Connect with us

ECONOMIE

O nouă sesiune pentru Programul Rabla pentru Electrocasnice

Publicat

Administraţia Fondului pentru Mediu organizează vineri, începând cu ora 10:00, o nouă sesiune pentru Programul naţional de înlocuire a echipamentelor electrice şi electronice uzate cu unele mai performante din punct de vedere energetic.

Conform unui comunicat remis, miercuri, AGERPRES, persoanele fizice au la dispoziţie 7 zile în vederea înscrierii în program prin crearea contului de utilizator în aplicaţia informatică începând de vineri dimineaţa.

„Având în vedere interesul manifestat faţă de acest program şi succesul uriaş pe care acesta l-a avut în ediţiile trecute în rândul populaţiei, am luat hotărârea de a mări bugetul alocat la 100 milioane pentru cele două sesiuni din acest an, cu 25 de milioane mai mult faţă de anul trecut. Prin acest program promovăm reducerea consumului de energie prin înlocuirea echipamentelor electrice şi electronice uzate şi mari consumatoare de energie cu altele noi, cu un consum mult mai scăzut. Toţi cei interesaţi să participe în program, în oricare dintre etape, trebuie să îşi creeze un cont de utilizator. Este foarte important acest pas, deoarece prin intermediul acestui cont veţi putea selecta electrocasnicele dorite în fiecare dintre cele trei etape. În cazul în care aveţi deja un cont de utilizator, creat în ediţiile anterioare ale programului, nu trebuie să vă creaţi alt cont, ci doar să vă autentificaţi utilizând adresa de e-mail şi parola setată de dumneavoastră. În cazul în care aţi uitat datele contului, acestea pot fi recuperate urmând paşii descrişi în aplicaţia informatică”, a declarat preşedintele AFM, Laurenţiu-Adrian Neculaescu.

 

O nouă sesiune pentru Programul Rabla pentru Electrocasnice: etapele de selecţie

După înscrierea solicitanţilor prin crearea conturilor de utilizator, demarează etapele de selecţie, în aplicaţia informatică, a voucherelor aferente echipamentelor incluse în program.

Calendarul de desfăşurare a programului pentru această sesiune este următorul: Înscrierea persoanelor fizice în aplicaţie, prin crearea conturilor de utilizator (17.06.2022, ora 10:00 – 23.06.2022, ora 23:59); Etapa I – Selecţia voucherelor aferente categoriei din care fac parte maşinile de spălat rufe/vase şi frigiderele/congelatoarele (24.06.2022, ora 10:00 – 30.06.2022, ora 23:59, sau până la epuizarea bugetului), având un buget de 25 milioane lei; Etapa II – Selecţia voucherelor aferente categoriei din care fac parte laptopurile şi tabletele (01.07.2022, ora 10:00 – 07.07.2022, ora 23:59 sau până la epuizarea bugetului), având un buget de 10 milioane lei; Etapa III -Selecţia voucherelor aferente categoriei din care fac parte aparatele de aer condiţionat, uscătoarele de rufe şi aspiratoarele (08.07.2022, ora 10:00 – 14.07.2022, ora 23:59 sau până la epuizarea bugetului), având un buget de 15 milioane lei.

O nouă sesiune pentru Programul Rabla pentru Electrocasnice: selecţia voucherelor

Perioada de derulare a unei etape de selecţie a voucherelor dintr-o categorie este de 7 zile sau până la epuizarea bugetului alocat etapei respective.

Bugetul alocat în anul 2022 pentru Programul Rabla pentru Electrocasnice este de 100 de milioane de lei, cu 25 de milioane mai mult decât anul trecut. Acest buget va acoperi două sesiuni ale programului Rabla pentru Electrocasnice, în 2022: astfel, prima sesiune se va derula în lunile iunie – iulie 2022, iar a doua sesiune se va desfăşura în lunile noiembrie – decembrie 2022.

Echipamentele incluse în program şi sumele aferente fiecărui echipament sunt: maşini de spălat rufe, inclusiv cu uscător având cel puţin noua clasa energetică C – 400 lei voucher; de lei pentru maşini de spălat vase având cel puţin noua clasa energetică D – 400 lei; aparate de aer condiţionat, inclusiv aparate de aer condiţionat portabile, cu eficienţă energetică la răcire cel puţin A++ – 400 lei; categoria frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice/congelatoare având cel puţin noua clasă energetică E – 400 lei; uscătoare de rufe cu eficienţă energetică cel puţin A++ – 400 lei; aspiratoare cu un consum de energie mai mic de 43 kWh/an – voucher de 200 lei; laptopuri – 500 lei; tablete – 300 lei.

O nouă sesiune pentru Programul Rabla pentru Electrocasnice: câteva modificări

Programul de anul acesta va avea câteva modificări. Una dintre acestea prevede condiţii mai stricte pentru persoanele care nu utilizează voucherele rezervate. Acestea nu vor mai putea aplica în cadrul programului pentru acelaşi echipament în cursul acestui an. Voucherul este nominal şi netransmisibil şi nu poate fi utilizat decât de persoana căreia i-a fost emis, în urma înscrierii în aplicaţia informatică.

De asemenea, valabilitatea voucherului se reduce de la 15 zile la 7 zile de la data validării acestora de către AFM, termen în care trebuie utilizate la un comerciant validat. Ulterior utilizării la un comerciant validat, formalităţile de achiziţionare a echipamentelor eligibile trebuie realizate tot într-un termen de 7 zile.

O altă modificare intervenită în programul Rabla pentru Electrocasnice 2022 se referă la eliminarea televizoarelor din categoria echipamentelor eligibile.

O nouă sesiune pentru Programul Rabla pentru Electrocasnice: Listele cu beneficiari

Listele cu beneficiarii aprobaţi vor fi publicate pe site-ul instituţiei, www.afm.ro, la secţiunea dedicată programului.

„Precizăm, pe această cale, că toate conturile comercianţilor, create în ediţiile anterioare ale Programului, rămân valabile şi pot fi utilizate şi în sesiunile de anul acesta”, subliniază AFM. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ECONOMIE

Grupul austriac Lagermax a inaugurat la Arad un centru logistic ultramodern, certificat BREEAM. Investiție strategică în vestul României

Publicat

inaugurare centrul logistic lagermax

Un nou hub pentru transport și logistică: Grupul austriac Lagermax Logistics și-a extins rețeaua europeană prin inaugurarea, la Arad, a unui centru logistic ultramodern.

Amplasat pe drumul dintre Arad și Zădăreni, noul hub beneficiază de o poziție strategică, în apropierea autostrăzii A1 și a graniței cu Ungaria, ceea ce asigură acces direct la coridoarele pan-europene de transport.

lagermax 2

Clădirea este certificată BREEAM Excellent, standard internațional care confirmă respectarea celor mai noi cerințe privind eficiența energetică și sustenabilitatea.

lagermax panglica

Richard Poeschl- CEO Lagermax, despre dimensiunea și rolul investiției de la Arad

Richard Poeschl: „Un hub construit pentru viitor” CEO-ul grupului austriac, Richard Poeschl, a subliniat rolul noii investiții în consolidarea rețelei europene Lagermax: „Noul terminal de la Arad se întinde pe 24.000 m² de depozite și 1.000 m² de birouri moderne.

Este împărțit în patru unități flexibile, gândite să răspundă tuturor cerințelor clienților noștri. Suntem mândri că am ridicat această clădire conform celor mai noi standarde internaționale de sustenabilitate și eficiență energetică.”

El a amintit și rolul bazei de la Curtici, dezvoltată anterior: „Curticiul a fost un motor economic și un model de succes regional. Noul hub de la Arad este continuarea firească a acestui drum.”

”Prin această locație, transmitem un mesaj puternic: Lagermax consideră România ca o piață cu adevărat în creștere și o regiune în care dorim să investim și să avem succes împreună. Noul depozit din Arad va juca un rol cheie – ca un centru logistic, cu locuri de muncă atractive și ca partener de încredere pentru clienții noștri.”

Printre facilități se numără servicii de depozitare, distribuție rapidă și livrare peste noapte (overnight delivery), în special pentru industria auto.

Sorin Luchescu: inaugurăm o etapă nouă pentru Lagermax

„Nu inaugurăm doar o clădire, ci o etapă nouă: un angajament pentru inovație, eficiență și servicii de înaltă calitate pentru clienții noștri. Este un pas important prin care aducem standardele rețelei Lagermax mai aproape de partenerii noștri, atât din România, cât și de pe plan internațional”, a declarat Sorin Luchescu, Managing Director Lagermax Logistics România.

Ambasadorul Austriei, discurs despre importanța economică și relațiile bilaterale cu România

Discursul ambasadoarei Austriei în România, Ulla Krauss-Nussbaumer, a oferit un cadru amplu pentru înțelegerea dimensiunii bilaterale a investiției și importanța relațiilor economice dintre România și Austria:

”Pot afirma cu fermitate, că succesul economic al României și al Lagermax au mers mână în mână.

Dezvoltarea economiei românești a confirmat alegerea Lagermax de a activa în România, iar, la rândul său, disponibilitatea Lagermax de a-și asuma riscuri și de a investi aici, a contribuit la dezvoltarea economiei românești.

Această nouă investiție este mai mult decât un centru logistic – este un simbol al inovației, al dezvoltării regionale și al puterii cooperării economice austro-române. Logistica joacă un rol esențial în comerț, sprijinul industriilor și interconectarea piețelor.

Ea este motorul tăcut al creșterii economice și al competitivității. Austria și România sunt unite printr-un parteneriat de lungă durată și dinamic.

De-a lungul anilor, relațiile noastre bilaterale s-au aprofundat semnificativ – impulsionate de schimbul cultural, legăturile istorice și o puternică colaborare economică. Câteva cifre ilustrează acest progres:

  • Comerțul dintre țările noastre s-a dublat în ultimii ani, ajungând din 2022 la aproximativ 6 miliarde de euro.
  • România este a 14-a piață de export cea mai importantă pentru Austria și ocupă locul 20 printre partenerii noștri de import.
  • România este, de asemenea, a șasea cea mai mare destinație pentru investiții străine directe din întreaga lume pentru Austria, cu investiții de peste 13,5 miliarde de euro.

Și toți noi de aici știm că Austria este al doilea cel mai mare investitor în România.

Acest nou centru logistic este o dovadă a acestei încrederi și a viziunii comune. Reflectă angajamentul companiilor austriece pentru dezvoltarea dinamică a României și credința lor în potențialul acestei regiuni.

Felicitări Lagermax si întregii echipe Lagermax pentru acest minunat succes.

Austria este mândră să fie un partener de încredere pentru România și ne bucurăm să continuăm împreună drumul nostru – spre inovație, durabilitate și prosperitate comună.”

Europarlamentarul Gheorghe Falcă: de la Curtici la Bruxelles

Europarlamentarul Gheorghe Falcă a amintit de începuturile zonei libere de la Curtici și de dezvoltarea ulterioară a zonei industriale: „În 1997, șase oameni au pus bazele zonei libere de la Curtici.

Lagermax a fost printre primele companii care au arătat că acel loc are viață economică. În 2005, ca primar, am avut curajul să deschid o nouă zonă industrială, chiar dacă era greu și așteptam să intrăm în Uniunea Europeană. Astăzi, acea zonă este viabilă.”

Referindu-se la perspectivele europene, Falcă a completat: „Coordonez bugetul de transporturi al Uniunii Europene pentru perioada 2028–2034 și știu că, până în 2050, volumul de marfă transportată în Europa se va dubla.

Investiția Lagermax la Arad arată că acești oameni își programează pașii strategic, cu gândul la viitor.”

Sergiu Bîlcea, vicepreședintele Consiliului Județean Arad

Conectivitatea Aradului și eforturile locale Legătura dintre investițiile private și infrastructura publică a fost subliniată de Sergiu Bîlcea, vicepreședintele Consiliului Județean Arad, care a vorbit despre eforturile autorităților locale de a investi în conectivitate și transport – condiții esențiale pentru dezvoltarea economică a Aradului.

„Știu ce înseamnă responsabilitatea unei investiții, provocările și curajul de a merge mai departe. Asta vedem astăzi la Lagermax”, a spus Bîlcea, vorbind din experiența sa personală de antreprenor în domeniul transporturilor.

Lagermax își consolidează prezența în Europa de Est printr-o investiție strategică

Fondată în 1920 la Salzburg, compania Lagermax a evoluat de la un operator local la un grup internațional cu peste 4.100 de angajați și 85 de locații în 15 țări, înregistrând o cifră de afaceri de 770 de milioane de euro.

Prin noul hub de la Arad, grupul își consolidează prezența în Europa de Est și răspunde cerințelor tot mai ridicate din sectorul logistic.

Inaugurarea centrului logistic de la Arad reprezintă o investiție strategică pentru vestul României și pentru întreaga rețea Lagermax. Noul hub aduce împreună tehnologie modernă, procese digitale, servicii rapide și standarde internaționale de sustenabilitate, poziționând Aradul ca un punct de referință pe harta logistică europeană.

Citește mai departe

ECONOMIE

FOTO: Secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioșteanu a verificat stadiul lucrărilor pe Lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord și se declară optimist

Publicat

rtr1 502579055 1241016910743496 4375865123260220295 n

Lucrările pe Lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord avansează. Sunt șanse să fie gata înainte de termen. Autostrada A0 Nord, Lotul 1, promite să lege mai eficient zonele din jurul Bucureștiului.

Secretarul de stat în Transporturi, Ionel Scrioșteanu, a verificat stadiul lucrărilor pe Lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord și se declară optimist.

„Am fost într-o verificare pe șantierul Lotului 1 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord, a cărei execuție a început luna martie, anul acesta.

În șantier sunt mobilizați 300 de muncitori și 160 de utilaje. Lucrările au avut un start bun, sunt în grafic și sunt șanse mari ca pe tronsonul intre DN1 și DN1A să fie finalizate în avans față de graficul contractat”, a scris Ionel Scriosteanu, într-o postare recentă pe Facebook

Autostrada A0 Nord – Lot 1: stadiul lucrărilor

La acest moment, pe sectorul între km 12+120 – km 20+000 (Buftea DN1A – Corbeanca DN1), sunt în execuție următoarele lucrări de terasamente:

  • decapare pământ vegetal: 95% realizat
  • stabilizare teren fundare: 85% realizat
  • umplutură terasament: 23%
  • podețe casetate: 14%
  • podețe tubulare: 9%
  • parcare de scurtă durată km 14+500: decapare pământ vegetal 100%.

rtr9768

Totodată, se lucrează la finalizarea descărcării siturilor arheologice la km 18+303 și km 13+900 și la eliberarea amplasamentului de utilități existente în diverse puncte ale șantierului.

  • Pe sectorul cuprins între km 2+500 – km 12+120, a început execuția lucrărilor de relocare utilități, se finalizează activitățile de descărcare situri arheologice prezente și se execută lucrări de decopertare și stabilizare teren fundare.
  • Pe sectorul cuprins între km 2+300 – 8+720, se face decapare pământ vegetal, se execută tronsoanele experimentale în vederea stabilirii procentelor de liant, se aprovizionează cu materiale pentru straturile de umplutură și se amenajează drumurile tehnologice.
  • Zona pasaj peste CF101 București – Pitești DN7: cu o lungime de 733 m, structura 6 – momentan se execută platforme pentru cele 17 pile, în vederea începerii, de săptămâna viitoare, a execuției lucrărilor de fundații indirecte (320 piloți forați).
  • Pasaj peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea, structura 7: este compusă din 17 deschideri cu o lungime totală de 650 m. În acest moment sunt prezente în șantier 2 foreze și sunt executați 130/294 piloți forați, 5 radiere sunt finalizate.
  • Noduri rutiere la intersecțiile cu DN7 și DN1A: sunt instalate organizările de șantier, respectiv Organizare de Șantier DN1A – baza administrativă și Organizare de Șantier DN7 – baza de producție. Un aspect particular este că Organizare de Santier DN1A – baza administrativă este complet funcțională, cu preîncărcare rampe culee în scopul consumării tasărilor.
  • La pasajul peste DJ Ciorogârla-Joița: preîncărcare rampă culee în scopul consumării tasărilor.

Traseul Lotului 1 Nord se află între A1 și DN1, de la Dragomirești la Corbeanca. Acesta și are o lungime de 17,5 km.

Amplasamentul lucrărilor este situat pe teritoriul județelor Ilfov (pe raza unităților administrativ teritoriale Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Corbeanca) și Giurgiu (pe raza localităţilor Joița și Săbăreni).

Pe acest lot lucrează constructorul sibian RETTER Projectmanagement, în asociere cu italienii de la Impresa Pizzarotti.

Foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/ Facebook

Citește mai departe

ECONOMIE

VIDEO: Retter construiește eficient și sustenabil. Pasajul suprateran peste DN1, la Therme București, aproape de finalizare

Publicat

rtr pod therme

Retter construiește eficient și sustenabil. Pasajul suprateran peste DN1, la Therme București, aproape de finalizare. Tehnologie de ultimă generație pentru un proiect modern, curat și rapid.

La km 19+757 pe DN1, în zona Balotești–Corbeanca, compania Retter derulează lucrările pentru construirea pasajului suprateran (Pod Therme), un proiect de infrastructură rutieră major, realizat în beneficial Therme Nord București.

Acest pasaj va asigura conectivitate eficientă și trafic fluent într-o zonă cu dezvoltare accelerată și cerințe stricte privind protecția mediului.

Lucrările sunt realizate cu un nivel ridicat de eficiență, grație investițiilor în echipamente performante și metodologii moderne de lucru, orientate atât spre reducerea duratei de execuție, cât și spre minimizarea impactului asupra mediului.

Înlocuirea metodei clasice de hidroizolație – reducerea timpului de execuție de la 28 la 7 zile

Un element esențial al eficienței în această etapă a proiectului este optimizarea procesului de pregătire a betonului pentru aplicarea hidroizolației.


În locul metodei clasice, care presupune timpi de așteptare de până la 28 de zile pentru uscarea și tratarea corespunzătoare a stratului suport, Retter utilizează un ansamblu de echipamente Husqvarna, format din mașina de sablat Blastrac 2-20DT și un sistem de aspirare performant.

husqvarna rtr

Această tehnologie permite curățarea și deschiderea porilor suprafeței din beton într-un mod rapid și uniform, fără apă, fără contaminanți, cu o aderență crescută.

Prin urmare, hidroizolația poate fi aplicată mult mai devreme, scurtând întregul proces la doar 7 zile – o reducere de peste 75% a timpului față de metodele tradiționale.

Zero praf – un avantaj esențial într-o zonă cu restricții de mediu

Zona Therme este supusă unor restricții stricte privind generarea de praf care rezultă și din traficul intens al Drumului Național 1 în timpul lucrărilor de execuție.

Echipamentele utilizate de Retter sunt special alese pentru a lucre curat, fără emisii de praf, datorită sistemului integrat de aspirare, conectat la mașina de sablat.

Acesta absoarbe complet praful generat în timpul sablării, chiar în momentul impactului, prevenind dispersarea în aer sau pe șantier.

Astfel, nu doar că se respectă legislația și standardele de mediu din zonă, dar se asigură și un mediu de lucru sigur pentru personal, fără riscuri de contaminarea altor procese sau zone învecinate.

Protecție suplimentară pentru rosturile de dilatație și aparatele de reazem, component sensibile ale lucrării de artă

Un alt avantaj-cheie al sablării fără praf este protejarea componentelor critice, cum sunt rosturile de dilatație si aparatele de reazem.

În metodele clasice, praful se poate infiltra în aceste zone greu accesibile, afectând calitatea lucrării sau funcționarea optimă a rosturilor și reazemelor.

Prin utilizarea echipamentelor moderne, păstrarea curățeniei este totală, ceea ce contribuie la durabilitatea și siguranța structurii.

Concluzie

Prin aplicarea acestor tehnologii moderne, Retter demonstrează angajamentul său față de eficiență, inovație și responsabilitate. Nu este vorba doar despre construire rapidă, ci despre construire inteligentă și sustenabilă, cu un impact minim asupra mediului și cu rezultate de calitate superioară.

Pasajul suprateran peste DN1 – Podul Therme – devine astfel un exemplu de bună practică în domeniul infrastructurii rutiere moderne, în care tehnologia contribuie activ la atingerea obiectivelor de performanță, mediu și siguranță.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Estimări pentru finalul anului 2024: Creștere a prețurilor în construcții și comerțul cu amănuntul

Publicat

santier constructie casa sursa alba24

Managerii din România prevăd o creștere a prețurilor în construcții și comerțul cu amănuntul pentru perioada octombrie – decembrie 2024. De asemenea, estimările acestora relevă că numărul angajaților în sectorul construcțiilor și al serviciilor va rămâne stabil.

Datele Institutului Național de Statistică (INS) din ancheta de conjunctură din octombrie indică o creștere moderată a volumului producției industriale și o ușoară scădere a numărului de salariați în industrie. În construcții, se anticipează o scădere a volumului producției, dar o stabilitate relativă a forței de muncă, alături de creșterea prețurilor lucrărilor.

Potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS), în cadrul anchetei de conjunctură din luna octombrie 2024, managerii din industria prelucrătoare previzionează, pentru următoarele trei luni, creştere moderată a volumului producţiei (sold conjunctural +7%).

Referitor la numărul de salariaţi se estimează scădere moderată, soldul conjunctural fiind de -6%. Pentru preţurile produselor industriale se prognozează creştere moderată în următoarele trei luni (sold conjunctural +15%).

Potrivit estimărilor din luna octombrie 2024, în activitatea de construcţii se va înregistra, pentru următoarele trei luni, scădere moderată a volumului producţiei (sold conjunctural -11%).

Managerii estimează relativă stabilitate a numărului de salariaţi (sold conjunctural -5%). În ceea ce priveşte preţurile lucrărilor de construcţii se preconizează creştere a acestora (sold conjunctural +23%).

În sectorul comerţ cu amănuntul, managerii au estimat, pentru următoarele trei luni, tendinţă de creştere a activităţii economice (sold conjunctural +20%).

Volumul comenzilor adresate furnizorilor de mărfuri de către unităţile comerciale va înregistra creştere moderată (sold conjunctural +16%). Angajatorii prognozează, totodată, creştere moderată a numărului de salariaţi (sold conjunctural +11%) şi a preţurilor de vânzare cu amănuntul (sold conjunctural +30%).

Potrivit estimărilor din luna octombrie 2024, cererea de servicii (cifra de afaceri) va înregistra relativă stabilitate în următoarele trei luni (sold conjunctural +5%). Managerii din sectorul servicii prevăd relativă stabilitate a numărului de salariaţi (sold conjunctural 0%) iar pentru preţurile de vânzare sau de facturare ale prestaţiilor aceştia estimează o tendinţă de creştere moderată (sold conjunctural +15%).

În comunicat se menţionează că soldul conjunctural indică percepţia managerilor întreprinderilor asupra dinamicii unui fenomen care nu trebuie confundată cu ritmul creşterii sau scăderii oricărui indicator statistic produs de INS. Soldul conjunctural procentual este obţinut ca diferenţă între procentajul managerilor care au ales varianta pozitivă a fenomenului şi procentajul celor care au indicat varianta negativă.

sursa: Agerpres

Citește mai departe