Connect with us

EVENIMENT

O a doua persoană cu COVID dintre cele transportate de la Târgu Cărbuneşti la SJU Târgu Jiu, a decedat

Publicat

spital targu carbunesti

O a doua persoană cu COVID dintre cele transferate în cursul dimineţii de la Spitalul din Târgu Cărbuneşti la Spitalul Judeţean de Urgenţă (SJU) Târgu Jiu a decedat, fiind vorba despre o femeie de 62 de ani, a informat purtătorul de cuvânt al instituţiei, Mihaela Ţicleanu.

Potrivit acesteia, femeia a fost adusă în stare gravă, intubată şi cu saturaţie mică de oxigen.

„A mai fost înregistrat un deces în rândul pacienţilor transferaţi de la Spitalul Târgu Cărbuneşti. Este vorba despre o femeie în vârstă de 62 de ani. A fost adusă în stare gravă la SJU, intubată şi cu saturaţie mică de oxigen. În cursul după-amiezii a suferit un stop cardiac şi nu a răspuns la manevrele de resuscitare efectuate de medici. Era la ATI din cadrul Spitalului 700”, a precizat Mihaela Ţicleanu.

Un număr de 23 de pacienţi cu COVID-19 de la Spitalul din Târgu Cărbuneşti au fost transferaţi la patru spitale din Gorj şi Dolj, după defecţiunea apărută la staţia de oxigen a unităţii medicale.

Potrivit ISU Gorj, cei mai mulţi au fost duşi la Spitalul din Târgu Jiu – 13, dintre care doi au decedat.

Totodată, şapte au ajuns la Spitalul din Rovinari, unul la Spitalul CFR Craiova, iar doi la Spitalul din Novaci.

În total, autorităţile au anunţat patru morţi, urmând să se stabilească dacă decesele pot fi asociate cu defecţiunea apărută la staţia de oxigen.

Agerpres


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


EVENIMENT

FOTO: Au scăpat ca prin minune după ce mașina în care se aflau a intrat într-un șanț, în Teleorman

Publicat

accident 2
arhiva foto

Un accident rutier soldat cu pagube materiale s-a produs, duminică seară, pe raza localității Peretu din județul Teleorman. Un autoturism în care se aflau două persoane a ieșit în decor și a intrat într-un șanț. Cele două persoane implicate în accident au refuzat transportul la spital.

Din primele informații, în accident a fost implicat un singur autoturism în care se aflau două persoane.

Potrivit ISU Teleorman, evenimentul rutier a avut loc la ieșire din localitatea Peretu spre Plosca.

accident 1

În autoturismul ieșit de pe carosabil se aflau două persoane, conștiente și cooperante, dintre care una încarcerată.

Aceasta a fost scoasă în siguranță de pompieri cu ajutorul accesoriilor de descarcerare și predată echipajului medical al SAJ Teleorman.

După acordarea primului ajutor calificat, se pare că ambele persoane au refuzat să meargă la spital.

Pompierii au continuat misiunea pentru asigurarea măsurilor de prevenire și stingere a incendiilor, iar cazul a rămas în atenția autorităților competente pentru cercetări.

La fața locului au intervenit pompierii roșioreni cu un echipaj de descarcerare și un echipaj SMURD, iar Serviciul de Ambulanță Județean Teleorman cu un echipaj medical.

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe

EVENIMENT

Salvamont: 104 apeluri la Dispeceratul Naţional, în ultimele 24 de ore. Au fost salvate 123 de persoane

Publicat

salvamontisti iarna munte zapada sursa foto salvamont romania
sursa foto: Salvamont Romania

Un număr de 104 apeluri prin care se solicita intervenţia de urgenţă a salvamontiştilor au fost primite în ultimele 24 de ore la Dispeceratul Naţional Salvamont.

Potrivit unei postări pe pagina de Facebook a Salvamont România, au fost salvate, în ultimele 24 de ore, 123 de persoane, iar 36 dintre acestea au fost predate Serviciului de Ambulanţă sau SMURD pentru transport la spital.

Potrivit sursei citate, au fost primite:

* câte 11 apeluri pentru Salvamont Sinaia şi Salvamont Municipiul Braşov,

* câte 8 apeluri pentru Salvamont Lupeni, Salvamont Buşteni şi Salvamont Voineasa,

* 6 apeluri pentru Salvamont Sibiu,

* câte 5 apeluri pentru Salvamont Harghita, Salvamont Vatra Dornei şi Salvamont Caraş Severin – Muntele Mic,

* câte 4 apeluri pentru Salvamont Alba, Salvamont Gorj, Salvamont Alba, Salvamont Mureş, Salvamont Predeal şi pentru Judeţul Gorj

* 3 apeluri pentru Salvamont Borşa,

* câte 2 apeluri pentru Salvamont Cluj, Salvamont Maramureş şi Salvamont Suceava,

* câte un apel pentru Salvamont Judeţul Braşov, Salvamont Bran, Salvamont Covasna, Salvamont Caraş Severin – Semenic, Salvamont Azuga.

S-au mai primit 50 de apeluri prin care se solicitau sfaturi şi informaţii despre domeniile schiabile şi traseele turistice din zona montană. AGERPRES

Citește Romania24.ro pe Google News

 

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO: O femeie și-a pierdut viața într-un cumplit accident pe DN 22A în Tulcea. O mașină a intrat violent într-un copac

Publicat

accident tulcea 1

O femeie de 35 de ani, pasageră într-un autoturism, a murit în urma unui grav accident rutier produs, duminică după-amiază, pe DN 22A în județul Tulcea. Mașina a ieșit de pe șosea și a intrat violent într-un copac.

Potrivit IPJ Tulcea, accidentul s-a prods în jurul orei 16:50, pe DN 22A între localitățile Topolog și Saraiu.

În accident a fost implicat un singur autoturism, care a intrat în coliziune cu un copac de pe marginea carosabilului.

accident tulcea 2

La fața locului s-au deplasat 9 subofițeri cu o autospecială de stingere cu modul descarcerare și o ambulanță SMURD din cadrul Stației de Pompieri Babadag, precum și două echipaje din cadrul Serviciului Județean de Ambulanță Tulcea.

Șoferul autoturismului, un bărbat în vârstă de 42 ani, a rămas încarcerat între fiarele contorsionate ale mașinii. Acesta a fost preluat de un echipaj SAJ și transportat la spital cu multiple traumatisme.

Persoana aflată în dreapta șoferului, o femeie de 35 ani, prezenta leziuni incompatibile cu viața, celălalt echipaj SAJ pronunțând decesul.

accident tulcea 3

Pompierii au mai asigurat măsuri de prevenire și stingere a incendiilor la locul accidentului, prin deconectarea bornelor de la bateria autoturismului.

Cauzele și circumstanțele producerii acestui accident sunt cercetate de reprezentanții instituțiilor abilitate în acest sens.

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe

EVENIMENT

Atenţie la preţuri în perioada reducerilor de iarnă! Avertisment de la Protecția Consumatorului

Publicat

reduceri preturi

Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, recomandă cumpărătorilor să fie foarte atenţi la preţuri în perioada reducerilor de iarnă şi să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze.

„Reducerile mari de preţ, într-o anumită perioadă, sunt binevenite atât pentru consumatori, cât şi pentru operatorii economici.
Pentru a beneficia de aceste reduceri, fără să le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri.

De asemenea, recomand verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs. În cazul în care aceştia consideră că drepturile le-au fost încălcate le recomand să ne semnaleze orice abatere şi îi asigur că ANPC le va acorda tot sprijinul”, a scris Paul Anghel, pe Facebook.

Comisarul ANPC susţine că vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora, respectiv soldare, lichidare, vânzări promoţionale, trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor.

Astfel, orice operator economic care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice.

„Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus. Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat; fie prin menţiunile ‘preţ nou’, ‘preţ vechi’ langă sumele corespunzătoare; fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.

Pentru siguranţa cumpărăturilor din perioada reducerilor citiţi cu atenţie caracteristicile produsului şi verificaţi dacă acesta corespunde cu adevarat dorinţelor şi nevoilor dumneavoastră”, a transmis Anghel.

Atenție la prețurile afișate!

În cazul comenzilor online, cumpărătorii trebuie să verifice, înainte de a trimite comanda, dacă preţul fiecărui produs din coşul de cumpărături este acelaşi cu preţul redus indicat atunci când au ales produsul.

Potrivit sursei citate, indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, preţul trebuie întotdeauna afişat clar, lizibil, în lei şi cu toate taxele incluse (TVA şi alte taxe suplimentare), dacă este cazul.

„Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ langă preţul anterior, barat, fie prin menţiunile ‘preţ nou’, ‘preţ vechi’ lângă sumele corespunzătoare, fie prin menţionarea procentului de reducere a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preţ redus (soldare, lichidare, promoţionale);

Orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoţională etc.), trebuie să fie însoţita sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei (‘soldare/soldări/solduri’, ‘lichidare’, ‘promoţii’ etc), însoţită de data de debut şi de durata acesteia.

De asemenea, în cazul în care oferta este deja în derulare, trebuie să fie informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai ‘în limita stocului disponibil'”, atenţionează Anghel.

În momentul cumpărării, consumatorii trebuie să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat).

Totodată, la achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul „3 la pret de 2”, trebuie să verifice preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional.

Sfaturi pentru cumpărători

„Sfătuiesc consumatorii să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afişe sau pliante, prin anunţuri pe site etc)” , mai spune el.

Pentru cumpărăturile online, operatorul economic este obligat să publice pe website: datele de identificare; caracteristicile esenţiale ale produsului; preţul cu toate taxele incluse; cheltuielile de livrare, dacă este cazul; modalităţile de plată şi de livrare; perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului; durata minima a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs; existenţa şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului.

Timp de returnare de 14 zile de la achiziționare

Consumatorul trebuie să ştie că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunţa contractual şi 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulţumit de el, fără să invoce vreun motiv, scrie Paul Anghel.

Operatorul economic rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

Rambursarea se face folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

Consumatorul trebuie să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni în cazul în care operatorul economic nu a furnizat pe suport durabil informaţiile legate de dreptul de returnare a produselor, a mai transmis Anghel pe reţeaua de socializare.Agerpres

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe