Connect with us

EVENIMENT

OMS: Medicamentele pentru pierderea în greutate nu sunt o „soluţie miraculoasă” în lupta împotriva obezităţii

Publicat

fotografie cu caracter ilustrativ

Francesco Branca, directorul OMS pentru nutriţie şi siguranţa alimentară, a declarat că noile medicamente foarte eficiente pentru pierderea în greutate, precum Wegovy de la Novo Nordisk, nu trebuie privite ca o „soluţie miraculoasă” în lupta împotriva creşterii rapide a obezităţii la nivel global.

Agenţia ONU îşi revizuieşte directivele privind gestionarea problemei obezităţii pentru prima dată în ultimii peste 20 de ani, relatează Reuters vineri.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) îşi revizuieşte pentru prima dată liniile directoare pentru abordarea obezităţii în rândul copiilor şi adolescenţilor şi va actualiza recomandările în cazul adulţilor, a mai spus Francesco Branca.

OMS a publicat ultima dată în 2000 directivele sale pe această temă, care sunt folosite ca model pentru ţările care nu dispun de resurse pentru a-şi elabora propriile planuri.

Organizaţia ONU a însărcinat Institutul de Cercetări Farmacologice Mario Negri din Milano, Italia, să evalueze rezultatele în ceea ce priveşte utilizarea tuturor medicamentelor pentru pierderea în greutate în cazul copiilor şi adolescenţilor – de la tratamente mai vechi precum Xenical de la GSK până la cele mai noi şi eficiente, precum Wegovy, Eli Lilly şi Mounjaro, a declarat Branca pentru Reuters.

„Genul de comunicare care s-a făcut în jurul acestor medicamente – „Am găsit o soluţie” – este greşită”, a mai spus Branca.

Medicamentele pentru obezitate sunt importante, însă trebuie să facă parte dintr-o abordare mai cuprinzătoare”, a subliniat el. „Aceasta nu este o soluţie miraculoasă”, a adăugat oficialul OMS.

OMS: Medicamentele pentru pierderea în greutate nu sunt o „soluţie miraculoasă” în lupta împotriva obezităţii. Procentul copiilor şi adolescenţilor, cu vârste cuprinse între 5 şi 19 ani, care sunt obezi sau supraponderali a crescut

Francesco Branca a declarat că alte intervenţii, între care dieta şi exerciţiile fizice, rămân esenţiale pentru a ajuta la gestionarea obezităţii.

Cele mai recente date ale OMS arată că procentul copiilor şi adolescenţilor, cu vârste cuprinse între 5 şi 19 ani, care sunt obezi sau supraponderali a crescut la peste 18% în 2016 de la 4% în 1975, aceasta reprezentând în prezent peste 340 de milioane de persoane.

Wegovy şi Mounjaro au fost iniţial dezvoltate pentru diabetul de tip 2 pentru a ajuta la controlul glicemiei. Mai recent, s-a demonstrat că ele ajută la pierderea a aproximativ 15% din greutatea corporală, captând atenţia pacienţilor, investitorilor şi chiar a vedetelor.

Făcând parte dintr-o clasă de medicamente cunoscute sub numele de analogi ai GLP-1, ele sunt administrate injectabil o dată pe săptămână şi acţionează asupra senzaţiei de foame la nivelului creierului şi a încetinirii ritmului cu care stomacul unei persoane se goleşte, făcând-o să se simtă sătulă mai mult timp.

Studiile sugerează că este posibil ca persoanele care folosesc aceste tratamente să fie nevoite să ia aceste medicamente pentru tot restul vieţii pentru a-şi păstra greutatea.

Wegovy este aprobat împotriva obezităţii în Statele Unite şi Europa, în timp ce Mounjaro urmează să primească aprobarea în SUA mai târziu în acest an. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

VIDEO. Peste 250 de muncitori și 161 de utilaje pe șantierul drumului care leagă A3 de DN1 pe la Tureni. Stadiul lucrărilor

Publicat

drum expres a3 dn1 6.jpg

Se lucrează în ritm alert la drumul expres care leagă Autostrada Transilvania de DN1 în zona localității Tureni, iar șantierul e plin de muncitori.

Potrivit reprezentanților DRDP Cluj, lucrările vor fi finalizate la termen.

Peste 250 de muncitori și 161 de utilaje pe șantierul drumului care leagă A3 de DN1 pe la Tureni. Stadiul lucrărilor

161 de utilaje și echipamente, dar și 253 de muncitori sunt mobilizați pe șantier.

Ultimele articole pe…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Top constructori de autostrăzi în România: În primele 3 locuri regăsim tot atâtea companii românești – Coni, RETTER și UMB

Publicat

colaj autostrada moldovei A7

Trei constructori români se află în primele poziții ale clasamentului celor mai mari constructori de autostrăzi pe piața din România întocmit în funcție de progresul lucrărilor inregistrat in luna martie.

Potrivit economica.net, trei constructori autohtoni își afirmă prezența în topul industriei de profil.

Este vorba despre companiile CONI, UMB Spedition și RETTER Projectmanagement, care se remarcă prin progresele semnificative la lucrările aflate în derulare și care sunt programate pentru finalizare în anul 2024.

Cele trei companii efectuează ample lucrări la drumul expres Craiova – Pitești (DEx12), respectiv pe Autostrada Moldovei (A7).

Companiile românești, firme cu o experiență solidă în domeniu, arată potențialul și competența industriei autohtone pe o piață dominată până nu demult de companii străine.

Progrese semnificative pe primele două loturi ale Autostrăzii A7

Potrivit economica.net, care citează din raportările lunare oficiale, în luna martie a anului 2024 s-au înregistrat progrese semnificative a lucrărilor pe șantierele de autostrăzi mai ales pe primele două loturi ale Autostrăzii Moldovei – A7.

Lucrările pe primele două loturi ale Autostrăzii A7 sunt efectuate astfel: pe lotul 1 Dumbrava – Mizil de constructorul român RETTER Projectmanagement în asociere cu Pizzarotti, iar pe lotul 2 Mizil – Pietroasele de asocierea Coni – Trace.

Asocierea Coni – Trace a avut un avans de aproape 17 puncte procentuale pe lotul 2 Mizil – Pietroasele al A7 Ploiești – Buzău.

RETTER-Pizzarotti s-a remarcat alături de Coni, ocupând locul secund pe podium, cu un avans de 6,78 puncte procentuale pe lotul vecin din A7, Dumbrava – Mizil. Potrivit sursei citate, lucrările pe acest lot intrat în execuție din A7 au ajuns la un stadiu de 61,5%.

autostrada moldovei a7

Lucrările pe aceste loturi din Autostrada A7 sunt programate să fie finalizate în toamna acestui an.

Pe podium, alături de cei doi constructori, se află o altă companie românească – UMB, care a avansat cu 5 puncte procentuale pe tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești.

Lucrările, ajunse la un stadiu de 48%, sunt programate pentru finalizare tot în 2024.

Mai departe, turcii de la Ozaltin au raportat un progres de 4,7 puncte procentuale pe tronsonul 1 al DEx12. Se estimează, de asemenea, că lucrările vor fi finalizate tot în anul 2024.

În top urmează austriecii de la Porr, cu un avans de 3,7 puncte procentuale la secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș a A1 Sibiu – Pitești. Lucrările la lotul cu primul tunel veritabil de autostradă din România au ajuns în martie la peste 28%.

UMB revine cu un progres de 3 puncte procentuale pe lotul Domnești Târg – Răcăciuni al A7 Focșani – Bacău. Și o parte din acest lot, mai exact secțiunea ce ocolește orașul Adjud, ar urma să fie gata în 2024, conform ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Clasamentul continuă cu turcii de la Akarko, ce au avansat cu 2,47 de puncte procentuale pe lotul 1 Sud al Autostrăzii Bucureștiului A0. O parte din acest lot a fost dată în trafic în aprilie 2024, urmând ca în această vară să fie finalizat întregul lot, inclusiv nodul cu Autostrada Soarelui A2.

Pe următoarea poziție se află UMB, cu un progres de 2,2 puncte procentuale pe lotul Trifești – Gherăești  al A7 Bacău – Pașcani.

Italienii de la WeBuild urmează în top, după un avans de 2,1 puncte procentuale pe secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești a A1 Sibiu – Pitești. Lucrările pe acest lot, cu termen contractual de finalizare în 2025, au ajuns la un stadiu de aproape 65%.

UMB revine din nou cu progrese de 2 puncte procentuale pe loturile Buzău – Vadu Pașii și Vadu Pașii – Râmnicu Sărat ale A7 Buzău – Focșani. Rămâne de văzut dacă aceste loturi, ajunse la peste 30% grad de execuție, vor fi gata în 2024, conform estimărilor oficialilor de la Ministerul Transporturilor.

Pe restul șantierelor monitorizate fie nu au fost raportate progrese, fie acestea au fost mai mici de 2 puncte procentuale, mai scrie economica.net.

Citește mai departe

EVENIMENT

Tarife ANCPI 2024: Cât vor costa operațiunile la cartea funciară. Proiect lansat în dezbatere. DOCUMENTE

Publicat

tarife ancpi 2024: cât vor costa operațiunile la cartea funciară.

Tarife ANCPI 2024: Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a lansat în consultare publică un proiect de Ordin privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de agenție și instituțiile sale subordonate.

Propunerea de modificare și completare a Ordinului directorului general al ANCPI nr. 16/2019 vizează în primul rând acordarea unor facilități la plata tarifelor încasate pentru serviciile prestate, facilități ce constau în:

  • prestarea fără…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

„Săptămâna Verde” la Liceul cu Program Sportiv „Florin Fleșeriu” Sebeș: Activități de grădinărit și învățare practică

Publicat

„săptămâna verde” la liceul cu program sportiv „florin fleșeriu” sebeș:

„Săptămâna Verde” la Liceul cu Program Sportiv „Florin Fleșeriu” Sebeș. Copiii s-au implicat în activități de grădinărit și au învățat practic din ce este compus solul. 

Elevii de la Liceul cu Program Sportiv „Florin Fleseriu” Sebeș au realizat un proiect inedit numit „Grădina Comunitară”, în care fiecare s-a implicat în aranjament și design ambiental.

Prima activitate a constat în reconstituirea într-un borcan a solului pădurii, „Forest in a Jar”,…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe