Connect with us

ACTUALITATE

O sticlă de coniac veche de 258 de ani a fost vândută la licitaţie. În lume mai există doar trei sticle

Publicat



O sticlă rară de coniac franţuzesc veche de 258 de ani a fost vândută la licitaţie pentru suma de 118.580 de lire sterline (peste 146.000 de dolari), a anunţat joi pe Twitter casa de licitaţii Sotheby’s din Londra, relatează dpa.

În lume mai există doar trei sticle din rarul Gautier Cognac 1762, acesta devenind astfel cel mai vechi coniac care a fost vândut la licitaţie, a precizat Sotheby’s.

Sticla licitată s-a aflat în pivniţa unei familii, neatinsă de generaţii şi are toate etichetele originale încă ataşate.

Produs de firma franceză Maison Gautier, sticla cunoscută sub numele de “Grand Frere” sau “Big Brother”, este cea mai mare dintre cele rămase şi ultima vândută.

Sora ei mai mică (“petite soeur”) se află la Muzeul Gautier din sud-vestul Franţei, în timp ce fratele său mai mic (“petit frere”) s-a vândut la licitaţie la New York în 2014.

Coniacul Gautier “este renumit şi venerat în întreaga lume”, după cum a declarat Jonny Fowle, specialistul Sotheby’s în băuturi spirtoase.

El a afirmat pentru agenţia de ştiri PA că acest coniac trebuie să aibă încă un gust bun şi să-şi fi “menţinut caracterul”.

“Putem presupune că nivelul alcoolului este încă destul de ridicat şi asta ar fi acţionat ca un conservant timp de sute de ani”, a spus Fowle. AGERPRES

 

Sursa foto: Sotheby’s/twitter.com

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Un șofer român a provocat un cumplit accident în Croația. O femeie a decedat și un copil a fost rănit după un impact pe contrasens

Publicat

sursa foto:24sata.hr

Un tânăr șofer român a provocatun grav accident rutier în Croația, în urma căruia o femeie a decedat. Mașina condusă de acesta a intrat în plin într-un autoturism Skoda, condus de o femeie. În urma impactului extrem de puternic, femeia a decedat pe loc.

Potrivit presei locale, accidentul s-a produs luni, 25 ianuarie, în localitatea croată Sesvete, iar vinovat de producerea accidentului a fost un șofer român care conducea un autoturism marca BMW.


Românul a pătruns pe constrasens, cu scopul de a evita o mașină care circula în fața sa, iar autoturismul a intrat în coliziune cu o Skoda Fabia condusă de o femeie de 61 de ani, care circula regulamentar.

În urma impactului puternic, femeia a murit pe loc.

Potrivit polițiștilor, în mașina condusă de român se mai afla un copil, care a a fost transportat la spital cu răni ușoare.

Mașina femeii a fost dislocată, iar bucăți din caroserie și piese de motor au fost împrăștiate pe șosea.

Românul va fi cercetat de polițiști, pentru a se stabili cu exactitate circumstanțele în care s-a produs accidentul.

sursa: libertatea

Citește mai departe

ACTUALITATE

România rămâne în top trei cele mai corupte țări din UE – Transparency International

Publicat

Corupția persistentă slăbește sistemul de sănătate și contribuie la regresul democrației, pe fondul pandemiei de COVID-19, atrage atenția Transparency International, care a lansat joi raportului privind Indicele de Percepție a Corupției (CPI) în 2020.

Raportul TI arată că există o legătură directă între locul înregistrat în CPI și modul în care o țară poate să facă față provocărilor generate de pandemia de COVID-19: Statele care au un scor bun în clasament investesc mai mult în sistemul de sănătate, sunt mai în măsură să asigure îngrijire medicală și mai puțin probabil să încalce normele democratice și instituționale sau regulile statului de drept.

Indicele de Percepție a Corupției reflectă modul în care experți independenți și din mediul de afaceri percep corupția existentă în 180 de state și teritorii. Clasamentul este întocmit prin acordarea de puncte, de la 0 la 100, în care 0 înseamnă “foarte corupt”, iar 100 “deloc corupt”.

Cu un scor de 44 de puncte din 100, România rămâne în continuare în top trei cele mai corupte țări din Uniunea Europeană. Deși punctajele sunt similare cu cele din 2019 pentru majoritatea statelor membre, în premieră, trei state împart ultimul loc în clasamentul întocmit la nivelul UE – România, Bulgaria și Ungaria – cu același scor: 44 de puncte din 100 posibile.

Percepția asupra corupției din sistemul public și mediul de afaceri din România rămâne neschimbată comparativ cu 2019, la fel și în cazul Ungariei, în timp ce Bulgaria are un punct în plus față de anul anterior. De altfel, țara noastră înregistrează același scor ca în anul 2012, ceea ce arată că măsurile luate în aproape 10 ani nu au fost constante și nu au reușit să schimbe percepția pe care experți independenți și din mediul de afaceri o au cu privire la corupția din România.

Lipsa de transparență în achizițiile publice, subfinanțarea sistemului medical, lipsa unor măsuri consecvente pentru digitalizarea proceselor administrative sunt probleme constante la nivel național care s-au accentuat în contextul pandemiei COVID-19. Raportul Curţii de Conturi privind achizițiile derulate pentru combaterea pandemiei au arătat grave deficiențe atât în administrația locală cât și cea centrală.

Practicile corupte din companii, care la nivel declarativ își asumă politici de integritate, au fost de natură a afecta credibilitatea mediului de afaceri, iar campaniile de cosmetizare a imaginii au avut ca efect reducerea vigilenței publice.

Societatea românească și-a pierdut semnificativ aplombul în a sancționa corupția și lipsa de integritate ca flagel general și s-a manifestat mai degrabă secvențial, comentează Transparency International.

Sursa: Mediafax

Citește mai departe

ACTUALITATE

O vulnerabilitate în celulele canceroase, descoperită de o echipă internaţională de cercetători

Publicat

laborator

O echipă internaţională de oameni de ştiinţă condusă de cercetători din Israel a identificat o nouă vulnerabilitate în celulele canceroase, a anunţat Universitatea din Tel Aviv (TAU), relatează Xinhua.

Studiul ar putea conduce la dezvoltarea unor medicamente personalizate care se vor folosi de această caracteristică pentru a elimina cancerul, a adăugat TAU.

În studiul publicat în jurnalul Nature, cercetătorii de la TAU şi colegii lor din Statele Unite, Germania, Ţările de Jos şi Italia, au demonstrat cum un număr anormal de cromozomi (aneuploidie), o caracteristică unică a celulelor canceroase, poate deveni o vulnerabilitate a acestor celule.

Aceasta este cea mai frecventă modificare genetică survenită în cazul cancerului, iar atunci când apare în celulele canceroase, acestea pot contribui la progresia bolii.

Cercetătorii au comparat dependenţa genetică şi sensibilitatea la medicamente a celulelor normale cu cele ale celulelor cu un nivel ridicat de aneuploidie. Ei au descoperit că celulele canceroase aneuploide prezintă o sensibilitate crescută la inhibarea punctului de control celular (punctul de control mitotic) ce asigură separarea corectă a cromozomilor în timpul diviziunii celulare.

Totodată, specialiştii au descoperit că atunci când punctul de control era perturbat în celulele cu număr adecvat de cromozomi, diviziunea celulară s-a oprit şi, ca rezultat, cromozomii s-au separat cu succes, cu puţine probleme create. Pe de altă parte, atunci când acest mecanism a fost perturbat în celulele aneuploide, diviziunea celulară a continuat, rezultând numeroase modificări cromozomiale care au compromis capacitatea celulelor de a se diviza şi au provocat chiar moartea acestora. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Apple depăşeşte Amazon, devenind cel mai valoros brand din lume

Publicat

Apple depăşeşte Amazon, Google şi Microsoft, devenind cel mai valoros brand din lume, pentru prima dată din 2016, conform clasamentului din 2021 Brand Finance Global 500, realizat de compania de consultanţă Brand Finance din Londra, transmite DPA.

Valoarea brandului Apple a atins 263,4 miliarde de dolari, pe locurile următoare fiind Amazon, cu 254,2 miliarde de dolari, Google, cu 191,2 miliarde de dolari, Microsoft, cu 140,4 miliarde de dolari. Pe locurile 5, 6 şi 7 se află Samsung, Walmart şi Facebook.

Companiile tehnologice reprezintă 14% din valoarea totală de brand în clasamentul din acest an, 47 de branduri având o valoarea combinată de brand de 998,9 miliarde de dolari.

În august, Apple a devenit prima companie americană care a ajuns la o capitalizare bursieră de peste 2.000 de miliarde de dolari

Valoarea brandului Tesla a crescut cu 158%, la 32 miliarde de dolari, acesta fiind brandul cu cea mai rapidă creştere în clasamentul din 2021 Brand Finance Global. Pe locul doi la cea mai rapidă creştere a fost echivalentul chinez al Amazon, Alibaba.com. Valoarea acestui brand a urcat cu 108%, la 39,2 miliarde de dolari.

Printre cele mai valoroase branduri din industria auto se află Toyota (59,5 miliarde de dolari) şi Mercedes-Benz ( 58,2 miliarde de dolari). AGERPRES

Citește mai departe