Connect with us

ACTUALITATE

Panică într-un bloc din Oradea: Un tânăr a dat foc unui apartament, după care a sărit pe geam de la etaj! Locatarii au fost evacuați

Publicat

A fost panică, în zorii zilei de marți, într-un bloc din Piaţa Nucetului din Oradea. Locatarii au fost evacuaţi de echipajele Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Crişana, după ce un tânăr de 25 de ani a dat foc intenţionat apartamentului în care se afla şi apoi s-a aruncat pe geam, de la etajul doi, și a căzut peste o mașină parcată.

Potrivit eBihoreanul.ro, totul s-a produs în jurul orei 5 dimineața, când un martor a anunţat la 112 că o persoană s-a aruncat pe geam. Între timp un nou apel la 112 anunţa că din apartamentul respectiv iese fum. La fața locului au fost mobilizate mai multe echipaje de pompieri.

Bărbatul de 25 de ani îi aştepta pe militari în picioare, lângă o maşină. Din câte se pare, după ce a dat foc intenționat apartamentului în care locuia împreună cu mama sa, tânărul a sărit, tot intenţionat, pe geam, dar a avut noroc că a căzut pe un autoturism parcat. La prima evaluare, bărbatul nu a suferit răni grave, dar a fost transportat la spital de echipajele SMURD.

Toți locatarii au fost evacuați preventiv, pompierii verificând fiecare apartament în parte, dat fiind că toată casa scării a fost inundată cu fum. „O mamă şi copilul acesteia s-au intoxicat uşor cu fum, fiind transportaţi la spital”, a declarat maiorul Camelia Roşca, purtătorul de cuvânt al ISU Crișana, pentru BIHOREANUL.

Flăcările nu s-au extins la alte apartamente, dar locuinţa unde tânărul de 25 de ani a pus focul a fost însă distrusă în mare parte. Mobilierul din bucătărie şi dormitor, trei ferestre şi o uşă s-au făcut scrum, iar mobila din restul încăperilor s-a degradat, din pricina temperaturilor ridicate şi a fumului dens.

Urmărește știrile romania24.ro pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

ACTUALITATE

Le-ați văzut? Două fete de 14 ani au DISPĂRUT de la Centrul pentru Copii Cluj-Napoca

Publicat

call center pixabay e1641391878287.jpg

La data de 15 august 2022, Poliția municipiului Cluj-Napoca a fost sesizată cu privire la faptul că, Covaci Crenguța Maria, în vârstă de 14 ani, din comuna Bobâlna și Lingurar Domnica, în vârstă de 14 ani, din comuna Surduc, județul Sălaj au plecat de la Centrul pentru Copii, din municipiul Cluj-Napoca, la aceeași dată, în jurul orei 20.10 și nu s-au întors până în prezent.

SEMNALMENTE COVACI CRENGUȚA MARIA – înălțime aproximativă – 1,65 m, constituție robustă, forma feței ovală, ochi căprui, ten măsliniu, păr negru, tuns scurt.

La momentul plecării aceasta purta un tricou alb cu…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Modificările Codului fiscal ”lovesc” în saloanele de înfrumuseţare

Publicat

Reducerea plafonului prin a cărui depăşire PFA-urile la normă de venit au obligaţia de a trece la sistemul real, de la 100.000 de euro la 25.000 de euro, este măsura fiscală care va influenţa cel mai mult piaţa saloanelor de înfrumuseţare începând cu anul 2023, susţin reprezentanţii platformei de rezervări online de profil Stailer.ro.

Antreprenorii şi specialiştii din industrie sunt şi vor fi afectaţi în mare măsură de modificările la Codul fiscal, iar principalul efect va fi creşterea preţurilor, avertizează Stailer, platforma de rezervări online care a realizat un studiu de impact în rândul saloanelor de înfrumuseţare.

„Principalul efect al creşterii taxelor asupra sectorului de beauty din România este că proprietarii de saloane au fost nevoiţi deja să concedieze o parte dintre ucenici, care erau angajaţi cu o normă de 6 ore. Mulţi dintre antreprenori nu au mai avut posibilitatea să-şi ţină în echipă stiliştii part-time de la 1 august 2022, întrucât nu-şi mai pot permite”, susţin autorii studiului.

 

Modificările Codului fiscal ”lovesc” în saloanele de înfrumuseţare: contractele part-time

De la 1 august 2022, pentru contractele part-time trebuie plătite taxe, contribuţii şi impozite aferente salariului minim pe economie, de 2.550 de lei brut.

Conform datelor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, la nivel naţional există aproximativ 37.000 de profesionişti în industria de înfrumuseţare (număr ce include şi PFA-urile), dintre care 14.000 sunt SRL-uri.

„O altă problemă o reprezintă faptul că în piaţă mereu sunt ucenici care vin să înveţe şi, prin simplul fapt că lucrează în salon, trebuie să existe o formă de organizare. O altă problemă majoră este că proprietarilor de saloane le este greu să păstreze angajaţii cu un program de 8 ore”, precizează reprezentanţii Stailer.ro.

Conform sursei citate, firmele de profil au angajaţi cu 6 ore întrucât acesta este timpul efectiv de lucru, însă trebuie să le plătească contribuţiile pentru un program de 8 ore. Totodată, multe probleme apar la saloanele din mall-uri, unde angajaţii obişnuiau să lucreze în două schimburi de câte 6 ore (12 ore, de la 10 a.m. la 10 p.m., le este impus astfel prin contract de către mall-uri).

De asemenea, măsurile care intră în vigoare de la 1 ianuarie 2023 vor provoca o creştere semnificativă a evaziunii fiscale. Astfel, o parte din plăţile cu cardul vor fi înlocuite de tranzacţii informale prin aplicaţii ca Revolut (o practică prezentă deja în multe saloane).

Modificările Codului fiscal ”lovesc” în saloanele de înfrumuseţare: multe saloane vor emite bonuri la clienţii noi

Potrivit Stailer, multe saloane vor emite bonuri la clienţii noi şi vor face evaziune pentru serviciile oferite clienţilor vechi, unde nivelul de „încredere” este mai ridicat. Măsurile nu sunt eficiente, deoarece nu elimină concurenţa neloială, alimentată de angajaţii care scot clienţii din ecosistem (salon) şi iau clienţii acasă.

„Prin urmare, antreprenorii şi saloanele nu pot concura cu cei care lucrează de acasă, de exemplu, pentru serviciile manichiură. Proprietarii de saloane nu găsesc manichiuriste, deoarece cele mai multe lucrează acasă, ilegal. Aceasta este cea mai afectată nişă de servicii de înfrumuseţare, împreună cu make-up-ul. Mulţi stilişti vin la salon, îşi fac clienţi şi apoi îi duc acasă. Este mult mai profitabil aşa, deoarece în salon preţurile sunt mai mari şi profitul mai mic. Sau îşi recrutează clienţi de pe reţelele sociale, cu profile de pe care se promovează produse ale diferitelor branduri”, a declarat Andrei Ursachi, CEO Stailer.

Potrivit specialiştilor Stailer, saloanele vor aborda o facturare fragmentată, să nu devină plătitori de TVA, sau îşi vor crea mai multe firme. În cursurile de pregătire profesională, zona de fiscalitate nu este adusă la cunoştinţa cursanţilor Dimpotrivă, sunt încurajaţi să lucreze ilegal, aşa cum profesează o mare parte din colegii de breaslă (cei cu experienţă).

Studiul arată că gradul de educaţie financiară a profesioniştilor din domeniul beauty este foarte redus, mai ales pe partea de fiscalitate, potrivit Stailer. În schimb, saloanele din mall-uri sunt cei mai buni contribuabili, deoarece au reguli foarte stricte.

Modificările Codului fiscal ”lovesc” în saloanele de înfrumuseţare: De cele mai multe ori saloanele lucrează corect

„De cele mai multe ori saloanele lucrează corect. 90% dintre saloanele de beauty sunt neplătitoare de TVA, deşi încasează mult mai mulţi bani. Sumele declarate sunt foarte mici, se poate verifica foarte uşor pe site-urile de specialitate. Sumele declarate nu sunt sustenabile pentru un business funcţional. Majoritatea stiliştilor se dezvoltă cu mentalitatea ‘dacă toţi fură, eu de ce să plătesc'”, se precizează în material.

Industria de beauty, în care activează peste 37.000 de specialişti (PFA-uri şi SRL-uri), este una cu multe probleme. Proprietarii saloanelor de înfrumuseţare spun că lucrează în zona gri deoarece altfel nu ar supravieţui şi arată cu degetul către cei care lucrează informal de acasă. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

10 ONG-uri solicită Consiliului Local Alba Iulia revocarea hotărârii privind declanșarea exproprierilor din blocul G2 „Turturica”

Publicat

1660657479 img 2300 1000x600.jpg

Zece organizații neguvernamentale fac un apel public și solicită primarului Gabriel Pleșa și membrilor Consiliului Local Alba Iulia să emită o hotărâre prin care să fie revocată hotărârea prin care se decide exproprierea unor imobile (locuințe) situate pe strada Arnsberg, nr. 20, bloc G2 „Turturica”. 

Reprezentanții organizațiilor au transmis marți premierului, ministrului Muncii și Solidarității Sociale și ministrului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației o scrisoare prin care au sesizat modul în care „primarul din Alba Iulia…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

FOTO. Precizări InfoTrafic la petiția online care vrea desființarea difuzoarelor din stațiile CTP Cluj-Napoca. Sunetul, ajustat

Publicat

model statie 2.png

InfoTrafic – Radioul de pe strada ta a transmis Cluj24 precizări în urma petiției online prin care se strâng semnături pentru desființarea difuzoarelor din stațiile de transport în comun din Cluj-Napoca pe motiv de poluare fonică.

Proiectul InfoTrafic a început cu 5 locații în anul 2004, având aprobată instalarea până în 2019 într-un număr de 31 de staţii de autobuz din municipiu, în baza unui protocol semnat cu Primăria Cluj-Napoca şi Compania de Transport Public Cluj-Napoca S.A. (CTP).

Citește și PETIȚIE. Desființarea difuzoarelor de publicitate din stațiile de autobuz la Cluj-Napoca….

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe