Connect with us

ACTUALITATE

Organizația Mondială a Sănătății: S-a înregistrat o scădere a numărului de cazuri noi şi de decese asociate COVID-19, la nivel mondial

Publicat



Pandemia de coronavirus continuă să facă ravagii în întreaga lume, însă cele mai recente date săptămânale publicate de Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) arată o încetinire a răspândirii epidemiei în majoritatea regiunilor, mai ales pe continentul american, informează marţi AFP.

Peste 1,7 milioane de cazuri noi de COVID-19 şi 39.000 de noi decese au fost raportate OMS săptămâna trecută (17-23 august), ceea ce reprezintă o reducere cu 5% a cazurilor, respectiv o scădere cu 12% a numărului de decese comparativ cu săptămâna precedentă (10-16 august).

Această încetinire a fost înregistrată în toate regiunile, cu excepţia Asiei de Sud-Est şi a estului Mediteranei.

Continentul american rămâne cel mai afectat, cu jumătate din numărul de cazuri noi şi cu 62% dintre decesele semnalate în cursul săptămânii trecute. Însă, această regiune este cea în care epidemia a scăzut cel mai mult din intensitate, cu o reducere cu 11% a cazurilor noi şi cu 17% a numărului de decese, în parte datorită unei încetiniri a transmiterii în Statele Unite şi în Brazilia, cele două ţări cele mai afectate la nivel mondial.

Revigorarea turismului – o posibilă cauză a creșterii numărului  de cazuri noi

Mai multe ţări şi teritorii din Caraibe au raportat însă o creştere accentuată a cazurilor şi a deceselor în ultimele şapte zile, situaţie care, potrivit OMS, ar putea fi cauzată parţial de revigorarea turismului.

În Asia de Sud-Est – a doua cea mai afectată regiune – a fost înregistrată o creştere cu 4% a cazurilor noi şi a deceselor în cursul săptămânii trecute. India continuă să fie cea mai afectată ţară din această regiune, cu 455.000 de cazuri noi consemnate săptămâna trecută.

Numărul de cazuri noi în estul Mediteranei a crescut de asemenea cu 4%, însă cifra deceselor a scăzut (cu 5% mai puţin), ceea ce a permis regiunii să înregistreze a şasea reducere săptămânală consecutivă.

În Europa, unde numărul de cazuri noi a continuat să crească în ultimele săptămâni, ritmul a încetinit uşor, la +1% săptămâna trecută, conform datelor OMS.

Numărul deceselor noi consemnate în Europa a continuat să încetinească (-12%). Însă, OMS a subliniat că o astfel de reducere nu a fost înregistrată toate ţările europene, Spania raportând chiar o creştere săptămânală de 200% a numărului de decese. AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Experţii se tem de un nou val mult mai „ucigător” de COVID-19 în Ucraina

Publicat

Ucraina, care se confruntă cu un nou val de coronavirus, ar putea să înregistreze un număr record de decese din cauza COVID-19 pe fondul unei campanii de vaccinare ce trenează, au avertizat vineri experţi ucraineni, citaţi de France Presse.

După răgazul din vară, numărul de noi contaminări a crescut rapid cu 27.600 de noi cazuri de coronavirus în ultimile 7 zile. Raportul se face la 17.000 cazuri în săptămâna anterioară.

Numărul spitalizărilor zilnice a depăşit 1.200 în medie în ultimele şapte zile, comparativ cu 840 săptămâna precedentă

„După toate probabilităţile, acest val va fi mai ucigător. Avem foarte puţini oameni vaccinaţi pentru a-l controla”. „Suntem aproape” de o explozie, a declarat pentru AFP Pavlo Kovtoniuk, fost ministru adjunct al sănătăţii şi fondator al Centrului de analiză a sănătăţii publice din Kiev.

Ucrainei îi lipsesc mijloacele tehnice pentru a determina varianta dominantă. Este vorba „foarte probabil” de varianta Delta, a apreciat Iuri Ganicenko, şeful Centrului de economie a sănătăţii din cadrul Şcolii de economie din capitala ucraineană.

Noul val ar putea atinge vârful său în a doua jumătate a lunii octombrie şi în noiembrie cu între 350 şi 400 de decese pe zi, faţă de circa 220 în primăvară, în cursul valului precedent, spune Iuri Ganicenko.

Ţară cu aproximativ 40 milioane de locuitori, situată la porţile Uniunii Europene, Ucraina nu a vaccinat până în prezent decât 16% din populaţie cu cel puţin o doză

După problemele iniţiale cu livrările, fosta republică sovietică dispune de 4 vaccinuri (AstraZeneca, Pfizer, Moderna şi Coronavac chinez). Mulţi ucraineni ezită să se vaccineze.

