Connect with us

ACTUALITATE

Papa Francisc a numit pentru prima dată o femeie în funcţia de subsecretar al Sinodului Episcopilor

Publicat



papa

Papa Francisc a numit-o sâmbătă pe franţuzoaica Nathalie Becquart în funcţia de subsecretar al Sinodului Episcopilor Catolici, care a devenit astfel prima femeie ce ocupă acest post şi, totodată, prima femeie cu drept de vot în cadrul acestui cenaclu foarte restrâns, informează DPA şi AFP.

Călugăriţă în Congregaţia Xavieres, Nathalie Becquart, în vârstă de 52 de ani, era din anul 2019 consilieră a acestui sinod, ansamblul episcopilor catolici care studiază din 1965 marile chestiuni doctrinale ale Bisericii Catolice.

Sâmbătă, papa Francisc l-a promovat în acelaşi post şi pe spaniolul Luis Marin de San Martin.

Subsecretarii Sinodului Episcopilor au rolul de a îl asista pe cardinalul de Malta Mario Grech, care conduce această structură, în pregătirea şi organizarea sinoadele la care participă episcopii catolici.

Numirea, simbol al emancipării femeilor în rândul Bisericii Catolice

Presa de la Vatican afirmă că numirea lui Nathalie Becquart în această funcţie cu drept de vot reprezintă un simbol al emancipării femeilor în rândul Bisericii Catolice.

“Numirea lui Nathalie Becquart în postul de subsecretar ne ajută să ne amintim că în procesele sinoadelor, vocea oamenilor lui Dumnezeu are un loc special”, a declarat Mario Grech pentru Vatican News.

Sinodul Episcopilor este alcătuit din “părinţi sinodali” (episcopi şi cardinali) care au drept de vot. Sinodul conţine, în plus, auditori şi experţi, care nu au drept de vot.

În octombrie 2019, călugăriţele care au participat la un sinod dedicat Amazoniei au cerut dobândirea dreptului de vot în documentul final al acelei întruniri.

Papa Francisc îşi continuă astfel eforturile ce vizează reformarea Sinodului Episcopilor şi o deschidere mai amplă a Bisericii Catolice în faţa femeilor şi a laicilor, în contextul unei crize a vocaţiilor sacerdotale. Următoarea adunare generală ordinară a Sinodului Episcopilor Catolici, convocată pentru 2022, va fi dedicată “sinodalităţii”.

Născută la Fontainebleau în 1969, Nathalie Becquart deţine o diplomă obţinută la Şcoala de înalte studii comerciale din Paris (HEC), a studiat filosofia şi teologia la Centrul Sevres – Facultatea iezuită din Paris, apoi sociologia la Şcoala pentru înalte studii în ştiinţe sociale din Paris (EHESS).

S-a specializat recent în ecleziologie la Boston College School of Theology and Ministry din Statele Unite, potrivit Vatican News.

În Franţa, Nathalie Becquart a condus Serviciul naţional pentru evanghelizarea tinerilor şi a vocaţiilor din cadrul Conferinţei Episcopilor Francezi din 2012 până în 2018.

Ea a publicat şi mai multe eseuri, precum “Religieuse, pourquoi? Cette vie en vaut la peine” şi “C’est maintenant le temps favorable – Cinq regards de femmes sur la crise”. Agerpres

ACTUALITATE

România, pe locul 7 în lume, în topul vaccinărilor împotriva COVID-19 cu ambele doze

Publicat

România se află pe locul 7, la nivel global, în topul vaccinărilor împotriva COVID-19 cu ambele doze, se arată pe pagina de Facebook a Platformei naţionale de imunizare.

🔝🌍 România se află pe locul 7 în topul vaccinărilor împotriva COVID-19 cu ambele doze, la nivel global!

🇪🇺🇷🇴La nivel…

Publicată de RO Vaccinare pe Vineri, 26 februarie 2021

Potrivit sursei citate, la nivel european, ţara noastră se află pe locul 6 la total doze administrate, pe locul 6 la doze administrate raportat la 100 de persoane, pe locul 2 la persoane vaccinate cu ambele doze, pe locul 6 la media dozelor administrate zilnic – 29.526 de doze.

“Vaccinarea împotriva COVID-19 este cea mai amplă campanie de vaccinare din istorie. Mai mult de 225 de milioane de doze de vaccin au fost administrate în 100 de ţări, conform celor mai recente estimări făcute de Bloomberg, fiind utilizate 6,07 milioane de doze pe zi la nivel global”, se mai arată în mesaj. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

FOTO/ VIDEO: Imagini dezolante în Veneţia. Canalele aproape au secat, în urma unor maree joase neobişnuite

Publicat

Secţiuni din canalele Veneţiei au rămas aproape secate în urma unor maree excepţional de joase, la doar câteva luni după ce oraşul-lagună din Italia a fost afectat de inundaţii, relatează The Independent.

Bărcile şi gondolele au eşuat şi au putut fi văzute stând în noroiul de pe maluri după ce nivelul apei a scăzut la 48 de centimetri sub nivelul mării.

În luna decembrie, maree înalte au inundat Piaţa San Marco, provocând daune magazinelor şi altor clădiri.

În noiembrie 2019, Veneţia a suferit cele mai grave inundaţii din ultimii 50 de ani, când nivelul apei a atins 187 de centimetri.

Peste 85% din oraşul brăzdat de canale a fost acoperit de ape, iar Basilica San Marco, unul dintre reperele arhitectonice ale Veneţiei, a fost inundată pentru a şasea oară în 1.200 de ani.

La acea vreme, Luigi Brugnaro, primarul Veneţiei, a dat vina pe schimbările climatice. “Situaţia este dramatică”, a scris edilul pe Twitter. “Rugăm Guvernul să ne ajute. Costurile vor fi mari. Acesta este rezultatul schimbărilor climatice”, a adăugat Brugnaro.

Inundaţiile din noiembrie 2019 au fost urmate de maree joase, similare cu cele din acest weekend, în ianuarie 2020.

Agerprescana

Citește mai departe

ACTUALITATE

Care sunt principalele dificultăţi ale profesorilor, în perioada şcolii online (studiu)

Publicat

Nivelul de stres psihic, social sau tehnic şi lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea şi desfăşurarea activităţilor online sunt principalele dificultăţi cu care s-au confruntat cadrele didactice pe parcursul desfăşurării orelor în mediul online, potrivit unui studiu realizat de specialişti în ştiinţele educaţiei.

Cercetarea a fost realizată în perioada martie 2020 – februarie 2021 şi la aceasta au participat peste 10.000 de cadre didactice din toate judeţele, reprezentând toate nivelurile de învăţământ.

“Un an de şcoală online – Premise pentru inovarea educaţiei”

Studiul “Un an de şcoală online – Premise pentru inovarea educaţiei” relevă că cele mai mari dificultăţi în realizarea de către profesori a activităţilor didactice la distanţă sunt în ordine (în funcţie de scorul pe o scală de la 1 la 4): nivelul de stres psihic, social sau tehnic – 2,59, lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea şi desfăşurarea activităţilor online – 2,39, insuficient timp pentru planificarea/ organizarea lecţiilor – 2,36, lipsa unui computer suficient de performant – 2,27, lipsa timpului necesar pentru înţelegerea şi utilizarea adecvată a instrumentelor şi resurselor digitale – 2,27, lipsa instrumentelor pentru gestionarea clasei, pentru feedback şi evaluare – 2,25, lipsa unui spaţiu adecvat (acasă) pentru realizarea de activităţi didactice – 2,23.

Conform cadrelor didactice respondente, elevii întâmpină dificultăţi similare în activităţile de învăţare la distanţă, ierarhizate de profesori după cum urmează: dificultăţi tehnice – de acces, conectare, afişare – 2,86, lipsa obişnuinţei de a învăţa cu ajutorul noilor tehnologii – 2,85, nivelul insuficient al competenţelor digitale – 2,74, lipsa unui program bine structurat, determinând sincope în învăţare – 2,74, lipsa unui spaţiu adecvat pentru realizarea de activităţi de învăţare online – 2,70, acces limitat la internet – 2,66.

Elevii din  mediul rural au întâmpinat dificultăți tehnice

De asemenea, studiul relevă că într-o comparaţie între cadrele didactice din şcoli din mediul rural şi cele din mediul urban, apar diferenţe semnificative în special în ceea ce priveşte accesul la tehnologie – echipamente, internet, suport specializat în configurarea şi utilizarea aplicaţiilor şi platformelor digitale. Astfel, 2,15 respondenţi din mediul rural au răspuns că au întâmpinat dificultăţi tehnice, 2,09 – din mediul urban mic şi 2,05 din mediul urban mare, 1,94 din mediul rural au indicat accesul limitat la internet, 1,77 din mediul rural mic şi 1,69 din mediul rural mare, 2,38 din mediul rural – lipsa unui computer suficient de performant, 2,30 din mediul urban mic şi 2,17 din mediul urban mare.

Dezvoltarea socio-emoţională a copiilor, influenţată negativ din cauza lipsei interacțiunii directe

Majoritatea cadrelor didactice participante la cercetare au remarcat faptul că lipsa interacţiunii directe, în grupul de învăţare, cu colegii şi cu profesorii, are repercusiuni iremediabile asupra dimensiunii sociale, emoţionale şi afective a dezvoltării copiilor. 44% dintre respondenţi sunt de acord că dezvoltarea socio-emoţională a copiilor este influenţată negativ, 37% – de acord parţial, 15% în dezacord şi 4% nu ştiu.

Studiul a evidenţiat că în perioada şcolii online, motivaţia pentru cariera didactică a crescut pentru 30% dintre profesori, a rămas la fel pentru 54,1% dintre aceştia, în timp ce 10% se declară mai puţin dedicaţi profesiei în urma acestei experienţe.

Pe de altă parte, în ceea ce priveşte aspectele care influenţează desfăşurarea unei activităţi de calitate cu elevii, rezultatele studiului arată că profesorii se ancorează mai degrabă în pedagogie (60%), decât în tehnologie (36%), cu toate că la începutul pandemiei, în opinia profesorilor, tehnologia ocupa un loc central al activităţii didactice (57%), depăşind cu mult preocupările privind aspectele pedagogice (38%).

Cadrele didactice au răspuns că au primit ajutor în perioada şcolii online în mare măsură de la directorul şcolii – 41%, de la informaticianul şcolii – 26%, de la membri ai familiei – 25%, de la colegi – 23%, 12% de la MEC, inspectorat, CCD, CIRAE, ISE/CNPEE, 6% de la elevi, 6% de la ONG-uri sau companii private şi 5% de la părinţi.

Au desfăşurat acest studiu specialişti în ştiinţele educaţiei de la Universitatea din Bucureşti, Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, Universitatea de Vest din Timişoara, Universitatea “Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca, din cadrul Proiectului CRED, al Proiectului ROSE şi al Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Institutul de Sănătate Publică NU nu recomandă lămpile UV pentru dezinfecţia suprafeţelor în şcoli

Publicat

Institutul Naţional de Sănătate Publică nu recomandă utilizarea lămpilor UV pentru dezinfecţia suprafeţelor în unităţile de învăţământ cu scopul limitării transmiterii COVID-19.

“Întrucât accidentele survenite în urma utilizării lămpilor UV în unităţile de învăţământ sunt tot mai dese, precizăm că specialiştii INSP nu susţin această metodă de dezinfecţie, opinie transmisă de altfel tuturor instituţiilor ce au solicitat un punct de vedere în această direcţie”, precizează Institutul Naţional de Sănătate Publică, într-un comunicat postat pe site-ul instituţiei.

Conform sursei citate, utilizarea dezinfecţiei cu UV este specifică unităţilor sanitare, fiind o metodă fizică de dezinfecţie a aerului şi suprafeţelor din încăperi.

“Punerea în funcţiune a acestor lămpi trebuie executată numai de persoane calificate şi instruite în acest sens. În timpul funcţionării, persoanele nu trebuie să fie în încăpere, în caz contrar persoanele expuse dezvoltă reacţii nedorite la nivel ocular (conjunctivită, foto-oftalmie, cataractă) sau la nivel cutanat (arsură până la transformare malign)”, subliniază INSP.

Totodată, INSP atrage atenţia că măsurile de curăţenie şi cele de aplicare a produselor de curăţenie şi a dezinfectanţilor prevăzute atât în recomandările naţionale, cât şi în cele ale Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, asociate cu o aerisire fără abatere de la frecvenţa şi perioada corectă de timp, asigură un mediu propice desfăşurării activităţilor educative.

“Igiena mâinilor, igiena respiraţiei, evitarea aglomeraţiei, aerisirea frecventă a spaţiilor sunt metodele dovedite ca fiind eficiente în prevenirea transmiterii COVID-19. În concluzie metoda dezinfecţiei cu UV nu reprezintă o opţiune pentru dezinfectarea sălilor de curs în şcoli”, se mai arată în comunicatul citat. Agerpres

Citește mai departe