Connect with us

EVENIMENT

Pasajul de la intersecția str. Oașului – Bd. Muncii va costa 130 milioane de euro. Va fi depus pentru finanțare europeană

Publicat

pasaj bulevardul muncii.jpg

Consilierii locali ai municipiului Cluj-Napoca au dat „undă verde” joi proiectului de pasaj rutier la intersecția străzii Oașului cu Bulevardul Muncii. Lucrările vor fi realizate pe fonduri europene.

Proiectul de realizare a unui pasaj rutier la intersecția străzii Oașului cu Bulevardul Muncii din Cluj-Napoca va fi depus pentru finanțare din fonduri europene nerambursabile, prin în cadrul Programului Regional Nord-Vest (PRNV) 2021-2027.

Investiție de 130,2…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Lucrare extrem de complexă, finalizată de constructor pe Lotul 1 al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău: Pod de 550 de metri peste o cale ferată și un drum județean. Un eveniment marca RETTER

Publicat

foto structura 3 finalizata lot 1 autostrada a7

Lucrare extrem de complexă, finalizată de constructor pe Lotul 1 al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău: Pod de 550 de metri peste o cale ferată și un drum județean. Un eveniment marca RETTER

O lucrare extrem de complexă a fost finalizată joi, 12 septembrie 2024, de către constructorul RETTER, pe Lotul 1 al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău. Este vorba despre Structura 3, cea mai importantă de pe întreg lotul 1 al Autostrăzii A7.

foto structura 3 finalizata lot 1 autostrada a7 2

Structura metalică a celui mai mare pasaj de pe parcursul lotului 1 a reprezentat o lucrare amplă și dificilă și a constituit pentru constructor o provocare importantă din punct de vedere tehnic. Cu ajutorul cunoștințelor împărtășite de diverși specialiști, rezultatul a fost un succes, un adevărat eveniment marca RETTER.

Podul trece atât peste drumul județean 101 F, cât și peste calea ferată, având o lungime impresionantă: 550 de metri și o lățime totală de 42,4 metri (21,2 metri pe cale).

colaj lucrari structura 3 autostrada a7 3

Este vorba despre un pasaj cu 14 deschideri compus din 8 grinzi metalice tip VTR® (ger. VerbundTrägerRost – rețea de grinzi compusă), fiecare grindă continuă având o lungime de 140 de metri liniari, la care se adaugă alte 20 de grinzi din beton precomprimat pe deschiderile laterale.

colaj lucrari structura 3 autostrada a7 2

colaj lucrari structura 3 autostrada a7 2

Cele 8 grinzi metalice sunt cele amplasate la deschiderile mediane 5-8 peste calea ferată. Pentru montajul acestora s-au folosit 2 macarale de 120 de tone pentru încărcarea grinzilor pe trailerele speciale de transport și o macara de 650 de tone pentru ridicarea acestora pe poziție.

colaj lucrari structura 3 autostrada a7 1

colaj lucrari structura 3 autostrada a7 1

”Azi am incheiat o nouă provocare care ne aduce mai aproape de termenele pe care le-am prevăzut pentru deschiderea traficului. Ne bucurăm că structura metalică a celui mai mare pod a fost finalizată (…) Montajul ultimelor 6 grinzi a început sâmbătă, 7 septembrie, ora 9.00, conform planului agreeat cu CFR, însă vântul puternic ne-a cam încurcat, astfel că am fost nevoiți să amânăm puțin lucrările până duminică noapte”. Ulterior, ridicările au continuat în ritm continuu până când ieri, 11.09.2024, am fost nevoiți să suspendăm activitatea din cauza condițiilor meteo nefavorabile. În orice caz, au fost depuse toate diligențele pentru a finaliza aceste activități în cel mai scurt timp, astfel încât să poată continua procesul tehnologic de execuție al pasajului”, au precizat reprezentanții RETTER.

”Fiind vorba despre un montaj complex de grinzi la un pasaj peste calea ferată, lucrările sunt cu atât mai complexe cu cât a fost necesară închiderea traficului feroviar și executarea montajului în anumite intervale de timp, agreate de CFR, pentru care mulțumim respectuos disponibilitatea autorităților care au sprijinit aceste operațiuni.