Serviciul de securitate ucrainean (SBU) a anunţat vineri destructurarea unei reţele de 5.000 de roboţi informatici. Încercau să „facă să eşueze” programul de vaccinare împotriva COVID-19 şi difuzau „informaţii false” despre această procedură.

Potrivit celor doi experţi citaţi de AFP, sistemul de sănătate publică este totuşi „mai bine pregătit” pentru această nouă criză.

 

Guvernul ucrainean are în vedere reintroducerea de luni a unor noi restricţii

Guvernul ucrainean are în vedere reintroducerea de luni a unor noi restricţii pentru a limita propagarea virusului. Dar majoritatea măsurilor restrictive nu vor viza persoanele vaccinate, potrivit autorităţilor.

Ucraina a înregistrat până în prezent peste 2,3 milioane de cazuri de coronavirus, între care aproape 55.000 de decese. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

ASF a trimis oficial în faliment compania City Insurance

Publicat

Pentru că nu a venit nimeni să o salveze cu bani (150 mil. euro în prima etapă), ASF a trimis oficial în faliment compania City Insurance, cel mai mare asigurator de RCA din România care avea o cotă de piaţă de 45% şi avea emise 3 milioane de poliţe.

Autoritatea de Supraveghere Fianciară (ASF) a anunţat vineri seară că va trimite în faliment compania de asigurări City Insurance, cel mai mare asigurator RCA din România cu o cotă de piaţa de 45%, ca urmare a faptului că nu a venit niciun investitor să o salveze, iar indicatorii de capital nu au fost restabiliţi, scrie Ziarul Financiar.

Acest faliment era aşteptat de piaţa asiguratorilor de mai mult timp având în vedere situaţia de la City Insurance.

În urma controlului, inclusiv internaţional, din primăvara acestui an, ASF a constatat că anumite extrase de cont prezentate de City Insurance erau false, iar banii nu existau.

ASF spune că toate falsurile găsite în companie au fost semnalate organelor de anchetă.

City Insurance era o companie deţinută Dan Odobescu, cumnatul fostului premier Adrian Năstase, şi de investitorii italieni.

City Insurance a crescut exponenţial după falimentul Astra Asigurări, o altă companie care vindea RCA, dar care a avut o situaţie finaciară dezastruoasă.

Creşterea City Insurance a fost exponenţială, astfel încât a ajuns să deţină aproape jumătate din piaţa RCA din România pentru că vindea aceste poliţe cu cel mai mic preţ.

Euroins, al doilea jucător de pe piaţa de RCA cu o cotă la fel de mare, a primit infuzie de capital şi pentru moment merge înainte. MEDIAFAX

Citește mai departe

ACTUALITATE

Care au fost cele mai accesate aplicaţii de către copii, în această vară

Publicat

Copiii care folosesc dispozitive Android au petrecut cel mai mult timp pe YouTube (32,9%), în această vară, platformă urmată de TikTok (19%) şi WhatsApp (16%), relevă rezultatele unei cercetări realizate de Kaspersky.

Potrivit analizei, constatarea evidenţiază diferenţa dintre noile procente şi tendinţa observată din noiembrie 2020 până în aprilie 2021, când ponderea utilizării TikTok era de 14,9%, în timp ce WhatsApp se situa la 18,1%.

Principalele activităţi de interes pentru copii au fost videoclipurile online şi YouTube şi, în special, detaliile legate de jocurile video (32,3%), cum ar fi prezentările de pe parcursul „Let’s Play”. De asemenea, printre cele mai populare canale „Let’s Players” s-au aflat SSundee şi MrBeast Gaming, ambele în limba engleză.

La capitolul jocuri, Minecraft (25,9%) a fost cel mai popular în timpul verii, în timp ce Brawl Start (4,9%) a depăşit pe Roblox (4,6%).

O altă preferinţă a copiilor a fost muzica, cu aproape o cincime din toate căutările pe Internet pe YouTube (18,4%). În acest sens, cea mai populară melodie a acestei veri a fost „Astronaut In The Ocean” de Masked Wolf, iar Ariana Grande şi Lil Nas X au devenit cei mai renumiţi cântăreţi.

„Interesant este faptul că Eurovision Song Contest s-a dovedit a fi popular şi în rândul copiilor şi adolescenţilor. Câştigătorii din acest an, formaţia italiană Maneskin, au devenit una dintre cele mai populare trupe de adolescenţi din întreaga lume. Pe YouTube, copiii au căutat cel mai frecvent melodiile lor Beggin’, I wanna be your slave şi melodia câştigătoare a Eurovisionului – Zitti e buoni.

Popularitatea uriaşă a noilor jucării Simple Dimple şi Pop It

Printre alte tendinţe de pe internet, este important de remarcat popularitatea uriaşă a noilor jucării Simple Dimple şi Pop It. Au fost menţionate în piese muzicale care au devenit virale pe TikTok şi au primit o mulţime de recenzii pe YouTube”, se arată în studiul de specialitate.

Kaspersky a analizat cele mai populare zece aplicaţii din lume, iar distribuţia procentuală în Top 10 reflectă numărul de ore petrecute în fiecare dintre acestea. AGERPRES

opiii care folosesc dispozitive Android au petrecut cel mai mult timp pe YouTube (32,9%), în această vară, platformă urmată de TikTok (19%) şi WhatsApp (16%), relevă rezultatele unei cercetări realizate de Kaspersky.

Potrivit analizei, constatarea evidenţiază diferenţa dintre noile procente şi tendinţa observată din noiembrie 2020 până în aprilie 2021, când ponderea utilizării TikTok era de 14,9%, în timp ce WhatsApp se situa la 18,1%.

Principalele activităţi de interes pentru copii au fost videoclipurile online şi YouTube şi, în special, detaliile legate de jocurile video (32,3%), cum ar fi prezentările de pe parcursul „Let’s Play”. De asemenea, printre cele mai populare canale „Let’s Players” s-au aflat SSundee şi MrBeast Gaming, ambele în limba engleză.

Cele mai populare jocuri

La capitolul jocuri, Minecraft (25,9%) a fost cel mai popular în timpul verii, în timp ce Brawl Start (4,9%) a depăşit pe Roblox (4,6%).

O altă preferinţă a copiilor a fost muzica, cu aproape o cincime din toate căutările pe Internet pe YouTube (18,4%). În acest sens, cea mai populară melodie a acestei veri a fost „Astronaut In The Ocean” de Masked Wolf, iar Ariana Grande şi Lil Nas X au devenit cei mai renumiţi cântăreţi.

Eurovision Song Contest

„Interesant este faptul că Eurovision Song Contest s-a dovedit a fi popular şi în rândul copiilor şi adolescenţilor. Câştigătorii din acest an, formaţia italiană Maneskin, au devenit una dintre cele mai populare trupe de adolescenţi din întreaga lume. Pe YouTube, copiii au căutat cel mai frecvent melodiile lor Beggin’, I wanna be your slave şi melodia câştigătoare a Eurovisionului – Zitti e buoni. Printre alte tendinţe de pe internet, este important de remarcat popularitatea uriaşă a noilor jucării Simple Dimple şi Pop It. Au fost menţionate în piese muzicale care au devenit virale pe TikTok şi au primit o mulţime de recenzii pe YouTube”, se arată în studiul de specialitate.

Kaspersky a analizat cele mai populare zece aplicaţii din lume, iar distribuţia procentuală în Top 10 reflectă numărul de ore petrecute în fiecare dintre acestea. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Iulie, record la vacanţe: românii au lăsat în străinătate peste jumătate de miliard de euro

Publicat

Luna iulie a acestui an a fost cea mai bună lună de vară pentru turism, conform datelor privind suma cheltuită de către turiştii români în afara ţării ale Băncii Naţionale a României.

Românii au lăsat în afară circa 561 milioane euro, fiind peste nivelul înregistrat în iulie 2019, cel mai bun an pentru turism, de 452 mil. euro.

Lunile de vară din acest an au fost cu mult mai bune decât cele de anul trecut, dar şi faţă de vara anului 2019, ţinând cont că românii au putut să îşi achiziţioneze bilete de avion către marile capitale ale Europei la preţuri de doar 20-30 euro.

Destinaţiile preferate ale turiştilor români au fost Grecia, Turcia şi Bulgaria, astfel că turismul extern a mers mult mai bine decât anul trecut.

Odată cu intrarea Greciei şi a Turciei pe lista roşie a ţărilor cu risc epidemiologic, Bulgaria a înregistrat un volum de turişti chiar mai mare decât în 2019, , pentru unele agenţii de turism.

În primele şapte luni ale acestui an, românii au cheltuit pe vacanţele în afara ţării circa 2,2 miliarde euro, pe când turiştii străini au lăsat doar 1,2 miliarde euro în România.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe