Connect with us

ACTUALITATE

OFICIAL: Cartele prepay, doar cu buletinul. Legea a intrat în vigoare. Ce se întâmplă cu cele cumpărate deja

Publicat

Din 1 ianuarie 2020, cartelele preplătite se vor vinde doar cu buletinul. Cei care au deja astfel de cartele și nu vor să-și dea datele personale nu vor mai beneficia de servicii de la 1 septembrie 2020. Ordonanța de urgență ce modifică sistemul 112 a fost publicată marți seara în Monitorul Oficial, informează ziarul Alba24.ro.

Potrivit acesteia, datele personale pe baza cărora cartelele preplătite vor mai putea fi cumpărate de la 1 ianuarie 2020 sunt:

pentru persoanele fizice cu cetățenie română: datele cu caracter personal prevăzute în actul de identitate, constând în nume, prenume, cod numeric personal, precum și, dacă sunt menționate în actul de identitate, adresa de domiciliu și adresa de reședință

pentru persoanele fizice fără cetățenie română: nume, prenume, seria și numărul actului de identificare, ţara emitentă, adresa de reședință, în cazul rezidenților, precum și, dacă sunt menționate în actul de identificare, codul numeric personal sau echivalentul acestuia și data nașterii;

pentru persoanelor juridice: denumirea, sediul și codul unic de identificare/codul de identificare fiscală, precum şi datele cu caracter personal, prevăzute mai sus, ale reprezentantului legal al persoanei juridice.

Toți operatorii de telefonie mobilă și fixă vor fi obligați să actualizeze și să transmită către STS aceste date până la data de 25 a fiecărei luni. Datele personale vor fi stocate de către STS pentru o perioadă de 5 ani (variant inițială era 10 ani), potrivit hotnews.ro.

Furnizarea serviciilor de telefonie destinate publicului la puncte mobile, pentru care plata se face în avans, se realizează, începând cu data de 1 ianuarie 2020, numai după ce furnizorul acestor servicii a colectat, prin intermediul unui formular în format fizic sau electronic, inclusiv prin mijloace electronice de comunicare la distanță, datele de identificare ale utilizatorului final al cartelei SIM, mai predeve Ordonanța de Urgență privind sistemul 112.

Prelucrarea datelor cu caracter personal ale utilizatorului final al cartelei SIM – persoană fizică sau ale reprezentantului legal al utilizatorului final al cartelei SIM – persoană juridică, colectate este permisă până la împlinirea unui termen de 3 luni de la data încetării furnizării serviciului de telefonie destinate publicului la puncte mobile. La împlinirea termenului, datele se șterg sau, după caz, se distrug.

Atunci când datele cu caracter personal ale utilizatorului final al cartelei SIM persoană fizică sau ale reprezentantului legal al utilizatorului final al cartelei SIM – persoană juridică se colectează în format electronic, aceștia transmit furnizorului de servicii de telefonie destinate publicului la puncte mobile și o copie a actului de identitate, respectiv de identificare valid în vederea verificării corectitudinii acestor date. Copia actului de identitate, respectiv de identificare valid se șterge sau, după caz, se distruge de către furnizor la împlinirea unui termen de cel mult 30 de zile de la data colectării.

În cazul utilizatorilor finali de cartele SIM care, la data de 31 decembrie 2019, beneficiază de servicii de telefonie destinate publicului la puncte mobile, pentru care plata se face în avans, furnizorul acestor servicii colectează datele de identificare ale acestora până cel târziu la data de 31 august 2020.

Începând cu data de 1 septembrie 2020, este interzisă furnizarea serviciilor de telefonie destinate publicului la puncte mobile, pentru care plata se face în avans, prin intermediul cartelelor SIM ai căror utilizatori finali nu au pus datele de identificare la dispoziția furnizorului acestor servicii.

În cazul modificării datelor de identificare colectate, utilizatorul final al cartelei SIM pune la dispoziția furnizorului, în formatul stabilit de acesta din urmă, date de identificare actualizate, în termen de 10 zile lucrătoare de la data emiterii documentului care atestă modificarea survenită.

Amenzi până la 5000 de lei pentru apeluri false la 112

Documentul mai prevede că apelarea abuzivă a numărului unic pentru apeluri de urgență 112 sau transmiterea de mesaje abuzive la numărul 113 ori la numărul 114 se sancționează cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei.

Alertarea falsă a agențiilor specializate de intervenție se sancționează cu amendă de la 1.500 lei la 5.000 lei.

Apelarea abuzivă este apelarea repetată, cu rea intenţie, a numărului 112, fără ca apelantul să justifice o stare care necesită acţiunea agenţiilor specializate de intervenţie, sau apelarea numărului 112 pentru a aduce injurii operatorilor.

Mesajul abuziv este transmiterea repetată de mesaje scurte (SMS) către numărul 113, cu rea intenție, de către o persoană care nu este înregistrată la administratorul SNUAU, sau transmiterea unui mesaj scurt (SMS) către numărul 113 pentru a aduce injurii operatorilor, precum și transmiterea repetată către numărul 114, cu rea intenție, a unor mesaje care nu respectă condițiile cu privire la transmisterea mesajelor cu informația de localizare.

Alertarea falsă este utilizarea intenţionată a numărului 112 pentru determinarea alarmării sau intervenţiei agenţiilor specializate de intervenţie în mod nejustificat.

Amenzile pentru transmiterea de mesaje abuzive la numărul 114, pentru alertarea falsă a agențiilor specializate de intervenție, precum și dispozițiile referitoare la nerespectarea obligației privind încetarea furnizării serviciilor de telefonie de telefonie către cei care nu își dau datele de identificare în termenele stabilite se pot aplica în termen de 30 de zile începând de marți, 3 septembrie, când Ordonanța de Urgență a fost publicată în Monitorul Oficial.

Noi tehnologii de localizare după apeluri la 112

Se mai menționează introducerea unei noi tehnologii care permite o localizare mai bună a celor care sună la 112, decât actuala tehnologie ”cell-ID”. Este vorba de tehnologia de localizare Google (ELS-Emergency Location Service) bazată pe funcționalitatea AML – Advanced Mobile Location (AML/ELS).

Atunci când este inițiat un apel de urgență, telefoanele mobile inteligente echipate cu funcționalitatea AML/ELS trimit un mesaj de tip SMS către Centrele de preluare a apelurilor de urgență 112 ce conține informații privind localizarea utilizatorului de telefonie mobilă, informații bazate pe date de la sistemele globale de navigație prin satelit (GNSS), WiFi și Cell ID având o acuratețe de 5-50 m. De asemenea, verifică nivelul bateriei telefonului, aceasta trebuie să fie de min. 5% înainte de a activa capabilitățile GNSS și WiFi ale terminalului mobil. Soluția nu implică o conexiune de date și nici instalarea vreunei aplicații pe telefon ori altă intervenție din partea utilizatorului telefonului mobil.

Transmiterea SMS-urilor cu informația de localizare se va face automat, fără intervenția apelantului, către numărul 114, reglementare introdusă tot prin această Ordonanță de Urgență.

Furnizorii de telefonie mobilă au obligația de a suporta atât costurile determinate de transmiterea la numărul 114 a mesajelor tehnice standardizate scurte ce conțin informația de localizare obținută pe baza echipamentului terminal, cât și costurile aferente traficului generat pe o conexiune de date de transmiterea informației de localizare obținută pe baza echipamentului terminal.

În definiția „informației de localizare obținută pe baza echipamentului terminal”, Ordonanța include și datele de localizare generate de o aplicație furnizată de administratorul 112, adică de STS, ce conțin latitudinea și longitudinea care caracterizează poziția geografică în care se află telefonul. Operatorii mobili vor fi obligați să suporte și costurile generate traficul de date al celor care folosesc Aplicația 112 dezvoltată intern de STS.

De ce au fost necesare aceste modificări. Explicații de la Raed Arafat

Raed Arafat, secretar de stat MAI a explicat situația, în cadrul ședinței de dezbatere publică din 22 august, privind modificarea OUG 34/2008 (funcționarea SNUAU) și OUG 111/2011 (comunicații electronice).

Despre problema lipsei posibilității de identificare a proprietarilor telefoanelor cu cartele prepaid la momentul în care apelează 112, Arafat a spus că aceasta se corelează cu mai multe aspecte.

”Un aspect este că această lipsă de identificare le permite să se joace cu 112. Apeluri greșite, false, apeluri repetate, și am folosit un exemplu care este chiar într-un raport al colegilor de la STS al unei persoane care a apelat la 112 de 21.000 de ori într-un an! Am făcut un calcul: dacă numai 10 secunde ar fi stat un operator STS cu persoana respectivă, care a apelat de 21.000 de ori, fără să știm cine este, STS ar fi cheltuit complet aproape o săptămână de muncă pentru o persoană. Ce înseamnă acest lucru? Că această persoană este sustrasă de la activitatea ei obișnuită și trebuie să se ocupe de astfel de apeluri, pentru că nu se pot lua măsuri, și pentru că persoanele respective repetă, repetă, repetă și sună și abuzează de un serviciu. Acesta este un aspect. Nu sunt toate apelurile așa, dar este o parte. Clar, dacă omul știe că este identificabil ca și proprietar de terminal de telefonie mobilă, nu va mai face acest lucru. Și dacă vrea să facă un lucru chiar intenționat, să-l planifice și să-l pună în aplicare, va fi un număr foarte mic de oameni care vor face acest lucru. Dar noi vrem să reducem majoritatea acestor apeluri, ca să eliberăm personalul, să se poată ocupa de apelurile reale”, a precizat Raed Arafat.

Acesta a amintit și de altă soluție, adică angajarea de personal care să răspundă la toate telefoanele: ”să plătim în plus banca, să răspundă la toate telefoanele, să le închidă, să poată să răspundă la altul care sună la 112”.

Cum funcționează apelul de urgență?

Potrivit secretarului de stat, ”când suni la 112, intri pe o listă de așteptare: dacă nu sunt operatori liberi, și dacă operatorul 112 este ocupat cu cineva care sună ― nu știm cine este, nu putem să luăm măsuri împotriva lui, și el tot sună, sună, sună ― alții așteaptă când ei trebuie să anunțe poate o persoană inconștientă, un accident rutier, un incendiu sau o altă problemă care trebuie să intre în atenția celor de la 112 imediat. Nu este nicio metodă prin care să se dea prioritate acestei persoane față de persoana care sună numai într-un mod în care doar se joacă cu telefonul 112, sau, dintr-un motiv sau altul, să sune și să dea o alarmă falsă”.

Arafat susține că identificarea apelantului ajută la salvarea persoanei.

”De exemplu: o persoană sună la 112 ― și se întâmplă, și s-a întâmplat în alte țări, și vă garantez: sigur că s-a întâmplat și la noi, chiar dacă nu avem astfel de date! Până să-și dea datele ei, persoana își pierde cunoștința, este singură acasă. Nu știm al cui este telefonul. Nu știm unde este el înregistrat. Nu știm nimic. Pentru noi, mai sunăm o dată acolo, mai sunăm de două ori, și s-a terminat: persoana poate fi găsită după două-trei zile, chiar decedată în casă. Dacă știm telefonul al cui este, putem să luăm măsurile, să verificăm, chiar dacă persoana nu e la adresa respectivă, putem să găsim oameni care o cunosc, oameni care să ne spună unde este persoana respectivă, unde merge de obicei, să putem să o găsim dacă considerăm că este posibil să fie viața ei în pericol. Un telefon neidentificabil nu ne permite să facem acest lucru”, a precizat Arafat.

Potrivit sursei citate, Ordonanța prevede că aceste date se dau doar când se apelează la 112.

”Persoana care apelează la 112, dacă are interesul să-și păstreze anonimatul, înseamnă că ceva nu e în ordine. Când dai telefon la 112, fie vrei să fii salvat, fie vrei să fie o persoană lângă tine salvată. Care e motivul pentru care, când dai telefon la 112, nu vrei să se știe cine ești? Deci acestea sunt întrebările pe care le punem logic ”.

surse: hotnews.ro,Alba24.ro


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Primul studiu de secvențiere pentru Omicron în 19 orașe din România: Nu am identificat tulpina

Publicat

omicron

A fost realizat primul studiu pe bază de secvențiere pentru varianța Omicron în România, iar pe baza probelor selectate din 19 orașe MedLife spune că nu a fost identificată noua tulpină africană pe teritoriul României.

MedLife transmite că probele analizate în această etapă a studiului conțin în proporție majoritară tulpina Delta a coronavirusului.

Specialiștii anunță că nu există o tulpină românească a coronvirusului și că este nevoie să ne informăm din surse sigure cu privire la apariția unor așa zise noi tulpini de origine locală.

De asemenea, pe lotul analizat nu au fost identificate cazuri cu varianta Delta Plus, detectată de curând în România, detaliu care întărește faptul că această variantă nu are forță să se răspândească pe teritoriul țării.

MedLife va continua secvențierea săptămânală a genomului virusului SARS-CoV-2 în vederea identificării noii tulpini Omicron pe teritoriul României. Fiind

„În contextul apariției tulpinii Omicron la nivel mondial, MedLife a reluat procesul de secvențiere a genomului SARS-CoV-2 și anunță primele rezultate obținute în urma analizării unui lot de 156 de probe. Acestea au fost selectate aleatoriu de către medicii MedLife, fiind recoltate de la pacienți care provin din 19 orașe ale țării (Alexandria, Bacău, Brăila, Brașov, București, Buzău, Călărași, Cluj, Constanța, Craiova, Galați, Ialomița, Iași, Pitești, Ploiești, Sibiu, Slobozia, Târgoviște, Timișoara). Potrivit raportului MedLife, probele analizate conțin în proporție majoritară tulpina Delta a coronavirusului, nefiind identificată o variantă românească a coronavirusului sau prezența noii tulpini Omicron pe teritoriul României”, transmite MedLife.

„În ultima perioadă s-a tot adus în discuție posibilitatea apariției unei tulpini românești a virusului SARS-CoV-2, însă rezultatele procesului de secvențiere confirmă că nu există o astfel de tulpină în acest moment. În continuare, varianta Delta este responsabilă de majoritatea cazurilor de infecție COVID-19 de pe teritoriul țării noastre și până acum, nu am identificat alte tulpini ale virusului care să determine îngrijorare, ceea ce înseamnă că vaccinurile actuale sunt în continuare o soluție eficientă de protecție împotriva formelor grave de boală. În ceea ce privește noua tulpina Omicron, care începe să fie prezentă în tot mai multe țări din lume, datele analizate pe baza probelor secvențiate de laboratorul nostru ne indică faptul că, deocamdată, aceasta variantă nu a ajuns pe teritoriul României. Conform datelor publicate de OMS, această tulpină are mai multe mutații față de varianta Delta la nivelul genei S, fără a fi cunoscute, pentru moment, caracteristicile diferențiatoare și impactul asupra eficienței vaccinurilor”, a declarat biologul Dumitru Jardan, doctor în științe medicale, coordonator științific al studiului.

„Datele preliminare arată că tulpina Omicron este mai contagioasă decât tulpina Delta. În același timp, experții spun că eficiența vaccinurilor ar putea fi mai scăzută față de această tulpină, context în care va fi nevoie de o amplificare a eforturilor pentru detectarea timpurie și izolarea cazurilor cu noua tulpină din Africa de Sud. Aplicarea unei strategii corespunzătoare de secvențiere și de izolare a cazurilor ar putea contribui la oprirea răspândirii noi tulpini sau cel puțin la întârzierea apariței unui nou val al pandemiei”, a mai precizat dr. Dumitru Jardan.

Adițional, echipa de specialiști MedLife anunță că 11 dintre probele analizate pe acest lot, respectiv 7%, conțin varianta AY.4.2., o derivată a tulpinii Delta, intens urmărită de experții internaționali după ce s-a observat o creștere a numărului de infecții COVID-19 în Marea Britanie. Cu toate acestea, conform unui studiu realizat de Imperial College London , publicat la jumătatea lunii noiembrie, deși subvarianta Delta AY.4.2. pare să fie ceva mai transmisibilă decât varianta inițială, nu s-a dovedit că ar putea provoca forme mai severe de boală sau că ar diminua eficiența vaccinurilor.

Secvențierea genomică va continua pentru a urmări evoluția noilor tulpini care circulă pe teritoriul României.

„MedLife a urmărit evoluția tulpinii Alpha (britanice) de la momentul în care nu era nici măcar un caz de infectare cu această variantă pe teritoriul României până când a ajuns varianta dominantă. De asemenea, primele cazuri cu tulpina Beta (sud-africană) de la noi din țară au fost identificate în urma secvențierilor făcute în laboratoarele noastre. În acest fel, ne-am arătat susținerea față de autoritățile române, punând la dispoziție toate datele obținute și oferind tot suportul necesar exclusiv din fonduri proprii ale companiei. În continuare ne vom concetra săptămânal pe secvențierea genomică pentru a identifica noile tulpini și a evalua o eventuală transmitere comunitară, așa cum am făcut-o și în cazul celorlalte tulpini. De altfel, ne-am pregătit cu capacități mari de căutare și evaluare a cazurilor Omicron pentru a face screeneing prin metoda diferențiată ” S gene target failure ‘ și dacă autoritățile vor avea nevoie de ajutorul nostru în acest demers, avem toată disponibilitatea de a amplifica eforturile de screening, dublate desigur pentru siguranță de secvețierea propriu-zisă. Credem cu tărie că aplicarea unei strategii coerente de secvențiere și izolare a cazurilor ar putea duce cel puțin la o întârziere a valului cinci sau la o diminuare a gradului de încărcare a secțiilor de ATI”, a declarat Mihai Marcu, Președinte & CEO MedLife Group.

Conform Centrului European pentru Controlul Epidemiilor până ieri erau confirmate 44 de cazuri Omicron în 11 țări UE, toate fiind asimptomatice sau cu simptome ușoare. Austria, Belgia, Cehia, Danemarca, Franța, Germania, Italia, Olanda, Portugalia, Spania și Suedia au raportat cel puțin un caz confirmat de infectare cu noua variantă a coronavirusului, iar alte cazuri suspecte sunt investigate. În raport, Centrul European pentru Controlul Epidemiilor (ECDC) se mai arată că numărul de infectări ar putea fi mai mare, pe măsură ce autoritățile încă investighează o altă serie de cazuri probabile de infectare cu Omicron.

La nivel mondial, varianta Omicron a mai fost identificată în alte nouă țări, pe lângă cele 11 din UE – Australia, Botswana, Canada, Hong Kong, Israel, Japonia, Africa de Sud, Elveția și Marea Britanie.

Luni, BioNTech a anunțat că a început să lucreze la un vaccin adaptat la noua tulpină, deși la momentul actual nu există informații care să confirme că actualul vaccin nu mai este viabil. Marți, șeful Moderna a spus însă că, până acum, cercetătorii înclină să creadă că va fi nevoie de un nou vaccin. MEDIAFAX

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe

ACTUALITATE

Arabii stabiliți în România: ”România e casa mea. La mulți ani, România!”

Publicat

centrul cultural arab din sibiu

Iubim România pentru că suntem români, dar sunt alții care aleg să iubească România și să o numească „acasă”. Pentru că a fi român nu este o chestiune de „sânge”, ci este „o stare de spirit”, spun tinerii arabi medici, asistenți sociali, antreprenori, stabiliți în țara noastră.

Tinerii de la Centrul Cultural Arab din Sibiu au transmis, miercuri, de Ziua României, mesajul a nouă români „adoptați” din Siria, Maroc sau Tunisia.

”Identitatea nu curge în vene. Ea constă în sentimentul apartenenței”

„Nu avem sânge de român și nici nu suntem născuți în România. Însă a fi român nu este o chestiune de „sânge”. A fi român este o „stare de spirit”. Mai important decât să fii fost născut în România este ce faci pentru România. Noi suntem în România, iar România este în sufletul nostru!”, este mesajul Centrului Cultural Arab din Sibiu de Ziua României.

Yassmin Afghani este siriancă și lucrează ca și cosmetician în București. „De ziua Națională a României, La mulți ani, România! Mulțumesc frumos pentru tot ce ne-ai oferit”, spune ea.

Bourhen Dbouda, din Tunisia, a urat și el „La mulți ani” României. El este acum asistent social în Sibiu.

Amna Salih Ali a venit din Sudan și este doctorand în București. „La mulți ani, Românie”, spune ea.

Feras Sarmini este muzician și doctorand la Conservator: „De Ziua Națională a României, doresc să transmit poporului român cele mai sincere urări de bine și un viitor prosper și fericit! la mulți ani tuturor românilor și celor ce iubesc România”, spune Feras Sarmini, care a venit în România din Siria.

Astăzi, de 1 decembrie, ne unim toți și spunem „La mulți ani, România”

Un mesaj emoționant a transmis Petra Jamous, din Siria. Ea este medic rezident la Institutul Clinic Fundeni. „Cu toții am trecut printr-un an greu cu această pandemie. Dar astăzi, de 1 decembrie, ne unim toți și spunem „La mulți ani, România” cu speranța că vom fi uniți și la anul când vom trece și peste greutățile care vor veni și să fim mult mai pregătiți. La mulți ani, România”, spune ea.

Maunir Iaala este din Maroc și lucrează în Sibiu, ca antreprenor în construcții. El spune că România este „casa” lui: „România este casa mea! La mulți ani, România”.

Abdulkarim Nomen are dublă cetățenie. Părinții lui sunt imigranți din Siria, iar el s-a născut în România. Acum este economist și activist de mediu. Își dorește o Românie curată: „Sunt născut, crescut în București, din părinți imigranți și de întâi decembrie îmi doresc o Românie curată. La mulți ani, România”, spune el.

Abdul Abbara este medic rezident în chirurgie dento-alveolară în Sibiu. El a urat „La mulți ani” României și românilor de pretutindeni.

Fawzia Rehejeh este din Siria și este președintele Centrului Cultural Arab din Sibiu. De Ziua Națională a României, ea a transmis „La mulți ani” țării care a adoptat-o.

„Îmi doresc pentru Ziua Națională a României numai bine pentru țara mea adoptivă! La mulți ani, România!”, spune Fawzia.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Maia Sandu: ”Dragă Românie, de ziua ta, îți doresc să rămâi puternică și generoasă”

Publicat

steag romania
sursa foto: Facebook / Maia Sandu

Ne leagă trecutul istoric, ne leagă cultura comună și limba română, iar în față avem un viitor care poate să ne apropie și mai mult, este mesajul transmis de președintele Republicii Moldova, Maia Sandu. „Dragă Românie, de ziua ta, îți doresc să rămâi puternică și generoasă”, spune Sandu.

„De Ziua Națională a României, mulțumim pentru prietenie și pentru toate lucrurile bune pe care le-am făcut și le vom face împreună! Ne leagă trecutul istoric, ne leagă cultura comună și limba română, iar în față avem un viitor care poate să ne apropie și mai mult. O vom face prin oamenii care și-au găsit rostul pe o parte ori alta a Prutului, prin investiții reciproce, prin drumuri și poduri”, transmite pe Facebook Maia Sandu.

Ea spune că România trebuie să fie puternică și generoasă.

„Dragă Românie, de ziua ta, îți doresc să rămâi puternică și generoasă. Să fii o voce distinctă în lume și în Europa unită, și un model de țară pentru care democrația și bunăstarea oamenilor sunt fundamentale. Să mergem spre viitor împreună. La mulți ani, România! La mulți ani, dragi români”, încheie Maia Sandu.
(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

BNR lansează în circulaţie de 1 decembrie noua bancnotă de 20 de lei

Publicat

bancnota 20 de lei ecaterina teodoroiu

Banca Naţională a României (BNR) pune în circulaţie, de la 1 decembrie 2021, o bancnotă cu valoarea nominală de 20 lei, fiind prima bancnotă cu putere circulatorie pe care este prezentă o personalitate feminină: Ecaterina Teodoroiu.

„Se răspunde astfel interesului public legitim, care a găsit o largă susţinere la nivelul societăţii, susţinându-se consolidarea egalităţii de gen şi a rolului major al personalităţilor feminine în istoria şi societatea românească”, precizează BNR, într-un comunicat remis AGERPRES.

Bancnota cu valoarea nominală de 20 lei este imprimată pe suport de polimer, în tehnică mixtă plană/în relief, cu dimensiuni de 136 x 77 mm şi culoare predominant verde oliv.

În scopul protejării împotriva falsificării, bancnota include o serie de elemente de siguranţă – unele destinate publicului, altele detectabile cu aparatură specială, destinate lucrătorilor din sistemul bancar.

Punerea în circulaţie a bancnotei cu valoarea nominală de 20 lei se va face prin sucursalele regionale Bucureşti, Cluj, Constanţa, Dolj, Iaşi şi Timiş ale Băncii Naţionale a României, cu ocazia efectuării plăţilor în numerar către instituţiile de credit/Trezoreria Statului.

Totodată, începând cu 1 decembrie 2021, Banca Naţională va lansa în circuitul numismatic replica pe suport de polimer după prima bancnotă de 20 lei emisă de Banca Naţională a României în anul 1881. Detaliile privind replica pe suport de polimer după prima bancnotă de 20 lei emisă de Banca Naţională a României în anul 1881 sunt prezentate în Circulara nr. 28 din 19 noiembrie 2021.

Tirajul pentru această emisiune numismatică este de 30.000 bucăţi.

Preţul de vânzare al replicii pe suport de polimer după prima bancnotă de 20 lei emisă de Banca Naţională a României în anul 1881 este de 100,00 lei, exclusiv TVA, inclusiv pliantul de prezentare.

Lansarea în circuitul numismatic a replicii pe suport de polimer după prima bancnotă de 20 lei emisă de Banca Naţională a României în anul 1881 se realizează prin sucursalele regionale Bucureşti, Cluj, Constanţa, Dolj, Iaşi şi Timiş ale Băncii Naţionale a României. Informaţii cu privire la achiziţia replicii se vor regăsi pe site-ul BNR. Agerpres

Citește mai departe