,68% din bugetul total alocat Planului aferent anului 2023″, se arată în comunicat.

Planul anual de cooperare internaţională pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară constituie documentul de planificare a activităţilor în cadrul politic de cooperare internaţional pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară pentru anul aferent exerciţiului financiar.

Implementarea Planului este realizat de către Agenţia de Cooperare Internaţională pentru Dezvoltare (RoAid), instituţie subordonată M.A.E. Agerpres

Citește mai departe

ECONOMIE

Românii au cheltuit aproape 7 miliarde de euro în 2022, majoritatea pe haine și încălțăminte

Publicat

laptop it calculator
Arhivă foto

Conform unui studiu de specialitate, dat publicității marți, românii au cheltuit online aproape 7 miliarde de euro în 2022, din care 2,6 miliarde de euro au fost destinate achiziționării de haine și încălțăminte.

Conform analizei Limitless Agency, venitul mediu per utilizator generat în industria de e-commerce a fost de 467 de euro, valoare care va ajunge la peste 870 de euro, până în 2027, după cum reiese din statistica Digital Market Outlook, Statista.

Datele centralizate relevă faptul că piaţa de e-commerce din România România are în jur de o sută de magazine online care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi.

În 2022, toate aceste magazine au raportat comenzi în valoare totală de 6,7 miliarde de euro, din care 55% reprezintă cheltuieli pentru haine, încălţăminte şi electronice.

Rezultatele din raportul „eBook eCommerce Growth Strategies”, dezvoltat de Limitless Agency, evidenţiază faptul că un român din cinci comandă online în mod constant online, 50% plasează comenzi de două ori în trei luni, şi doar 12% comandă online de până la şase ori pe lună.

Aproape un sfert dintre români (21%) comandă şi din afara ţării, cel mai des din China, de pe Aliexpress, magazinul online din Grupul din care face parte Alibaba.

De asemenea, 72% din totalul cumpărătorilor economisesc şi aşteaptă să cumpere un produs, iar 28% sacrifică alte cheltuieli pentru a cumpăra un produs mai repede.

Românii au cheltuit aproape 7 miliarde de euro în 2022, majoritatea pe haine și încălțăminte. 49% dintre români plătesc mai mult pentru un brand pe care îl cunosc

În plus, 49% dintre români plătesc mai mult pentru un brand pe care îl cunosc, 51% plătesc mai puţin pentru un produs de brand propriu mai ieftin, 57% achită mai mult pentru un produs eco-friendly, în timp ce 43% plătesc mai puţin pentru o versiune non eco-friendly.

În Europa, ponderea cumpărătorilor online a crescut de la 55% în 2012 la 75% în 2022. Cele mai mari salturi au fost înregistrate în Estonia (+47%), Cehia (+41%) şi România (+41%), mai arată studiul Limitless Agency.

„Comerţul electronic în Uniunea Europeană a fost stimulat de cererea grupului de vârstă 25-34 de ani în 2022, 87% dintre persoanele din această grupă de vârstă achiziţionând bunuri online în 2022”, notează sursa citată.

Tot anul trecut, 42% dintre utilizatorii de Internet au comandat haine (inclusiv pantofi şi accesorii), 19% au comandat de la restaurante, fast-food şi servicii de catering şi 17% au cumpărat online produse cosmetice, de înfrumuseţare şi wellness.

Românii au cheltuit aproape 7 miliarde de euro în 2022, majoritatea pe haine și încălțăminte. Cui îi este dedicat raportul

Cercetarea eBook eCommerce Growth Strategies este un raport complex care conţine peste 90 de strategii testate si recomandări pentru creşterea vânzărilor online, din partea a 24 experţi în e-commerce, promovare online şi comunicare de brand, tehnologii pentru e-commerce, design, livrare şi legislaţie în domeniu.

Raportul este dedicat antreprenorilor care vor să îşi scaleze magazinul online, antreprenorilor care investesc în marketing online şi specialiştilor în marketing care gestionează magazine online. Agerpres

Citește mai departe