Connect with us

ACTUALITATE

Pandemia a dus preţurile la transportul maritim de marfă la un nivel record

Publicat



nava

Preţurile la containerele maritime au atins un nivel record la 18 luni după pandemia de coronavirus, care a perturbat lanţurile logistice în domeniul transportului maritim şi a dus cererea la un nivel record, informează AFP.

„Practic rămânem fără nave şi containere goale”, a declarat Alan Murphy, preşedintele firmei de consultanţă Sea Intelligence. „Există un deficit uriaş de containere goale, care sunt în locul nepotrivit, sunt blocate în porturi şi nu în Asia, unde să fie gata pentru a fi încărcate”, a adăugat Murphy.

Indicele Freightos Baltic Index (FBX), un indicator de referinţă cu privire la costul transportului unui container de marfă pe marile rute de shipping, s-a triplat în decurs de un an ajungând la 7.000 de dolari (5.900 de euro) pentru o călătorie din China spre coasta de vest a SUA. Costul unei călătorii spre Europa a depăşit 10.000 de dolari, comparativ cu doar 1.600 de dolari în aceiaşi perioadă a anului trecut.

Această situație fără precedent a agravat necazurile

Alan Murphy spune că această situaţie fără precedent a agravat necazurile din ultimii zece ani, care în opinia sa au fost „nefavorabili pentru companiile de shipping”. Din cauza supracapacităţii existente în sector, „companiile au pierdut bani de fiecare dată când au transportat un container”.

Pandemia de COVID-19, care iniţial a paralizat practic transportul maritim mondial, a provocat „o scădere fără precedent a cererii” în industria de shipping”, susţine Didier Rabattu, de la Lombard Odier Investment Managers. În rândul consumatorilor americani şi europeni s-a înregistrat, însă, o tendinţă diferită.

Fonduri folosite pentru a achiziționa produse manufacturate

Blocaţi în case în timpul carantinei aceştia nu încetat să mai cheltuie bani la restaurante şi pentru a merge în vacanţă şi, în schimb, şi-au folosit fondurile pentru a achiziţiona produse manufacturate, majoritatea importate din Asia.

„Imaginaţi-vă câte televizoare puteţi cumpăra în schimbul unei excursii la schi timp de o săptămână pentru patru persoane”, spune Paul Tourret, directorul Institutului francez de economie maritimă (ISEMAR).

Această tendinţă a fost agravată de perturbările înregistrate în rândul operaţiunilor de încărcare şi descărcare, de restricţiile impuse de COVID, precum şi de evenimente neprevăzute precum blocarea Canalului Suez în luna martie.

Proprietarii de nave înregistrează profituri record

O consecinţă a acestei evoluţii este că proprietarii de nave înregistrează profituri record. De exemplu, compania franceză de shipping CMA CGM a raportat un profit net de peste două miliarde de dolari în primul trimestru al acestui an, de 40 de ori mai mult decât în perioada similară a lui 2020.

Rivalul danez AP Moller-Maersk a raportat, la rândul său, un profit net şi mai mare, de 2,7 miliarde dolari în primele trei luni ale anului.

Preţul transportului cu containere maritime depinde de nivelul cererii, dar şi de capacitatea existentă la nivelul ofertei pentru a îndeplini cererea. „Dacă proprietarii de nave vor decide să intre într-un război al preţurilor este un alt factor”, a spus Paul Tourret. Niciunul dintre proprietarii de nave nu are interesul ca preţurile să scadă. Disciplina lor colectivă trebuie să fie astăzi să nu reducă preţurile”, a afirmat Tourret. Potrivit acestuia, situaţia ar putea să se prelungească, unul dintre motive fiind nevoia de a transporta bunuri perisabile.

La rândul său, Jean-Marc Lacave, directorul general de la Asociaţia Armatorilor din Franţa, se aşteaptă ca situaţia să revină la normal abia după primul trimestru din 2022. „Cred că am atins un nivel maxim. Dacă cererea va continua să crească, există un risc semnificativ ca preţurile să înceapă să crească din nou, dar suntem mai mult sau mai puţin în vârful curbei”, a apreciat Lacave. AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Focuri de armă în Berlin: Cel puțin patru persoane au fost rănite

Publicat

Cel puţin patru persoane au fost rănite în urma unui incident armat produs, vineri seară, în oraşul Berlin, afirmă surse din cadrul serviciilor de intervenţie.

Incidentul armat a avut loc într-o parcare situată în zona Wedding din Berlin. Un individ a tras mai multe focuri de armă.

Patru persoane au fost rănite în incident, au declarat surse citate de publicaţia Berliner Zeitung.

Poliţia a instituit un perimetru de securitate şi încearcă să afle circumstanţele producerii incidentului. Operaţiunile de căutare a agresorului sunt în curs.

Conform unor surse citate de publicaţia Bild, focurile de armă au fost trase în cursul unei altercaţii între grupuri de indivizi, în parcarea unui centru comercial pentru materiale de construcţie. Cel mai probabil este vorba de o reglare de conturi între grupuri infracţionale.

Pompierii au confirmat că patru persoane au fost spitalizate în urma atacului.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Aproape 16.000 de români au fost vaccinați în ultima zi, cei mai mulți cu prima doză

Publicat

Aproape 16.000 de români au fost vaccinați în ultimele 24 de ore, a anunțat, vineri, CNCAV. Mai mult de două treimi au primit prima doză de vaccin.

Potrivit CNCAV, din cei 15.863 de români vaccinați în ultimele 24 de ore, 11.168 au primit prima doză, iar 4.695 pe cea de-a doua.

De la debutul campaniei, în România au fost vaccinate 4.993.756 de persoane, din care 4.845.700 cu ambele doze.

Au fost semnalate 13 reacții adverse în ultimele 24 de ore, în timp ce de la începutul campaniei de vaccinare au fost raportate 16.816 reacții adverse.

CNCAV precizează că 55 de reacții adverse sunt în curs de investigare.

sursa: mediafax.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Prefectul Bucureștiului: Medicii sunt pregătiți pentru valul patru

Publicat

Medicii sunt pregătiți pentru valul patru, afirmă prefectul municipiului București, Alin Stoica. El arată că rata de vaccinare este mai mare în cazul medicilor decât în rândul profesorilor. Va exista o campanie de informare dedicată personalului medical.

„Rata de vaccinare în rândul medicilor este destul de mare, de 90%. În rândul personalului sanitar – asistenți, brancardieri, infirmieri și așa mai departe, rata de vaccinare este mai mică, undeva la 60% și acolo trebuie insistat. Dintre persoanele nevaccinate, cam 7% sunt medici”, spune prefectul Capitalei, Alin Stoica.

La profesori, rata de vaccinare este undeva spre 60% și speră prefectul să fie în creștere.

Potrivit proiecțiilor specialiștilor, la mijlocul lunii septembrie din cele 1.600 de cazuri, jumătate vor proveni din București-Ilfov. Asta presupune introducerea unor restricții.

„Medicii sunt pregătiți pentru valul patru. Au planuri inclusiv pentru operaționalizarea spitalelor.Ne uităm chiar la simplificarea procedurilor de operaționalizare, pentru că deocamdată doar „Balș” este spital-COVID și dacă va fi nevoie, în cazul în care va crește foarte mult numărul cazurilor, să treacă în regim COVID anumite spitale, bicrocrația să fie cât mai simplificată”, adaugă Stoica.

Prefectul Capitalei afirmă că va exista o campanie de informare dedicată personalului medical. MEDIAFAX

Citește mai departe

ACTUALITATE

Drulă, după incidentele trenurilor: în două luni vor fi cumpărate 20 de noi trenuri electrice

Publicat

Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a anunțat vineri că în cel mult două luni vor fi cumpărate 20 de noi trenuri electrice, moderne.

„În cel mult două luni vom semna un contract de achiziție pentru 20 de trenuri nou-nouțe, moderne, de ultimă generație, electrice, cu opțiune de a cumpăra încă 17 și eu cred că ar fi o idee absolut excelentă să cumpărăm 37 de trenuri. Iar discutăm de finanțare și mă voi lupta să avem acești bani, în special din fonduri europene. 37 de trenuri, rame electrice, moderne, cu aproximativ 350 de locuri, tocmai și-au cumpărat recent astfel de rame sistemul feroviar din Italia și din alte părți”, a spus Cătălin Drulă.

Potrivit acestuia, aceasta este parte din „soluția de viitor” și nu cârpeala care se face de zeci de ani, în care sunt reparate locomotive vechi de 40 de ani.

„Consecința subfinanțării cronice din ultimii ani nu este de ieri sau de azi sau din ultimele trei luni sau din ultimele 6 luni, ci de 30 de ani de zile și nu mă feresc să spun asta și am tot spus-o. Ceea ce trebuie noi să facem este să scoatem acest sistem din groapa în care a fost aruncat. Asta nu se poate face din gesturi sau din vorbe, ci cu capitalizare masivă a acestor companii și cu bani de investiții. Nu există eficientizare fără investiții. Eu sunt un liberal și asta este o parte din doctrina liberală. Nu există eficientizare doar din gesturi. A eficientiza costă, fie că e vorba să investești în echipamente care să înlocuiască oameni, fie că e vorba efectiv de capital de lucru: trenuri noi, șine noi ca să fiu specific”, a mai spus ministrul Transporturilor. MEDIAFAX

Citește mai departe