Acest lucru a presupus o corelare precisă a resurselor, o coordonare extrem de atentă a echipelor de lucru și un management impecabil”.

”Desigur, întreaga echipă este extrem de apreciată și fără oamenii de valoare pe care îi avem, atât din punct de vedere profesional cât și din punctul de vedere al caracterului lor, nu am fi reușit să progresăm în acest ritm susținut. Frâiele proiectului sunt bine ancorate în mâinile managerului de proiect, colega noastră dna Carmeluța Balmucz”, a spus Victor Ghervas, unul dintre coordonatorii echipei, care a avut un impact major în coordonarea extraordinară a montajului structurii metalice complexe, finalizate astăzi.

structura 3 pod autostrada a7 1

Ce este VTR®? (ger. VerbundTrägerRost) – rețea de grinzi compusă – O abordare modernă a podurilor compuse

Dezvoltarea continuă a proiectelor de infrastructură în România a creeat contextul perfect pentru proiectarea de poduri utilizând cele mai moderne soluții.

Podurile compuse devin atractive pentru deschideri peste 40 ml, atunci când când grinzile metalice pot fi împărțite în tronsoane și sudate cu ușurință pe șantier la lungimea finală.

Sistemul modular VTR®, al cărui concept a fost dezvoltat la München împreună cu partenerul nostru SSF, este soluția inovatoare aplicată cu succes de RETTER Projectmanagement în colaborare cu proiectantul SSF RO, în cadrul proiectelor de infrastructură mare de pe autostrăzile din Romania (ex. Autostrăzile Sebeș-Turda Lot 2, A7 Lot 1 etc).

Pe termen lung, mentenanța acestor structuri este ușurată prin reducerea suprafețelor metalice care, de regulă, necesită refacerea protecției anticorozive și prin reducerea consumabilelor – echipamentele pentru acoperirea rosturilor de dilatație și aparatele de reazem, conform cerințelor minime AND590, cu o durată de viață, conform ETAG, de 50 de ani.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Cum s-a întâmplat accidentul de la Livada soldat cu două victime. Imagini de pe camerele de supraveghere

Publicat

accident motocicleta1.jpg

Un accident de circulație teribil a avut loc joi în localitatea clujeană Livada.

Două persoane au fost rănite grav și a fost nevoie de intervenția elicopterului SMURD.

Cum s-a întâmplat accidentul GRAV de la Livada. Imagini de pe camerele de supraveghere

O motocicletă și o mașină au fost implicate în accident.

Așa cum se vede din imaginile surprinse de camerele de luat vederi, după secunda 40, șoferul unei mașini, care era parcată pe marginea…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

12-20 septembrie: Polițiștii din Alba Iulia vor fluidiza traficul la orele de vârf, în zona unităților de învățământ din municipiu

Publicat

12 20 septembrie: polițiștii din alba iulia vor fluidiza traficul la

În perioada 12 – 20 septembrie, polițiștii locali din Alba Iulia și cei de la IPJ Alba vor  fluidiza traficul la orele de vârf, în zona unităților de învățământ din municipiu.

„Colaborarea dintre Poliția Locală și Poliția Națională funcționează aici, la Alba Iulia, în cele mai bune condiții. Ultimul exemplu este demersul lor comun de a fluidiza în perioada următoare traficul rutier și cel pietonal din…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Cât este salariul mediu net. Domeniile în care au fost înregistrate cele mai mari venituri. Date INS

Publicat

cât este salariul mediu net. domeniile în care au fost

Salariul mediu net a crescut în iulie 2024 cu 1,3% față de luna precedentă, potrivit celor mai recente date ale Institutului Național de Statistică (INS).

Câştigul salarial mediu net a fost 5.242 lei, în creştere cu 66 lei (+1,3%) față de luna iunie 2024.

În luna iulie 2024, câştigul salarial mediu brut a fost 8.580 lei, cu 100 lei (+1,2%) mai mare decât în luna iunie 2024.

Valorile cele mai mari ale câştigului…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe